main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Jedi-Con 3-5 april 2010

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    I väntan på att få något officiellt om Celebration V eller Celebration Europe så är det i alla fall kul att veta att det blir en Jedi-Con 2010.

    Jedi-Con arrangeras av den tyska fancluben och äger rum i Düsseldorf, på ett av hotellen vid flygplatsen. Det är en väldigt avslappnad tillställning, mest en chans för fans att träffas och umgås och ha kul.

    Mer information finns här
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    En liten uppdatering. Jag och David (Berg) har biljetter till mässan och hotel, inga flygbiljetter än dock.

    Den enda gäst som man har offentliggjort än så länge är Dave Filon från Clone Wars-serien.
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag vill åka till JediCon. Måste bara hitta hotellrum i staden. Som annars så vill jag gärna se lite av staden också.

    Det går att åka tåg hela vägen... X2000 till Köpenhamn, och sen natt-tåg därifrån direkt till Düsseldorf, eller byte i Hamburg.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad kul om du kan komma, de tyska tågen är riktigt bekväma att åka med.

    Jag och David har som nämnts redan rum, men jag vet att RL UK ska bo på Hotel Wartburg, jag tror också att det finns platser kvar i de rum som de har bokat, jag skulle ta kontakt med någon av dem. Det är ett enkelt, men mysigt, hotell, jag och David bodde där förra gången. Man måste ta taxi till själva mässan, men vi var så många som bodde där att det inte var några problem att fylla taxibilarna så det blev ingen stor kostnad per gång.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ännu en gäst: Matthew Wood (röst åt General Grievous)
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu har också jag bokat resan till Düsseldorf. SJ har tyvvär inte lika stor framförhållning som man kan önska, så jag har fått vänta några månader med att boka. [face_plain]
    Jag kommer att bo med Rebel Legion UK. Jag känner ett par av dem rätt väl online, men har faktiskt inte träffat dem i verkligheten förut.
    Jag kommer rätt tidigt på morgonen fredagen den 2:a och tänkte gå lite sightseeing i staden, men vet inte riktigt vad än.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    De är jättetrevliga, och deras hotell är också bra. Jag och Berg bodde där senast. Hmmm, för sightseeing i staden så är det trevligt att promenera längs floden. Det är ju långfredag så dessvärre lär väl det mesta vara stängt.
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Dåliga nyheter: Dave Filoni (regissör, The Clone Wars) kommer inte. :(
    Det är inte officiellt på Jedi-Con's websida ännu, men folk i tyska Rebel Legion har fått höra det, och enligt hans agent så ska han istället till Wondercon i USA den helgen.
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har de några gäster över huvud taget i år? Inte för att jag bryr mig, det är inte anledningen till att jag åker, men det är iallafall synd.
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Tja, de har ju skådisen som gör Anakins tyska röst ... :p
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Femi Taylor (danserskan Oola i ROTJ) kommer. Jag har hennes auto (tack vare David! :D ) men har inte träffat henne själv.

    Det går rykten om tre skådisar till, varav en är "stor". Men det är inte klart ännu.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om man skulle gissa så skulle jag nog titta på vilka skådespelare som befinner sig i England, så att de inte med kort varsel behöver fixa biljetter för någon från USA. Vi får väl se.
     
  13. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vi ses där!
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Japp, trevlig resa!
     
  15. Na-heela

    Na-heela Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 2, 2007
    Johanna, David and friends, it was great to see you again! [:D] Hope you had a good time and see you soon for the next EFF-meeting! :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.