main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Suomenkieliset Star Wars Uutiset - [Uusi Yritys]

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Cloned_Sidious, Dec 12, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kävivät, kyllä. :p
     
  2. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    okei ;D mun ei käyny ku ei ne saanu äänestää.!

    onneks olkoon Cloned.!! posti 100.!! [face_chicken] chicken-chickenki onnittelee.!! ;D
     
  3. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Pitäisi jaksaa taas käydä toisellakin kierroksella äänestämässä. Muuminmamman ei tartteis saada jatkaa linnassa. [face_plain]
     
  4. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Minä olen ollut alusta asti Niinistön kannalla, ensimmäinen kierros oli oikein positiivinen.
     
  5. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Kävin äänestämäs Chigu :p

    Mä en oikee tykkää Halosesta enkä Niinistöstä et kiva valinta tulee...
     
  6. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kenestä sitten, jos saan kysyä? :p
     
  7. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Ei oikee ollu sellast suosikkii, mut Hautala ja Vanhanen oli hyvii.
     
  8. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Vanhanen ei ottanut kantaa oikein mihinkään vaan puhui pelkästään ympäripyöreitä. Hautala taas on ihme viherpiipertäjä.
     
  9. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    okei.! mä en ees tiiä ku halosen ja niinistön ja vanhasen.!! hehe ;D

    mut on parempi olla viherpiipertäjii enemmän ku bisnesmanei nytte just koska bisnes on aina mut ympäristö ei oo.!! jos kaikki on vaa bisneksii ja ei välitä luonnosta nii 20 vuoden päästä EI OO luontoo ja sitte ei oo puita eli ei oo HAPPEA.! ja sitte on ihQ hengittää ku ei oo mitään mitä hengittää.. ja sitte on ihan kiva pysyy elossa ku kuolee. sit ku ei oo ihmisii nii ei kai enää oo bisnemanejäkää ku ei nekää osaa hengittää ilman happee.. et ihQ daa. ;D
     
  10. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Jos nyt kumminkin opiskeltaisiin ja otettaisiin asioista selvää ennenkuin mutuillaan jotain ihan järjetöntä roskaa.
     
  11. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    mikä on roskaa..!?
     
  12. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Must Hautalal oli iha hyvät jutut. Eiks kuiteski nykyää ympäristöasiat oo aika tärkeitä, ku on kaikkee ilmaston lämpenemistä ja mm. osa energiavaroist on joskus loppumassa. Jos me ei tehä asioille mitää, nii meiän luonto tuhoutuu... Ite ainaki tykkään metsistä. Kyl metsii nyt viel on ihan hyvin, mut onha esim. sademetsät alkanu jo vähentyy paljon...
     
  13. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    niinpä. luonto on tärkee ja jos sitä ei hokaa...
     
  14. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Niin... onneksi jääkauden pikkuhiljaisella loppumisellakaan ei onneksi ole tämän kanssa mitään tekemistä...
     
  15. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Oon täysin samaa mieltä Chigu ;)


    Emmä sanonu ettei sil olis mitää tekemistä sen kanssa, mut myös ihminen on vaikuttanu ilmaston lämpenemiseen.
     
  16. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    väitätsä et pako kaasu on hyvää.?

    TK-46_Duke, olisitko kiltti ja kertoisit minulle kuka on kaikkein ylin henkilö täällä jedi council forumeilla koska minulla olisi Hänelle asiaa. Kiitos
     
  17. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Omistaja, Philip Wise. Tosin häneltä lienee turha odottaa vastausta.

    Eipäs laiteta sanoja toisten suuhun. Tietääkseeni missään kohtaan en ottanut kantaa saasteisiin.
     
  18. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    missä kohtaa neitipadme otti kantaa jääkauteen, jos saan kysyä.?
     
  19. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Chigu: Jatkossa toivoisin sinultakin ystävällisempää sävyä. Jokaisesta asiasta ei pidä mennä suuttumaan, eikä vetämään palkokasveja hengityselimiinsä. Ja väitteensä olisi myös hyvä pystyä perustelemaan tai sitten ne kannattaa jättää suosiolla sanomatta. Ja jos kerta tunnet tulleesi kaltoin kohdeltuksi tai muuten kokeneesi vääryyttä, niin laitappa rohkeasti vaan viestiä privaan tai mailiin tulemaan, niin keskustellaan asiasta ja selvitetään missä ongelma mahdollisesti on. Niin helposti se käy. Ei asioita kannata jättää hautumaan, kun ei täällä ketään tarkoituksella loukata.

    NeitiPadme kommentoi Sinun postaustasi jossa esitit väiteesi siitä, ettei 20 vuoden kuluessa enää olisi edes hengityskelpoista ilmaa. Okei, ymmärrän kyllä hyvin että kyseessä on todella rankasti kärjistetty esimerkki mutta haluaisitkohan kertoa tarkemmin millaiset ekokatastrofaaliset tapahtumat mahdollisesti johtaisivat sinun mielestäsi tällaiseen tilanteeseen? Itse kun en pysty todellakaan keksimään yhtäkään, kun edes ydinsota tai valtavan meteoriitin tai komeetan törmäyskään ei sellaista pystyisi aiheuttamaan, pitkän ydintalven kylläkin. Nykyisessä ilmastonsuojelussa kun ei suurempia puutteita ole, eikä mitään todellisia ongelmia ole juurikaan näköpiirissä. Tehtaiden yms. saasteet on pyritty minimoimaan ja niihin on kehitetty jatkuvasti parempia suodatusjärjestelmiä. Lähes ainoa faktaperäinen asia on NeitiPadmen mainitsema sademetsien väheneminen, joka sinäänsäkkään ei ole niin suuri ongelma kuin luontoaktivistit antavat omassa propagandassaan olettaa, suurimmat ja ikävimmät haitathan siinä ovat lajien tuhoutumiset sekä aavikoituminen mutta kun sitä laiduntilaakin tarvitaan lisää, kiitos maapallon ylikansoittumisen. Sitäpaitsi meret ovat maapallon "keuhkot", joten olisin enemmän niistä huolestunut kuin muutamasta pusikosta. Ja mitä tulee väitteisiin Meidän luontomme tuhoutumisesta, niin ne ovat jo kyllä todella perättömiä väitteitä. Suomessa kyllä metsänhoito ja ympäristönsuojelu on todella hyvällä tasolla. Itsekkin kesät metsätöissä viettävänä tiedän kyllä mistä puhun, kun suvulla tuota maata sattuu aika runsaasti olemaan. GreenPeace & vastaavat järjestöt voisivat mennä jonnekkin missä niitä enemmän tarvitaan. Vaikka sinne sademetsiin. Unohtamatta tietenkään kettutyttöjä ja vastaavia.. mutta kaipa se sitten on mukavaa päästä tuhoamaan ekosysteemiä vapauttamalla Suomen luontoon kuulumattomia eläimiä ja samalla tapattaa suurimman osan niistä nälkään. Todella inhimillistä ja luontoystävällistä, eikös?

    Joten enemmin kannattaa toivoa vaikka kunnon pandemiaa, joka ratkaisisi ylikansoittumisongelman ja näin vähentäisi jatkuvasti lisääntyvää luonnon ylikuormittumista. Ehkäpä lintuinfluenssassa on tähän potentiaalia, ehkäpä ei.

    Mitä tulee energiavarojen loppumiseen, niin tottakai fossiiliset polttoaineet loppuvat joskus johtuen niiden hyvin hitaasta uusiutumisesta mutta kun mm. luontoaktivistit valitettavastikkin ovat hyvin suuri este mm. ydinvoiman lisäämiselle. Ydinvoimalla kun pystytytään tuottamaan niin paljon suuremmat energiamäärät huomattavasti pienemmillä saasteilla. Eikä ydinjätekkään ole mikään ongelma, kun se varastoidaan oikein vakaaseen peruskallioon. Noh, onneksi fuusioreaktoritkaan eivät ole enää niin kovin kaukaista tulevaisuutta.

    Ja miten jääkaudenloppuminen liittyi mihinkään? NeitiPadme ympäristöasioita käsittelevässä postauksessaan mainitsee huolenaiheeksi ilmastonlämpenemisen. Senpä vuoksi lisäsinkin asiaan sen suurimman syyn miksi näin tapahtuu, joten turha siitä on huonoa luonnonsuojelua kenenkään syyttää. On aivan normaalia, että jäätönkausi taas lähestyy, jonka jälkeen tulee taas uusi jääkausi ja tämähän on jatkunut jo pitkän pitkän aikaa ja tulee samaten myöskin jatkumaankin.

    Ja ei, tällä ei ole tarkoitus loukata/suututtaa/mitään muutakaan vastaavaa vaan ainoastaan tarjota informatiivinen paketti ja korjata aikaisemmissa postauksissa olleita asiavirheitä. Jos joku tahtoo asiasta jatkaa, niin toivoisin asiasta tehtävän oman threadinsä ja myös keskustelun pysyvän asiallisena kaikkien osalta. Turhalla suuttumisella kun
     
  20. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    Duke, mä en mieluusti oo ystävällinen ihmisille jotka ei oo ystävällisii mua kohtaan. okei mut tiedätsä varmaan et jotku käyttäytyy mua kohtaan vähän samallailla ku sä ja jatkaa sitä koko ajan ja sit ne saattaa hakata mut jos tuntee. hyvä. mut mikä se jalkapallo juttu sit oli.? se nahkakuulan potkimisel ei tuu hyvää elantoo..!?

    anteeks mut mä en ymmärrä kaikkia sanoja mitä sä kirjotat nii en voi vastata kysymyksiin. ne on liian vaikeita niinku esim ekokatastrofaaliset.. anteeks mut mä en voi vastata sun kysymyksiin ku en ymmärrä niitä.

    ei toi viesti mua loukannu mut ne edelliset ku ne on kerrottu vähän eri sävyssä. et toivon et jatkat samallaila ku toi viesti.
     
  21. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Siis kyseessähän on raakatotuus; Suomessa ei pysty itseään ammattiurheilulla elättämään ellei sitten ole todellakin poikkeuksellinen superlahjakkuus ja silloinkin pitää osata hoitaa sponsorointisopimuksensa hyvin.
     
  22. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Se on kyl varmaanki totta et Suomes on aika vaikee päästä, varsinki jos on tummempi (en sano tätä kenestäkää henkilöstä, vaan ihan silleen et tiiän et on rasisteja ihmisii Suomessaki).

    Chigu, haluisitko lainata meilt Sivistyssanakirjaa :p? Se on sellanen tiiliskivi ;)
     
  23. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ei tuossa asiassa varmastikaan ole suuremmin mitään tekemistä rodun kanssa. Ihan kokemuksesta ex-urheilijana tiedän. Itseasiassa saattaisin jopa uskaltaa väittää, että Suomessa olisi ehkä jopa helpompi "ulkomaalaisten" (en tiedä Chigun kansalaisuutta) päästä huipulle.
     
  24. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Aah, okei Duke. No mä nyt sanoin vaa oman mielipiteeni ja mul ei oo tietoo onks niil sitte parempi mahis päästä ylös Suomessa vai omas maas :p. Mut ainaki osan ihmisist oon huomannu inhoovan tummii kentällä tai jossain muussa. Mitä oot Duke sitte harrastanu?

    Chigu, teil ei taida olla koulus rasismii?
     
  25. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Tässäkin väittäisin että on kyllä joissakin tapauksissa ihan itse aiheutettua. Muistanet muutaman kuukauden takaiset iltapäivälehtien lööpit tästä hmm.. olikohan nyt arabi? joka päätti kiskaista tuomaria turpaan siitä hyvästä kun sai punaisen kortin ja sitten vielä pakeni muutamaksi päiväksi jonnekkin. Eiköhän reaktio olisi ollut ihan sama riipumatta siitä ihon väristä. Eli kyllä sillä omalla asenteellaan ja käytöksellään voi vaikuttaa aika paljon siihen mitä mieltä ihmiset ovat. Tosin osa tietysti ovat kaikesta huolimatta rasisteja. Sille vaan ei voi mitään.

    Tosin tällaisten vähemmistöjen kohdalla se on vielä tarkempaa, kun aina jatkuvasti yleistetään. Hommahan menee ihan intti-tyylillä; Yksi mokaa, kaikki mokaa. [face_plain]
     
Thread Status:
Not open for further replies.