main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ringenes Herre

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Dec 8, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001

    Får den på vcd til helga, som visstnok skal være super kvalitet, men nå er det vel rundt en måned(?) til den slippes på dvd så det er verdt å vente på
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Det siste jeg hørte på DVD fronten var at det skulle komme en DVD med kinoutgaven i august, i oktober skulle det komme en som var 30 minutter lengre med scener som var klippet vekk.

    Vet du forresten hvor du kan få kjøpt den på VCD?
     
  3. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    En måned? 15 februar står det på hjemmesida. :D Det er ikke lenge.
     
  4. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Det som kommer ut 15.februar er vel den dokumentaren som gikk på TV2 forrige lørdag.

    Trodde et øyeblikk det var DVD'en :_|
     
  5. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    Jeg har hørt at det går ann å laste ned Two

    Towers et eller annet sted på nettet!

    Kan noen bekrefte dette???
     
  6. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    tviler sterkt på at det går an å laste ned The Two Towers. hvor har du hørt dette?
     
  7. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Whaaaat?!
    Det er nødt til å være bløff.
     
  8. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Du er sikkert på at du ikke forveksler det med ryktene/bekreftelsen ? på at traileren til Two Towers snart er klar ?
     
  9. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    Nei, jeg menr at jeg så på MSN at noen hadde lagt Two Towers ut på Internett...
     
  10. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Oioi.. Dette må sjekkes :eek:

    Når ER det FOTR kommer på dvd? Jeg finner en ny dato hver dag, er det noen som har sett den off. datoen?
     
  11. Ree Yees

    Ree Yees Jedi Youngling star 5

    Registered:
    Apr 6, 2000
    Det snakkes om at filmen blir over en time lengre, så det er vel i grunnen bedre snacks enn TPM DVD'n...
     
  12. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Two Towers ligger neppe ute på internett. Leste ett sted at Christopher Lee hadde vært og skutt noen scener til den filmen for ikke så lenge siden. WETA må vel legge til ganske så mange spesial-effekter før den filmen er klar for kino. Så det var nok en bløff, eller muligens den første traileren som visstnok er i anmarsj.

    Angående DVD'en:

    Ifølge Jackson dreier seg om en standard "kino-versjon" som kommer på DVD i august og en Special Edition i november. Sistnevnte skal blant annet inneholde hele 30 minutter med utelatte scener.


    tatt fra dvdnett.no

    Det er jo galskap hvis filmen kommer på DVD bare 2 måneder etter at den hadde verdenspremiere. Det tar jo 'alltid' minst seks måneder og i dette tilfellet nesten 8.
     
  13. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    13 Oscar nominasjoner til Ringenes Herre !
    Slett ikke verst. Den er nominert i klassen for beste film, beste regi, beste regissør og beste bi-rolle ( Ian McKellen ).

    Dessuten er Elling nominert i klassen for beste utenlandske film
     
  14. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Det må være første gang en Norsk film har blitt nominert. Lurer på om den vinner :)
     
  15. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    tror det er den 5. norske filmen som er blitt nominert...
     
  16. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Tror det er den femte filmen så vidt jeg vet. Kan komme på Kon Tiki, Ni Liv, Søndagsengler og Veiviseren i tillegg til Elling
     
  17. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Øøøh.. ok [face_blush]
    Jeg følger tydeligvis ikke godt nok med.
     
  18. Darth_Fromupnorth

    Darth_Fromupnorth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 4, 2001
    De som snakket om den Ringenes Herre VCDen med super kvalitet...jeg har'n :D

    hmm...bare jeg som syntes det er underlig at den største tråden her inne er om Ringenes Herre? Ikke at det er no negativt...
     
  19. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    I gjengjeld er det bare en LotR diskusjon. Men jeg er enig. Ingen som har noen saftige AotC diskusjonsemner?
    EDIT: Øh.. finn en Aotc diskusjon og poste dem i ;)
     
  20. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Er det noen som vet hvor man får tak i VCD'en ?
     
  21. Darth_Fromupnorth

    Darth_Fromupnorth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 4, 2001
    Hvis du har bredbånd eller noe raskere, kan du laste den ned via Morpheus (et program du finner på musiccity.com) eller DirectConnect (finner du på downloads.com)...
     
  22. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    HA HA HA
    teite folk, trur at dvden kommer en måned etter filmen har premiere og at Two Towers som er langt i fra ferdig ennå er tilgjengelig på nettet. Kom igjen a' vær litt realistiske.
    he he [face_laugh]
     
  23. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
  24. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Begge filmene er veldig bra, men jeg vil bare føye til noe...

    Jeg tror ikke Star Wars har stjålet noe av Ringenes Herre. Det er heller slik at begge filmene har stjålet noe av en sjanger. Nemlig eventyr.

    Begge filmene har en trollmann (Gandalf og Kenobi). Begge filmene har en prins som lever et normalt liv som plutselig redder hele galaksen, Midgard (Luke, Frodo)
    En ond fyrste står i veien (Sarumann, Sauron og Vader, Palpatine)

    Kommer ikke på mer i farta men det er mye mer.

    Begge filmene inneholder også andre trekk som tal som går igjen (gjerne 3,7 og 11 hvis jeg ikke husker feil).

    Så faktum er at StarWars ikke har stjålet noen ting. De stammer bare fra samme genre, nemlig eventyr.

    Og siden StarWars lager noe så nytt som sci-fi eventyr, gjør at jeg liker de filmene (spesielt de tre første) mer enn Ringenes Herre.

    Men Ringenes Herre er kanskje, jeg sier kanskje, bedre første gangen du ser det... Det er to vanvittige filmer (SW, FOTR)


    Vil også bare føye til at Kon Tiki har vært nominert til Oscar, og faktisk vant, for beste utenlandske film... Thor Heyerdahl er mannen...
     
  25. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Thor Heyerdahl er et ikon, det skal han ha. (Det sier jeg ikke fordi han er nordmann. Det er mange som mener at Thor Heyerdahl er stor, "Ja, for han var da norsk!" TÃ¥pelig!)


    Både George Lucas og Tolkien har lånt veldig mye av gresk mytologi, og gamle legender. Det skal visst være flere likheter mellom AotC og legenden om Kong Arthur, har jeg lest på en universitets- side.
    (nei og nei, nå begynner jeg automatisk å tenke Monty Python and the search for the holy grail :p )


    Edit; og som vi vet, Tolkien har først og fremst lånt mye fra den finske Kalevala. Hvis det er mye likheter mellom SW og LotR er det fordi de har mye av de samme inspirasjons- kildene.
     
Thread Status:
Not open for further replies.