main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Denmark Den Danske Café

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, May 11, 2003.

  1. Bearded_Jedi

    Bearded_Jedi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 8, 2005
    Enig. Det er simpelthen ikke kedeligt nok at gøre noget ved at være kedelig. Det kan også have noget at gøre med, at danskerne er et "flavor-of-the-month" folk, og nu hvor Star Wars bølgen har lagt sig igen, så gider folk ikke rigtigt det mere.
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det håber jeg sandelig ikke. Jeg kigger herind nogle gange hver dag og vil rigtig gerne få noget mere gang i den, men på den anden side er det jo heller ikke sjovt at tale med dig selv. Den slags overlader jeg til de skitzofrene.
     
  3. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Ooooooog så døde vi igen i en måneds tid.....

    Nogen der har spændende planer over sommeren?

    Jeg skal til London på onsdag i næste uge!
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har fået hund :)
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvilken slags?
    En hønsehund eller var det høns og hund?:p
     
  6. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Tillykke!

    Jeg kan ikke tåle hund :( - eller kat for den sags skyld...

    Rart at se Jer igen!
     
  7. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg tror godt, at jeg kan tåle hund, men katte kan jeg heller ikke tåle og det er rigtigt ærgeligt. Jeg kan nemlig godt lide katte.:(
     
  8. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det er rigtig provokerende ikke at kunne tåle kat!
    Især fordi jeg rigtig gerne ville have én - det har jeg altid gerne ville. Men min mor er (også) katteallergiker, så det kunne ikke komme på tale da jeg var mindre (og ikke var allergisk)...

     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Min katteallergi er først opstået inden for de sidste 5-10 år.
    Vi havde kat da jeg boede hjemmme og det var rigtigt godt. Mine forældre vil også gerne have kat igen, men de vil dog hellere have, at jeg kan komme og besøge dem.
     
  10. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Tror min katteallergi kom da jeg begyndte at komme hos Glenn og hans katte...

    Jeg starter på ansigtsmassagekursus i morgen aften! Glæder mig...
     
  11. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det er græsk gadehund vi har adopteret fra foreningen "Græske Hunde". Hun hedder Emma.

    Jeg fik lidt tid til at fiske sidste år!

    [image=http://www.fiskefeber.se/newsimg/Fraser06_1_Klaus_Aaes_209.jpg]
     
  12. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det var ellers en diskret lille øh - fisk, du har fanget dig der...

    Rart at se dig igen!

    Jeg er blevet færdig med mit ansigtsmassagekursus og så har jeg søgt nyt job...
     
  13. I_am_Kooky

    I_am_Kooky Sth Aust. Chapter Representative star 4

    Registered:
    Jun 28, 2004
    Hallo Jeg er benytter en online gengivelse arbejdsplads altså Jeg er ikke sikker hvor nå indeværende vil arte. Sig måtte selv vise sig at være den forkert sprog , men det vil sige JEG forsøgt. JEG indfald JEG kom gerne og sige Hallo , og nå. hallo af en Australier det vil sige aktuelle i Ireland og vil opsøge Danmark sent 2008. JEG dont ville gerne krænke selv om den er forkert , behage tilgive mig selv om indeværende gør ikke i orden. JEG gjorde hvor nogen sinde afskrift hvad var netop oversat igen i Engelsk og den var lidet artig. ( den var ligefrem nok så sjov ) Men yeah. Altså Hallo I hvert fald og beføle omkostningsfrit hen til grine!

    ----
    Hello
    I am using an online translation site so I am not sure how well this will turn out. It might even turn out to be the wrong language, but at least I tried.

    I thought I would come and say Hello, and well. . .hello from an Australian that is currently in Ireland and will visit Denmark late 2008. I dont want to offend if it is wrong, please forgive me if this does not work. . .

    I did how ever copy what was just translated back into English and it was not very good. (it was actually quite funny) But yeah. So Hello Anyway and feel free to laugh! [face_worried] :D

    (the Translated Version of what I tryed to say up there from English to Danish to English again. . .

    Hallo Jeg er benytter en online gengivelse arbejdsplads altså Jeg er ikke sikker hvor nå indeværende vil arte. Sig måtte selv vise sig at være den forkert sprog , men det vil sige JEG forsøgt. JEG indfald JEG kom gerne og sige Hallo , og nå. hallo af en Australier det vil sige aktuelle i Ireland og vil opsøge Danmark sent 2008. JEG dont ville gerne krænke selv om den er forkert , behage tilgive mig selv om indeværende gør ikke i orden. JEG gjorde hvor nogen sinde afskrift hvad var netop oversat igen i Engelsk og den var lidet artig. ( den var ligefrem nok så sjov ) Men yeah. Altså Hallo I hvert fald og beføle omkostningsfrit hen til grine! ) [face_laugh]
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hi there.
    The language are correct, though as with all translators then some words are not translated correct, but the meaning is still understandable.
    Which translator did you use?:confused:

    How long will you be in Denmark? Is it business or pleasure? Are you on a worldtour or is it a European tour?:confused:
    Do tell, I am interested.:)
     
  15. I_am_Kooky

    I_am_Kooky Sth Aust. Chapter Representative star 4

    Registered:
    Jun 28, 2004
    The one I found Randomly when I asked Google to translate from English to Danish. :D
    As I have no CLUE at all of the language so . . .

    I am doing an European tour between August and November 08 for the fun of it (pleasure). It took me 36+ hours to fly over here so I want to make the most of it before I have to fly 36+ hours home(its WAY to long to be on a plane!) From Ireland I am only a few hours from all the cool places of the world (instead of 30 hours)
    I have yet to work out the exact dates for the places I plan to visit (see this thread for a few more details)

    I was invited by Gina, so blame her! :p


    -----------

    Den sig JEG oprette Tilfældig hvor JEG anmodede Google hen til oversætte af Engelsk hen til Dansk. grimasse Nemlig Jeg har ikke NØGLE i det hele taget i den sprog altså. Jeg er gør en Europæisk rejse imellem August og November 08 for fornøjelsens skyld ( nydelse ). Sig benyttede mig 36+ timer hen til flue her ovre altså JEG ville gerne skabe den det meste af sig i nærværelse af Jeg har hen til flue 36+ timer hjem ( MÅDE hen til længe at blive oven på en aeroplan! ) Af Ireland Jeg er kun få timer af en hel afkøle steder i den jord ( istedet for 30 timer ) Jeg har endnu hen til beregne den aftalt datoer nemlig den steder JEG agte hen til opsøge ( se efter indeværende gevind nemlig nogle få flere detaljer ) Jeg var inviteret af Gina , altså laste sig! :p
     
  16. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Kooks, those translations are hilarious! [face_laugh]
    Online translators are really no good at translating into Danish (and a lot of other langugages, for that matter.)
    But, nice try anyway :D
    Though, don't worry, we understand English well enough here ;)

    I don't know what you're talking about! [face_whistling]


     
  17. wookie101dk

    wookie101dk Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 9, 2008
    Komiks.dk og Dansk Star Wars Forening er stolte over at kunne præsentere en af de mest populære tegnere indenfor Star Wars tegneserier, Doug Wheatley.

    Få havde forudset, hvor stor en moderne myte George Lucas ville skabe i 1977, da den første Star Wars film blev sluppet løs på verden. Filmen skrev historie og slog alle rekorder ved billetlugerne, og nu over 30 år efter er Star Wars mere populært end nogensinde før. Et sandt kulturelt fænomen!

    Doug Wheatley voksede op i Winnipeq, Manitoba og var allerede som teenager kunstnerisk begavet. I high school tog han flere kunstkurser, blandt andet et kursus i reklame tegning. Det varede da heller ikke længe, inden Wheatley arbejdede i tegneseriebranchen på fuld tid. Han slog sine folder hos blandt andet Marvel, D.C., Acclaim og Wildstorm. Dark Horse redaktøren Randy Stradley kontaktede Wheatley for at høre, om han ville være interesseret i at skabe forsiderne til Star Wars Bounty Hunters: Kenix Kil, og ikke alene greb Wheatley chancen, han har også siden illustreret forsider til Empire samt arbejdet som rentegner for Paul Chadwick på Star Wars Empire: Darklighter og som tegner på tegneserieudgaven af filmen Star Wars Episode III: Revenge of the Sith.

    Han har også arbejdet på Star Wars DarkTimes nummer 1-5. Udover sit arbejde på Star Wars tegneserier har Wheatley også tegnet serier som Superman: Last Son of Earth, Superman: Last Stand on Krypton samt Aliens: Avenging Angels ? Apocalypse. Han har ligeledes arbejdet på tegneserier med figurer som Hulk, Blade, Conan, Punisher og mange flere. Wheatley arbejdede også ukrediteret som storyboard tegner på filmen Superman Returns.

    Komiks.dk er Danmarks internationale tegneseriefestival, som hvert andet år fejrer tegneseriemediet med et bredt udvalg af danske og udenlandske gæster fra tegneseriemiljøet. I 2008 løber festivalen af stablen den 31. maj og 1. juni i Vanløse Kulturhus.

    Foreningen Komiks.dk blev stiftet i november 2003, og i november 2004 løb den første festival af stablen. Succesen blev fulgt op af festival nummer to i april 2006. Komiks.dk er en non-profit forening, der ønsker at gøre festivalen til en tilbagevendende begivenhed i det danske kulturlandskab med henblik på at gøre tegneseriemediet mere synligt for den danske befolkning samt at styrke det kreative miljø i den danske tegneseriebranche.

    Man kan besøge os på Internettet på: www.komiks.dk.
     
  18. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvis DSF stadig eksisterer, så er jeg da sikker på, at det vil glæde dem der for længe siden skrev, at de havde indbetalt kontingent uden at få brev, blade eller refundering op mod 1 år efter indbetaling.
    Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om de efterfølgende har modtaget noget, og da det er meget længe siden jeg læste det, kan jeg desværre huske hvor jeg læste det.

    "Var der nogen der sagde svindel?!"[face_shame_on_you]

    Gad vide om de mennesker læser Komiks.dk ??!! [face_thinking]
     
  19. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Please. Ingen nævnelse af den 'forening'!! [face_praying]
    FÃ¥r stading myrekryb....


    Og det der tangerer vist reklame, wookie, hvilket ikke er tilladt ifølge TOS.
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Da forummet er ved at lægge an til sin svanesang og i tilfælde af, at det flyttes til de inaktive fora, hvor man ikke kan poste, så vil jeg da lige benytte lejligheden til at takke brugerne for de gode diskutioner vi har haft samt alt den mindre seriøse snik snak og ikke mindst de stunder vi har tilbragt i hinandens selskab.

    Hvis fremtiden skulle bringe fornyet interesse fra nye eller gamle brugere, så er jeg da også frisk på at gøre en indsats for at bringe forummet tilbage til de officielles rækker.

    Hvis forummet består i en tilstand, hvor man kan skrive her, så skriv endelig ellers så send en PM.



    Og inden det bliver alt for højtideligt, så får I lige et par smilies:
    [face_pig] [face_monkey] [face_clown]
     
  21. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hej jer få der er tilbage :)

    Jeg har slet ikke fulgt med på det seneste, er der noget med at der kommer en Star Wars tegnefilm i biografen?
     
  22. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hej Floyd

    Rart at se, at der stadig er liv i dig.[:D]
    Ja, Star Wars Clone Wars kommer i biografen d. 15. august med dansk tale og i original version.
    Der er tale om en serie, som begynder med de første afsnit i denne bigraffilm og som så fortsætter på TV.
    Clone Wars er computeranimeret, hvilket er tydligt at se, i modsætning til den tidligere Clone Wars, som lignede mere gammeldags tegnefilm selv om den også var lavet på computer.

    Tag en stol og sæt dig ned og blive et par dage.;)
     
  23. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiink! :D :D [:D]
    Godt at se dig igen! :D

    Ja, som Mundi siger så kommer der en ny clone wars film - det bliver spændende, synes jeg. Selvom jeg ikke kan være med til premieren, da jeg spiller teater :_|

    Og bliv endelig lidt, Pink - det er så længe siden...
    Hvordan har livet behandlet dig?
     
  24. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hej igen.

    SÃ¥ fik jeg set Clone Wars, den var faktisk ret god.

    Hvornår kommer TVserien så og hvilken kanal kan man se den på?

    Jeg har det fint, men har desværre for travlt til at være ret meget på nettet.

    Det er trist at se at der ikek sker mere her på FFDK :(
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Serien har premiere d. 3. oktober på Cartoon Network i Amerika. Om den også kan ses i Danmark ved jeg endnu ikke, men da Cartoon Network i DK også viste den første Clone Wars serie, så er det da muligt.

    Ja, det er trist, at der er så lidt aktivitet her. Det varer nok ikke længe før forummet ryger i den inaktive del af mangel på aktivitet.