main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

  1. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    ah.. haha ytterligare en till the Dark side, nice man får gratulera ;)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    den går ju både som god och ond.

    Han talar alltså om att jag har fått min kvinnliga tusken upptagen i 501:a.

    [image=http://i34.photobucket.com/albums/d103/bandykullan/creations/tusken/IMG_1627.jpg]
     
  3. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Grattis!

    Jättefin dräkt!
     
  4. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Väldigt stilig. Grattis Johanna!

    Hur många timmar lade du ner på att skapa den?
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det har jag ingen aning om, men det tog sitt tag. Fast den var faktiskt väldigt rolig att göra, kanske just för att man är van vid att allt man gör ska se prydligt och snyggt ut, och här var det tvärtom. Den skulle ju se sliten och trasig ut.
     
  6. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det verkar som om Lucasfilm ska släppa nån stor nyhet den fjärde maj. Nån som har några tankar kring vad det kan vara? Jag har bara hört ryktas att det ska handla om blu ray-releasen. Men då känns det som om det verkligen måste vara någon riktigt stor nyhet, som nya scener eller något, när de till och med har en nedräknings-sajt.

    På tal om fjärde maj, det skulle vara roligt att veta vilka härifrån som ska till Nördcaféet. Jag hoppas på att kunna titta förbi, det beror väl lite på jobbet.

    EDIT: Ser nu på kartan att Nördcaféet ligger på promenadavstånd från jobbet, så då borde det inte vara några problem :)
     
  7. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Nördcafé?
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tekniska museet kör nördcafé en hel del onsdagar, idag var det Nordic Garrison, Nordic Base och Thomas Nixon, som har byggt en R2, som var där och pratade.

    Jag såg webbsändningen.

    Sen var det ju SW-dag idag, så det här är jag på jobbet.

    [image=http://i34.photobucket.com/albums/d103/bandykullan/2011/IMG_1642.jpg]
     
  9. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    åh, jag missade att det var nördcafé idag, det hade varit kul att gå. nördcafé är organiserat häng/prat på tekniska museet som anordnas lite då och då. http://www.tekniskamuseet.se/1/392.html
     
  10. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Hittade nyss det här(ca 30sek in) när jag letade klipp om skolan på svtplay.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    För er som missade och är intresserade så brukar de lägga upp sändningarna i efterhand, på länken som Cobble postade.
     
  12. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Ja Andrew var lite överallt idag, P4, ABC-nyheterna, TV4 nyheterna och Jimmy i västmanlandsnytt så visst fick dagen lite uppmärksamhet. Sen var det kul att 4/5 var på en onsdag så att de kunde vara på nörd cafe rätt dag
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Du nämndes ju en del på nördcafét också, som han "som kan allt om plast".
     
  14. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det var till och med en bild :)

    Jag lyckades få med mig två kompisar och de var båda väldigt imponerade över den tid och det engagemang som medlemmarna lägger ner. Det var roligt.
     
  15. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Nu på lördag från klockan 21 kommer SVT2 att visa Wishful drinking och Vykort från drömfabriken.

    Wishful Drinking är Carrie Fishers enmansföreställning på Broadway som blev väldigt bra mottagen och filmen Vykort från drömfabriken skrev hon manuset till.
     
  16. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Kan inte säga annat än att man blir smickrad när de här herrarna ber att få ett foto med bara Leia.

    [image=http://comicon.se/wp-content/uploads/2011/05/wpid-IMG_20110528_140546.jpg]
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Glad midsommar, hoppas ni inte blir alltför blöta under dagen.
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Något för de jag känner här som gillar Twilight: SF har Twilight-maraton: "TwiDay" tisdagen den 15:e november på biografer runt om i landet, bl.a. på flera biografer i Stockholm. Först visas de första tre filmerna, sen är det premiär för den nya filmen "Breaking Dawn".
     
  20. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag hoppas att ni alla får en riktigt trevlig jul fylld med värme och glädje!
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    God Jul alla FFS:are!

    Den vegetariska jul-sk*nkan är griljerad och färdig inför morgondagens julmiddag. Synd att den är så liten, bara.
    [image=http://i22.photobucket.com/albums/b345/DarthLars/vegetarian_christmas_ham.jpg]
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag håller på och lagar nyårsmat för fullt. Hade tänkt ha allt i stort sett färdigt idag så man slipper stressa imorgon.

    Mitt största problem är hur jag ska få plats med fem personer när jag egentligen bara har ett tvåpersoners bord, samt om jag vågar använda mitt fina glas, eftersom min syster har en tendens att ha sönder åtminstone ett glas varje gång hon äter här.
     
  23. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag önskar alla en Glad Fettisdag!
     
  24. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Här var det action :)
    Jag såg TPM i 3D - vilken fantastisk upplevelse! Star Wars ska ses på bio, är mitt betyg. Den filmen har inte varit så bra på åratal!
    I övrigt bär det av till Karlstad idag. Trevligt med omväxling!





    Säg "Bravo" till "Nooooo"!
    /LM
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har idag förberett för forumflytten genom att se till att mina sockor har giltiga email-adresser. Jag får med mig 19 sockor, den 20:e har jag verkligen ingen aning om vad den ha kan för lösenord. Ganska roligt att titta på gamla sockor, var de har postat och hur de är registrerade. Hittade en socka med min email från när jag pluggade på Irland till exempel.