main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

LOTR og Star WArs

Discussion in 'Archive: Denmark' started by JediJBC, Oct 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediJBC

    JediJBC Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 27, 2002
    Jeg synes det kunne være sjovt med en lille tråd hvor vi kan diskuterer de to film( bøger)
    Derfor ligger jeg ud med at spørge om der er nogen af jer, som har set den nye TTT trailer?
    Jeg synes den er rimelig god, men ikke bedere end trailerne til EP:2.

    Hvad synes i?
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    God idé, Jeg har så den nye trailer til Two Towers igår - og det ser jo forrygende godt ud. Gollum ser ud som om han er rigtig godt lavet for en 100% CG figur, måske bedre end Jar Jar?

    Det er sjovt med musikken til traileren, den sidste del af musikken er meget smuk men lyder meget moderne - en slags klassisk musik lavet med på en synthesizer og med kor.

    Jeg synes virkelig at det er nogle fede film - meeen de kommmer selvfølgelig aldrig op på siden af Star Wars - heller ikke de nye. Jeg fik dog kuldegysninger på den gode måde :)
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Problemet med LOTR er at jeg synes det er en hammerfed film, og jeg glæder mig helt vildt til TTT og ROTK, men siden jeg ikke bryder mig om bøgerne tør jeg ikke kalde mig selv for LOTR-fan :(
    Hobitten er god meget sjov, har læst den 2 gange.

    Hvad for en DVD udgave af LOTR ska I ha jer? Har i den der er på gaden nu, eller venter I til november og køber enten 4 disk sættet eller 5 disk Ultimative Deluxe Collectors Edition Box Set, med bogstøtter i og det hele. Personligt ska jeg "bare" ha mig 4 disk sættet, og det er kun for at få den ekstra halve times film med der er klippet ind. Jeg er relativt ligeglad med alle de dokumentar film fra New Zeland hvor man ser dem rende rundt med net og indfange hobitter til filmen og hvad har vi.
    Desuden kommer ep2 og Spider-man jo samme dag, ohh yes...
    Så er det jo selvfølgelig meget smart min nævø skal døbes den efterfølgene weekend så jeg ikke har tid til at se dem aligevel [face_plain]

    ohh well... ;)
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Forstår hvad du mener Par, jeg må indrømme at jeg var meget langt tid om at snegle mig gennem bogen - nu skal det siges at jeg læste den på engelsk og det gjorde det ikke meget lettere.

    Jeg kunne ikke dy mig for at købe den almindelige DVD version da den kom på markedet, men jeg regner med at jeg skal have 4 disc versionen når den kommer.
    Jeg kan også godt undvære hobbitindfangning osv.. he he he he...

    Der skal jo også være penge til Episode 2 dvd'en, Jeg SKAL have en region 1, så der ikke mangler Jangos skalle i kampen mod Obi-wan. Det bliver klippet ud i UK versione, så gad vide om de ikke også gør det samme til resten af EU?
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hov vent ja, det glemte jeg at sige...
    Jangoes skalle sq efter signe kun mangle på UK udgaven og altså IKKE jeg gentager IKKE på DK udgaven!!! R2-DK udagen sq altså være 100% identisk med R1 udgaven. Den info fik jeg af at lurke i dvdmagasinet.dk 's forum hvor de har en officiel ep2 DVD tråd :)
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er det rigtigt!? Fedt nok! Tak for oplysningen Par! Så skal jeg da have R2 versionen. Så er der kun én ting der irriterer mig... at der står: "Klonernes angreb" på forsiden :( men det må jeg vel overkomme...
     
  7. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg skal have 5 Disc-versionen.
    Dette har dog på ingen måde noget at gøre med, at jeg er fan eller noget.
    Bevars - jeg kan godt lide filmen, men jeg gad ikke at gå i biografen og se den før en uge efter præmieren, og jeg har aldrig læst bøgerne.

    Jeg køber bare DVD'er efter det princip, at jeg skal have den version med mest muligt ekstramateriale.
    Jeg er endda begyndt, at udskifte nogle af de DVD'er, som jeg har fordi, der er kommet en version med mere ekstramateriale på.
     
  8. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan forstå, at I ikke bryder jer så meget om LOTR bøgerne. Det er helt klart de bedste bøger jeg nogensinde har læst og jeg tvivler på, at de for mit vedkommende vil komme bedre. Jeg elsker de bøger! (dog ikke mere end SW)

    TK-254
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg kunne godt lide bøgerne, meget endda. Nu læste jeg den så på engelsk og i en samlet paperbag version af alle 3 bøger. Det var bare enormt tungt (også bogstaveligt talt) at skulle gå i gang med en bog på en 1100 sider.

    Men jeg er meget glad for at jeg havde læst den færdig, jeg synes osse at det er en fordel at have læst bogen når man ser filmen.
     
  10. JediJBC

    JediJBC Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 27, 2002
    For mit vedkommende synes jeg også bøgerne er noget af det bedste jeg har læst.
    Bedre end filmen(Sikkert dem alle tre)
    Mit største problem med filmen er at der for meget action synes, og at filmen er for kort.
    Se foreksempel Rejsen TIl Rivendell. Jeg synes den var med til at knytte hobbiterne og Aragorn sammen. Men i Filmen var det sådan set blevet reduceret til ikke meget mere end Slaget på Weathertop og Heste Jagt scenen.
    Men ellers er filmen udemærket, og jeg tror den blier bedre, Når extended cut versionen kommer.
     
  11. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Det bliver klart federe når extended version rammer gaden. Jeg skal klart have den.
    Samtidig sagt at bøgerne er meget federe. Men det er nu en god version PJ har bikset sammen.


    DD


     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    JEg venter stadig på den udødelige Peter Jackson klassiker BRANDEAD kommer på dvd :D

    EDIT: Har en ven der siger at russene faktisk lavede en filmatisering af LOTR i 80'erne. Den kan ikke fås i butikkerne men den skulle vist være til at drive op på nettet med et download program og lidt held. Nogen der har set den? Den er sikkert ret kult ku jeg forestille mig.
     
  13. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Den er så griner, hold kæft hvor jeg hylede.

    Til gengæld, blev jeg nød til at gå fra stuen da jeg så "Bad Taste", jeg fik det simpelthen fysisk dårligt.....(der er noget der spillede ind i dette, men det er vist ikke det rette forum til at fortælle det, hvem ved nogen kunne bluve stødt!)



    SÃ¥ deeeeet




    DD


     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Bade Taste er for sjov!
    Og så har PJ selv en rolle i den, hvilket efter LOTR gør den endnu sjovere.
     
  15. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Hhhmm... BAD taste.... [face_blush]
     
  16. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Angående Jango-Skallen kan jeg sige så meget at jeg aner ikke om den er med på DVDen, men den er med på bootleg'en. Fed scene, så Fett-isk.
     
  17. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Ved i om Den store Special Extended Edition af Fellowship (Den med bogstøtter) er fire eller fem CD'er?

    Jeg har nemlig forudbestilt denne på mit arbejde. Ikke alene får jeg 40% rabat (600kr * 0,6 = 360kr) jeg kan muligvis få den dagen inden. :D
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Den med bogstøtterne er på 5 dvd'er :)
     
  19. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Tak søde.

    Jeg glæder mig. :D
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    En lille tilføjelse: R1-versionen med bogstøtter er på 5 DVD'er, men R2-versionen med bogstøtter er kun på 4 DVD'er.

    Har I forøvrigt set, at de første har lagt sig i kø til forsalget på LORT-TTT. Det er endda nogle dage siden de kom derind (ved Imperial).
     
  21. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jep, så det i fjernsynet.
    Alle dem jeg så, lå der også til Star Wars.

    Mundi, når du siger, at der kun er 4 DVD'er til R2 versionen, betyder det så, at der er en hel masse ekstra materiale man ikke får?
     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    nej den extra dvd er National Geographics dokumentar om filmen. Den blev lavet samtidig med at filmene blev optaget så den afslører nada. Så jeg tror godt man kan leve med "kun" de fire dvd'ere.

    Hey Mundi, var det med vilje at du skrev "LORT-TTT" plejer man ikke at forkorte det til LOTR?! :D det andet lyder jo som...ja..
     
  23. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    [face_blush] [face_blush] [face_blush] [face_blush] [face_blush]
    Nej, det var sørme ikke med vilje, at jeg skrev "LORT", det er selvfølgelig LOTR. Det var en tastefejl, og det må I meget undskylde.


    Jeg kan lige nævne, at den DVD med National Geographics dokumentar om filmen, kan købes seperat bl.a. i Axel Music, hvor jeg i hvert fald har set den. Jeg kan dog ikke lige huske hvad den koster, men jeg mener, at det var noget med 200 kr. + -
    Men den kan garanteret også købes flere andre steder.

    Jeg vil da også lige sige, at jeg har fået at vide, at der kun kommer 5000 eksemplarer af R2-versionen af LOTR ;) med bogstøtter til Danmark, så det er med at være om sig. Jeg har selv bestilt den på DVDoo, men den mulighed er ikke længere til stede. Jeg har dog ikke fået nogen besked om at de indkomne bestillinger er streget. Og Laserdisken får den slet ikke på R2, som de også skriver på deres hjemmeside.

    Hvor og hvornår var køen i TV??
     
  24. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    5000?

    Vi har kun bestilt 10. :confused:
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    ?[face_plain] Øhh 5000 - 10 = 4090
    Nååhh jamen, det kan jeg godt klare mig med :D

    Hvor er det egentlig lige, at du arbejder Lord Coras. Jeg mindes noget om en, som arbejder i en Blockbuster - er det dig?
     
Thread Status:
Not open for further replies.