main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

  1. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    No jos ollaan tarkkoja,niin tietenkin OIKEA tietokone oli jo olemassa joskus 60-70 luvulla eikös?
    Mutta tarkoitinkin konetta meidän huushollissa jossa pystyi muutakin tekemään kuin pelaamaan DOS pohjaisia pelejä! :)
     
  2. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Siis DOS pelithän ovat edelleen parhaita, mitä on tehty.
     
  3. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    ISD: FIle Managerilla vain katsellaan tiedostoja. Siellä sitten laitetaan check-merkki ruutuun, klikataan Edit ja päästään HTML Editoriin, jossa ne muutokset voi tehdä. Ja klikataan lopuksi Save, minkä viimeksi unohdin mainita. Mutta kun kerran sait sivun muutenkin toimimaan, niin hyvä.

    Olen aiemminkin tainnut sanoa, että näin Pimeän uhan kun se tuli telkusta joskus kesällä 2002, ja sitten syksyllä näin OT:n ja innostuin SW-maailmasta. Hyvin tuore SW-porukoissa siis.

    Tietokoneeni ovat säälittäviä vanhoja rakkineita, joilla ei taida edes riittää tilaa kaikkiin uusimpiin peleihin. Siksi käytän aikaani kaikenlaisiin antiikkisiin pikkupeleihin, kuten [face_love] Tetrikseen [face_love]. Ja jos peleistä puhutaan, niin satutteko tietämään "Incredible Machinea" tai "Sid & Al's Incredible Toons"ia? Entäpä Commander Keeniä? Ne ovat minua viihdyttäviä, pienehköjä takavuosien pelejä.


    PS. Nyt omistan kaksi DVD-soitinta. Toinen tietokoneessa, toinen telkkarissa. Isä osti jostain syystä toisenkin härvelin heti perään. Ei minulla kyllä mitään sitä vastaan ole; hauskimpia lelujani pitkästä aikaa :) Kerrankin kulutan enemmän aikaa TV:n kuin tietokoneen ääressä. TV:n vekotin on mukavampi käyttää.

    Ai niin, ISD:lle ja Weirdolle onnittelut 1000n postauksen ylittämisestä!
     
  4. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Kiitoksia Tintti! Pahoittelen pientä poissaoloani. Olin perjantaista sunnuntaihin mukavasti kuumeessa ja en päässyt koneen äärelle.

    Vanhoissa DOS-peleissä oli sitä jotain. Oi niitä aikoja. ;)
     
  5. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "CD-asema tekee tietokoneesta oikean tietokoneen? "
    Kaikki meistä eivät ole opetelleet käyttämään koneita silloin 80286 & EGA-aikaan (jotkut teistä ehkä vielä aiemmin...) Mutta nykynuorisolle esm tiedostojen kanssa plärääminen dos-moodissa on ylivoimaista. Voi niitä aikoja... nykyään ei tarvitse pahemmin autoexeciä tai config.sysiä jyystää saadakseen edes jotain toimimaan.
    Tintti: Vaikka vartin naxuttelin, ei tyhmä minäni löytänyt mitään edittejä, mutta väliäkö hällä kun ne ilmeisesti pysyvät nyt poissa. Tervemenoa.
    Wanhoista peleistä minulla on jossain the Even more Incredible Machine, Keenit (1->Dreams) jossain muodossa ja silleen. Tyrian on muuten loistohieno.
    "onnittelut 1000n postauksen ylittämisestä!"
    No voi kiitos :). Ehkäpä pitäisi rajoittaa tätä touhua, kun noin puolessa vuodessa tulee tuollainen määrä tarinaa.
    No, biossanikin lukee että olen ujo & hiljainen.
    Oikeasti.
     
  6. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Kaikki meistä eivät ole opetelleet käyttämään koneita silloin 80286 & EGA-aikaan
    Njoo, mutta oli vaan pakko harrastaa välimerkkien seksuaalista ahdistelua tuossa. :p
     
  7. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Tiedän, mitä tarkoitit (luulen ainakin) ja tuo oli tarkoitettu puolittain sarkastiseksi kommentiksi. Tai jotain.
    Älä ahdistele viattomia puolipisteitä. Rontti.

    :p
     
  8. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Muistan ne ajat, jolloin pakkaus tapahtui manuaalisesti dossissa. Arj, pkzip/pkunzip jne. Opettelin aikanaan kaverini kanssa pitkän pakkausrimpsun ulkoa, nyt se on turhaa kiitos windowsille ja winzipille siitä. :)

    Mutta silti. Oi niitä aikoja. ;)
     
  9. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    arj a a:\pallo.arj c:\games\doom\deu\levels\pallo.wad -va -r
    Voi niitä aikoja tosiaan... Nykylaitteet ovat niin helppoja.
    Pari päivää sitten piti laittaa nuorin pikkusisko pelaamaan wanhaa Keen 4:sta wanhalla 486:lla ja eihän lapsi mitään DOSsin hakemistoseikkailuista tajunnut.
    Vaan eipä tuo kovinkaan paljoa winistäkään ymmärrä, ettei se yllättänyt. Harmittavaista.
     
  10. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Nyt menee nuo tietokonekirjainsekasotkut sellaisiksi, etten ymmärrä enää. Paitsi että Commander Keen 4 on aivan erityisen mainio peli.

    Oletteko muuten pohtineet tätä: FFFinlandin sekoittaa hyvin helposti FFFiniin (Final Fantasy -foorumi). Lisäksi FFFinlandiin sisältyy myös Pilvari. FFFinland on nimenä vähän hankala. Siispä olisi kätsää, jos keksisi jonkin lyhyen, epävirallisen nimen tälle foorumille. Vähän niin kuin lempinimen. Ideoita?
     
  11. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Suomen iskujoukot! :)
     
  12. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Nyt on kyllä ihan pakko kysyä.. onkohan herra Kyp mahdollisesti tietoinen, että lauseen saa päättää johonkin muuhunkin kuin huutomerkkiin? On vaan ärsyttävää lukea tekstiä, jossa 99% lauseista päättyy huutomerkkiin.
     
  13. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Tuosta tulee vielä tappelu, joten en puutu siihen mitenkään.

    FFFinistä olen käyttänyt ihan FanForce Finland-nimitystä, enkä täten ole edes miettinyt lempparia tälle hienolle alueelle. (oliko tämäkään sitten fiksu postauksen aihe? tuskin. spammia.)
    Mutta jos joku keksii jotain hienoa, saattaisin jopa sitä käyttää.

    Fintsu
    ...
    aika kamala [face_laugh]
     
  14. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    No anteeksi vaan.Herra Dukea taitaa ärsyttää lähes kaikki asiat.....onko mitään asiaa mistä et menettäisi hermojasi?
     
  15. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Älä hermostu. On vaan paljon miellyttävämpi lukea tekstiä, jossa jokainen lause ei ole huudahdus.
     
  16. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Pidetäänpä asia mielessä. ;)
     
  17. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Osaako joku neuvoa että miksi ihmeessä minun on aina aivan tuskallista päästä mihinkään force.net sivustoon, mukaan lukien tämä board kun käytän InternetExploreria? Jos surffaan Operalla, niin kaikki sivut latautuvat salamana ilman mitään ongelmia. Ainoa ero on kuvien latautuminen. IE lataa ne heti parempana resoluutiona. Opera ensin huonompana. Alkaa vain kärsivällisyys loppumaan...
     
  18. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Voisiko pilvikaupungin Duke valaista vähän,miten hän saa aina tietää ,että se olen minä joka yritän rekistyröityä,vaikka käytän uutta sähköpostiosoitetta ja eri konetta?
    Vieläkään en myöskään tajua mitä niin järkyttävää olisin tehnyt,että minut pitäisi bannata johonkin vuoteen 2010 asti(no ei ehkä niin pitkään)?Tiedän vaan että joku alkoi aukomaan hieman päätänsä kun ilmaisin mielipiteeni ep2:sta,sitten ei tarvinnut kun lainata kuuluisan Juhan Af Grannin mainosta"ampukaa mut kuuhun"hieman muunneltuna-bannatkaa mut kuuhu ja hetihän se banni tuli.
    Sitten jotain viikkoa myöhemmin tietämättömänä banninkestosta yritin mennä uusestaan pilvariin ja siellä tuli viesti -error jotakin ja you dont have rights to wiew this board tai site ja en ollut varma oliko siinä kyse niintä banneista vai jostain muusta.Tälläisia sivujahn tulee joskus eteen vaikkei olisi sivulla ennen käynytkään ja päätin rekistyröityä uudestaan ja tästä herra Duke ilmeisesti otti hermoromahduksen.Ja jotenkin tuntuu että olisin ainut joka olisi tälläisesta saanut elinikäoset bannit.Aina se on vaan kaikilla jotain 4vko:a tai 2kk mutta ei minä olen varmaan suurin häirikkö ja niin edes päin.

    Joo oli hauska avautua,mutta tosiasiassa toivoisin Duken harkitsevan minun vapauttamista banneista sanotaan enintään noin puolen vuoden sisällä. ;)
     
  19. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    No jos joukko ihmisiä vaatii sinulle bannia asennevammaisuudesta, niin kai silloin sinulle sellainen annetaan. Uusikin mahdollisuus oli, mutta sama asenne senkun jatkui. Ja mitä täällä olen seurannut postailuasi, niin eipä tunnu asenne erityisemmin muuttuneen, mutta silti harkitsin bannin poistoa. Sitten herra päätti kokeilla itse kiertää bannin... arvaa harkitaanko enää sen poistamista? Saat kyllä rauhassa uusia email-ossuja ja nickejä yrittää. Sinut jäljitetään joka kerta ja banaania tulee.
     
  20. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Joo no myönnetään,että kaipa olen itse tyrinyt mahdollisuuteni,mutta en ole itse houmannut,että minulla olisi jotenkin väärä asenne..ei ainakaan täällä.Ihan samalla hillityllä asenteella olen tänne postaillut,kuin ISD,Weirdo,Tintti tai kuka tahansa muukin.
    Eli en yhtään tajua mitä tarkoitat asenteella...okei tuo uudelleen rekiteröinti 2kk välein pilvariin mutta että oikein täällä?Meillä taitaa olla aivan eri käsitys asenteesta!
     
  21. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ja minä teen niinkuin yhteisön jäsenet vaativat. EVVK yksi ihminen sinne tai tänne.
     
  22. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
  23. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ei Vois Vähempää Kiinnostaa.
     
  24. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Ainiin....olen asennevammaisuuden lisäksi myös "hieman"tyhmä.
     
  25. SamiS

    SamiS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Aug 7, 2001
    Huomenta ihmiset :D

    täällähän onkin hyvä ilmapiiri...