main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episode III

Discussion in 'Archive: Norway' started by Haukis, Jul 13, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    GL er ikke med i prossessen med å lage bøker (utenom et par stykker), men de er skrevet på oppdrag fra Lucas sine SW firma og alt som blir skrevet kontrolleres av Lucas sine folk. Dette for at bøkene i minst mulig grad skal motsi hverandre og filmene.
    Tiden før ep4 har alltid vært fredet i påvente av ep 1, 2 og 3.

     
  2. Darth_Mezna

    Darth_Mezna Jedi Master

    Registered:
    Jul 30, 2002
    Så samme diskusjonen på et annet forum.. Før jeg gikk inn der hadde jeg "Rise of The Empire" i hodet og det var jeg visst ikke alene om:) Så det er nok det JEG ville kalt den, men uansett hva George finner på, blir det nok bra eller hva? :)
     
  3. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Like bra som "Attack of the Clones"? [face_plain] Jeg har lagt merke til at jeg foretrekker å kalle den EpII fremfor AotC.
    The Phantom Menace; det er en kul tittel, det :) Håper epIII får en tittel i samme stil :D Og at filmen blir den beste sw- filmen noensinne :D x10
     
  4. ArgonaNeptunoSiS

    ArgonaNeptunoSiS Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 12, 2002
    Heisann alle SW fan!!!
    Jeg kan nå fortelle dere hva dere har i vente i den nye filmen altså star wars ep.3:
    Jeg vet dette fordi jeg er en representant for 'publikumet i norge' for star wars filmene, stol meg på mitt ord.
    Vel om du ikke tror meg send en mail til star wars.com og spør der..

    Dette kommer til å skje:

    De siste slagene av klone krigene begynner til å ta ende, det er 2 muligheter som det stod på brevet jeg fikk om hav som skulle skje, nr.1 Mace Windu & Yoda er på Coursont som dirigerer Obi Wan som leder de siste slagene med klone krigerene og tusenvis av Jedier (Kule sener venter!!!) Nr.2 er at Yoda og Mace Windu er med i slagene og Obi Wan avslutter sin trening med Anakin, på courosunt, Ankakin tar eksamen eller *the trail* og greier det med glans..........

    Klonerene vinner angrepet mot sepretistene i de siste salgene mot sepratistene, men det de ikke vet er at de ikke har vunnet spretistene har mer soldater igjen til å slå klonerene, det har de holdt i sjul for dem.

    Anakin & Padme venter barn i sjul, men etter en tid forteller Anakin det til Obi wan og Obi blir rasende og sier at han må fortelle dette til Jedi Rådet, det gjør han og han blir utvist fra jedi orderen.
    Han kjenner at den mørke siden blir strkere i han og det merker Yoda og Mace....
    De advarer han om alle farer den mørke siden kan brige han........

    Anakin søker trøst hos Palpy og på en eller annen måte har palpy funnet den mørke siden, han har på oxo en måte studert de gamle skriftene, og når han ser at Klonerene taper krigen tar darth sidious over senatat.. Plalpy rømmer forløbig, anakin oxo...

    Darth Sidious sender sinde styrker mot Jedi Templet, jediene kjemper tappert... Noen rømmer de fleste dør..... Enten kommer Mace til å bli drept Boba Fett eller Doku...

    Masse som skjer...... (har ikke så masse mere opplysninger)

    På en eller annen måte dør doku og sidious. og palpy og anakin går over på den mørke side.
    Obi Wan i alle sinn fortvilelse prøver å få anakin til å vende det ender med EN SUUUUPER KUL light sabre duell det heftigste til nå i alle SW filmene...
    Trodene på at obi har drept Ankain går han til Yoda som har overlevd massakeren for å ta Padme og de 2 tvillingene Luke & Leia...... Bail Organa tar med Leia til sin planet, Obi Wan tar med luke til Tatoine....... så ender det med at obi Wan går stille inn i ørkenen på tatoine etter å ha forlatt luke til Owen & beru's gård.......

    Masse Annet kommer til å skje folkens, dette er bare en brev som jeg har fått fra Lucas Arts så ikke bekymre dere om at det kommer til å skje lite hvbis dere ikke liker dette.....
    Gled dere i vente tiden da =)
    Fordet det er jo ikke lenge til Mai 2005 :p
     
  5. ArgonaNeptunoSiS

    ArgonaNeptunoSiS Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 12, 2002
    Heisann alle SW fan!!!
    Jeg kan nå fortelle dere hva dere har i vente i den nye filmen altså star wars ep.3:
    Jeg vet dette fordi jeg er en representant for 'publikumet i norge' for star wars filmene, stol meg på mitt ord.
    Vel om du ikke tror meg send en mail til star wars.com og spør der..

    Dette kommer til å skje:

    De siste slagene av klone krigene begynner til å ta ende, det er 2 muligheter som det stod på brevet jeg fikk om hav som skulle skje, nr.1 Mace Windu & Yoda er på Coursont som dirigerer Obi Wan som leder de siste slagene med klone krigerene og tusenvis av Jedier (Kule sener venter!!!) Nr.2 er at Yoda og Mace Windu er med i slagene og Obi Wan avslutter sin trening med Anakin, på courosunt, Ankakin tar eksamen eller *the trail* og greier det med glans..........

    Klonerene vinner angrepet mot sepretistene i de siste salgene mot sepratistene, men det de ikke vet er at de ikke har vunnet spretistene har mer soldater igjen til å slå klonerene, det har de holdt i sjul for dem.

    Anakin & Padme venter barn i sjul, men etter en tid forteller Anakin det til Obi wan og Obi blir rasende og sier at han må fortelle dette til Jedi Rådet, det gjør han og han blir utvist fra jedi orderen.
    Han kjenner at den mørke siden blir strkere i han og det merker Yoda og Mace....
    De advarer han om alle farer den mørke siden kan brige han........

    Anakin søker trøst hos Palpy og på en eller annen måte har palpy funnet den mørke siden, han har på oxo en måte studert de gamle skriftene, og når han ser at Klonerene taper krigen tar darth sidious over senatat.. Plalpy rømmer forløbig, anakin oxo...

    Darth Sidious sender sinde styrker mot Jedi Templet, jediene kjemper tappert... Noen rømmer de fleste dør..... Enten kommer Mace til å bli drept Boba Fett eller Doku...

    Masse som skjer...... (har ikke så masse mere opplysninger)

    På en eller annen måte dør doku og sidious. og palpy og anakin går over på den mørke side.
    Obi Wan i alle sinn fortvilelse prøver å få anakin til å vende det ender med EN SUUUUPER KUL light sabre duell det heftigste til nå i alle SW filmene...
    Trodene på at obi har drept Ankain går han til Yoda som har overlevd massakeren for å ta Padme og de 2 tvillingene Luke & Leia...... Bail Organa tar med Leia til sin planet, Obi Wan tar med luke til Tatoine....... så ender det med at obi Wan går stille inn i ørkenen på tatoine etter å ha forlatt luke til Owen & beru's gård.......

    Masse Annet kommer til å skje folkens, dette er bare en brev som jeg har fått fra Lucas Arts så ikke bekymre dere om at det kommer til å skje lite hvbis dere ikke liker dette.....
    Gled dere i vente tiden da =)
    Fordet det er jo ikke lenge til Mai 2005 :p
     
  6. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Beklager, men jeg tviler likevel litt på dette. Kanskje jeg må spise i meg ordene etter premieren, vi får se
     
  7. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    Ikke helt 100% det med lava scenen men det er fans som påstår at dette kommer fra ganske sikkre kilder (slik var det i alle fall sist jeg sjekket)

    GL bestemmer lite ang bøkene men hans firma bestemmer rettningslinjene (som f.eks at nå skal vi ha 20 bøker om Vong invasjonen) Så lages det plott med GL ansatte i fører setet og så skriver forfatterene utkast som går tilbake til GL sine ansatte som godkjenner (og forkaster og finner ut om det er noe krasjer med annet som er/skal skrevt/skrives) og forfatteren sluttfører jobben. En del av forfatterne samarbeider også tett.
     
  8. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Lavateorien har vel svirret og gått siden tidlig på 80-tallet
     
  9. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    trur jeg lite på mister
    Stort sett alt peker mot at Sidious og Palpatine er samma figur, så hvis Sidious blir knerta så er det litt snodig.
    Dessuten hadde du store problemer med å skrive ser det ut til, spesielt Coruscant, og hvis du er så innmari offisiel og henger rundt på messageboards og mottar mailer og brev så burde du vel ha plukket opp skrivemåten på de fleste orda.
     
  10. Corran

    Corran Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 4, 2000
    ArgonaNeptunoSiS: Alt du skriver der er bare rykter som alle som ferdes litt har lest.
    Dessuten så finnes det regler for spoilers og du bryter dem alle:)

    Og sist men ikke minst Hvis du er representant for publikumet i Norge så er vel det du som assisterte med tekstingen av AOTC (eller i alle fall fant en til å gjøre det) og da må eg bare si at du er på min "hat" liste for den tektingen irriterte meg voldsomt og ødela store deler av filmen for meg.
     
  11. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Ok, nok hating :)




    Nok spoiling også, igrunn :(
     
  12. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Må vist ha missa tråden litt; er ikke "Palpy" og Dart Sidious samma typen??

    Har ikke noe imot spoilere så lenge det er på rett sted, men når det er 3 år til filmen kommer, venter jeg til ryktenen får litt større bakgrunn.
     
  13. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    det er sånn cirka 1000 dager igjen til Star Wars Episode III kommer. Defor har jeg gjort meg noen tanker om hva som kommer til å skje, ikke bare i filmen, men også rundt det hele. Ikke noen rykter med særlig bakgrunn her nei.

    Først og fremst vil nok filmen være veldig bra (selvfølgelig).
    Angående handlingen i og før filmen tror jeg at Palpatine har gått helt over styr og bruker den digre hæren sin til å ikke bare kontrollere separatistene men også til å tvinge de som ikke er medlemmer av republikken inn i republikken. Sidious blir avslørt eller avslører seg selv eller noe i den duren. Han sender alle klonene (ihvertfall veldig mange) til å drepe Jedi Ridderne (hvilket underbart ord). Kun noen få overlever. Padmé (og Anakin) får et par kids og Obi-Wan (og Yoda og kanskje hele Jedi rådet hvis det er noe igjen av det) får greie på dette og skjønner at det er fare på ferde (Obi-Wan kaller seg Ben på denne tiden, muligens for å ikke bli gjenkjent?). Ben gjemmer det ene barnet hos Lars på Tatooine (antageligvis kjenner han ikke til det andre barnet), han bosetter seg på Tatooine for å holde den unge Luke under oppsikt sånn at Palpatine ikke skal få tak i han. Anakin blir utstøtt eller kasta ut eller sparka, eller hva tusan du vil kalle det, fra Jedi ordenen. Han blir ond (oi oi oi, for en overraskelse). Yoda flykter også, til Dagobah. Padmé dør/blir drept. Filmen ender med at en halvferdig Death Star drar forbi skjermen. Ellers kommer R2 og 3PO til å surre rundt med Padmé eller Ben.

    Filmen kommer en dag i Mai 2005, rundt den 20nde. Folk går helt bananas som vanlig og kritikerne er like middelmådige som alltid og masse greier om de fåregående filmene dukker opp i avisene, alt i fra slektstrær til intervju med en som spilte et tre eller noe sånnt. Halvparten av det som står der er da selvfølgelig feil. En drøss med bøker og spin-off stuff dukker opp, samt soundtrack av Mr. Williams. Seinere samme år kommer DVD utgaven pluss et boxset med Episode I, II og III på DVD og VHS. Et Ultimate Edition soundtrack kommer også forhåpentligvis. Enda seinere kommer Episode IV, V og VI på DVD (disse er da kanskje pussa opp IGJEN). Nye utgaver av alt som de kan lage nye utgaver av kommer vel også.
    En annen ting som det også har vært snakk om er å sende alle 6 filmene på rappen etterhverandre på kino. Det blir sikkert en hælsikes dyr kinobillett (billetprisene går nok ikke nedover) og man kommer til å ha skinn eller stoffsmak i rævva i tre dager etterpå. Pauser kommer de vel til å legge inn. Det er lite sannsynlig at dette er noe alle kinoer kommer til å gjøre, hvertfall i flere uker.

    Jeg har ikke lest noen andre "spoilers" eller tanker rundt denne filmen og jeg har sikkert glømt mye av det som kommer til å skje eller er nødt til å skje. Og jeg er åpen for all annen tenking rundt filmen, det er tross alt bare spekulasjon så en annen kan ha minst like rett eller feil som meg (så lenge det er seriøst, at James Bond dukker opp og banker livskiten ut av Dooku o.l. er lite seriøst)
    Jeg kommer til å holde meg spoiler fri denne gangen, det gjorde jeg ikke før Ep I og II så det er værdt å prøve det, det blir på en måte som å se filmen for andre gang når den først dukker opp på kino hvis en veit altfor mye av handlinga osv.
     
  14. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Dette var mye info på en gang!!!

     
  15. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hmmm... har vel samma ideene om filmen, og har kommet frem til det samma med ep. 1-6 på rappen. Men jeg har på ingen måte noen problem å sitte i en mørk kinosal med DD Suround og SW på lærretet i ca. 14 timer i strekk eller med små pauser.
    Det vil jo ikke bli så ulikt opplevelsen i garagen min med suround og en 28" klistra opp i annsiktet med de samme filmene, bortsett fra at det er noe spesielt å se SW på kino samen med 200+ andre SW-fans.
     
  16. MesterHafoo

    MesterHafoo Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 1, 2002
    Jeg lasta ned "Star Wars Episode 3 trailer" fra Kazaa, og den ser ganske 'offisiell' ut. Der stod det at den ville hete "Rise of the Empire".. men får ta det med en klype salt.. :)
     
  17. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    he he, den hadde jeg tatt med en hel lastebillass med salt, filmingen har ikke begynt ennå
     
  18. _Darth-Sidious-

    _Darth-Sidious- Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 21, 2002
    Faktisk kan man nå lage en film men masse av den samme handlingen som "god" kommer til å bruke i filmen, med alle disse spoilerene.
    Og masse sier seg selv også da. F.eks. at Anakin blir Darth Vader.

    Angående Anakin kom jeg til å tenke på et "Easter egg"(liten detalj som er der bare for gøy) fra Episode 1 med Anakin. Når Anakin går ved siden av huset faller skyggen hans på huset. Eller er det Anakin sin skygge... ser man etter så er det skyggen til Darth Vader.

    Tilbake til temaet..
    Mange av Fan filmene er jo bare lagd for gøy og har ikke noe med historien å gjøre men det fins noen som er forsøk på å lage likt episode III. Disse er satt sammen av ulike spoilere til en hel film...
     
  19. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    *holder liv i tråden*

    Palpatine = Darth Sidious?
     
  20. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    burde ikke navnet henge sammen med de andre? feks A new hope: et nytt håp i form av en ny Jedi

    The empire strikes back: Imperiet slår tilbake og angriper

    The return of the Jedi: Jedien vender tilbake.


    Ep III kan hete- birth of evil feks. Det onde blir skapt (har hvel vært der alltid.egentlig)
     
  21. Alderaanian_Jedi

    Alderaanian_Jedi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 3, 2002
    Jeg har sett Dark Redemption. Nesten morsomt! Strider totalt med alt av Star Wars-historie! Republic i krig med Empire! ;-) Selv om Mara Jade er ganske deilig.
     
  22. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    Mara Jade = MMMMMM

    OK prøver å få tråden i gang igjen med litt venting på Episode 3..... nå er det jo bare 2år-111dager-og 11timer igjen da!!!

    Litt av vært å glede seg til.....;)
     
  23. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Les denne folkens...
     
  24. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg lest det og hele enig! Alle nyheter til naa er ikke sant, sannsynlig.

    --Joey
     
  25. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Haukis:
    Litt av vært å glede seg til.....;)

    Hva? Mellom nå og Sommeren av 2005, to Matrix, en Ringnes Herre, og mange andre vil snart ankomme til en kino nær deg!

    To år og 10 dager? Jeg kan vente for det siste Star Wars film :)

    --Joey
     
Thread Status:
Not open for further replies.