main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

De gamle er best

Discussion in 'Archive: Norway' started by Haukis, Jul 13, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Hvem er enige med meg???
     
  2. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    De gamle FF medlemer er best :p

    Jeg vil vet ikke hvis ny filmer er bedre enn den OT til 2005.

    Tre filmer vs to er ikke rimelig å sammenlighen.

    Jeg tro at AOTC er den beste av alle Star Wars filmer med Empire nærlig bra.

    Velkommen btw!

    Hilsen,

    Joey
     
  3. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Hvorfor sammenligne i det heletatt? Det er én serie, ikke to.

    Spent på å se hva som skjer i 'Return' etter nyinnspillinga med Portman jeg. : )
    Hvis noen veit det, ikke si det. Jeg liker ikek å bli spoila for mye. Veldig gla for at jeg unngikk alle du reklamene/trailerne for II.
     
  4. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Jeg mente at de "gamle" filmene i serien har bedre historier en i de "nye". jeg synes også at AOTC var mye bedre enn TPM historiemessig. at historiene hang sammen.
     
  5. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    De hadde bedre skuespillere i "de gamle" selv om man kunne (kan) se noen rare uttrykk.



    Jeg er også enig i at AOTC er en av de "bedre" filmene hittil.
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Det er en viss forskjell mellom "De gamle" og "De nye", ikke bare historiemessig, men også effektmessig. Gleder meg til å se hvordan\om de klarer å knytte ep. 3 sammen med ep.4. Jeg er enig i a ep. 2 er bedre en ep. 1, men er usikker på hvem som er best av 2 og 6.
     
  7. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Skal de spille inn "de gamle" filmene på nytt?
     
  8. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    De skal ikke spilles inn på nytt nei. Ryktene sier bare at Natalie Portman skal klippes inn i Return of the Jedi. Hun skal filmes for ep 6 mens ep 3 filmes.
     
  9. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Det hvar da bra.
     
  10. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Ryktene ble vel avkreftet en kort stund senere. Synes skuespillerprestasjonene i AOTC ikke var så gale, de var bedre enn TPM. Spesielt Ewan MacGregor var bedre, men det kommer vel av mer "screentime".
     
  11. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Enig der ja.


    Men er du enig i at "de gamle" hadde/har gode skuespillere?
     
  12. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Har dere lagt merke til at i ep.4 sier obi-wan noe som dette. "lyssverdene kommer fra en mer sivilisert tid og er ikke så klossete som lasere" men i ep.1 ser vi at våpnene er mer utviklet enn i de senere filmene. ER ikke det Rart?
     
  13. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Jeg er enig i at de gamle filmene hadde gode skuespillere. Det med våpnene kan kanskje komme av at i Episode 1 har det ikke vært krig på en god stund. I hvert fall ikke på linje med Clone Wars. De bruker derfor mer tid på artisteriske detaljer på våpen, fly osv. Under borgerkrigen var det en kaldblodig krig der man ikke hadde tid til å tenke på hvordan våpnene så ut. Er ganske sikker på at våpen fra episode 4,5 og 6 har en høyere "ytelse" enn de fra episode 1,2 og 3.
     
  14. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Dette faller under kategorien usammenlignbart i min verden, sammen med SW=LOTR, George Lucas=Gud, etc.
     
  15. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Når det gjelder våpene så er den forrige forklaringen meget bra. Men husk at det er ca 20 år mellom disse filmene da Hadde GL laget alle effektene og detaljene som på 70 og åttitallet så hadde det sett teit ut.

    Den beste filmen er ep. 4 Men da jeg så den var den helt ny og ga meg en følelse som jeg aldri får igjen. Satt der ca 10 år gammel og måpte under hele filmen Etter det var jeg hektet.

    Å se Natalie Portman i ep 6 må jo bare bli feil. Hun har ingenting der å gjøre Skulle hun bli vist så måtte det bli ep. 4 og da uten at Luke og Leia traff henne pga at det ville ødelagt hele bokserien

     
  16. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Natalie Portman i ep 4-5-6 er NEI!
    Bortsett fra å gi den ut på dvd og legge til kommentarer, director's cut ol, skal det ikke køddes med den gamle triologien.
     
  17. Hans_Olo_Jensen

    Hans_Olo_Jensen Jedi Youngling

    Registered:
    May 3, 2002
    JA helt klart uten tvil! er de GAMLE best. Og da mener jeg de gamle FØR de ble klusset med, og vi fikk sirup-jabba.

    Ønske: Star Wars på DVD, hvor jeg kan programmere scenene selv. Det latterlige Jabba-svineriet skulle jeg aldri sett igjen - hverken fra ep. IV eller ep. VI. Herregud! Gi en 50-åring en PC og de blir helt 'kjøp-stepstone-og-digitaliser-alt'. De gamle puppetsene fungerte mye bedre syntes jeg for de var i det minste EKTE.

    Dette har blitt bedre i de nyere filmene, særlig AOTC (endelig litt kvalitet!) men det er ingen unnskyldning for å TRASHE gode filmer! Greedo skyter først, hva pokker? Åh, jeg gidder ikke syte over det engang.

    En annen ting når det gjelder den sirup-jabba'n, så er det litt morsomt at Jabba har hatt såpass mange forskjellige fremtoninger. Han har vært alt fra menneske, nimbanel, Hutt og sirup-hutt.

     
  18. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Greedo skyter først? Har ikke alltid greedo skutt først?
    Jeg har bare sett de gamle filmene i SE- utgave, her har jeg tydeligvis gått glipp av noe :eek:
     
  19. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    I den oppbrinnelige utgaven fra 1977 skjøt Han Greedo uten at vår alles Rodian avfyrte et eneste skudd.
     
  20. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Ok, får prøve å få tak i den originale versjonen på ebay eller amazon eller et eller annet. Dette går ikke an :p
     
  21. Hans_Olo_Jensen

    Hans_Olo_Jensen Jedi Youngling

    Registered:
    May 3, 2002
    Ja! Hvorfor i all verden tror du det er så bra at Solo hele tida refererer til seg som Scoundrel? Han ER jo en Scoundrel! Han skyter først og spør etterpå! Det er jo det som gjør ham kul jo. Men nei, Lucas må 'renvaske' Solo i filmene sine når han ble for populær virker det som! Han er jo far til Leias barn, kan jo ikke ha en kald drapsmann der vel?

    Poenget mitt er.. ikke la dere bli lurt av historieforfalskerne! Dette kommer fra en historiker!
     
  22. DarthFarthy

    DarthFarthy Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 5, 2002
    Blei litt skuffa over AOTC. Det er ikke vanskelig å se hvor filmen er blitt klippet.
     
  23. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    ja nå er jeg her igjen.....


    enig.... det er ikke vanskelig og se hvor det er blitt klippet hen.
     
  24. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jedi Council Q&A, SW.com:

    Q: I've heard rumors that Natalie Portman has shot scenes that will be inserted in to some future release of Return of the Jedi. Is this true?

    Rick McCallum svarte:

    A: What planet are you from?

    No. There would be no reason to do that.

    ... unless maybe we could find that metal bikini! ;)

    [face_laugh]
     
  25. _Darth-Sidious-

    _Darth-Sidious- Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 21, 2002
    Jeg så ikke hvor det hadde kutta, men jeg så jo ikke etter heller... og jeg har også bare sett den en gang.
     
Thread Status:
Not open for further replies.