main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Dansk Star Wars Forening (DSF) er ikke Det Onde.

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Outbound_Sith, May 24, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Jeg beklager naturligvis, at ?Tatooine Suns? ikke længere bliver udgivet, og det
    er naturligvis ikke optimalt at have betalt et abonnement, som man ikke får
    noget ud af. Det skal nævnes, at Tatooine Suns var et medlemsblad, men da
    medlemmerne ikke skrev noget til bladet på trods af talrige opfordringer kunne
    bladet ikke fortsætte. Men hvis man stadig er bitter over de ca. 100 kroner, som
    man ikke fik noget til gengæld for mere end 3 år tilbage, så skal man være
    velkommen til at kontakte foreningen med tilstrækkelige beviser for, at man har
    penge tilovers. Så skal vi nok kunne finde en løsning.

    Mht. billetter til (presse-)premiere så er det naturligvis uheldigt, at der i
    første omgang tilsyneladende er kommet den opfattelse, at der ikke ville blive
    givet billetter til arrangørerne af Tivoli eventen. Men faktum er, at enten
    skulle vi bekymre os om at ligge i kø efter billetter eller også arrangerede vi
    onsdagens convention. De to ting kunne umuligt kombineres, eftersom der har
    været fuldt tryk på siden slutningen af marts for mit vedkommende ? og siden
    starten af året for flere af de andre.

    I modsætning til hvad der tidligere har stået i Urban var denne convention ikke
    ment som en lejlighed til at lukke foreningen med et brag! Og vi har hverken
    brugt alle jeres eller alle foreningens penge på arrangementet. Hvis det havde
    været vores mening at afvikle et pligt-arrangement ?nemmest og billigst? var det
    næppe foregået i Tivoli over en periode på 10-11 timer. Tænk lige over det!

    Hvad skuespillere angår, så var Carrie Fisher så godt som ?in the bag? indtil
    godt en uge før, men hun kunne ikke passe det ind i sin kalender, så derfor
    strandede den plan desværre på den allersidste forhindring.

    En sidste ting: De der brokker sig over, at arrangementet lå d. 18. maj som
    decideret opvarmning til midnats-premieren må have fået noget galt i halsen. Jeg
    har personligt svært ved at forestille mig en bedre måde at fordrive den sidste
    dag inden Episode III på end sammen med hundrede af ligesindede fans i Tivoli
    med stribevis af aktiviteter og konkurrencer.

    Forhåbentlig kan dette indlæg dulme noget af den værste vrede eller rydde de
    værste misforståelser af vejen. I modsat fald kan jeg blot beklage, at I valgte
    at gå glip af et hektisk men vel gennemført arrangement.
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
  3. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    1. Jeg har aldrig fået at vide, at betingelsen for at jeg kunne blive medlem og få lov til at betale de 150kr. i årligt abonnement, var at jeg skrev et vist antal artikler til bladet.

    Da jeg meldte mig ind, blev jeg lokket med et blad 6 gange om året. Dette blev imidlertid skåret ned. Først til 5 blade og senere til 4 blade. Og det uden at medlemmerne kom med de store protester på den emailliste en stor del var tilmeldt.

    Og da der var generalforsamling (og valg). Nu havde de planer om et medlemskort til medlemmerne, som muligvis endda vil kunne give rabat til udvalgte forretninger og bladene (som der vist højst var kommet ét af siden antallet blev sat ned til 5 om året) skulle også nok komme.

    Nu er det ikke fordi at jeg selv har specielt meget til gode i form af blade - måske 2 eller 3 (afhængig af hvilket antal man regner med der skulle kommer om året). Men rent principielt, så mener jeg ikke, at man som bestyrelse kan tillade sig at drive forening på den måde, med at man lover en masse (specielt ved generalforsamlingerne) men i realiteten er der ikke noget der holder.

    Nu har jeg ingen illusioner om, at det er en overskudsforretning, at drive sådan en forening, så det er ikke fordi jeg tror, at bestyrelsen betaler husleje og holder fester for pengene, men uagtet hvilket beløb der måtte være tilbage fra medlemmerne, om noget overhovedet, så er det ikke en acceptabel måde at drive foreningen på, sådan som det er sket her.

    Tag ikke fejl, da foreningen kørte ordentligt, så var jeg skam et yderst tilfreds medlem. Men de ca. 1½ kan ikke opveje de 3 år, hvor foreningen ikke har levet op til sine forpligtelser. Jeg har sågar kendskab til personer, der i god tro har meldt sig ind efter foreningen havde stoppet med at udsende medlemsbladene, med det resultat, at de har betalt 150kr. for ingenting, fordi muligheden/oplysningerne til brug for tilmelding ikke blev fjernet fra websiden. Det er ikke alene dårlig service og sløsenhed - det tangerer svindel!

    Og hvordan skal man i øvrigt kunne føre bevis for noget når foreningens medlemsbetingelser, herunder antallet af blade, ændrer sig efter bestyrelsens forgodtbefindende. Der er aldrig udsendt et brev til medlemmerne der decideret fortalte, at "efter vores reducering i antallet af blade du vil modtage har du nu X stk. blad(e) til gode".
    Og når ens medlemsperiode er forskellig fra medlem til medlem samt, når datoen for udgivelse af bladene ikke var fast, så er det meget svært at føre bevis for noget som helst, så tillykke, den fik I klaret Jer meget godt ud af.

    2. Det vil altså sige, at fordi I skulle arrangerer en convention, så giver det automatisk adgang til en forestilling, hvor andre har ligget i kø i ugevis for at få billet?! Det er jo simpelthen for langt ude.

    Og så er vi igen henne ved foreningen. jeg har nogle gange mødt Carsten i andre sammenhæng, hvor jeg har spurgt om det ikke snart blev til noget med den generalforsamling. Blandt andet i Malmö (SciFi convention i april 2004) spurgte jeg, om det ikke snart var en ide, at få stablet den generalforsamling på benene, så en eventuel ny bestyrelse kunne drage fordel af hypen omkring Episode 3.
    "Ork jo, sagde Carsten, der kommer en generalforsamling i år (2004) og højst sandsynligt inden udgangen af sommeren."
    God morgen min bare. Foreningens gentagende syltning af sagen bekræfter mig bare i det der hele tiden har været min mistanke, nemlig at de/I vil sørge for at være i bestyrelsen til Episode 3 netop for at kunne få de fordele det afstedkom. Herunder presseforvisning og (helt ufortjent og unødvendigt da I jo havde set den) billetter til premieren.

    3. Jeg har så ikke læst omtalte artikel fra Urban, men hørt det andetsteds fra. Og der fik jeg ikke at vide, at det var for at lukke foreningen med et brag, men simpelthen, at foreningen og sitet vil dø ud efter Episode 3.
    Men hvis dette ikke er tilfældet, så beklager jeg da, at jeg er blevet misinformeret.
    Men det skal da så være mig en fornøjelse, fortsat at have mulighed for at benytte Jeres site til at holde mig underrettet om
     
  4. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det sikkert bliver svært at holde interessen for Star Wars herhjemme kørende fra efter udgivelsen af Episode III på DVD og det næste lange stykke tid. Hvis andre mener, at de kan holde interessen kunstigt i live uden nye film i udsigt, så vil jeg meget gerne høre opskriften.

    En CGI serie på Cartoon Network, som måske bliver sendt på dansk fjernsyn, og en live action serie, som med 99,9% sikkerhed IKKE vil blive sendt på dansk fjernsyn, er efter min mening langt fra nok til at holde de folk til ilden, som ikke allerede er engageret i fan-kulturen i Danmark på den ene eller anden måde. Og der er jo ikke meget ved bare at ligge og "stjæle markedsandele fra hinanden".

    Noget tyder på, at afholdelsen af en generalforsamling er "the magic word", som kan gøre alle tilfredse. Hvis det er tilfældet, så indkalder jeg gerne til generalforsamling i morgen! Men noget siger mig, at folk stadig ikke vil være tilfredse før Carsten, Mads og vi andre har afsvoret enhver form for forkærlighed for Star Wars og angret alle de ting vi har eller ikke har gjort i foreningens regi i store helsides annoncer i landets dagblade. Udsigten til at det sker, er desværre ret dårlig.

    Et medlemsblad er ikke meget værd uden input fra medlemmerne (ligesom det også er dødens pølse at skrive indlæg til hjemmesiden, hvis man aldrig får respons!), og jeg kan kun huske en enkelt artikel i de numre af bladet, som jeg har, der var skrevet af andre end et medlem af redaktionen. Samtidig med at bladet "afgik ved døden" blev hjemmesiden mere og mere aktiv, og selvom den stadig ikke er på niveau med TheForce.Net, så er den stadig den mest aktive af de danske sites, for såvidt angår nyhedsstof. Andre sites slår sig op på deres forums, men et forum, hvor folk poster det ene intetsigende indlæg efter det andet, tæller ikke helt så tungt i aktivitets-regnskabet som intelligente, velskrevne nyheden på forsiden, hvis man spørger mig...

    Hvorvidt hjemmesiden også lider en krank skæbne her efter Episode III, skal jeg ikke kunne sige. Det er ikke os, der ejer hverken server eller software, så vi kan kun rette os efter, hvad ejerne beslutter.

    Lidt på samme måde var det heller ikke os, der havde fuld kontrol over Star Wars-dagen i Tivoli. Vi blev hyret til at lave en bestemt convention på en bestemt dag, og så kunne vi tage imod opgaven eller lade være.

    Og hvorfor har nogle folk så ondt i røven over, at vi fik vores premiere-billetter og presse-billetter som en del af betalingen for den convention??? Der var ingen der tvang Natasha til at ligge i kø i 48 dage, så det kan umuligt bruges som et modargument! En uge havde været rigeligt til at få kanon-billetter. Men jeg gad godt se den person, der kvit og frit ville knokle i flere måneder med at få et så stort arrangement op at stå, når det ville kræve fridage fra arbejde, som man selv måtte betale, svulmende telefonregninger, egenbetaling af transport rundt i landet for at deltage i diverse møder osv., osv. Dertil skal så lægges, at man oven i købet ville gå glip af must-see premieren i Imperial, fordi der ikke havde været tid til at ligge i kø! Det var jo ikke fordi vi havde kapret række 17 midtfor! De billetter, vi fik, var hverken super-billetter eller skod-billetter. Det var bare billetter.

    Og hvad angår presse-premieren, så har nogen måske bemærket, at vi har en meget lang og gennemarbejdet anmeldelse af filmen oppe på hjemmesiden. Det var naturligvis et krav for at få billetter til presse-screeningen, at vi leverede en solid anmeldelse af filmen! Og bedømt udfra deres normale kvalitets-standard tvivler jeg på, at nogen af de andre danske sites kunne have leveret en ligeså velskrevet artikel.
     
  5. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Juridisk set vil jeg mene at DSF slet ikke kan bestå længere, eftersom de ikke har overholdt deres egne vedtægter, hvori der står at de skal afholde generalforsamling én gang årligt - jeg har fra flere kilder fået at vide at det er min. 3 år siden det sidst foregik.


    Og hvorfor har nogle folk så ondt i røven over, at vi fik vores premiere-billetter og presse-billetter som en del af betalingen for den convention???

    Det skal jeg sige dig!
    Der er flere grunde, men den største grund er, at vi (dvs. os der lå i kø) er blevet godt og grundigt ***rendt og løjet overfor.
    Sune fra Fox havde specifikt LOVET os at DSF sandelig ikke fik billetter, og at hvis de ville have billetter måtte de lægge sig i kø, præcis som os andre.
    Du kan måske forstå vores harme, da vi finder ud af at DSF ALLIGEVEL har fået billetter - tilmed til en presseforestilling. Go figure!
    Jeg må hellere stoppe her, inden jeg begynder at bruge ord jeg måske senere vil fortryde...
     
  6. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Jeg har allerede beklaget, at der ikke i første omgang blev givet korrekte oplysninger om, hvorvidt vi fik billetter eller ej. Det var overhovedet ikke noget, som vi var blandet ind i, og derfor er det heller ikke fair at klandre os for det. "Sune fra FOX" er i øvrigt ikke længere "Sune fra FOX", da han er gået freelance.

    Med hensyn til at det skulle være så meget værre, at vi fik billetter til pressepremieren, kan jeg udover det, jeg allerede har forklaret om kravet til en anmeldelse af filmen på vores hjemmeside tilføje en lille anekdote:

    Jeg og en anden fra arrangørgruppen sagde pænt "nej tak" til presse-billetter - vel vidende hvad vi gik glip af. Personligt gjorde jeg det for kunne få "hele pakken" op til og under premieren, inklusiv forventningens glæde. Hvis jeg allerede havde set filmen inden premieren, frygtede jeg, at toppen af stemningen inde i Imperial ville gå tabt for mig. Og den beslutning har jeg på ingen måde fortrudt.

    Men selvfølgelig: Hvis man overhovedet ikke kom til premieren for stemningens skyld, men kun for at kunne sige, at man var blandt de første til at se filmen, så kan jeg godt forstå, at man er gnaven. Til gengæld har man så også misset noget af det jeg synes er pointen ved at være Star Wars-fan (eller for de sags skyld fan af noget som helst):

    Det handler ikke om at se filmene, det handler om at være sammen om at se filmene!
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Normalt holder jeg mig neutral, men jeg kunne ikke lade være med at falde over følgende argument:

    så er den (DSF´s hjemmeside, red) stadig den mest aktive af de danske sites, for såvidt angår nyhedsstof.

    Jeditemple.dk har flere nyheder end jeres hjemmeside. Burde ovenstående argument dementeres?
     
  8. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Jeg indrømmer blankt, at Jeditemple.dk har sat tempoet op inden for den sidste måned eller 2. Men når man sorterer indlæg med små, spydige bemærkninger til DSF (noget de burde holde sig for gode til, hvis de vil tages helt seriøst) og nyheder, som man allerede har læst på TFN fra, så er der pludselig ikke så meget tilbage igen.

    Den eneste niche som Jeditemple.dk virkelig har sat sig på er bøger, og den niche må de gerne beholde for min skyld. Til gengæld kan dk.starwars.nu så bryste sig med at have Internettets mest udførlige shot-by-shot gennemgang af biograf-trailerne.

    Sådan er der så meget.
     
  9. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Ja, alt er vel i sidste ende et spørgsmål om defination.

    Tak for dit saglige svar. Herligt at se en diskussion der holder sig på sporet.

     
  10. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    1. Jeg kan da kun være enig i, at det bliver noget nær umuligt, at holde størstedelen af dem der har været med på hypen omkring Episode III fanget på lang sigt. Men nu ligger det jo heldigvis sådan, at der findes dem der kan betegnes som fans. Sådan nogle var der også i tiden fra Episode VI havde haft premiere og til hypen omkring Special Edition og den nye trilogi begyndte. Og tænk ? de holdt søreme ved i den periode. Og nu er vi jo så i den lykkelige situation, at der utvivlsomt er kommet endnu flere til af den slags. Så der vil vel næppe være nogen grund til at holde interessen kunstigt i live, hvis I gider- og kan nøjes med at bruge krudtet på fansene.

    2. Igen er vi enige. Hvis det overhovedet bliver muligt, at se en af de to serier, så kræver det sikkert parabolantenne eller selector.
    Her kan jeg så tilføje, at jeg selv købte selector og programpakke til Canal+ da de viste Special Edition sidst i 90?erne. Udelukkende fordi de i samme ombæring viste 2 bag-om-kameraet programmer, som jeg ikke havde set. Og mon ikke der findes andre, som vil være villig til at betale lidt for at kunne se serierne?!
    Så hvis I kan nøjes med de vedholdende fans, som utvivlsomt vil være der, så burde det da efter min mening være fint nok.
    Og den med at ?stjæle markedsandele fra hinanden? holder vist ikke helt. Jeg siger ikke, at alle vil kigge på alle eksisterende danske websites. Men personligt har jeg det da sådan, så at det det ene site ikke har fanget har det andet måske. Og derfor plejer jeg da at kigge på alle 3 danske Star Wars-nyhedssites fra tid til anden. I øvrigt mener du jo, at I er dem der er mest aktive, så virker det da ikke logisk, hvis var Jer der skulle stoppe.

    3. Det var ?the magic word? ? indtil Episode III i hvert fald, hvor en eventuel ny bestyrelse kunne have draget fordel af hypen til at få foreningen op at stå igen efter den nuværende forenings inaktivitet, der nu nærmest må betegnes som en kuldsejling. Derfor behøver I heller ikke at afsværge enhver form for forkærlighed for Star Wars. Det gjorde I nemlig da I endegyldigt fjernede en ny bestyrelse muligheden for, at rette op på foreningen i lyset af Episode III.
    Og at udsigten, i øvrigt, til at det sker er dårlig ved jeg godt. Udsigten til at der sker noget som helst fra bestyrelsens side har været dårlig flere år.

    4. Hvis man i ordet ?medlemsblad? ligger, at medlemmerne skal komme med artiklerne selv, så ja. Men igen ? der stod intet om at betingelsen for at blive medlem og få bladet, var at jeg selv skulle skrive artikler til samme.

    Hvilken respons forventer du på de nyheder du skriver? Vil du have, at folk mailer dig, og skriver, at ?det var vel nok en god nyhed du kom med der!?? Jeg synes ikke, at man kan forvente respons på nyheder skrevet på noget site. I hvert fald ikke, hvis folk skal maile til den der har skrevet nyheden. Hvis sitet derimod var opbygget som på Filmz.dk, hvor du jo også skriver, så vil man kunne forvente respons i en eller anden form. Hvad enten det er direkte skrevet i indlæggene eller indirekte i form af interessen for nyheden udtrykt i form af mange indlæg.

    Hvad angår aktivitetsregnskabet, så tæller, efter min mening, både gode nyheder samt et aktivt forum, hvor folk kan diskutere vores alle sammens fælles yndlingsemne. Men da starwars.nu?s forum stort set kun er befolket af svenskere, så kan jeg da godt se, at det måske ikke lige er det der skal slås på tromme for. Ikke at der er noget i vejen med svenskere. Det er bare sjovere at kunne snakke på sit eget sprog uden at få skudt i skoene, at de andre ikke kan forstå noget.

    5. Nej jeg er godt klar over, at I kører på svenskernes præmisser. Og som jeg sagde tidligere, så beklager jeg da, at jeg er blevet misinformeret. Men uden egentlig at have noget at have det i, så tvivler jeg da på, at svenskerne lukker siden. Men nu må vi jo se om der fortsætter med at være aktivitet både på den svenske og danske del af sitet.

    6. Og jeg er da glad for at I vil lave en convention, som jeg da i øvrigt selv har reklameret
     
  11. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Mundi, you blow me away. :)
     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Man er jo nødt til at få det hele med for at minimere misforståelser.:p

    Om ikke andet, så giver det da liv på boardet.:)
     
  13. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Jeg må sige, at jeg er dybt imponeret over dine lange og velargumenterede indlæg. Hvis du fx. havde din egen blog på Hyperspace, så ville jeg uden tvivl læse den, hvis standarden fra de her monster-indlæg på forummet blev holdt! :)

    Og så lige et par småting:

    Jeg har netop aldrig påstået, at vi "kvit og frit" havde stået for den convention i Tivoli. Jeg skrev kun, at jeg gerne ville se den person, der var villig til at gøre det kvit og frit.

    Jeg ved godt, at mange er utilfredse med den måde foreningen er blevet kørt på, og jeg er da heller ikke uenige med kritikerne på alle punkter. Jeg er ikke medlem af bestyrelsen, og har derfor ikke ret meget at skulle have sagt i den forbindelse, men for min skyld kunne vi ligeså godt holde den generalforsamling og lade andre overtage eller lægge foreningen død. Lagnt det meste aktivitet foregår alligevel på hjemmesiden, som rent teknisk ikke har noget med foreningen at gøre.

    For what it's worth (og det er ganske sikkert ikke ret meget), så var jeg den, der lå suverænt længst i kø til Episode II (, og de andre folk bag Tivoli-arrangementet har også været talstærkt repræsenteret i alle 3 "Ringenes Herre"-køervar ikke smittet af SW-bacillen tilbage ved Episode I, så det kan jeg ikke udtale mig om), så vores kø-lignings-evner eller -udholdenhed kan vist næppe drages i tvivl bare fordi vi ikke var talstærkt repræsenteret i Episode III-køen. Og vi fik ikke bare billetterne til Episode III, vi gjorde os fortjent til dem!

    Jeg tror, der er noget du har misforstået, når bestyrelsen beskyldes for at klynge sig til taburetterne bare for at score fordelene ved Episode III. Jeg finder det meget urealistisk, at en anden bestyrelse uden de samme kontakter (som vi naturligvis hverken har ret eller pligt til at overdrage til eventuelt nye folk) havde fået ansvaret for en Tivoli-convention. Så uden den nuværende bestyrelse var der enten ikke blevet lavet et så stor arrangement i DSF's regi i forbindelse med Episode III, eller også var det blevet lavet i en anden form, men stadig med de samme personer i kulissen. I så fald havde vi stadig ikke gjort det "kvit og frit", og i så fald havde premiere-billetter stadig været en nærliggende del af betalingen.
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg skriver også korte indlæg, men indholdet af mine indlæg må jo nødvendigvis afspejle det jeg ønsker at sige.:)


    1. Jeg kan så kun beklage, at jeg ikke har forstået dit indlæg korrekt. Men hvorfor skulle andre dog gøre det "kvit og frit" når I ikke gjorde?

    2. Nu er det jo så også en del år siden sidste generalforsamling, men jeg mente da heller ikke, at du var medlem af bestyrelsen, men da du snakker i "vi" og "os", så blev jeg noget i tvivl. Jeg vil da så påpege, at min kritik kun går i retning af bestyerelsen af DSF og ikke redaktionen på websitet, da det jo for længst er bekendtgjort, at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre, ud over at nogle af personerne er de samme.

    Jeg kan så også kun udlede, at netop det, at nogle af personerne er de samme til en vis grad har afstedkommet den misinformation jeg har fået vedrørende sitets fortsatte eksistens efter EPIII.

    En generalforsamling er også alt jeg beder om. Desværre er det næppe sandsynligt, at andre overtager på nuværende tidspunkt. Foreningen har simpelthen været inaktiv for længe og desuden er EPIII jo overstået nu.

    Den tillid og interesse foreningen havde opbygget fra medlemmerne er vist temmelig lav nu. Så en ny bestyrelse vil nok ikke få det let.

    3. Det er muligt, at jeg har misforstået noget, men det er unægteligt sådan det virker på mig, når bestyrelsen efter 3 år og trods flere anmodninger stadig ikke har formået at afholde en generalforsamling.

    Det der gjorde det endnu mere tydeligt for mig var, at Carsten tilsyneladende var énig med mig i, at en ny bestyrelse burde have fordelen af EPIII til at starte op, samt at han lovede at der nok skulle blive afholdt en generalforsamling sidste år og ifølge hans egne udtalelser i april - højst sandsynligt inden inden udgangen af sommeren.

    Det er da klart, at bestyrelsen har fået nogle kontakter gennem årene. Men kontakter eller ej, så kan jeg ikke tro, at I var blevet spurgt om at lave en convention, hvis forespørgslen ikke kunne rettes til Jer som DSF. Det er muligt, at der så ikke var kommet en convention, men hvis der havde været en anden aktiv bestyrelse, så kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle kunne blive kontaktet angående arrangement af en convention. Til gengæld var grundlaget for at den nuværende bestyrelse kunne få billetter til presseforstillingen og premieren bortfaldet.

    Alt andet lige, så er der ikke så meget PR i at sige en dansk Star Wars website og Tivoli laver en convention, som at kunne sige Dansk Star Wars Forening og Tivoli laver en convention.

    Det er da muligt, at I var blevet kontaktet alligevel, hvis der ikke var fundet nogen ny bestyrelse og Tivoli ønskede samarbejdspartnere til en convention, men det kan vi jo ikke vide.

    Og nu kommer du igen med den kedelige "det er kun os der kan"-holdning når du siger "Jeg finder det meget urealistisk, at en anden bestyrelse uden de samme kontakter (som vi naturligvis hverken har ret eller pligt til at overdrage til eventuelt nye folk) havde fået ansvaret for en Tivoli-convention.
    Hvis bestyrelsen nu havde afholdt den (ifølge egne vedtægter) lovpligtige generalforsamling for 3 år siden, så kunne en ny bestyrelse sagtens have opbygget et solidt kontaktnetværk selv, samt haft mulighed for at bevise sig ved tidligere conventions. Men igen det er ikke til at sige når bestyrelsen ikke formår at leve op til egenbestemte forpligtelser.



    Til slut vil jeg bare konstatere, at retfærdigheden af at få noget foræret, som andre har ligget i kø for ikke er noget vi kan blive enige om.

    Som du skriver: "Men jeg gad godt se den person, der kvit og frit ville knokle i flere måneder med at få et så stort arrangement op at stå, når det ville kræve fridage fra arbejde, som man selv måtte betale, svulmende telefonregninger, egenbetaling af transport rundt i landet for at deltage i diverse møder osv., osv."
    Hvis hele nævnte sætning, ligesom "kvit og frit" blot er noget du ikke tror andre vil indlave sig på, så kan jeg jo blot gisne om hvilke andre betalinger I har fået.
    Det e
     
  15. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    =D=

    Jeg må sige at Mundi har ordet i sin magt.

    Det der undrer mig er at det ikke er en fra bestyrelsen der taler sin sag i forummet. Hvorfor blot et menigt medlem?

    Det er jeres gode rygte der er på spil, så hvorfor ikke bringe en på banen med autoritet indenfor foreningen?

     
  16. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Jeg må tage skarpt afstand fra betegnelsen "blot et menigt medlem"!!! Det at være bestyrelsesmedlem har indenfor DSF blot været en formel betegnelse, og der bliver ikke gjort forskel på folk, hvis blot de er villige til at give en hånd med.

    I øvrigt har denne tråd aldrig været tænkt som et decideret forsvar for DSFs bestyrelse. Jeg var blot blevet fortørnet over det, jeg så som en unfair kritik i dette forum af et arrangement, som også jeg har arbejdet hårdt for at gøre til en succes.

    "Det er jeres gode rygte der er på spil"

    Vil det sige, at du mener, at bestyrelsens gode rygte ikke allerede er FUBAR indenfor den kreds af personer, der normalt holder til på forummet??? Så er der vist noget, jeg har misforstået!
     
  17. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg magter ikke at læse alle de lange indlæg, men vil bare lige give min mening til kende.

    Jeg har ingen grund til at tro at DSF skulle være "onde" på nogen måde.

    Min egen erfaring med starwars.nu er desværre ikke de bedste, men det kan jeg nok ikke klandre DSF for.

    Hvis nogen blev stødt over mine to spydige poster i "Optog onsdag 18. maj" tråden beklager jeg. De var på ingen måde ment som andet end sjov. Jeg havde som sagt ingen anelse om situationen da jeg skrev disse indlæg, men morede mig bare med at lave et par fede Star Wars referencer til vores egen lille verden.

    Med hensyn til foreningsarbejde, så kender jeg kun alt for godt til at det er nogle få (Tordenskjolds soldater) som trækker det store læs, og andre som kun kan komme med kritik, uden selv at tilbyde frivillig arbejdskraft.
     
  18. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er bestyrelsens ansvar, at der bliver afholdt generalforsamling i februar, som vedtægterne kræver. Og hvis du ikke er medlem af bestyrelsen, så er du alt andet lige ?blot et menigt medlem? og som sådan har du ikke noget at gøre med om der er blevet holdt generalforsamling eller ej. Med mindre du da er blevet pålagt, at arrangere den næste generalforsamling fra bestyrelsens side. Dette vil bare ikke virke som en logisk disposition fra bestyrelsens side.

    Jeg må medgive, at visse ord måske nok kunne være lidt mere velvalgte, men jeg synes ikke at kritik er unfair når det kommer til en forening der har været inaktiv i over 3 år. Det er ikke normalt, at en forening kan få lov til/vil være bekendt at være inaktiv i flere år uden at opfylde deres forpligtelser til de betalende medlemmer. I de fleste andre tilfælde vil medlemmerne nok få en retsinstans til at tage action på sagen.

    Hvad angår foreningens rygte/troværdighed, så har den hos mig lidt et alvorligt knæk, som det næppe er sandsynligt, at de kan genskabe til fulde. De kunne dog komme et godt stykke af vejen ved at opfylde deres forpligtelser som bestyrelse af foreningen samt komme med en pokkers god forklaring til, hvordan det kan tage mere end 3 år, at klare det der har forhindret de mellemliggende generalforsamlinger der kunne have skabt en ny bestyrelse og dermed fuldstændigt fjernet det pres det da alt andet lige på være at have uafsluttede handlinger i så lang tid.




    Hvad pokker Floyd, vil du ikke engang læse de små indlæg vi møjsommeligt sidder og klamprer ind på vores keyboard?[face_tongue]


    Hvad angår det, at brokke sig uden at yde noget selv, så vil jeg bare lige påpege, at jeg har hjulpet til ved en af foreningens conventions. Ikke i de indledende faser ? blot på selve dagen.
    Foreningen udbad sig nogle hjælpere til at sætte tingene op inden conventionens start samt at tage det hele ned når conventionen var slut.
    Jeg skrev og sagde, at jeg gerne vil tilbyde min hjælp til om morgenen med opsætning. Og jeg skrev specifikt om morgenen, da jeg ikke vidste om jeg kunne blive der til de lukkede.
    Vi fik så at vide, at vi skulle være der ved 8-8.30-tiden (jeg er ikke helt sikker på tiden, men det var noget i den stil)
    Jeg møder 8.20 (som den sidste) og hører kort herefter at det jo er svært at holde en tidsplan når folk ikke møder til tiden.[face_rolling_eyes]
    Herefter går vi i gang med at sætte de ting op, som skal ordnes. Og på et tidspunkt har vi så også udstukket et tidsskema, som dikterer hvornår vi skal lave hvad gennem hele dagen og hvornår vi havde tid for os selv. Bl.a. var der en roterende computervagt, for at sikre, at folk kunne finde ud af udstyret samt at de ikke smadrede eller løb med noget af det. Mit navn figurerede også på den liste til trods for, at jeg kun havde tilbudt min hjælp om morgenen. Nu kunne jeg så heldigvis blive der hele dagen og jeg hjalp da også med oprydningen. Jeg har så bare ikke ønsket at tilbyde min assistance da de søgte hjælp til den næste convention.
    Det er så muligt at jeg aldrig skulle have tilbudt min hjælp i det hele taget, når jeg måske kun kunne være der om morgenen, men jeg mente bare, at lidt hjælp var bedre end ingen hjælp. Og så var der måske andre der kun kunne være der om aftenen.


    Jeg kan måske så bare konkludere, at mine rent professionelle erfaringer med foreningen ikke altid har været de heldigste. Men vi hilser da selvfølgelig pænt på hinanden når vi ses ved conventions og ligende. Jeg har dog opgiver at blive ved med at bede om den generalforsamling.
     
  19. Linnea

    Linnea Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 7, 2005
    Jeg nægter simpelthen at tro, det kan være så svært at få den generalforsamling klaret?

    Jeg har ikke selv været medlem af DSF tidligere og jeg venter også med at melde mig ind til jeg ved om der nogensinde sker noget.. Jeg er dog sikker på, at der finde adskillige SW-fans herude i det ganske danske land, som er interesseret i at få den forening op og kører igen.. Kom i gang med den generalforsamling og lad nye kræfter komme til..

    Kvit&Frit er altid dumme ord.. Jeg har aldrig arrangeret en convention, og jeg kan forestille mig at der er meget der skal ordnes, klares og planlægges, og selvfølgelig skal ingen gøre det helt kvit&frit.. Diskutionen ligger så bare i, om arrangørerne skal betales personligt, eller om de blot skal have deres udgifter dækket. Personligt hælder jeg mest til det sidste. At kører en forening, og arrangere en convention, er jo frivilligt arbejde. Hvis man ikke vil uden "løn", må man jo sige nej..

    Jeg kender ikke omfanget af det arbejde der (burde) lægges i at kører DSF, men jeg tror at vi er mange der gladeligt vil hjælpe til, både i bestyrelsen og som menige, når blot det gøres ordenligt..

    Det blev ikke et særlig langt indlæg, men det er i hvert fald hvad jeg lige havde på hjertet..
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har også ment, at det ikke burde være så svært, at afholde den generalforsamling, men efter at have ventet i 3-4 år, så må jeg erkende, at bestyrelsen bare ikke er opgaven voksen.

    Men hensyn til at mende dig ind i foreningen, så bør du absolut vente. Der er desværre folk, som har meldt sig ind efter foreningen blev inaktiv, og de har aldrig fået noget som helst for deres 150 kr. Ikke engang et brev der bekræftiger deres indmeldelse.

    Jeg tror ikke, at der er nogen af dem der arrangerede conventionen i Tivoli, der har betalt noget af egen lomme ud over den tid de har lagt i det. De har derimod haft nogle gode sponsorer. Faktisk så gode, at det ikke var pengene der hindrede dem i at få Carrie Fisher her over (og her snakker vi en dame der vil koste 225.000 kr.) De penge er selvfølgelig ikke nogen de så står med i hånden bagefter, da sponsoren så bare ikke sponsorerer de penge.

    Hvorvidt de skal have kompensation for tabt arbejdsløn mens de har haft travlt med conventionen kan man så diskutere. Jeg kan da godt unde dem en kompemtation, men jeg synes bare ikke, at den burde være i form af billetter andre har ligget i kø for at kunne købe.

    Jeg kender heller ikke det fulde omfang af arbejdet med DSF, men jeg ved nok til at jeg kan sige, at det ikke er noget for mig. Men som du selv nævner, så er der da sikkert andre derude, som vil være yderst villige til at give en hånd med.

    Korte indlæg er også bedre. Vi må jo tænke på stakkels Floyd, som ikke magter at læse alle de lange indlæg.:p
    Mit indlæg er også kort - i forhold til de tidligere i denne tråd i hvert fald.:p
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
  22. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Årh hva? Tre måneder fra næstsidste til sidste nyhed, de er sgu sløvere end os [face_plain]
     
  23. Outbound_Sith

    Outbound_Sith Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 27, 2003
    Hov! Er Jeditemple.dk nu også gået i sig selv???

    Hvordan er det nu, det er, det der ordsprog med sten og glashuse??? Er der nogen, der kan huske det?
     
  24. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Vi har ingen forbindelse med Jedi Temple.

    Køb en oppustelig boksepude i Netto og afreager på den, eller kom med noget sagligt her i dette forum.

     
  25. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jep, man skal ikke kaste med glas når man bor i et stenhus...
     
Thread Status:
Not open for further replies.