main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

FanFilm

Discussion in 'Archive: Norway' started by MesterHafoo, Sep 3, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MesterHafoo

    MesterHafoo Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 1, 2002
    Er det noen her som har laget en fanfilm før ? og i så fall, url ?
    Jeg holder på å lage en nå (starter innspilling på søndag. håper på bra vær :) )
    ligger to trailere ute på http://home.no.net/txo
    kom med tips og ris og ros osv..

    //MesterHafoo
     
  2. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Finnes det ikke allerede en tråd om fanfilmer? :confused:
     
  3. MesterHafoo

    MesterHafoo Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 1, 2002
    Kan godt hende.. har ikke vært her så lenge :p
    ikke det at jeg har sett den når jeg har lett da [face_clown]

    //MesterHafoo
     
  4. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Joda.

    Selv om vi ikke har gjort noe særlig siden juli, er ikke prosjektet dødt. Vi har anre ting å gjøre. Ingen trailer er på nett, da vi vil være sikre på at filmen blir ferdig først. Du finner en god del info på
    http://www.jedifights.com

    Link til gammel tråd:
    http://boards.theforce.net/message.asp?topic=6648373&replies=19
     
  5. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Har laget 3 små FanFilmer. En er å finne på siden min. http://arnty14.tripod.com

    De varer ikke lenge. men har begynt på et Star Wars prosjekt, der vi begynner å filme til sommeren. Gleder meg sinnsykt.

    I mellom tiden øver vi litt i ny og ne på Saberfights.
     
  6. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hejsan!
    ett besök från er granne i öster!

    jag håller faktiskt på å jobbar med en fanfilm titulerad "Dark Side Academy" den beräknas vara färdig januari 2004. halvvägs klar med inspelning!
     
  7. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Ooshati: Hvor holder dere til i landet?

    Aprentize: Noen hjemmeside?


    Jedi Fights update:

    produksjonen har begynt å rulle igjen. Biblioteket er straks ferdig animert, romskipene har kommet et stykke lenger i animering og konsept. Pusher på for å få ferdig de siste lyssabel-filene før jul.
    Lydmiksen vil ta tid fra nyttår og ut, slik at vi satser hardt på å bli ferdige med filmen før eksamen til våren. Da har jeg nok med eksamensfilm, o gholdt på lenge nok med dette prosjektet. jedifights.com vil sikkert få ansiktsløfting over nyttår eller noe sånt.
     
  8. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hvilke software bruker dere? Meg og et par andre har vurdert en liten fanfilm, men har liten kunskap om det essesielle innen det grafiske/"filmeffektiske". Bruker dere digitalkamera til filmingen? Og bruker dere BlueScreen? Dette har fasinert meg lenge, men trenger et eller annet program som faktisk kan utnytte denne effekten.
     
  9. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Digitalkamera, helst.
    Adobe Premiere til redigering.
    Adobe AfterFX til eventuell bluescreen, effekter osv.
    3dStudioMax er bra til 3d animering
    Adobe Photoshp kan du bruke til "lightsaber effekten". Går også ann å bruke afterFX. (og mange andre programmer såklart)

    Audun: Ooshati bor i Skien, samme som meg ;)

    Ooshati, meg og en annen kamerat har forresten kommet med en teaser trailer til fan filmen vår, Star Wars: Episode VII The Return Of The Empire.
    Den kan lastes ned fra Ooshati's hjemmeside HER
     
  10. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Hvorfor kan dere ikke spleise på noen lightsaber's fra Master Replicas. Hadde vært mye fetere. Så teit ut med de dere hadde. Ellers er jeg veldig imponert!
     
  11. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Hehe, vet, men vi har ikke kommet så langt ennå. Skal vel få mekka noe snart, men no master replica blir det nok ikke. For dyrt.
     
  12. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hvor kan jeg ... ehm ... anskaffe disse programmene? (uten å gi lomeboka et 3.-grads hjerteattack)
     
  13. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Hvis du har, eller at du kjenner noen som har ADSL eller bredbånd, så kan du laste ned programmene fra et eller annet filesharing program som kazaa, imesh osv. Det går sikkert med vanlig modem eller isdn også, men det vil nok ta lang tid.

    Hvis ikke så må du nok punge ut med en heftig sum penger ja :)
     
  14. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Hvem er de smuke skuespillerene? Min favoritt er han som hopper over lightsaberen.
    Han er likssom sjefen, han eier lerretet.
     
  15. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Hehe, det er Ooshati som hopper. Jeg er han med den blå lightsaberen og tredjemann er Andreas (ikke medlem av forumet).
     
  16. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Takk for det Incubator...vi øvde ca. 5 ganger på den...hadde lite batteri på kameraet og måtte gjøre det fort...sjekk siden min for flere oppdateringer angående filmen og andre filmer jeg lager...

    arnty14.tripod.com

    Her er en teaser poster til filmen:
    [image=http://arnty14.tripod.com/swarnty.jpg]
     
  17. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Fikk en type til å laste ned et par programmen via adsl på skolen i dag.

    Med modem ville det vel bli omtrent like dyrt å laste det ned som ved å kjøpe det i butikken, ja?
     
  18. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Jeg begrenser min entusiasme.

    Unøyaktig 'sabling' preger arbeidet. Prøv å legg på sabellyd på hele sekvensen. Det blei stille før det va slutt.

    Er vader/anakin i det heletatt med i filmen?

    Er handlinga at den ene Stardeastroyeren skal skyte ned alle de andre Stardestroyerene den flyter mot?

    "Greyzone Proudly presents, in association with lucasfilm ltd. and 20th century fox(...)"
    -vær så snill, Slett det. Hva prøver dere å si?

    Som David Russel sa det:"George would've sued you -and the rest of your family for the next 50 years if he'd got hold of this..."

     
  19. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Teaseren var noe jeg mekka i løpet av en helg, selve filmingen ble gjort siste dag og det samme med alle lightsaber effektene, det var bare en test teaser, gjorde det til den første filmen min...digger film trailere skjønner du, det gir meg en følelse av hvordan filmen vil bli...den enesete lyden jeg brukte i traileren var et klipp fra "Breathing" teaseren, jeg brydde meg ikke så særlig om det ble helt riktig med fektingen...

    Handlingen i filmen er det som skjer mange år etter at den andre Deathstar er blitt ødelagt, Han og Leia har fått en unge som er blitt jedi(MaxPayne) som de har kalt Obi-Wan. Ooshati(Ooshati/meg) er en kamerat av Obi-Wan som også er blitt en jedi...De finner ut at et nytt imperium har klart å blitt etablert, og dette må de jo da stoppe...det er også en stor og hemmelig konpirasjon i hele handlingen...

    Stardestroyerne er bare for å vise at imperiet er tilbake...jeg trodde også tittelen sa mye...(takker Sci-Fi 3D for alle modellene jeg brukt, de er sinnsykt bra)...

    Det bilde du snakker om er et veldig gammelt ett, bare lagde noe for å vise MaxPayne osv. men jeg skal få bytte det ut...

    Det ser ut som teaser posteren er tatt vekk...hmm?...den er i alle fall å finne på siden min...
     
  20. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Skjønner.

    Hva med å kalle den "The Revenge of the empire" ..spille litt på revenge/return-opplegget til ROTJ.
     
  21. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Når jeg ser på slutten til Return of the empire, så bygger den videre til en videre historie, muligens jeg kan bruke en slags Revenge i den tittelen...

    Når man også ser på den hemmelige plotten i filmen så syntes jeg return passer best...
     
  22. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Bildet kommer når du har vert på siden.
     
  23. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Nå holder jeg på med enda en poster til filmen...jeg må skryte litt av meg selv, for den blir utrolig bra...
     
  24. MesterHafoo

    MesterHafoo Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 1, 2002
    Darth_incubator:
    kommer ann på hvilken film du snakker om, hvis du snakker om trailerne mine, er det faktisk jeg som hopper over [face_clown]
    (håper du snakker om meg :D)

    //MesterHafoo
     
  25. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Plakaten ferdig Ooshati?
     
Thread Status:
Not open for further replies.