| Author |
Topic:
IEKS!
|
Pelly-Welly
Registered:
Jan '04
|
Date Posted:
11/25/06 6:20am
Subject:
RE: IEKS!
|
Over eierstokken gesproken...mijn hele systeem is zo zwaar in de war. Ik zal de heren de details besparen Ik heb al jaren constant bloedarmoede. In het kort: net als ik er weer een beetje "bij" ben komt de mooiste tijd van de maand weer, en zak ik weer weg. Dus kwam mijn speelgoed-ambulances-verzamelende dokter met het idee van de pil. Die is voor mij nog gratis (tot je 18e), en natuurlijk kreeg ik dus de goedkoopste versie ("de Opel Kadet onder de pillen, kan niks mis gaan")
Jongens, voor het eerst sinds jaren...gewoon even geen bloedarmoede meer. (Je kan zo'n pil 2 maanden doorslikken, heren ) Geweldig. Niet meer flauwvallen of niks. Twee geweldige maanden.
Toen moest ik dus stoppen (je stopt een week), en de eerste dag leek de pil ook dit deel van zijn (haar?) werk goed te doen. Een dag, ja...de volgende dag werd ik wakker met een out-of-this-world buikpijn. Nog nooit zoiets meegemaakt . Ik ben niet echt kleinzerig qua pijn, huppel ook met dichtgehechte kaak etc nog rond, maar dit...echt nog nooit zoiets gevoeld. Vandaag kan ik eindelijk weer een beetje rechtop zitten. (Mooie roze Ibuprofen hihi.)
Maar nu? Maandenlang telkens weer een andere pil proberen? Die na mijn verjaardag niet meer vergoed wordt? (Na je 18e vervalt de regeling dat de pil gratis is. Ook zit hij al tijden niet meer in het verzekeringspakket. Bedankt, kabinet Balkenende...)
Telkens weer een gigantische teleurstelling (want dat is het wel) en veel pijn? Ik weet echt niet meer wat ik moet. Zo kan het niet doorgaan..zonder pil is het niet te doen, maar met is het nog erger. En ik wil niet maandenlang maar proberen en proberen en telkens weer merken dat het niet werkt.
Ik wil al helemaal niet dat er iets "mis" is, waar het nu op lijkt. Ik ben 17, hoe kan ik in vredesnaam nadenken over de gevolgen, als er iets "mis" is zullen er toch dingen in gevaar komen...O_o
Sorry voor de rant. Maar ik baal zo erg. Dit is echt niet leuk meer. Was ik maar in de 20, dan wist ik wel een oplossing hiervoor.
-----signature-----
RIP, Bantam - ?? sep 05 --- 26 march 08 Have fun over the Bridge. Fanfics in profile
|
Locked Topic |
Active Topic Notification |
Private Message |
Post History
|
Grand_Admiral_Grant
Title: Ex-Mod
Registered:
Nov '04
|
Date Posted:
11/25/06 6:52am
Subject:
|
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Pelly-Welly
Registered:
Jan '04
|
Date Posted:
11/25/06 7:00am
Subject:
|
|
Aww *geeft pepernoten* ^^
-----signature-----
RIP, Bantam - ?? sep 05 --- 26 march 08 Have fun over the Bridge. Fanfics in profile
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Mrs_Anakin_Skywalker
Registered:
Dec '05
|
Date Posted:
11/26/06 9:27am
Subject:
|
Pelly-Welly posted: Die is voor mij nog gratis (tot je 18e), en natuurlijk kreeg ik dus de goedkoopste versie.
(Mooie roze Ibuprofen hihi.)
Ibuprofen 400mg, 3 keer per dag inderdaad. Daar kan niks tegenop. Had ik vantevoren maar in moeten nemen om die beschamende middag op het werk te besparen, had het namelijk goed kunnen gebruiken toen ik bij die rottandarts vandaan kwam (+de 'bonusweek'), klapte bijna 2 keer tegen de grond.
Ik neem aan dat jij de Stediril 30 krijgt, of de Microgynon 30 (is alleen een duurdere merknaam). Ik dacht toch echt dat de pil tot je 21e werd vergoed, of ben ik nou het boekje zoek?
Lang leve mijn dokter die zegt dat er niet zoiets bestaat als een te lage bloeddruk of suikerspiegel, die ik beide heb
-----signature-----
You can keep your mana. Give me blood.
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Grand_Admiral_Grant
Registered:
Nov '04
|
Date Posted:
11/26/06 10:05am
Subject:
|
pffff, opschepster met je apothekerskennis.
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Pelly-Welly
Registered:
Jan '04
|
Date Posted:
11/26/06 10:16am
Subject:
|
Hij werd altijd tot je 21e vergoed, maar ik geloof dat dat is gestopt toen ze het nieuwe zorgstelsel invoerden.
Ik heb Rigevidon, overigens xD Groen doosje, meest gebruikte pil. Werkt voor geen meter, of er is iets heel erg mis.
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Mrs_Anakin_Skywalker
Registered:
Dec '05
|
Date Posted:
11/26/06 10:17am
Subject:
|
Ach ja, als ik iemand kan helpen
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Grand_Admiral_Grant
Registered:
Nov '04
|
Date Posted:
11/26/06 10:20am
Subject:
|
This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Mrs_Anakin_Skywalker
Registered:
Dec '05
|
Date Posted:
11/26/06 10:28am
Subject:
- Date Edited:
11/26/06 10:31am (1 edits total)
Edited By:
Mrs_Anakin_Skywalker
|
Microgynon 30=Rigevidon=Stediril
Wordt nog steeds tot aan je 21e door de verzekering betaald!
Allemaal zelfde samenstelling:
Ethinylestradiol en levonorgestrel
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Pelly-Welly
Registered:
Jan '04
|
Date Posted:
11/26/06 10:36am
Subject:
|
Dan ben ik benieuwd wat de dokter gaat zeggen...
Maar als de samenstelling hetzelfde is, hoe kan het dan dat de ene toch een andere reactie geeft dan de ander? (Vriendin belde, en die bleek hetzelfde te hebben op die Rigevidon )
Domme vraag, denk ik, maar ik ben maar een eenvoudige alpha...
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Grand_Admiral_Grant
Registered:
Nov '04
|
Date Posted:
11/26/06 10:40am
Subject:
|
|
Kunnen we niet een aparte pillendraaisters thread maken voor dit soort discussies?
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Mrs_Anakin_Skywalker
Registered:
Dec '05
|
Date Posted:
11/26/06 10:41am
Subject:
|
|
De verzekering doet moeilijk, of je bent misschien allergisch voor een van de hulpstoffen, of de apotheek waar jij komt heeft misschien maar een beperkt assortiment.....of andere 1e keus dan hier in Hilversum. Hier is iedereen aan de Microgynon 30.
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Pelly-Welly
Registered:
Jan '04
|
Date Posted:
11/26/06 11:01am
Subject:
|
Ja, ze hield hier een verhaal dat deze Rigevidon dezelfde was als Microgynon, maar met een andere naam, ofzo.
Maargoed, dinsdag naar de dokter, en even hopen dat er niet iets mis is, dat ik gewoon een andere moet hebben
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Mrs_Anakin_Skywalker
Registered:
Dec '05
|
Date Posted:
11/26/06 11:03am
Subject:
|
|
De dokter heeft wel gelijk daarin, wat is er precies mis met deze pil dan?
-----signature-----
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|
Grand_Admiral_Grant
Registered:
Nov '04
|
Date Posted:
11/26/06 11:20am
Subject:
|
Ik moet morgen naar de slijterij, mijn bier is op.
Ik hoop dat de slijter me kan adviseren wat het beste bij een patatje oorlog past: McChouffe of LaChouffe.
Helaas zit dit schandalig genoeg nog niet in het verzekeringspakket dus een BigChouffe zal het wel niet kunnen worden.
|
Locked Topic |
Private Message |
Post History
|