main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hvad var det allerførste Star Wars-legetøj som du fik/købte?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Apr 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg vil gerne vide, hvad det allerførste Star Wars-legetøj, som du fik eller købte var og om du har det endnu. Samler du stadig på Star Wars-legetøj og/eller på noget andet Star Wars-relateret. Og de ting du så eventuelt har, står de fremme eller ligger de omhyggeligt pakket ned, så du kan tage dem frem og kigge på dem, hvis lysten skulle melde sig?
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    For mit eget vedkommende, så var mit allerførste Star Wars legetøj vintage Luke Skywalker og Ben Kenobi fra ANH i slutningen af 70?erne eller begyndelsen af 80?erne. Det var min hensigt, at bruge Luke som Jens Lyn (Flash Gordon) og Ben som Kejser Ming (Emperor Ming the Merciless).

    Det ændrede sig dog hurtigt. Selv om jeg stadig har alt mit gamle Star Wars legetøj, så er det ikke det der interesserer mig nu.

    Det der har min interesse nu er filmene i forskellige versioner og indpakninger, bag filmene-materiale, autografer og mere specielle ting. Herunder en 10 års jubilæumsmønt i sølv og et dansk Skagensur, som blev lavet til ILM-folkene i anledning af deres 25 års jubilæum.
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg kan ikke huske det første jeg købte, men jeg køber en lille smule merchandise en sjælden gang imellem.

    Den sejeste ting i min lille SW samling er nok min "Christopher Lee - Count Dokuu" autograf... (Eat your heart out, Glenn).

    Men ellers bruger jeg de fleste af mine penge på andre ting... Og Jer der var med I Malmö fik et lille indblik i hvad det kan være... :D
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg købte mit allerførste SW legetøj som enten 22 eller 23 årig (jeg er 23 nu). Det var en lille legoæske med Vader, Palpatine og Palpatine trone som jeg købte i Føtex. Ligenu står den oppe på min monitor og ser cool ud :cool:
    Jeg har aldrig leget med SW som barn, og det var ikke før jeg var en 15-16 år jeg fandt ud af der var andre film end ANH.
    Jeg har siden købt nogle rigtig plastic figure af Obi-wan, Anakin og Dooku, alle fra ep2.
    Jeg ku godt tænke mig nogle af de mere store hardcore luxus figure, men det er ikek just sådan nogle man ka finde i danke butikker og købe på impuls.
     
  5. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg kan ikke huske den aller første figur jeg har fået. Men det tidligste jeg kan huske, var fra '85, da jeg var fem år. Det var i en BR sammen med min mor og min lillebror. Vi fik hver en speederbike og en scouttrooper. Jeg mener speederbiken kostede 25 kr og at de bare skulle af med al deres SW-legetøj.
    Dog syntes jeg, at jeg husker det lidt for godt, så det kan være at jeg sidenhen har kommet til at pynte lidt på det i tankerne. Men en stor dag det var det, for ALLE i børnehaven snakkede star wars :)

    Så jeg har været fan lige siden dengang. Og jeg har da også hele værelset pyntet op med SW, som var det et juletræ. Dog er det ikke alt jeg har på værelset, da der simpelthen ikke er plads :D
    Jeg køber gladeligt stadig SW ting. Men jeg køber ikke alt jeg kan få fingrene i, for nogle ting er simpelthen for åndsvage.
    Men lige nu er min mission at få fat på alle POTJ figurene, så hvis du sidder med nogle du gerne vil bytte...... :D
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg hader dig, Jim.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg har faktisk en gammel "Bend-E´m" Yoda, som jeg er rigtig glad for. Han står ude i køkkenet og holder øje med maden...

    EDIT: Og selvfølgelig er jeg også MEGET glad for min C. Lee auto... :D (Godt at der er lang tid til næste FFDK møde...)
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvordan ser sådan en "Bend-E´m" Yoda ud?
    Har du et billede, som du kan uploade eller et link til et billede på nettet?

    Jeg vil i øvrigt lige sige, at Lord_Coras ikke er den eneste, som er lidt "grøn" over at du vandt den auto. *Gris* :p
     
  9. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Behold, the power of Yoda!

    [image=http://www.rebelscum.com/toys/bendyoda.jpg]

    Det er så en bror til min Yoda, som står ude i køkkenet og spreder de gode vibrationer... :D
     
  10. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Tak for synet JN327. :)

    Jeg var ikke klar over, at Yoda havde en bror, så blev jeg så klog. Det må være en MEGET STOR familiekomsammen, som de kan stable på benene. :p
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Ja... Forklaringen er at min Yoda er selvfølgelig den rigtige Bend´em Yoda, og så må de andre jo bare være i familie med ham.

     
  12. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Kan heller ikke huske hvad den aller første ting i min samling var. Tror det var en Darth Vader Life-Size helmet.

    Men den fedeste enkelt ting må være min Jawa med Vinylkappe fra 77. Den er bare dyr i dag.. (kommer jo an på hvilken stand den er i)

    Eller min Royal Guard Attakus statue, som kun er lavet 1500 af i verden.

    Ellers har jeg jo hele POTF2 Green Card samlingen.

    Jeg må tage billeder af det hele en dag.
    Og ja. Jeg samler stadig glædeligt. Alt hvad der står Star Wars på.

    JW
     
  13. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    mit første var vis en malebog... siden har jeg fået lidt starwars lego (altid rart med fforældre der arbejder på lego) men har aldrig rigtigt været efter legetøjet så meget... men overvejer meget kraftigt at købe SW skak
     
  14. GuardianJedi

    GuardianJedi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 4, 2003
    Min första var en Kenner 3 3/4" Jedi Knight Luke (den svarta från ROTJ serien).
    Fick den för ca 18år sedan och har sedan dess tappat bort den :_|

     
  15. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    Det aller første SW legetøj jeg fik var en Stormtrooper fra '86 tror jeg. Jeg fik den af min storebror da jeg var 5. Den har det ikke så godt i dag da han mangler et ben og halvdelen af venstre arm, måske kan jeg sælge den på Ebay og sige det er en "Limited Editon Battle Wounded Trooper".


    JN, er du ikke lidt led over for Coras :p


    -Mulacki
     
  16. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Så kan han lære det... :p

    Her er noget af det jeg bruger flest af mine penge på...

    [image=http://dk.qxl.dk/user/images/8101/8101745.jpg]

    [image=http://www.airraidsirens.com/ebay/secomak2_1.jpg]

    :D

     
  17. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    Den grå ser ud som om den kan larme pænt meget.


    -Mulacki
     
  18. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det kan den også! [face_devil]
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  20. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    "...De der små firben med sugekopper på fødderne..."

    :D
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    JN327, du skal nok have fat i den grå, når svenskerne invaderer os. Den røde lød i hvert fald lidt forkølet :p
     
  22. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Ja, den var jo også i sverige... :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.