main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

"Insanity incarnated -- FFNC Greatest Hits"

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Nov 24, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Denna tråd ska bli en samling för alla galna, roliga, och sjuka saker som sagts på detta forum. Det är ett led för att kunna sammanställa en citatssida på FFS hemsidan.

    Citat ur Kommer det någonsin finnas en diskussion som aldrig spårar ur?:

    "Själv är jag en gammal trast som haltar på mitt högra träben. Tackar som frågar!" (Maladour-Fei)

    "Själv är jag ett falskt blåbär. Egentligen är jag ett hjortron men jag har tagit på mig en blå slängkappa och infiltrerat en liten skogsdunge. När jag så småningom blir plockad kommer jag att sprida mitt budskap om hjotrondominans till hela världen. Om jag inte blir avslöjad först dvs. Det är några blåbär här som tittat lite konstigt på mig de senaste dagarna..." (Lynx)

    "För övrigt kan jag tillägga att jag just fått veta att 88:eek:r är en fungoid växt, som avknoppas av busken vid mognad, och sedan tillbringar resten av sin levnad hoppande på sitt träben.
    De förekommer i en mindre population ikring Treriksröset, och är mycket talrika ikring Svalbard och Spetsbergen.

    Man jagar dem med hagel, och sedan hamnar de i våra glassdiskar... Nyskjutna och goda!" (Quiet Queen)

    "Det vet jag inget om, men Öberg stirrade mig i ögonen med mikrofon i handen. En fin upplevelse." (emilsson)

    "With our combined strenght we can end this destructive logic and bring insanity to the galaxy." (emilsson)

    "Jag kan se SAPOs fil pa oss, den ligger nog under rubriken internationellt natverk med vissa fanatiska inslag." (OA)

    "Välkommen till galningarnas gille! Initiationsriten är att bygga ett muffins-altare alternativt att anfalla en oskyldig människa på stan med en menthos-godis."(Lynx)

    "Bara jag blev av med ewokerna, är jag nöjd! Men, jag måste ju ställa en ängslig fråga: Bor de på Mars? NASA är ju på väg dit, innom en rimlig framtid...
    Livet på Mars är alltså ewoker. De kommer ta med sig exemplar tillbaka till jorden. Väl här kommer ewokerna att föröka sig, ivrigt påhejade av biologi-forskare.

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrgggghhhhhhh...!" (QQ)


    "-Use the muffin, Luke. Let go Luke.
    -The Muffin is strong in this one.
    -Luke, bake me." (emilsson)

    "-Look at the size of that muffin!" (emilsson)

    "At least we will reveal ourself to the muffin, at least we have reached 100 muffin!" (OA)

    "The force is strong in you, young bakerman, but you are not a muffin yet!" (OA)
    "This is my apprentice, Darth Muffin." (OA)


    "- Obi-Wan is here. The Muffin is with him.

    - If you're right, he must not be allowed to eat it.

    - Eating it is not his plan. I must face him alone." (Lynx)

    "My muffin is over the ocean
    My muffin is over the sea
    My muffin is over the ocean
    O bring back my muffin to me.

    Bring back, bring back
    Bring back my muffin to me, to me
    Bring back, bring back
    O bring back my muffin to me." (Lynx)

    "Search your Muffin, you know it to be true! Bakin' Muffins ain't like dusting crops, kid!" (MF)

    "vad ska man säga.. britter har väl alltid varit lite speciella.. för att inte tala om emilsson!" (menilma)

    "Jag är mest orolig för alla de små smurfarna med huggtänder som smyger runt i väggarna..." (wolverine)

    "Tre komprometterade kotletter klargjorde kanhända den klarsyntaste komplotten kompletterad av kotletter." (Lynx)

    "En välstekt Misstanke, några gyllenbruna Föröljelsemanier, och lite fräsha Ångestar. Det finns väl på varenda lunchhak?" (QQ om klassisk kompott)

    "Undrar om jag kan slippa från tentan imorgon om jag säger att jag har en tupp att jaga" (Lynx)

    "Kom inte på nåt ovettigt att säga." (wolverine)

    "En liten kul grej: idag satt jag och räknade igenom en uppgift i skademekanik. Det var skrivet på engelska och handlade om en "ruler glued to a flat surface". En fastlimmad linjal alltså, som dessutom var utsatt för en kraft som drog i den ovanifrån. Men jag tänkte direkt ruler=härskare och kopplade ihop det till Vader. I mitt huvud såg jag Vader som fallit offer för några stormtroopers practical joke och blivit fastlimmad på rygg på ett golv. Samt Luke som gör allt han kan för att sl
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Citat från starwars.nu roxx!

    "Hmm... Vad sägs om att starta en ny tråd: SW Holiday Special word by word? Nej, så grym är jag inte." (Lynx)

    "Får.....fårfåråfår?
    Otroligt...det tig tre försök att skriva det sista "får". Man kunde ju tro att efter ha skrivit det tre gånger på raken skulle det gå bra en fjärde men nähä då..."(Wolverine)

    "Får? Gute får, Mufflon... tja det finns en hel massa trevliga får att prata om..." (Maladour-Fei)

    "Fast inte imorgon för då är en betydande del av styrkan på hemlig ort för att planera framtida kupper... hehe. Söndagmorgon kanske. Snön ligger vit på taken, bara JC styrkan är vaken..."(Lynx)

    "The sw.nu posters have made a critical error and the time for our attack has come... "(Lynx)

    "-Vad är det för fel på cola?
    -Den saknar alkohol!"
    (MF och Obi Anne)

    "Här serveras bara burkskinka och sprit!" (Lynx)

    "hmmm, okej, utifrån de där bilderna så ger jag dig rätten att titulera din nedre kroppshalva som "snygg"." (OA till MF)

    "Tack! *rodna* Var det inte bara underkroppen den vi talade om? Du ville ju veta vad som fanns innanför Bloodstripsen och närmare än såhär kommer man inte utan enormt slit (läs. en snabb blinkning med ögonen och en "såndär" blick)... "(MF svarar OA)

    "Frågan är om det här är den mest urartade av all trådar här?" (OA funderar)

    "Urartad? Måhända att den är lite kaotisk men den är ju en viktig del av själen i Fan Force Nordic forumet... den liksom... eh... sprudlar?" (MF svarar OA)

    "Tack, jag känner mig lite mysig... ungefär som en liten rislampa... Ja, JCs egen lilla rislampa, det är jag det!" (MF)

    "Jag ser ut som mig själv fast jag är helt osynlig." (emilsson)

    "Bär...växter...kött..... Påminn mig att aldrig fälja emilssons recept..." (wolverine)

    "Undrar om vi ska be en admin döpa om den här tråden till "FFNC's Sex, Violence and Alcohol thread" så titeln speglar innehållet... " (Lynx)

    "Det låter som kultur! Farligt men härligt... "(MF)

    "Detta är nog den tråd som spårat ur mest skulle jag tro.... Den måste sparas till eftervärlden...Om inte OA super bort den med sin spetsade glögg... Men kultur det är det!" (wolverine)

    "Sith happens, emilsson. Sith happens. Godtycklig minnesförlust är en av de otursamma biverkningarna av att vistas för mycket på JC. Nyligen bevisat av ett laboratorium i Schweiz." (Lynx)

    "Vad är det för sätt?? Hur kan man inte ha riktiga hoppbackar i fysikböcker?? *fnyser föraktfullt" (emilsson)

    "Plötsligt får jag lust att starta en kurs i svenska:

    Rättstavning enligt emilsson 5p
    Målet med kursen är att bibringa studenterna sådana kunskaper att de kan klara av en fullgod interaktion med sinnen bosatta i parallella universa.

    Betygskriterier: För betyget G krävs att student registrerat sig på kursen. För betyget VG krävs att student går på minst en av kursens föreläsningar." (emilsson)

    "UK = Underbart Kinky Vilken skola gick du egentligen på emilsson??? Inte undra på att du är som du är... " (Lynx)

    "Och det är klart att man blir underbart kinky på en skola där tyskalärare pratar om sitt sexliv och teknologilärare frågar efter G-punkten" (emilsson)

    "Min balett lärare brukar köra liknelser till sci-fi och action filmer!
    Tänk er en gammal rumän som utan förvarning utbrister "Har alla sett filmen rovdjuret?"
    Några nickar lite bortkommet "ettan eller tvåan?"
    Lite spridda svar. "I tvåan finns en sekvens där rovdjuret drar en kille i skallen och ryggraden hänger efter! Så skall ni känna! Då kör vi! Å ett å två...." (wolverine)

    "^ Är ett onödigt tecken...
    Förutom när det setts över O för att uttala ett göteborskt Ö!" (wolverine)

    "Och kan nagon forklara varfor muffin ar ett forbjudet ord? " (OA)

    "Hur jag vill dö: (varning, kan bli ganska morbid post)

    Eftersom jag anser mig ha erfarenhet på området i fråga på grund av min många och ibland våldsamma drömmar, presenterar jag härmed en liten sammanfattning av olika sätt att dö.

    Skjutvapen: Gör ONT. Helt klart. Även om det mest känns konstigt och man blir alldeles bedövad samtidig
     
  3. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Highlights från OK! Då röstar vi fram bästa översättningen :):


    Star Wars -the musical av Lynx, emilsson, Wolvie, Muul och OA. (Även känd som Älskling jag klonade Sithen.)

    • It's a living thing framförd av Qui-Gons spöke som läxar upp Obi-Wan för att han inte ser den levande kraften

    • Ett gäng fanboys kommer in och sjunger Vi vill ha Maul, Maul, Maul, mer Darth Maul... när den nya Sithen kommer
    • Underground framförd av nykära Ani och Ami pÃ¥ nattklubb i Coruscants nedre kvarter

    • Special Appearance av Jabba the Hutt som framför Jabba-rap

    • Ami pÃ¥ rullskridskor sjunger I will survive när Ani lämnar henne för den mörka sidan

    • Qui-Gons spöke dyker Ã¥terigen upp och sjunger Jesus Christ Superstar

    • Memory framförd av Ami iförd kattdräkt pÃ¥ sin dödsbädd


    Paniken som spreds då OA började organisera upp forumet:
    - Jag känner balansen runt omkring oss.. (emilsson)
    - Balans och ordning!? HJÄLP! (Lynx)
    - I have a bad feeling about this.... (Muul)
    - ARGH! (Wolvie)


    Slutligen, en sammanställning av "The Adventure of the Smilies" som pågår i den tråden:

    face_evil skämdes för sitt fåniga lilla skägg så han fick till frisören. Men frisören var inte där så istället vände han sig till sin vän som ägde en tryffelsked och en gaffeltruck. Den skulle komma väl till pass! För långt bort i skogen planerade face_evils eviga fiende face_laugh en ondskefull inkarnation av Midgårdsormen att äta upp gaffeltrucken och därigenom förhindra face_evil från att bli välfriserad. Gaffeltrucken var dessutom face_evils enda vän sedan face_shocked lämnat honom, så nu var måttet mer än lovligt hamstrat.

    face_evils första insikt i sitt skägg rörde inte gaffeltrucken i ryggen, eftersom face_evil stod vid framsidan av gaffeltrucken. Han studerade dess upplysta vingklaff som importerats och satts dit av face_shocked som nu på riktigt förått honom.

    face_shocked hade riktigt bra motiv för att förråda honom eftersom face_evil alltid varit den mest populäre smilgossen när de gick i Snowboards skola för smilies och ikoner i alla upplagor. face_shocked glodde ondskefullt på face_evil men misslyckades med att se grym ut eftersom han inte kunde stänga munnen och dessutom var ondska något som face_evil kunde bättre.

    face_shocked började fundera på om det här kanske inte var en så bra idé då plötsligt face_cool kom in med ett packe ljudband från 20-talet. På en av inspelningarna fanns face_confuseds berömda fotbollsreferat från den tid då han var fullstandigt forvirrad om tv eller radio var det bästa för att lura face_evil.

    Just då dök även självaste face_confused upp bakom face_cool. Han var arg. "Ge mig de där banden! De innehåller inte bara referat utan även Sven Jerrings egen hemodlade själ." face_evil stirrade och i sitt stilla sinne vem denne man kunde vara. Mitt i all denna förvirring passade face_shocked på att stjala Vasaloppets målportal vilket han drömt om att göra ända sen Gustav Vasa sanktionerat face_shockeds forslag om att förbjuda klistervalla på blåbärssoppan.

    face_shocked blev alldeles bla i ansiktet av ilska och började konspirera med face_evil för att sprida face_evils vackra blåa ansiktsfärg världen over. face_evil tog det första steget när han snavade på sin burk med ansiktsfärg och föll pladask.
     
  4. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Citat från Är det normalt att...

    Jag har full förståelse för alla punkter, utom den med Han och Leia över toaletten!! (QQ)

    Ja, det är klart. Alla mina blommor har inte Star Wars namn.... Det skulle blir sådana hemska slagsmå då. (Lynx)

    - Jag får Hugo-känsla av det där. Hah, Palpy som TV-spelsfigur vore väl något.
    - Ugha! Palpy på nya äventyr! Kan ni höra frasen "Kom igen nu, kompis" med palpatines röst...
    - Och knacka på rutan varje gång.....helt klart. Näe, nu ser jag bara mini-Palpy på räls.
    - ...För att inte tala om Palpy i en gammal dubbeldäckare, vilt flygande med en läderhuva på skallen...
    - Heheh, mini-Palpy i ett alldeles för litet flygplan åka runt bland molnen är också en vacker syn. (emilsson & MF)

    Ja, vi vet väl alla vad Palpy gör när han är ensam på Dödsstjärnan framför det stora fönstret.... (emilsson)

    - Jag får bara visioner av hur Palpys fönsteraktiviteter går ut på storbildsholonet-sändningar.
    - Ah... Då vet vi varför stormsoldaterna är så trogna soldater...
    - Du menar att de inte vill se dessa ädla sändningar?
    - Nejdå, det är tvärtom de vill bara se mer, och därför måste de vara trogna för att de ska kunna få uppleva det om och om igen.
    - Aha, ja det verkar mer begripligt. Kanske är det därför deras synfält är så nedskuret. De ska inte se för mycket på en gång.
    - Eeeew.... fick just en tanke om varför stormtroopers springer som de gör. Jag ska nog inte utveckla den. (emilsson, MF, OA & Lynx)

    Nej! det är ett flygplan!!
    Nej det är Stålmannen!!!!
    ....nä föresten....du har rätt...det är en fågel.. (Wolverine)

    - Äh, Wookies är lätta. De är som chokladkakor
    - Fast hårigare! (emilsson &B MF)

    - den som väntar på något gott...
    - väntar alltid diagonalt. (OA & emilsson)

    Jag menade att det nog inte är fullt normalt att sitta framför en datorskärm och vänta på att två tjejer ska cyberhångla. (OA)

    - Säg inte Tt jag dödade den här tråden...
    - *ger tråden konstgjord andning*
    Den verkar avge livstecken....
    - *ansluter sig till trådens livskämpande*
    - *Börjar rigga upp en scen*
    Jag ska anordna en stödgala! Elton John, Phil Collins, Michael Jackson, Sting, Stevie Wonder, Anna Book, Celine Dion, Backstreet boys och en återförening av Beatles står på schemat... (wolverine, emilsson & menilma)

    - Sensmoral: Det är farligt med skelett i garderoben så... eh... det är bättre att ha dem under sängen...
    - Precis. OA's garderober är HSH fulla med får, så det får inte plats några skelett där.
    - Far ar dessutom mycket mjukare och sliter inte sa hart pa kladerna. (MF, Lynx & OA)

    - * * * Denna post har blivit censurerad pga sitt innehåll. * * *
    - Censur säger mer än 1000 andra ord. (Lynx & emilsson)

    Ett vildhallon i famnen är värt mer än-- öh, tre blåbär i skogen. (lynx)

     
  5. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Även om följande citat sagts i RL förtjänar det en plats på hemsidan:

    -Ner med villa, vovve, volvo. Det nya idealet är saab, slott och snok.
    -Eller scott, slott, snok och svärd i mitt fall.(Vader och emilsson)
     
  6. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Tja, vad säger man....Impressive...most impressive....såklart ;)
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Här kommer höjdpunkterna från Svenskar s. 1-20

    ******************************************************

    "Åhh, vad det är skönt att skriva på svenska!" (OA)

    "Fast allra skönast vore det att skriva på älvdalska ;)". (emilsson)

    "Hallå möschen! Va' racklar ni för ful? Devon vicka goa boards vi har här, å så då va...."(MF)

    "Kommer också från Gubbängen. Snacka om överrepresentation :)" (Mius Jade)

    "Förresten, var det fler än jag som försökte komma in på starwars.nu imorse och istället hamnade på kramochpuss.com? Blev lite förvånad när skärmen helt plötsligt var röd med rosa hjärtan på..." (Lynx)

    "Satt och läste elektroteknik istället, tyckte det var mer spännande... :D" (Lynx har teknologisk humor)

    "SF är ju ett av livets absoluta glädjeämnen, tillsammans med kärlek, fantasy, manga och animé!
    Och så förståss: en god kopp te." (QQ konstaterar)

    "Är det någon som kan hjälpa mig!? Snälla, med glasyr på?" (QQ är desperat)

    "Ofvandals ligger väl i botaniska trädgården?" (OA och geografi som sagt ;))

    "Nordiker... Nordiker... Jag är omgiven av nordiker! Mutter, mutter..." (men QQ vad kan man vänta sig i ett nordiskt forum ;))

    "Yoda måste varit naturvetare! Jag vet att han var naturvetare! Och sadist. Fast det är väl i och för sig ungefär samma sak" (QG)

    "Queengoddess försöker visa mig medlidande!?! Talk about sympaty of the Devil!" (QQ)

    "The Devil? Är det mig du talar om i den där tonen...? *smickrad*" (QG svarar)

    "Jag får väl haka på emilsson, eftersom jag bevisligen inte hittar bland Uppsalas caféer." (OA har insett sanningen)

    "Jag ser scenen framför mig, drottningen står inne på polisstationen i Uppsala, vid 18-tiden lördagen den 11 augusti, 2001:
    - Men konstapeln, ni måste leta efter dem, de herter emilsson- ja, med ett litet e i början, ja- och Obi Anne, och de.. Obi. O-B-I. De har kommit bort! Hur de ser ut? Ingen aning, men de gillar Stjärnornas Krig och historia!
    //Konstapeln riktar en mycket skeptisk blick på drottningens konstfulla håruppsättning och hennes svepande klänning" (QQ)

    "Det kanske det är oxå, men det låter även konstigt om man säger "packa pappas kappsäck" fort flera gånger oxå.
    Seså! Ut och lek nu barn." (wolvie)

    "Visst tycker jag vi ska träffas fler gånger! Fast det kanske jag inte ska säga innan vi träffats en första gång. Ni kanske visar er vara galna yxmördare allihopa. Eller ännu värre: fanatiska Star Wars fans!" (Lynx)

    "Göteborg centralt? Hmm... Enligt kartan jag glor på just nu ligger Göteborg mer i utkanten av Sverige. Lite vid sidan av, där man skulle placera en oönskad släkting ungefär, om ni förstår vad jag menar.
    Hahaha! Oj, vilken massa ovänner jag fick nu!
    Hm. Nu när jag glott på kartan lite mer ser jag att Göteborg och Murmansk ligger lika långt från Umeå, fast i lite olika riktningar. (Det är sant! Jag har mätt med en kant på musmattan!) Det måste ju betyda att... ...Göteborg = Murmansk!
    Tyvärr måste jag avböja inbjudan till Göteborg till helgen på grund av min spionbakgrund och min rädsla för gamla rostiga kärnkraftverk.´" (Lynx)

    "Nu ska jag fortsätta med att bevisa att en semla är den mest lämpade livsformen för rymdfärder. Vi ses." (Lynx igen)

    "Man skulle ju kunna regissörs-Robinson, där alla fans får rösta ut de regissörer som inte passar att slutföra GL's arbete. Den som vinner får göra ep.III." (OA)

    "Och jag fick osökt Maul och Amidala att byta plats och nu kan jag tyvärr inte få bort Maul med Amidalasminkning från mitt huvud och det ser helt hysteriskt ut...."(MF)

    "Betyder detta att pappa Skywalker kommer i episod II fråga den fråga som var så väsentlig i ANH för den fortsatta handlingen att den bara finns med i boken? Jag pratar naturligtvis om: Luke: What's a duck?" (emilsson)

    "Som ledtråd kan jag säga att jag också är ett grundämne. Så går det när man har en forskare till förälder." (Lynx)

    ********************************************

    Resten kommer förhoppningsvis de närmaste dagarna.
     
  8. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Vi väntar andäktigt!
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Citat från Svenskar s.21-40

    "vi var och bowlade igar kvalll. Nar man intalar zig att kaglorna ar kloner av Palpatine och Yoda och dessuto, sjunger The saga begins nar ,an kastar ivag klotet sa far man bra inspiration att sla strike...*grin*" (QG)

    "kunde behovt den for att forsvara mig sjalv mot galna Sithlocos (mera kand som Lordban) och Hayden fran Twinnie (vi delar pa honom, pa mandag ar han min, tisdag hennes och sa vidare...sondagar far han vara for sig sjalv...*grin*)" (QG)

    "Men det kan vara väldigt långt till Skåne, det gäller bara att starta på ett lämpligt ställe." (OA)

    "Du ser, jag klarar mig genom mitt fruktansvärda vapen: humor!!!
    För övrigt framkallade QQ bilder av sig själv som den historiska Duracellkaninen som i evighet läser böcker om antiken. :D" (emilsson)

    "Äh, hembränt är bäst." (OA är exemplarisk)

    "All hail the great muffin; destroyer of worlds, father of the beasts, ruler of the galaxy and my saviour! Join him, or die." (Lynx)

    "-emilsson, detta kanske är väldigt taskigt men du är väl en tjej? *håller andan*"
    -hmm, nu är jag bra nära att skriva om vissa obscena kontroller av kroppsdelar. Jag tror jag avstår. Ja, jag är tjej, i alla fall enligt mitt leg." (menilma och emilsson)

    "*viftar intensivt med handen* Skönt att vi är åtminstone två om det" (emilsson)

    "Förkortningen för det här forumet är ju NC, så vad sägs om Nordic Combined, och så skulle vår logga bestå av en jedi som hoppar backe och en sith som åker längdskidor, eller är det bara jag som längtar till vintern alldeles för mycket." (OA)

    "Hörde nåt sjukt på radio igår, de intervjuade folk som var med om kravallerna i Göteborg, och en av killarna påstod att allt gick åt helvete p.g.a Star Wars figurer som smög omkring...???? " (QG)

    Sagan om Wolvie och Yoda
    "här ska dyrkas!
    Jag menar man kan ju inte göra annat för en grön mupp som visat att det går att bli mäktig utan grammatikkunskaper." (emilsson om Yoda)
    "Sen vet jag ju inte hur mycket jag vill vara med och diskutera Yoda's fötter.....
    Jag har inga såna böjelser..." (wolvie)
    "Jag kan ju inte låta bli att föreställa mig vår Wolvie, iförd högklackade skor (antagligen svart lack), smekande Yodas fötter..." (QQ)
    "Nu ser jag bara framför mig vad som skulle hända om Wolvie satte en av stilettklackarna på Yodas fot." (OA)
    "Vad jag vill se, är Yodas balettskor! De måste ju ha fyra tår!
    Och hur ser ett dansprogram ut för så tå-begåvade individer...?" (QQ)
    "Och Yoda har sin lilla stav som han kan ehm... "tillrättavisa" sina elever med." (Lynx)
    *******************************************************
    "-orgorgonzeladerfy
    -Det där lät nästan vettigt! En korsning mellan en ost och en parfym eller något liknande kanske?
    -Det är ett gratiserbjudande som kommer med nästa Veckorevyn.
    -Ooooh! Får man sånt med Veckorevyn? Då kanske jag skulle köpa ett nummer nån gång. Fast allra helst vill jag ha...
    ...en zwmakutrinalacreque!!!"
    (wolvie, emilsson och Lynx)
    ********************************************************************

    "Men om man skriver "älgarna demonstrerar" i öppningsposten så får man skylla sig själv! :D" (wolvie)

    "Nu hör jag bara:

    Obi Anne demonstrerar
    Obi Anne har fått nog
    Obi Anne vill ha frihet
    här i sin egen tråd
    "
    (emilsson är poetisk)

    "Hmmm, älgarna demonstrerar är en mycket allvarlig sång om tillståndet i naturen." (OA)

    "Det enda existerande valet är borgerliga ceremonier, och staten vägrar jag att hylla i religösa termer!
    Hellre då den kristna guden, som inte existerar, än Göran Persson, som tyvärr gör det..." (QQ)

    Tvångstankar och talet 5

    "5, är det inte det talet som folk med tvångstankar tycker är mest neutralt?
    Är de inte tvugna att ha 5 saker överallt för att inte bli nervösa och oroliga?" (sithspawn)

    "Jaså minsann...själv har jag alltid ogillat just fem...Betyder det att jag inte har några tvångstankar eller att jag har extra allvarliga tvångstankar som trotsar all logik?" (QG)

    "Vad gäller tvångstankar är du nog inte värre än de flesta av oss andra
     
  10. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Ja...detta borde K-märkas för eftervärlden. Vi skriver ut det på oförstörbart papper och begraver det under öresundsbrons fästen. När världen är en utopi om tusen år kommer de att gräva upp en gammal låda och folk kommer läsa det och se världen med nya ögon, varpå den förfaller och folk spnderar all välgörenhetstid framför sina datorer och skriver hjärndöda inlägg till varandra istället för att bibehålla det fina dom en gång hade som sedan tas över av en liten sekt som enligt de gamla rullarna hyllar guden Kjell Lönnå. De tar över världen och den förfaller i ett samelsurium av frågesport och allsång.....
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    :D!!!

    Så klart, wolvie. Det är ju helt uppenbart.

    (fö kommer resten förhoppningsvis under mellandagarna)
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Efter Wolvies inlägg så undrar jag om inte den här tråden också snart behöver en genomgång.
     
  13. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Tja, han har ju skrivit den på rätt ställe för att den inte ska missas :).
     
  14. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Hallå där, emilsson, nu slant du en aning på tangentbordet... Det är inte jag som drömmer om Hayden!!! Försök med vår kära Queengoddess.
    (Se ovan, "Hade världens skönaste dröm inatt...")

    Jag drömmer om helt andra saker... [face_devil]
     
  15. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Helt rätt...jag får be OA rätta till det hela :).
     
  16. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Och vad drömmer du om QQ? ;)
     
  17. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Svartklädda herrar med svärd! Långhåriga alver... [face_love]
    Och att vara på väg till tentor man inte ens sett böckerna till.

     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu är emilssons lilla fel tillrättat.
     
  19. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    ågoshigoshigooo *nyper OA i kinderna*
    [voice_babytalk]Vad duktig man kan vara då[voice_babytalk] ;)

    Drömmarna låter trevliga QQ. Utom den där delen med tentorna. :(
     
  20. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    *Kee ser misstänktsamt på QQ* Vad är det för fel med att drömma om Hayden? Ack, du oförstående värld!
     
  21. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    //Städar undan svärsbärande snygging från förliden natt.

    Det är inget fel i dylika drömmar, Basilieathea, men det är ju liksom inte jag... [face_mischief]
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad ar en svarsbarare?

    Och Kee, jag har ocksa haft drommar om Hayden sa jag har viss forstaelse for dig.
     
  23. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    *Kee nickar nådigt mot OA*
    Vår allsmäktige och allförstående ledare! Jag visste väl att jag kunde lita på din överträffade förmåga att sätta dig in i andra människors känsloliv!

    Svärdsbärande? Det finns ett antal, och generellt sett tycker jag mycket om svärd...Jaja...Legolas var väl det enda försonande med DEN DÄR filmen. Som folk envisats med att prata om. Överallt. Hela tiden. På MITT jullov. För att inte tala om på min mediekommmunikation...DET är ondska!
     
  24. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Attans, inte hittar man d:n när man behöver dem.

    Svärd är ett måste. [face_love]
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tja QD, det ar inte latt for oss.
     
Thread Status:
Not open for further replies.