main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Star Wars på Blu-Ray - ultimata utgåvan? samt SW i 3D

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Lexi, Aug 14, 2010.

  1. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det avslöjades ju på CV för några timmar sedan att Star Wars ska släppas på Blu-Ray 2011. Än så länge har det inte sagts så mycket om vad som kommer att finnas med på denna utgåva, förutom några bortklippta scener. På youtube kan man se en av dem.

    Om du fick fantisera helt fritt, hur skulle din utgåva se ut?

    Jag skulle vilja att man kunde välja att se filmerna med de bortklippta scenerna. Den scen jag helst vill ha med är den med Luke tillsammans med sina vänner på Tatooine. (I min ultimata utgåva skulle de bortklippta scenerna självklart vara i så bra skick att de passar in i filmerna.)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Problemet med nya inklippta scener är väl just de att de skulle störa flödet i filmen. Jag menar om jag fick välja skulle det vara bilder på när kejsaren upplöser senaten, eller på Bail Organa när han upptäcker Dödsstjärnan, men jag ser inte hur de skulle funka i de filmer som redan finns.

    Däremot ser jag ju gärna att det ligger med gott om nya scener som extramaterial.
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Den är långt från ultimat så länge som orginalutgåvan inte följer med i full HD.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och nu kommer SW i 3D också. Först ut är TPM någon gång 2012.

    Inte helt förvånande med tanke på att de hade börjat experimentera med OT och 3D redan för några år sen.
     
  5. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har inte riktigt fastnat för det där med 3D än, men det är såklart aldrig fel att få chansen att se SW på bio igen. :D
     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    SW i 3D är ju alldeles fantastiskt. Jag hoppas verkligen att det blir av :).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har faktiskt inte sett någon film i 3D än, så jag kan inte uttala mig om hur mycket häftigare filmer blir jämfört med vanlig 2D.
     
  8. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nu kan ju inte jag se 3D ordentligt pga mitt synfel, men om jag ska gå efter hur senaste Harry Potter var i 3D så är det stor skillnad på bildkvalitén. :)
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  9. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det är väldigt häftigt i början. Det ger ju ett helt annat djup och man lever sig in i filmen på ett annat sätt. Men efter en liten stund glömmer jag bort att jag ser en 3D-film och jag måste påminna mig själv om det. Annars ser jag filmen som en vanlig 2D-film.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag ändrade titeln så att fler kan se att vi pratar 3D. ;)

    Personligen måste jag ju säga att jag får lite lust att göra en riktig Amidala-dräkt och gå på en eventuell premiär i. Har ju alltid velat göra hennes lila dräkt...om någon vet hur man får tag i sisådär 10 meter mörklila sammet för ett vettigt pris kan ni ju höra av er. ;)
     
  11. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag har sett två filmer i 3D. Först "Avatar" som är filmad med den tekniken och sedan Tim Burtons "Alice i Underlandet" som man har konverterad till 3D. I den sistnämnda fungerade det inte alls då man tydligt märkte av att filmen var ämnad att ses på traditionellt sätt i första hand. I "Avatar" fungerade det utomordentligt bra. Inte så att filmen blev bättre enbart av 3D-effekterna, men det var en visuell upplevelse utan dess like.

    Jag vet inte om det känns motiverat att se Star Wars i 3D. Dom är ju inte filmade så från början och med tanke på hur resultatet blev i "Alice i Underlandet" och det faktum att 3D aldrig kommer att göra en film bättre, så lutar det åt att jag låter bli.

    Men kul för dom som är intresserade.
     
  12. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    John Knoll och co lägger ner så mycket arbete på konverteringen som krävs för att det ska bli så bra som det överhuvudtaget kan bli, vilket förmodligen är mer än vad man gjorde med Alice In Wonderland, med tanke på att första premiären blir tidigast näst-nästa år.
    Därför, men framför allt för att Star Wars faktiskt ska gå på bio igen, ser jag fram emot detta!





    Star Wars på bio - Yeehaww!
    /LM
     
  13. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Visst kan det blir bättre än mitt exempel, men jag har fortfarande svårt att se hur 3D-konverteringar av filmer från t.ex. 1970 - 80- talet, kan bli bra. Och jag är mer inne på att själva upplevelsen kanske är häftig, medans filmerna i sig med dess handling och karaktärer inte blir det minste bättre eller sämre för att man ser filmen i 3D. Jag vill ha mer än så om jag ska gå och se en film i 3D. Annars kan man ju lika gärna se om Star Wars på bio i dess nuvarande form. Tror det skulle ge lika mycket/litet som att se dom i 3D.
     
  14. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Lite mer officiell information om Star Wars på Blu-ray.


     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Måste köpa ny tv och dvd under våren, kanske blir att man köper sig en blu-rayspelare ändå.
     
  16. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag måste också köpa en blu-ray samt en ny TV. Och då hoppas jag att det verkligen är intressant och roligt nytt material som följer med filmerna.
     
  17. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är fantastiskt nöjd med att dom släpper dom samma månad som jag fyller år, bra tajmat! :)
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är den månad som har flest födelsedagar ...
     
  19. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag fyller ju också år den månaden! :)

    Jag trodde att annars att det var mars som hade flest födelsedagar. Där ser man :)
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad jag har hört så föds allt fler barn på sommaren numera.

    Jag har ingen högtidsdag i september, så jag får hitta på något annat skäl för att unna mig något extra.
     
  21. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag har en högtid att fira i september: Star Wars släpps på Blu-Ray! ;)





    Star Wars - det är högtidligt
    /LM
     
  22. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    TPM i 3D har tydligen fått ett release-datum nu. Det blir den 10 februari 2012. Mindre än ett år kvar ju .:)

    Källa: TFN.net
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det blir en trevlig 30-årspresent, men jag blir stressad. Trodde jag skulle kunna arbeta på min Amidala-dräkt under större delen av 2012, eftersom jag räknade med en premiär på sommaren.
     
  24. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Då var den dagen uppbokad. Bara se till att göra något extra roligt av det också.
    Kanske ha det som ursäkt för att göra en ny dräkt. Bara elva månader och en vecka kvar.

    Vem vet. Vi kanske ses i salongen...
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag håller med OA. Det blir en alldeles utmärkt födelsedagspresent och jag ser verkligen fram emot att se SW på bio igen.
     
    Jedi Knight Fett likes this.