main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 21, 2003.

?

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Totalt Superduper Extremt fed film.

    58.3%
  2. Super cool og ret fed.

    16.7%
  3. Okay cool.

    0 vote(s)
    0.0%
  4. ok, men den haltede et par steder.

    25.0%
  5. Jeg vil hellere til tandlægen og have tænder hevet ud

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Cool, jamen det er jo godt nyt. Det ville være rart med en premiere tidligt i November. Jeg hørte noget om at Wachowski brødrene orindeligt ville have udsendt 3'eren allerede i August, men de kunne desværre ikke nå at lave den helt færdig til den tid.

    Tror mere at det er noget med at Warner bros. i forvejen er forfærdede over at udsende to så store film så tæt på hinanden.
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Animatrix udkommer d.2 dvs. imorgen på reg1. Jeg har bestilt den via. cd-wow i England og fik besked om at de havde sent den i dag.

    Jeg glæder mig til endelig at se Final flight of the Osiris!
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg så traileren for alle filmene i dag klippet sammen til 1 lang. Det var sikkert en reklame for DVD'en eller noget. Jeg synes hvertfald de andre film så hammerfede ud, det er alle sammen tegnefilm i en eller anden alternativ stil.
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja de er rimeligt cool. Ihverfald dem jeg har fået downloadet. Man skal dog ikke være alt for sart, da der er en scene i en af dem hvor der er en robot der river hovedet i stykker på et menneske, så tunge og hjerne flyver op i kameraet.
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg lagde lige mærke til noget da jeg så Animatrix filmene 'The Second Rennaisance I & II'. Robotternes by, hvor de lever efter at være blevet udstødt af menneskene, hedder Zero-One.... det minder meget om navnet på menneskenes by 'Zion'.

    Er det mon bare en henvisning til at historien gentager sig selv, eller er der mon en dybere mening? Det passer jo meget godt sammen med det faktum at det nu er menneskene der er de udstødte.
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hmm det havde jeg nu ikke lige tænkt på, men det ka være du har fat i noget.

    Hvad er jeres yndlings Animatrix film? Selv ka jeg nok bedt li The Second Renaisance 1-2.

    La mig gætte Krede.... Final flight of the Osiris? :p
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    He he, helt sikkert :D . Final Flight er min yndlings, men 'the kid's story' er på en meget tæt 2 plads.
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg fandt denne FAQ på nettet som behandler en masse af de spørgsmål jeg havde efter at have set Reloaded. Det er interessant læsning, selvom jeg ikke er helt enig i alle spekulationerne.

    F.eks hælder jeg mere til at Neo er en virkelig messias med overnaturlige evner, fremfor at han er ret resultat af en kode som maskinerne har givet ham. Hvorfor skulle de dog gøre det, når han bliver så stor en trussel mod dem? Desuden så hanlder det om hvordan man kan gøre utrolige ting, hvis man kan 'befrie sit sind' (there is no spoon) da Neo indser at Matrix er fake - kan han bryde reglerne.




     
  9. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Yay, nu har jeg også set Matrix og Matrix Reloaded... :)

    Var godt nok lettere forvirret i starten af Matrix... (så den i går aftes...)

    Mht. Reloaded synes jeg at det er en totalt cool film, dog måske lidt overdrevet på nogle punkter - men det er selvfølgelig bare min mening... men fed film som jeg glæder mig til at gense og at se efterfølgeren på....
     
  10. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Er det første gang du ser nogen af dem? ?[face_plain] :eek:
     
  11. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Mundi, ja, må jeg vist desværre tilstå at det er... men, bedre sent end aldrig - er der ikke noget der hedder sådan??
     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jo, der er der da. Vi kan selvfølgelig også bare kalde det en mangel i din opdragelse og skyde skylden på dine forældre - i hvert fald med hensyn til den første film fra 1999. ;)
     
  13. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Uha, der er fatale fejl i min opdragelse så... prøv at læse mine første posts i Hvornår blev i interesseret i Star Wars?-tråden... [face_plain] :_|
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jo, dengang var det mig, som sagde "bedre sent end aldrig". Men jeg tror, at vi kan konkludere, at fejlen ligger hos dine forældre. :(

    Det bør du klage over ved først kommende mulighed. ;)

    Du bør måske også spørge om der er mere de har afholdt dig fra. Var der ikke noget med Planet of The Apes?
     
  15. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Må jeg så hellere gøre...

    Og jo, det var der... har ikke set den...
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ungdommen nu til dags...
     
  17. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    tsk tsk.....suk....
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeeze hvor er jeg træt af folk som bliver ved og ved med at postulere at 'The Real world' bare er endnu en matrix.

    Det er utroligt med de folk der hænger ud på imdbs forums, man skulle tro at de vidste noget om film. Jeg skal bruge hele dagen efter at have set Revolutions på at pege fingre og nakke alle dem der er tilhængere af den latterlige MWAM teori.

    Hvad skal de så gøre? Undslippe til the really really real world?

    Den dummeste teori jeg endnu har hørt gik på at de alle i virkeligheden var robotter, også Neo som var fanget i en matrix lavet af mennesker?!??
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Good... I feel your anger....


    Tror heller ikke på en Matrix inde i Matrixen, men det er stadig sært hvordan Neo kan stoppe blæksprteroboterne i virkeligheden hvor han ikke har superkræfter.
    Den teori med at alle er robotter pånær ham synes jeg lyder helt vildt fed, men jeg køber den heller ikke. Hvorfor skulle man så følge robotternes liv når Neo ikke er der?
     
  20. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Min teori er at i filmen er alle robotter, og den er lavet for at fortælle os at vi også er robotter... :eek:

    *tager kniv og roder rundt i maven for at finde møtrikker*


    [face_laugh]

    Spøg til side. Jeg tror ikke på et Matrix i Matrixet. Det er for åndsvagt, og holder ikke.

    Men hvorfor Neo kan smadre de der sprutter aner jeg ikke? De er måske bange for ham, også i virkeligheden og selvdestruerer? (ligesom Mouse-droids) :D

     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] [face_laugh]

    God pointe, Neos trick i slutningen af Reloaded er MWAM tilhængernes bedste argument for at tro at 'the real world' er endnu en matrix...

    Det de glemmer er at Matrix er en superhelt-historie... Neo har på en eller anden måde, taget sine kræfter med sig ud af Matrix, han er en 'menneskehedens frelser' en 'messias' om I vil. Han har overnaturlige kræfter... han har nøglen til hvordan maskinerne virker. Han kan omskrive maskinernes kode med tankes kraft, så hvorfor skulle det ikke virke uden for matrix?

    Desuden ville det være pænt åndssvagt at bruge 2 film på at opbygge et fedt univers, og så vende det hele på hovedet i den sidste film. Prøv at overveje hvor lang tid det ville tage at forklare... Slutningen på en trilogi skal også give en slags forløsning, og hvis de skal bruge halvdelen på filmen (det gjorde de jo i etteren) på at forklare at nu er der altså et uendeligt antal Matrixer...Hvad så med historien? Hvad med plottet? Så dumme er Wachowski brødrene ikke.

    Ydermere, så vil det ødelægge spændingen ved Neo og de andres kamp i de to foregående film, da det egentlig kan være ligegyldigt det hele hvis de er fanget i en labyrint af matrixes som de aldrig vil finde ud af. Det handler jo om FRIHED. OG tilsidst... hvorfor sende sentinels efter folkene i Zion, hvis det bare er en matrix, så kan de da bare slette dem alle?

    Folk er bare blevet tvagsfodret med suprise-endings siden M Night Shyamalans '6'th sense (hvilket er en fremragende film) og forventer nærmest at alle film har et sindssygt twist i slutningen...

    Næh, Brødrene skal nok finde på noget der vil være langt federe.
     
  22. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Hørt, Hørt!

    Krede som præsident!

    :D, nå ikke?

    Jeg er sikker på at der er en god og fornuftig slutning på trilogien. Som Krede siger ville det være dybt åndsvagt at bruge tid på at forklare i de første film, og så bare at forklare noget nyt i 3´eren.

    Min teori er at menneskerne og maskinerne slår sig sammen, smadrer Smith, og lever lykkeligt sammen side om side. :D

     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] -
    Du har helt ret Jim, Smith er den største trussel. Han alene kan smadre både maskinerne og menneskene vha sin virus-agtige kopierings egenskaber. Maskinerne laver nok en deal med Neo om at hvis han kan udrydde Smith, så vil de lade Zion være i fred...

    Det kunne egentlig være en cool finale! Alt afhænger af Neo og at han vinder over Smith!!!

    Revolutions traileren..
    Morpheus (om Neo) 'He fights, for us'.
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Men er det en lykkelig slutning hvis menneskerne smadrer maskinerne og unplugger alle mennesker, så de kan komme op til overfladen og leve uden solys, mad og nogen mulighed for at overleve whatsoever? Så tror jeg hellere jeg ville blive boene i The Matrix.
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Du har helt ret Par. Det er en meget interessant del af slutningen på Matrix trilogien... Der er ingen mulighed for at de kan befri alle dem der er fanget i matrix, på een gang. Der er, som du rigtig nok siger ingen mad, eller nok mennesker til at tage sig af dem, de risikerer også at blive sindssyge... Neo var allerede for gammel til at bliver befriet ('too old, yes, too old to begin training' ;)

    Derfor kan Neo ikke bare ødelægge Matrix, han ville være skyld i milliarder af menneskers død.

    Men screw dem, en lykkelig slutning for mig ville være at Neo og Trinity lever lykkeligt til deres dages ende :p

    Jeg tror en del af svaret ligger i at folkene i Zion bruger maskiner for at overleve. Maskinerne giver dem luft, varme, elektricitet osv. Maskinerne bruger mennesket på samme måde. til energi. De må indse at de ikke kan exsistere uden hinanden, og lave en fredelig pagt på en eller anden måde.

    Men hvis maskinerne i Zion kan levere energi uden at bruge mennesker som batterier, så burde robotterne også kunne finde andre energi-kilder end mennesker?!?!
     
Thread Status:
Not open for further replies.