main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Lite i efterhand så hoppas jag att alla hade en trevlig jul!

    Jag frös inte helt fast häruppe, även om temperaturen på julaftonsmorgen var -29.6, nu har det vänt och är rena värmeböljan med ca -9 grader.
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tar tillfället i akt att önska alla en god fortsättning! Hoppas alla haft en bra jul :).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  3. bandykullan_

    bandykullan_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 8, 2001
    Någon har tydligen hackat en massa konton, och Obi Anne är ett av dem. :(
     
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Oj, det lät inte så roligt... Har de hittat förövaren?
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vet inte, eftersom de som säkerhetsåtgärd inte pratar om det på forumet, alltså inte i Mod Squad. Nu är jag tillbaka med ändrade lösenord och liknande i alla fall.
     
  6. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Hm, såg att Wohooo!-tråden blivit låst, men jag kan lika gärna skriva här.

    Jag fick reda på att jag kommer att bli anställd på min praktikplats när jag tar examen. Perfekt början på helgen :D
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Stort grattis! (och jag kan låsa upp wohoo-tråden=
     
  8. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Lexi, jag får instämma med OA. Stort grattis! [:D]
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  9. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    grattis kvinnor! och alla som gillar semlor!
     
  10. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Vi fick semlor idag, men jag tackade nej. Jag har aldrig gillat semlor. Dessutom vill jag ändå spara mig till onsdagsbullen, som jag har hört det ryktas om. Nån ambitiös person på jobbet har till och med dedikerat en blogg åt denna företeelse där hon/han tar bilder på bullen och lägger upp dem på webben. Börs-människor är antingen bara konstiga, uttråkade eller har för mycket tid över.
     
  11. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    God afton!
    Vackert väder i Göteborg idag :mad:
    Skönt med helg, så man får en chans att sova ut.





    Sömn - det behövs
    /LM
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag känner tvärtom, hade en fullspäckad helg med skidåkning, fest och lite annat, så nu får jag gå till jobbet och vila upp mig.
     
  13. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag hamnar nog mittemellan. Jag ska ut och gå en lång promenad för att få energi nog att orka jobba i eftermiddag. Dessutom är det fantastiskt väder med solsken och klarblå himmel.

    För övrigt saknar jag semlor.
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  14. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Semla is overrated ;)

    Lyssnar just nu på Ghost - Nån som har hört dem? Helt lysande, 70-talsdoftande, satanisk hårdrock [face_devil]





    Spöken - de gillar 70-talet
    /LM
     
  15. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har inte ätit en semla på fyra år. Jag börjar få abstinens ;).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  16. Shamrock

    Shamrock Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 15, 2002
    Om man åtminstone kunde hitta en god cider här omkring.
     
  17. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag vet inte riktigt var jag ska placera följande, men här kanske blir bra. Annars får väl någon flytta på inlägget eller radera det.

    Tag chansen att se 3 avsnitt av säsong 3 av Star Wars: The Clone Wars på bio i Sthlm.

    Man kan tävla och försöka att vinna biljetter hos bland andra SF-Bokhandeln, Starwars.se, Gateroom.eu och Dvdforum.nu
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Då traditionen säger att jag ska vara på resande fot dom närmsta dagarna så jag passar på att redan nu önska er alla en riktigt glad och trevlig påsk!
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Om det är någon som har Canal+, så tycker jag att ni inte ska missa serien "Game of Thrones" som börjar imorgon onsdag kl 20.00. Jag tycker detta därför att jag är ett fan av boken som den är baserad på. Det är fantasy för vuxna, men med magi och sånt mest i periferin. Det är mer medeltid med riddare, sex, våld, svek, list och ränker. Drama mao. Det är amerikanska HBO som producerar, men inspelat i Nordirland med mest brittiska skådisar.
    Jag har redan sett de två första avsnitten (...) och tyckte att de var riktigt bra gjorda.
    Det finns tre överföljande böcker ute, och en femte kommer i juli. Jag hoppas att de också kommer att filmas.

    Edit: Jag hade fel. Det börjar den här onsdagen, inte i förra veckan.
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Låter som något jag skulle gilla, dessvärre har jag inte Canal+. Vem har skrivit böckerna?
     
  21. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    A game of thrones ingår i fantasyserien A song of Ice and Fire skriven av George R R Martin. Jag gillar också serien eftersom Martin är fantastisk på att beskriva politiska intriger. Böckerna känns väldigt inspirerad av Rosornas Krig, både när det gäller handlingen och den medeltida miljön. Jag önskar verkligen att jag kunde se serien, men här visas den på Sky och man måste betala för att få tillgång till deras program. Så jag tröstar mig med att läsa om serien.
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  22. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har nog bara hört bra saker om Game of Thrones och jag ser verkligen fram emot den!

    Jag är nog ganska så säker på att den kommer att visas på SVT om några månader. Det brukar väl vara så med HBO-serier?
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det stämmer att SVT brukar visa produktioner från HBO. Det är vanligt att det tar ett bra tag innan dom gör det eftersom mycket först brukar visas på Canal+

    Med lite tur kanske dom visar den innan året är slut, men jag skulle inte lita för mycket på det om man ser till hur lång tid det har tagit tidigare innan SVT väl visar det som dom har köpt rättigheterna till.

    Själv så följer jag Game of Thrones på annat sätt och jag tycker att man följer förlagan väldigt bra. Kanske det bästa exemplet någonsin när man ser till den aspekten. Jag brukar vara van vid att man tar sig en hel del friheter annars. Legend of the Seeker är ett sådant exempel. Men i Game of Thrones är dom väldigt bra på att hålla sig till böckerna. Som öven dom är väldigt bra.

    En annan tv-serie som jag följer just nu är Camelot och den kan jag också rekommendera om man som mig gillar Arthur-legenden.
     
  24. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Ja, den lät också bra. Många bra skådespelare. Den ska jag definitivt kolla in. Fast den verkar inte heller gå på någon TV-kanal (varför jag nu oroar mig över detta, jag ser ju ändå aldrig serierna när de visas på TV).
     
  25. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Om någon kanal köper rättigheterna till Camelot så gissar jag på att det blir TV6 då dom gjorde det med Spartacus: Blood and Sand samt dess prequel Gods of the Arena. Båda dessa serier och Camelot är gjorda av Starz och det brukar väl vara vanligt med att en och samma kanal får förstatjing på ett tv-bolags hela utbud. Inte att man säljer till en massa olika kanaler.

    Själv föredrar jag att se säsongsvis. Dvs att slippa sitta och vänta en vecka eller mer för att få se ett avsnitt. Att göra detta på DVD är det bästa sättet enligt mig. Näst bäst är att med hjälp av Internet se det som ännu inte visas på tv-kanalerna här hemma och det sämsta är väl denna väntan på om någon ens köper in en viss serie som man är intresserad av och hur lång tid det i sådant fall tar. Tycker att kanalerna kunde bli lite bättre på det men det är väl en kostnadsfråga som så mycket annat i dagens sammhälle.

    Camelot är en lite annorlunda och betydligt mer vuxen än andra versioner av Arthur-legenden, men det ser jag bara som en fördel.

    Jag hoppas att du får chans att se den och Game of Thrones någon gång.