main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ang. Hemsidan

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jun 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Kanske många medlemmar har utvecklat ett "Muffin"-beroende.
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Händer det nåt med vår lilla hemsida just nu? *nyfiken* Det vore ju så roligt om den kunde komma igång igen, med lite nya foton och grejor. :)

    Jag har fixat lite rapporter och sånt från en del möten vi haft, men det skulle vara kul om de kunde få dyka upp på en hemsida... ;)
    Jo, och för de möten som jag inte närvarat på, kanske nån annan skulle kunna plita ihop nåt om vad som hände då? Det är visserligen lite svårt att minnas vad man gjorde på ett möte som kanske var för flera år sen, men nåt brukar man iaf minnas, och trådarna om mötena brukar vara till god hjälp när det gäller att minnas...
     
  3. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Arbetet med hemsidan körde fast när jag upptäckte att servern som vi använder inte stödjer dom funktioner jag vill använda...

    Ni får nog tjata lite mer på mig, eller sätta en deadline eller nåt. Annars lär jag aldrig bli klar.


    /Charlii
     
  4. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tjat tjat :p

    nu tjatar jag på dig :p
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Okej, då vill jag se iaf ett utkast om en månad. ;)

    Den behöver ju inte vara helt komplett när vi lägger upp den, men det vore bra att ha NÅNTING iaf... så vi kan skriva om när nästa möte är och sånt.

    Som sagt, jag håller på att plita ihop små rapporter om möten. Jag har gjort de flesta från 2003 som jag var på, inte alltid lätt att minnas... ;) Men nästa sak som sen behövs är foton. Det finns en del, men från vissa möten har jag iaf inga som helst foton. Så, sitter du på foton från FFS-möten och tycker det vore kul att se dem på hemsidan (när den nu blir klar... *tjatar lite mer*) så lägg upp dem på nätet med en länk. Eller maila dem, fast det kanske kan vänta tills vi iaf fått upp sidan...
     
  6. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Som Enjji sa, en månad, hoppas det duger som en deadline. Kom ihåg att den behöver inte vara helt färdig, men några rapporter och foton vore trevligt att se på hemsidan. Dessutom skulle det vara roligt om ni uppdaterade medlemslistan. Ha så kul, Charlii.
     
  7. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Tio dagar kvar nu bara :)
    Kom igen Charlii!
     
  8. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Första utkast var det?

    Ok, men det blir verkligen bara ett design-prov, databassystemet bakom är inte klart ännu.

    länk

    Som ni ser har jag tagit Malos design rakt av tills vidare. Om ni kollar i källkoden så är den dock helt omskriven för att fungera bättre med det dynamiska innehållet.


    /Charlii
     
  9. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    lättnavigerat.. helt klart något att jobba vidare på (eller varför inte göra klart ;))
     
  10. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    jag vill ha mer sw känsla, kanske stjärnbakgrund och gul text alla introt och gärna lite mer gif animationer

    ser grymt bra ut, keep it up och gör klart
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Me like mycket. :D
     
  12. Malos

    Malos Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 23, 2005
    Jag har inte varit här på väääldigt länge nu, men nu är jag tillbaks. :)
    Mycket vacker sida må jag säga :p
    Perfekt med loginfunktionen. Bra jobbat Charlii!
     
  13. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Stjärnbakgrund? Vill du ha den animerad också?

    En riktigt kul grej, vore att ha lite hyperrymd över sidan också.

    Vad vi medlemmar borde (eller kan göra) är att ta bilder på oss, som visar hur vi vill se ut i Star Wars-sagan.

    Den där gula texten vet jag inte om den är så bra, men det kan ju funka.

    En väldigt bra "prov"-sida, Charlii
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag tror (hoppas iaf!) att Jade var lite ironisk med det han sade, med tanke på alla fula SW-sajter det finns med gul text på svart bakgrund och fula gif-animationer.

    Jag har redan en sån bild på mig på hemsidan! ;) Se:
    [image=http://home.student.uu.se/n/nija8092/ffs/medlem/bilder/enji3.jpg]

    Visserligen är den mer än fyra år gammal, men iaf. ;)
     
  15. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Hur fick du till den där bilden? Jag kämpar med att lära mig paint.

    Hoppas att hemsidan blir klar före jul...
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Photoshop. Fast jag vet inte om jag minns hur man gör längre, det är trots allt fyra år sen jag gjorde den... och den är inte särskilt bra gjord. Har glömt att ta bort skuggan från krattan (som var det jag egentligen höll i handen där. ;))
     
  17. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Tänkte bara påminna om denna tråd ehumm hur går det?
     
  18. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Arbetet stannade av för ungefär en månad sen eftersom jag har haft annat att göra och ingen gav mig någon ny deadline annat än "före jul", vilket är vad jag siktar på nu.
    Om någon annan vill hoppa in och knacka lite kod så gärna för mig. Möteshanteringen funkar ganska bra nu, det är medlemshantering och bildhantering som är kvar. Sen kommer hela min idé om att koppla hela systemet till JC, men det är mindre viktigt till att börja med.

    Om den tidsplanen inte är ok så får jag återkomma i frågan...



    /Charlii
     
  19. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Nää inge fel på tidplanen men det kan vara kul att få lite uppdateringar om utfört arbete, som du nu gav oss
     
  20. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    (När) Jag jobbar (så gör jag det) online hela tiden. Så titta gärna in då och då och ha synpunkter. Länken postade jag tidigare. Synpunkter då främst på design och upplägg, inte om funktioner som ännu inte fungerar (fast hemskt gärna om funktioner som fungerar ibland eller på sätt dom inte verkar vara tänkta att göra). Påminn mig om en vecka eller så, så ska jag fixa ett test-konto som ni kan leka med.


    /Charlii
     
  21. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Oh, låter fint! :)
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    *påminner* Det har visserligen gått lite mer än en vecka, men... ;)

    Ungefär när kan det tänkas att sajten kan börja uppdateras med nya bilder och grejor, så att den verkligen kommer igång?
    Och Charlii, har du sparat ner all info från den gamla, just in case att den försvinner?
     
  23. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    En månad skulle jag gissa på.
     
  24. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag sa "till jul".
    Det lutar mer åt "jullovet" just nu, men vi får se. Beroende på vad som händer kanske jag får en del tid över om ett par veckor.


    /Charlii
     
  25. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Som svar på Ninas tidigare fråga: Nej, jag sparade ingenting. Har du en sparad kopia? Annars får vi nog vända oss till universitetet för att få tillbaka den...


    /Charlii
     
Thread Status:
Not open for further replies.