main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars Tales, og andre tegneserier! Indeholder tegneserie spoilers...

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, May 2, 2004.

  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Så har jeg igen brugt lidt af mine lommepenge til at par tegneserier. Igår var jeg forbi Fantask, og købte blandt andet et par numre af Star Wars Tales, en tegneserie som bringer en del historier, der ikke passer ind i det øvrige univers (blandt kendere, non-canon)

    Normalt er det ret dårlige historier, men denne gang (nr 19) var det en der ramte virkelig plet. En ret kort historie, der starter med A log time ago..., og Han og Chewie på flugt fra en masse Tie-Fighters. Han tager et blindt spring i hyperrummet, uden nogen form for koordinater.

    Så, da de vender tilbage fra hyper rummet, er der en textrubrik, der siger No longer far far away, og en grøn og en rød planet (så var mistanken vakt ;)).

    De nødlander på den grønne planet, og forlader Tusindårsfalken for at søge hjælp. Kort efter bliver de angrebet af en flok indianere (?), og Han bliver dødeligt såret, og beder Chewie om at hjælpe ham tilbage til Falken. Her, på dødslejet, betror han Chewie, at han altid havde troet at det var chewie der skulle dø først, i et forsøg på at redde Han og Leias børn. Chewie brøler sin sorg ud, da Han dør, og en af indianerne siger "Sasquatch" (deres ord for den afskyelige snemand)

    Næste side, 126 years later ser man den kendte profil af en mand med en pisk, på jagt efter effekter til et museum. De finder resterne af Falken, går indenfor, og manden med pisken siger til sin medhjælper "But it´s all somehow familiar. Stay close Shorty" da han finder liget af et menneske (iført hvid skjorte og sort vest)

    Sidste billede, Chewie ses siddende i et træ, kiggende ned på resterne af Falken (Sasquatch)

    Jeg faldt fuldstændig pladask for den historie, men dette korte refarat siger nok ikke meget, den skal ses.....

    Lad dette være tråden hvor vi diskuterer diverse Star wars tegneserier (hvis jeg da ikke er den eneste, der læser dem)
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det var faktisk en meget fed historie! Jeg har også lige købt de sidste 3 numre af 'Tales' og det var bestemt højdepunktet. Der er en del dårlige historier i mellem men der er også tit nogle perler som denne.

    Indy's medhjælper må forresten være Short-Round fra 'Temple of Doom' som teenager! :D
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Sejt. Den må jeg læse en dag. :D

     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Fedt :D Jeg læser ellers ikke Star Wars tegneserierne, men i dette tilfælde burde jeg måske gøre en undtagelse. :D
     
  5. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, det er der ingen tvivl om, jeg kunne også godt lide Hans kommentar "Great, this looks just like Endor" :D

    Og kommentaren til at han troede at Chewie skulle dø først, i et forsøg på at redde Hans børn (barn), er rettet mod NJO bogen Vector Prime, hvor Chewie dør, da han redder Anakin Solo.
     
  6. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jep, den er dårlig. Jeg vandt den engang hvis der er nogen der er interesserede i at læse den.

     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg læste engang en Tales-historie der var en retsag mellem Han Solo mod Greedos mor. (Palpatine som Dommer og Vader som retsbetjent...vagt-ting. Og alle aliense fra Mos Eisly Cantina som vidner og tilskuere) Greedos mor påstår at Han Solo havde skudt hendes søn fuldstængig umotiviret, men Han Solo påstår hårdnakket at Greedo skød først!

    Lidt skæg, men mest plat.
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    JN327> Det kan godt være jeg vil det, på et tidspunkt.

    Jeg synes det var latterligt at Chewie skulle dø :_|, for at redde den snothvalp, som alligevel dør i en senere NJO bog......
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Enig, jeg læste engang al EU jeg kunne komme i nærheden af, men efter NJO serien begyndte så holdt jeg op. Det havde også meget at gøre med at de gik væk fra at lade Drew Stuzan male coverne. De photoshop kollager de bruger nu, er ikke Star Wars nok for mig. Det ser for billigt ud, og er for meget sci-fi og ikke nok fantasy, efter min mening.


    Nåh men andre fede Tales historier er den hvor Darth Vader slås mod Darth Maul!! Oh yeah, Vader er the man! Maul er også sej, men sammenlignet med Vader er han ingenting.
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu har jeg desværre aldrig fået læst den legendariske Vader vs Maul historie, men jeg har aldrig ment det kunne blive en særlig fair kamp, hvis den skulle foregå med lysværd.
    Maul er udfordring nok for 2 toptunede veltrænede Jedis i deres bedste alder, selv når han selv har et meget sværre våben at styre end de 2 andre. Vader kan knapt nok kæmpe mod en utrænet dreng, uden at få åndenød.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, men Obi-wan nakkede Maul og Vader slog Obi-Wan ;)

    ah, Luke slår da godt fra sig, men Vader har ham i sin hule hånd hele tiden, det er helt bevidst tror jeg, det er først da han rammer Vader på armen at legen er slut.

    I ROTJ er Luke jo en rigtig Jedi, så der kan han sagtens slås ligeværdigt mod Vader.

    Nu da spoilers er tilladt i tråden så kan jeg afsløre at Maul faktisk tvinger Vader i knæ og smadrer toppen af hans hjelm, men Vader overvinder ham ved at stikke lyssværdet gennem sig selv og derved gennem Maul.
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    ....og Vader slog Obi-Wan

    Obi-Wan lod ham vinde.......

    Og måske Kæmpede Luke og Vader ligeværdigt i ROTJ, men Luke har jo aldrig lært at slås rigtigt. Jeg mener, han er blevet trænet af to gamle mænd, og hans eneste modstander is more machine than man, som også slås i "oldefar" tempo. Så Luke har jo aldrig haft mulighed for at øve sig ordentligt. Og han har jo heller aldrig set hvordan en rigtig lyssværds kamp skal se ud....

    Just my 50 cent!
     
  13. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Lige mine ord. Tag Luke og sæt ham ved siden af en Padawan fra Jedi-ordenen og han får prygl.

     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bah. Lad jer nu ikke forblænde af saltoer, cirkelspark og andet blær - Vader er rigtig nok gammel og mere maskine end menneske, men han kunne med lethed nakke hver og én af de spring-gymnaster vi har set i PT.

    Bare fordi man hopper vildt rundt og har dobbelt sidet lyssværd - betyder det langt fra at man er en bedre fægter - se bare Count Dooku, han ordnede med lethed både Obi-Wan og Anakin.

    Yodas er ham godt nok overlegen men han kunne vel næppe holde det tempo i længere tid.
     
  15. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Han kunne ihvertfald nakke en gammel mand som sænkede sværdet.....
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hvis Yoda er så sej, hvorfor kunne han så ikke smadre Dooku?
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hver ting til sin tid. Vrede og had fører og til den mørke side og Dooku har vel sådan set allerede erkendt sit nederlag da han flygter. Han kunne jo lige så vel være blevet og have nedkæmpet Yoda, hvis han så sig i stand til dette.
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Han kunne ihvertfald nakke en gammel mand som sænkede sværdet.....

    Det holder jo ingen steder, skulle han havde ladet ham gå? Fjenden sænker sit sværd midt i en duel - fed chance! Af med knoppen.

    Sværdfægtning går mest af alt ud på dødelig præcision, målet er vel at gøre det af med fjenden ikke at vise ham hvor mange gange man kan snurre rundt om sig selv?

    Selvom det ser fedt ud, det vil jeg godt give jer ret i!
     
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    :D

    Han kunne have bedt ham om at vende ryggen til, så han kunne stikke ham ned bagfra....
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det ville have gjort det lidt lettere, og så ville lyssværdene ikke have passeret igennem hinanden ;) fed goof forresten.

    og hey, har I helt glemt at Yoda måtte lade Dooku flygte for at redde Anakin og Obi-Wan :D
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Og netop derfor kunne Dooku, hvis han havde turdet, være blevet og dræbt Yoda mens denne alligevel var optaget af noget andet.
     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jo, men var spørgsmålet ikke hvorfor Yoda ikke dræbte Dooku hvis han var så sej? Ikke omvendt :p
     
  23. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Han kunne ikke dræbe sin egen Padawan
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    og hey, har I helt glemt at Yoda måtte lade Dooku flygte for at redde Anakin og Obi-Wan

    Så er Yoda da heller ikke særlig skarp hvis han ikke fik Dooku stoppet INDEN Ani og Obi overhovedet kom i farezonen :p
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej præcis! Han er en lille show-off - fiser rundt og rammer ikke noget.