main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Suomenkieliset Star Wars Uutiset - [Uusi Yritys]

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Cloned_Sidious, Dec 12, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Olin tilannut kovakantisen version, joka maksoi 23,90 ? (maksu ennakkoon, postikuluineen 28,40 ?), mutta postista tulikin pehmeäkantinen versio hintalapulla 12,90 ? varustettuna. Kyllä oikein riemastutti taas tämä sähläily. Mistähän ihmeestä sekin johtuu että noin puolet kaikista tilaamistani kirjoista ja DVD:stä ovat olleet joko vääriä, myöhästyneet reilusti tai jääneet kokonaan tulematta. Akateemiseen kirjakauppaankaan ei siis voi luottaa.

    Valitussoiton jälkeen selvisi että kovakantiset olivat loppuneet ja joku oli saanut hienon ajatuksen lähettää lähes puolet halvempi pehmeäkantinen tilalla. Ei onnistu. Lähetän kirjan takaisin ja saan rahani takaisin. Kokeilen vielä Suomalaisesta kirjakaupasta, mutta hinta on siellä kalliimpi ja toimitusaika peräti kaksi viikkoa... Tulee kiire lukea.

    Minulta tulee menemään ainakin useampi vuosi ennen kuin tartun tuohon teokseen.

    Kirjakieli. :p
     
  2. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    kirjakieli.! joo kiitti cloned ;D se on vaa nii hankala muistaa ku se on myös sanomalehti kieli ja kaikkee muuta ;D

    miks sä haluut just kova kantisen cloned.? mä aina ostan pokkarin.
     
  3. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    [face_laugh]

    Koska kovakantiset ovat kestävämpiä, laadukkaampia ja näyttävät paremmalta muiden kovakantisten kirjojeni vieressä. Suomeksi käännetyistä kirjoista vain Pimeä Uhka, Jedioppilaat ja Jeditehtävät ovat pehmeäkantisia, joten kovakantisten hankinnalle ei ollut edes vaihtoehtoa. Minulla ei myöskään ole niin isoja rahahuolia että pitäisi säästää kirjoissa. Ja usein pehmeäkantiset ovat juuri ostettuinakin/tilattuinakin jo valmiiksi vaurioituneita, ja minä olen tottunut pitämään kokoelmaani priimakunnossa.
     
  4. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    okei.! jos mä ostaisin kova kantisii nii ne ei näyttäis hyvält mun pehmee kantisten keskellä ;D jos mä en säästäis kirjoissa nii sit en pääsis aina turkkiin ;D mä ku ihan ite maksan mun lento liput aina. mul ne pehmee kantiset on ollu hyväs kunnos ja on vieläki. oon nähny kyl kova kantisii jois on ne kulmat kääntyny tai revenny sillee et sielt näkyy sitä "pahvii" jos hokaat ;D
     
  5. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kyllä, mutta arvioisin että näkemistäni vaurioituneista kirjoista yli 90 prosenttia on ollut pehmeäkantisia. :p
     
  6. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    no jokaisel on oma mielipide. ;D
     
  7. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Laadun puolesta se vain on fakta, ulkonäkö asioista voi olla montaa mieltä. :p



    Ja tarina jatkuu siten, että täysin ilmoittamatta (ja loppumisväitteistä huolimatta) Akateeminen Kirjakauppa lähetti kirjan kotiini uudestaan, mutta nyt kovakantisena. Hyväksyn tämän, koska kirja oli Akateemisella halvempi, ja nyt se on viimein turvallisesti omassa huoneessani. Harmi vain että Suomalaisen Kirjakaupan yksilö saapunee lähiaikoina (sekin ennakkoon maksettu), ja sitten taas lähettämään sitä takaisin. Kyllä pitää kohta alkaa valittamaan jollekin kuluttaja-asiamiehelle tästä älyttömästä toiminnasta...
     
  8. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Sama tääl Chigu :) Mäki lainaan sen Darth Bane-kirjan kirjastosta.

    Sul kävi sitte aika huono onni Cloned, toivottavasti oot nytte saanu sen uuden.

    Mäki ostan aika usein pokkareita, koska ne kulkee paremmin mukana. Just toivoin kolme Star Wars-kirjaa pokkareina :)
     
  9. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Mietityttää hieman tämä kohta. [face_thinking]
     
  10. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    joo.! kerro sit ku lainaat mulle ;D nii jos siin on varauksii nii voin lukee sen samal.

    cloned mä en ikinä tilaa mitää tollasii nii mulle ei käy noin. kävelen vaa kauppaa ja etin/pyydän sen kirjan ja saan sen.
     
  11. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Yksi suurkaupungin (Suomen mittapuulla) eduista, niinpä. Se ei vain ole mahdollista täällä päin... :(
     
  12. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    mut etsä voi sit pyytää et ne tilaa niihin kauppoihin esim helsingistä.? koska sit ne tulee suuris määris eikä ne mee rikki nii helposti.?
     
  13. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kun olisikin niitä kauppoja. Vain joku olematon Info löytyy lukiosta keskustaan päin reilu kilometri. Ei oikein tunnu sekään luotettavalta, kun kuuntelee muiden puheita, jotka tilaavat sinne lukiokirjansa. :p

    Sitäpaitsi siihen verkkokauppa on tarkoitettu.
     
  14. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Joo, kerron Chigu :) Ja kerron sitte millanen se oli.

    Tääl on kyl tosi kiva mennä vaa esim. keskustan Akateemiseen, kattella vähä niit kirjoja ja sitte valita, ku aika paljon niit tääl on. Enemmän kyl englanniks, mut eipä se mua haittaa.
     
  15. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    cloned väitätsä ettei siel oo suomalaista kirja kauppa tai stockaa..!? okei.

    joo np.! ;D et kannattaaks mun ees lukee haha ;D
    keskustan akateeminen on hyvä.! siel on aika paljon.! ei muakaa. must on vaa parempi jos on englanniks. ymmärrän enemmän ku suomeks ;D
     
  16. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Sen uskon.

    Väitän. Mistään Stockmanneista ei ole tietoakaan, ja Suomalaiseen Kirjakauppaan pääsen noin kerran kahdessa kuukaudessa (jos hyvin käy), koska lähin sijaitsee yli 50 kilometrin päässä Jyväskylässä. Eli jos sieltä jotain tilaisin, saisin sen käteeni noin kahden kuukauden päästä. Jotenkin kallistun verkkokaupan parista päivästä kahteen viikkoon kannalle.
     
  17. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Nii just Chigu [face_laugh] Mä luen sen ensin ja sitte kerron kannattaaks sun lukee se.
    Ja ku mua ärsyttää sitte ku yrittää ettii jotain suomennettuu sanaa (esim. välkehippu), nii sitä on vaikee löytää sitte englanniks ellei tiiä mikä se on.

    Ootko sitte tilannu mitää muuta verkkokaupasta Cloned?
     
  18. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Nyt juuri tällä hetkellä en ole tilannut/tilaamassa mitään muuta, mutta elämäni aikana lukuisia kertoja. Yleensä tulevat (vaikkakin myöhässä), mutta eivät aina. Kummallista on että heille pitää itse ilmoittaa ettei tuote ole tullutkaan, vaikka se olisikin maksettu etukäteen.
     
  19. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Ei tunnu sitte aina kauheen luotettavalta, jos ne ei aina tuu. Onks se sitte kuinka edullista?
     
  20. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Hinta on yleensä suunnilleen sama kuin kaupoissa, poikkeuksena ehkä BookPlus jossa kaikki tuotteet ovat hieman halvempia, mutta aina niihin lisätään postimaksu (mutta mikäli ostaa kerralla yli sadalla eurolla, joissakin paikoissa ei tarvitse maksaa postimaksuja). Tarjoukset ovat melko yleisiä, varsinkaan kun en tilaa juuri äskettäin ilmestyneitä teoksia. Niitä kun saa vielä haettua Jyväskylästä, koska ei painokset kaupoista ihan parissa kuukaudessa yleensä lopu.
     
  21. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Okei. Mä en oo kauheesti tota verkkokauppaa harrastanu, yhen kirjan oon tilannu amazonilta ku sitä ei ees ruotsista saanu.
     
  22. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
  23. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Kiva! Uutisii :)
    Mä kyl haluisin ehkä ton Best of PC, mut omistan kyl ite kaks pelii siit jo et en sitte tiiä :)

    Hyvää jouluu tännekki [:D]
    Ja hyvää talvee ja lomaa niille, jotka ei vietä jouluu [:D] ;)
     
  24. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Best of PC-kokoelma on itselläkin kyllä hankinnassa, kun noita uusia Warsseja ei ole tullut osteltua. Lähinnä jotain pressikopioita niistä saanut hypisteltäväksi.

    Verkkokaupoista tavaran hommaaminen kyllä tulee huomattavasti halvemmaksi. Siis pääsääntöisesti EU:n veroalueisiin kuulumattomilta alueilta, kunhan vain pitää tilauksen kokonaishinnan aina alle sen 45 euron vai mitä se veroraja nyt olikaan.
     
  25. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    hienoo np.! ;D joo on se varmaa aika rasittavaa.! ;D

    no np ei sun sit sitä best of PC kannata ostaa ;D mä katon jos mun pikku broidil on jotain noista nii se voi lainata sulle (varmaa tai sit otan vaa) ;D haha.!

    kiitos NP.!! [:D] hyvää jouluu sulle myös.!! tänään sit pidetään hali show [raflas kello 20:00].! [face_laugh]
     
Thread Status:
Not open for further replies.