main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Clone Wars-premiär 15 augusti

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Så nu är det klart att den tecknade Clone Wars får premiär den 15 augusti, och det är väl självklart att vi borde hitta på något tills dess. Så jag tänkte att det kunde vara bra att ha en planeringstråd redan nu.
     
  2. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Ypperlig idé, kära du! :D

    Frågan är om köer kommer uppstå? På CR-forumet har en tråd kommit upp om kö-aktiviteter, så det verkar ju finnas potential i alla fall.

    Jag kommer dra med K'kruks Hatt och min psykadeliska lightsaber.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Köande blir nog svårt för mig, det är fortfarande högsäsong för Falu gruva då, så jag måste nog jobba.
     
  4. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Risken föreligger att jag jobbar på heltid då jag också... :/
    Beroende på hur högt trycket på biljetterna kommer bli så kommer jag nog försöka gå på premiären i alla fall.
    Men med tanke på att det är en tecknad film och 'hypen' passerade med ROTS så kommer det nog inte bli något problem, tyvärr nästan.
     
  5. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Äh, vill man så kan man väl köa bara för sakens skull, åtminstone en dag eller så skulle väl vara roligt...
     
  6. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Som sagt, om man har tid så skulle det gå... Får se om jag tar sagda heltidstjänst först...

    Köa tycker jag vi kan ordna i alla fall, om folk hänger på. Personligen är det dock nog ganska osäkert.

    (Jisses, tur att jag ser hur jag stavar... Det är nästan Enjinivå på det hela innan rättning...)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Köa för skojs skull är definitivt något jag skulle vilja göra. Som sagt, en dag eller så vore väl inte svårt att fixa.

    Star Wars - the return of the line!
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag kan tänka mig att köa lite, en kväll eller helgdag, bara för att det är roligt att köa. :)
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag tar gärna och köar någon dag. Det var länge sen sist.
     
  10. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Köa låter trevligt. Kommer det vara stor biopremiär mitt i natten eller?
     
  11. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag vill också köa!

    *inne i en nostaligisk period*
     
  12. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Kanske lite off topic, men jag blev inspirerad av trailern och gjorde ett skrivbordsunderlägg av scenen med den vertikala striden på klippväggen. Finns att ladda ned här för den intresserade: http://home.student.uu.se/joze4231/clonewars.jpg

    Någon som vet när biljetterna släpps?
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var riktigt snyggt Z!

    Jag har fått mitt schema för augusti och jag jobbar väldigt mycket, och i Falun är det ju dessutom. Jag jobbar 15-16 augusti bland annat. Jag ska göra mitt bästa för att fixa, är premiären sent på kvällen finns ju möjlighet att jag kan ta mig dit precis innan och bara behöver vara ledig den 16. Köande är nog dessvärre uteslutet för mig. /snyft/

    Jag skulle därför också vara glad om någon annan tog initiativ till vad vi kan hitta på, någon som vet att de ska vara där.
     
  14. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Krävs det inte ett biljettsläpp för att det ska vara poäng med att köa?
     
  15. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
  16. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag kan inte annat än instämma. Musiken i de trailers som släppts är dessutom riktigt bra, även om det är mer Battlestar Galactica än Star Wars.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Men ännu inga nya helfigursbilder på Padmé. :(
     
  18. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Riktigt snygg trailer... ser framemot premiären... är ledig hela veckan innan så kommer ladda ordentligt.
    Får se när biljetterna släpps... men om jag kan köa så kommer jag självklart göra det.
     
  19. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Så 41 dagar kvar till premiär.
    Det börjar bli dags att styra upp det här.

    Ska vi köa? Var? När?
    Var ska vi se filmen? Stockholm, Uppsala eller Göteborg? Någon annanstans?
    Vilka kan komma? Hade folk tänkt klä ut sig?
    Många frågor som behöver svar...

    Jag vill gärna se att så många som möjligt dyker upp så att vi kan ha detta som ett officiellt möte, vi är i stort behov av sådana om vi vill finnas kvar som separat kapitel...

    I kostymväg har jag bara en hatt och en galen lightsaber, men jag kommer glatt bära dem. :)
     
  20. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Någon som vet när/hur biljetterna släpps och om det kommer att bli en midnattspremiär?

    Stockholm eller Uppsala går bra för min del, förslagsvis där vi kan få ihop mest folk.

    Är det för övrigt bara jag som tycker att det är märkligt tyst om den här? Väldigt lite reklam och merchandise...

    Boken kommer för övrigt ut nu den 26e, men jag väntar nog på filmen och ser vad den får för respons.


    Annars har vi ett fantastiskt halvår framför oss, om jag räknar rätt så får vi - förutom en film och en tv-serie:
    8 skönlitterära böcker
    18 serietidningar
    6 seriealbum
    2 större delux-album
    3 referensböcker
    3 tv-spel (varav ett ges ut för minst 8 plattformar)
    2 rollspelskompendier
    2 Insider-magasin
    + ett gäng barn- och ungdomsböcker

    Med andra ord ett dåligt halvår för ett EU-fans plånbok.

     
  21. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Som jag sa till Darthlars på exibition så kanske jag kommer ner till söder för premiären.
    Skulle vara riktigt roligt. Hänger dock lite på ekonomin... den har fått sig några törnar på sista tiden.
    Men har jag råd så kommer jag självklart dyka upp.

    Låter som om du kommer utöka din samling ordentligt i år, Charlii. ;)
     
  22. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Hade väl inte tänkt köpa allt det där, men det är som sagt ett intressant halvår...
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Midnattspremiär för just den här filmen tror jag bara är att glömma med tanke på vad filmens målgrupp är bortsett från oss fans. Biljettsläpp är en svårare fråga att svara på, en del filmer prioriteras med biljettsläpp nästan en månad innan premiär medans en del får en/två veckor eller ingen alls. Bästa sättet att ta reda på detta är att maila SF på info[AT]sf.se eller försöka att maila och fråga info[AT]sandrewmetronome.com och se om dom kan svara på det, det sista förslaget vet jag inte ens om det fungerar då Sandrew Metronome inte längre existerar men via Sandrew Metronome Distribution Sverige AB / Warner Bros. (Sweden) AB som distrubierar filmen här i sverige verkar inte ha någon kontaktinformation.

    Jag drar iväg ett mail till SF och frågar. Tar kanske någon dag innan jag får svar. :)

    EDIT: Mail skickat. Återkommer när jag får svar. :)
     
  24. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Utmärkt initiativ! :D Inväntar svar med spänning.
     
  25. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    37 dagar kvar! Den där nedräkningen på starwars.com är hypnotiserande [face_hypnotized].

    Det skulle vara jättekul att se filmen i Stockholm, men det beror lite på min, eh, monetära situation.
     
Thread Status:
Not open for further replies.