main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

  1. Jedi Master Kenobiwan

    Jedi Master Kenobiwan Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 8, 2011
    Godt å høre at du koste deg her i Norge. Bare være glad for du ikke var i Bergen, for her regner det hele tiden, og da mener jeg hele tiden.
     
    Iron_lord likes this.
  2. Jedi Master Kenobiwan

    Jedi Master Kenobiwan Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 8, 2011
    Godt å høre at du koste deg her i Norge. Bare være glad for du ikke var i Bergen, for her regner det hele tiden, og da mener jeg hele tiden.
     
    Iron_lord likes this.
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det är väl ungefär det man känner till om Bergen. Regn och gammal Hansastad.
     
  4. Jedi Master Kenobiwan

    Jedi Master Kenobiwan Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 8, 2011
    Ja, det kan du si. [face_laugh]

    I dag da jeg var i et kjøttbar og kjøpte kjøtt, så var det en svensk dame som tjente meg, og da jeg skulle betale, sa hun 173 på svensk. Først trodde jeg hun sa 143, så jeg betalte hun 150 norske kroner, da sa hun 173 på engelsk. Jeg skjønte med engang da at jeg tok feil.....[face_blush]
     
    Iron_lord likes this.
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Någon som såg K-special om nördar ikväll? Några bekanta ansikten fladdrade förbi, men i övrigt var den väl ganska typiskt. Dessvärre alldeles för få kvinnliga nördar med.
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag såg stora delar av dokumentären. Och jag tyckte att den var rätt bra. Men jag kan hålla med dig. Det var på tok för lite fokus på kvinnliga nördar.
     
  7. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Edit: dubbelpost.
     
  8. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Då var det bara att börja se fram emot 2015 :D
    Hoppas Disney kan leva upp till förväntningarna.
     
  9. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tror att det är meningen att Lucasfilm ska drivas ungefär som Pixar, med ganska lite direkt inblanding. Kathleen Kennedy som ska vara chef för Lucasfilm har en väldigt imponerande meritlista, så jag har stora förhoppningar på henne.

    Jag är dock lite rädd för hur det ska gå för fan-communityn, och kostymorganisationerna, som just nu har ett rätt så nära förhållande med Lucasfilm. Jag hade tänkt på att söka till 501st Legion, och tillbaks till Rebel Legion om någon vecka, men nu vet jag inte.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tror också att Lfl kommer att få fortsätta som en väldig separat del inom den stora Disney-koncernen. Vad det gäller kostymorganisationerna så har ju Disney tagit hjälp av dem kring Star Wars Weekends på DisneyWorld, så jag tror inte att de kommer att stängas ner i första taget.

    Vi får se vad som händer, helt klart är att det kommer att bli spännande att se vad som händer framöver.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har övriga svenskar hittat till vårt nya hem?
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vill gärna hälsa f.nyman välkommen hit till forumet. God Morgon II är den tråd vi har där vi pratar om allt möjligt här på forumet. Nu med en sundsvallsbo är jag inte den som bor längst norrut längre, jag bor i Falun.
     
  13. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Tack för det! :) Hoppas vi blir några från Sverige som åker ned på CEII nu.. :)
     
  14. Jedi Master Kenobiwan

    Jedi Master Kenobiwan Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 8, 2011
    Velkommen om bord. Håper at du liker deg her. :)
     
    Iron_lord likes this.
  15. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Tack tack! :)
     
  16. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Tack tack! :)
     
  17. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Alltid roligt med nya medlemmar. Välkommen!
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    emilsson förresten, jag såg att Darth Asabrush har börjat posta lite smått i FFUK, han var väldigt glad över att det fanns en får-ikon som passade det här forumet, för han saknade den gamla.
     
  19. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ja, ska det vara någon slags ordning på saker och ting så måste fåret vara allerstädes närvarande.
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Dags för en liten nostalgitripp.

    Som info till nya personer. Jag, emilsson och Queengodess (mer känd som Kee, eftersom hon heter så) började prata med varandra innan det fanns särskilda regionala forum. Det var i den här minnesvärda tråden The Shaving Habits of Big DV, någonstans i de mer än 90 sidorna gjordes kopplingen mellan Darth Vader och får, och därför finns också vår speciella shaving Vader ikon. Det är dessutom så att innan vi fick det här utseendet på forumet så hade vi forum som inte tillät individuella ikoner, och det fanns gott om regler för vilken sorts ikon man fick ha. Hur vi fick igenom Darth Vader med ett får är fortfarande lite av ett mysterium.

    Jag kunde inte låta bli att leta upp OT recast with OT forum members, en diskussionstråd som var något slags rollspel där vi låtsades att vi spelade in filmerna, med oss själva i diverse roller. Trots att detta uppenbarligen, tyckte jag, var en humortråd så fick jag fortfarande något år senare förfrågan om det gick att få tag på vår filminspelning för folk ville se den.
     
  21. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Hoppsan, råkade på något konstigt sätt trilla in här. Välbekant men ändå inte...
    Appropå ikoner kan jag ju se om jag hittar något som jag kan känna igen mig i när jag ändå är här.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och nu får du välja ikon alldeles själv.

    Välkommen tillbaka, det var ett tag sen!
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Att sitta på tåget 06.00 är alldeles för tidigt. Men jag är på väg till Stockholm och Heron Citys välgörenhetsdagar. Det är lite sent, men någon som har lust att ses? Anton kommer också vara där.
     
  24. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Råkade se trailer för tv4:s nya program Fantasterna och jag tyckte nog att jag kände igen någon av de tävlande :) (Obi Anne). Kanske är någon mer härifrån som är med?
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, det är bara jag härifrån som är med. Däremot har man varit på några sci-fi-mässor eller andra evenemang har man nog sett de andra, med tanke på att alla är medlemmar i Nordic Garrison, och tre av oss är dubbelmedlemmar i Nordic Base också. Men som sagt jag är enda FF:are.
     
  26. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag pratade faktiskt en hel del om FF i bakgrundsreportaget, men det klipptes tydligen bort.
     
  27. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Grattis till vinsten, Johanna! Jag är inte det minsta förvånad över att du vunnit.
     
  28. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Grattis OA! En del var alldeles för lätt (tyckte jag som satt i soffan i lugn och ro), annat var alltför svårt. Men det blir väl så när vanliga tittare ska känna igen en del och samtidigt ge fantasterna en rejäl utmaning.
     
  29. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Grattis Johanna!

    Håller med om svårighetsgraden på frågorna. Oftast var dem lätta (när man sitter framför TV: n), men så dök det upp någon fråga som var jättekonstig, som hur lång Threepio är. Var framgår detta någonstans? Men roligt att lära sig något nytt! Jag kommer nog aldrig glömma bort nu att han bara är två centimeter längre än jag :)
     
  30. Zapdos

    Zapdos Force Ghost star 5

    Registered:
    Jan 7, 2013
    God morgen, Sverige!
    (Kanskje dette blir min nye wake up-routine)