main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 21, 2003.

?

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Totalt Superduper Extremt fed film.

    58.3%
  2. Super cool og ret fed.

    16.7%
  3. Okay cool.

    0 vote(s)
    0.0%
  4. ok, men den haltede et par steder.

    25.0%
  5. Jeg vil hellere til tandlægen og have tænder hevet ud

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
  2. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jo tak, den var da nogenlunde i orden....

    Ej, den var da super sej!!! :D

    Revolutions - Here I come!

    Smith Rocks! :cool:
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Yehaaaaah! Jeg kan næsten ikke vente?

    Så I også traileren til 3éren efter rulleteksterne?
     
  4. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jepper!
    MUMS
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    SPOILERS!!

    Sorry hvis I er begyndt at snakke om den i en anden tråd, men den fortjener næsten sin egen.

    Jeg havde STORE forventninger til filmen, og jeg må sige at de alle blev opfyldt og mere til. Jeg syntes godt nok at den haltede en smule i starten, Zion scenerne var lidt for lange og den dér fest hvor de dansede var for lang og musikvideo-agtig.

    Men da Neo begyndte at slås mod de mange mr. Smiths var jeg helt solgt!!! og så eskalerede det bare med de mest sindssyge fede action scener jeg nogensinde har set...
    Plottet var lidt svært at følge da Neo besøgte 'Arkitekten', er ikke helt sikker på at jeg har fattet det hele korrekt endnu...

    Kan næsten ikke vente til på Mandag hvor jeg skal se den igen.

    Jeg og min kammerat started forresten med at sidde på række 16 sæde 48 og 50 :( det var lidt for langt ud for min smag. Men vi kom til at snakke med dem der sad ved siden af os, og efter Matrix 1 havde de fundet 5 fede pladser på række 19 midtfor, og så spurgte de flinke mennesker om vi ikke ville komme derop....og det ville vi selvfølgelig gerne :D :D
     
  6. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det gør ikke noget, jeg var også lige ved at starte en tråd. men jeg er for træt.

    Det er sjovt, jeg syntes også at dansescenen var lang og lidt malplaceret, men da filmen så rigtigt kom igang var den fed.

    Selv om jeg syntes den er blevet en smule mere dyb og indviklet en 1éren.
     
  7. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    4 række midt for ROCKS! :D

    Neo var også blevet halv vild. Og han fik noget af et Supermanstrip!

    Det er rigtigt at dansescenen var lang, men jeg syntes det virkede godt første gang, når man ser den i biffen. Men jeg er ikke sikker på, at den er så fed anden gang. Og da slet ikke hvis man ser den på et 14" derhjemme.

    Jeg glæder mig også til, at Smith vil være en del af handlingen i næste film, for det var han jo faktisk ikke i denne.

    [EDIT] Jeg syntes dog ikke at den gjorde lige så stort indtryk som den første.
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Smith var alt for cool...

    Det var fedt at han kunne duplikere sig selv også overføre sin personlighed ud i den rigtige verden.

    Det bliver spændende at se hvordan de kommer af med ham.

     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Yeps, den film er totalt fed og jeg skal helt klart se den i biografen mindst én gang mere.

    Smith styrer, men Neo styrer mere :D
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg stod og skulle samle Reloaded igår da jeg var på arbejde. Men jeg kunne ikke lige finde den, til gengæld havde vi en helt anden film jeg aldrig havde hørt om. Jeg spurgte min chef og han foralte mig, at det skam var Matrix der lå deroppe. Dvs, at filmen er kommet under falsk navn!! Det har jeg aldrig set før! Hverken hos SW eller LOTR. Det er sq halv søgt.
    Den ene halvdel af filmen havde vi haft liggende i nogle dage, men resten fik vi først dagen før og sådan var det alle steder pga. af sikkerhed. Og den halvdel vi havde, indeholdte kun akt 2-5 ud af 7. Så hvis der var nogle der snuppede den, havde man hverken start eller slut.
     
  11. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Tk, arbejder du i en biograf?

    Hvorfor sender de ikke bare hele filmen dagen før? Det ville da være endnu mere sikket.

    Var forresten inde og se den for anden gang i dag. Den var rimelig nice ;)
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Ja, det gør jeg.
    Jeg tror det er fordi at det er meget arbejde at sende ud til hele Danmark på en dag. Skulle begge halvdele sendes ud, ville det være næsten dobbelt arbejde.
     
  13. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Den rykker jo for vildt, jeg forstod må jeg indrømme ikke alt i samtalen med Arkitekten.

    Men jeg tror jeg har en ide:

    The Real world er også i Matrix, som stammer fra nogle programmer der er løbet løbsk, derfor kunne arkitekten sige at de havde boret ned og vundet over Zion 5 gange før.

    Comprende?




    DD - Love Spliff

     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja jeg var også temmeligt forvirret over samtalen med Arkitekten... Men jeg tror ikke at Zion eller nogen anden del af 'the Real World' er en del af Matrix, så ville konceptet falde sammen, efter min mening.

    Men jeg tror at Zions ledere, på en eller anden måde står i ledtog med maskinerne... husk på at de bruger en masse maskiner til at overleve men ingen ved rigtigt hvordan de fungerer. Zion er bare en slags losseplads for den lille 00.01 procent som afviser at leve i Matrix. Når Zion så begynder at blive for stor en trussel, kommer maskinerne og smadrer den igen.

    Alt det dér med de 5 'ones fattede jeg ikke en brik af, men Neo er åbenbart anderledes end de forrige, da han besluttede at redde Trinity istedet for at reloade Matrix. Jeg tror vi skal vente på Revolutions før noget som helst er sikkert.
     
  15. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Ja jeg var også temmeligt forvirret over samtalen med Arkitekten... Men jeg tror ikke at Zion eller nogen anden del af 'the Real World' er en del af Matrix, så ville konceptet falde sammen, efter min mening.

    Både ja og nej, vores verden kunne for all we know også være en del af matrix, det samme for "den virkelige verden" i Matrix, det kunne være en endnu dybere del, ligesom intro sekvensen faktisk hentyder lidt til.

    Men jeg tror at Zions ledere, på en eller anden måde står i ledtog med maskinerne... husk på at de bruger en masse maskiner til at overleve men ingen ved rigtigt hvordan de fungerer. Zion er bare en slags losseplads for den lille 00.01 procent som afviser at leve i Matrix. Når Zion så begynder at blive for stor en trussel, kommer maskinerne og smadrer den igen.

    Har du set Animatrix? Der er vist en aftale mellem mennesket og maskinen. Hvis Zion bliver smadret, hvad skulle den bygges op igen af?

    Alt det dér med de 5 'ones fattede jeg ikke en brik af, men Neo er åbenbart anderledes end de forrige, da han besluttede at redde Trinity istedet for at reloade Matrix. Jeg tror vi skal vente på Revolutions før noget som helst er sikkert.

    Ja Neo er "The One"...eller det var de andre også.... :p

    Neo skal nok klare skærerne ;) Jeg tror at der måske bliver en deal mellem mennesket og maskinen, at leve i harmony sammen!

    Men som sagt, Revolutions skal nok bringe besked [face_love]




    DD - Love Spliff

     
  16. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg synes et eller andet sted, at det kunne være fedt, hvis Revolutions efterlader os (som publikum) med en viden om, at The Real World i filmen også er en del af The Matrix. Eller at maskinerne, til trods for umiddelbart at være besejret, alligevel har potentiale til at vende i Full Force.
    Denne viden skulle bare komme fra et kort klip på nogle få sekunder i slutningen af filmen, i stil med slutningen af Reloaded. Man kunne eventuelt lige se et glimt af Agent Smith. Dette fordrer naturligvis, at Neo og/eller hvem der ellers er i live i slutningen af Revolutions tror, at de har besejret maskinerne.
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Alt det dér med en matrix som er inde i en matrix som er inde i en matrix som er inde i en matrix osv. synes jeg ville fuldstændigt ødelægge trilogien. Det er hjenevridende nok at der overhovedet er en matrix for de fleste. Det ville være for tyndt at ødelægge den første films præmis på grundlag af 'at nu skal vi rigtig vende det hele på hovedet igen.'

    Grunden til at Neo pludselig kan smadre sentinels i slutningen, må være at hans evner rækker ud over matrix og ind i den rigtige verden, og ikke at de stadig befinder sig i the matrix. Det beviser at han virkelig er en Messias...

    Men jeg tror også at det ender med et kompromis mellem mennesker og maskiner. Maskinerne har f.eks brug for at Neo gør det af med Mr.Smith, som bliver filmenes egentlige skurk.

    Han er den farligste af alle, da han kan kopiere sig selv ind i alle mennesker i The Matrix.

    Og når The Matrix først er fyldt op med Mr. Smiths kan han slukke sig selv og derved dræbe alle de mennesker der er i The Matrix og samtidig smadre maskinernes eksistens grundlag...




     
  18. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Wow, du har fat i noget...

     
  19. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Alt det dér med en matrix som er inde i en matrix som er inde i en matrix som er inde i en matrix osv. synes jeg ville fuldstændigt ødelægge trilogien. Det er hjenevridende nok at der overhovedet er en matrix for de fleste. Det ville være for tyndt at ødelægge den første films præmis på grundlag af 'at nu skal vi rigtig vende det hele på hovedet igen.'

    Du har nok ret...tror jeg :p

    Grunden til at Neo pludselig kan smadre sentinels i slutningen, må være at hans evner rækker ud over matrix og ind i den rigtige verden, og ikke at de stadig befinder sig i the matrix. Det beviser at han virkelig er en Messias...

    Ja, og at han og maskinen er ved at blive ét.
    Den del af smith der er i Neo, må have opfattet sentinels'ne, og gennem Neo's magt over sit sind, kunnne han(de?) påvirke "virkeligheden".


    Men jeg tror også at det ender med et kompromis mellem mennesker og maskiner. Maskinerne har f.eks brug for at Neo gør det af med Mr.Smith, som bliver filmenes egentlige skurk.

    Hvad med ham Merenving(sp?), ham skal Neo jo nok måske også kæmpe mod?

    Han er den farligste af alle, da han kan kopiere sig selv ind i alle mennesker i The Matrix.

    Helt klart.

    Og når The Matrix først er fyldt op med Mr. Smiths kan han slukke sig selv og derved dræbe alle de mennesker der er i The Matrix og samtidig smadre maskinernes eksistens grundlag...

    Hmm, ja det er måske hans plan, hvis vi stadig skal holde os til hans tale i Matrix(1).



    Men hvis Matrix har smadret Zion flere gange, hvordan kan de så genopbygge det?

    Eller smadrer de kun lige nok til at holde balancen?

    Og hvad med den mad til alle de mennesker der vil blive befriet, hvis Matrix ville slukkes.




    DD - Love Spliff

     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, og at han og maskinen er ved at blive ét.
    Den del af smith der er i Neo, må have opfattet sentinels'ne, og gennem Neo's magt over sit sind, kunnne han(de?) påvirke "virkeligheden".


    Neo har jo evnen til ændre ting i Matrix og idet Matrix hovedsageligt er et program, så ville give mening at Neo også var i stand til at gøre det samme udenfor Matrix. Altså at gå ind i programmeringen telepatisk og ændre ting som han har lyst til. Det rækker åbenbart langt udover at indse at 'there is no spoon'.

    Hvad med ham Merenving(sp?), ham skal Neo jo nok måske også kæmpe mod.

    Merenving tror jeg ikke udgør så stor en fare længere, han var havde jo taget nøglemageren til fange og da Neo og slænget befriede ham så var han lidt sat ud af spillet. Det så også ud som om at han var bange for Neo.

    Og hvad med den mad til alle de mennesker der vil blive befriet, hvis Matrix ville slukkes.

    God pointe, det ville være umuligt at brødføde de 3 milliarder mennesker som maskinerne har fanget... som Arkitekten siger.

    Blev Zion egentlig smadret i slutningen? Det kan godt være at jeg ikke var helt med på det tidspunkt.

    EDIT: hvor er det dog fedt at vi lige kan diskutere det her igennem. Der er så meget som var lidt svært at få styr på.
     
  21. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Måske løj Arkitekten ang. de tidligere Neo's, for at få ham til at stoppe!

    Men det er måske ikke sandt når den Merengvi siger at andre Neo's er kommet før ham.



    Hmmm




    DD - Love Spliff

     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, både Arkitekten og Merenvingen kunne lyve, da de begge er ret så interesserede i at Neo fejler. At Matrix forsvinder, ville jo betyde døden for to programmer...

    Det er sådan lidt mærkeligt at der har været flere 'the one' før Neo. Morpheus nævner godt nok én i etteren... men hele 5?

    Det lægger op til at Neo skal sejre pga. kærligheden, som ikke var en faktor da de andre ones prøvede at stoppe Matrix.
     
  23. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Ja, både Arkitekten og Merenvingen kunne lyve, da de begge er ret så interesserede i at Neo fejler. At Matrix forsvinder, ville jo betyde døden for to programmer...

    Det er jo det!

    Det er sådan lidt mærkeligt at der har været flere 'the one' før Neo. Morpheus nævner godt nok én i etteren... men hele 5?

    Ja, der er noget lusket med det der, hvornår nævner Morpheus det?

    Det lægger op til at Neo skal sejre pga. kærligheden, som ikke var en faktor da de andre ones prøvede at stoppe Matrix

    Gode gamle [face_love], den er herlig og overskyggende livet ;)

    Kærlighed sejrer tilsidst




    DD - Love Spliff

     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, der er noget lusket med det der, hvornår nævner Morpheus det?

    Ja ikke? Morpheus fortæller Neo, om bord på deres hovercraft, at da Matrix først blev skabt var der en mand som kunne ændre Matrix som han havde lyst til. Det var ham der befriede de første og fortalte dem sandheden.
    Da han døde, viede Morpheus og mange andre deres liv til at finde hans reinkarnation.
     
  25. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Hmm, hvordan som sagt, overlevede han turen ud af Matrix? Hvordan fik han bygget maskiner til at blive gen-plugget? Osv...





    DD - Love Spliff

     
Thread Status:
Not open for further replies.