main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hjelp US?

Discussion in 'Archive: Norway' started by OMJ, Mar 25, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Hvis du "foeler kallet", Steffen, vennligst begrunn det litt bedre.... Jeg respekterer dine meninger, syns ikke det er mye forlangt aa faa gjengjelt det...


    Ja, men vi prøve ikke 'å drepe sivile irakere'. Saddam, imidterlid, ofte drepe tusener av hans statsborger. Saddam kan selvmord og få mer sivile må blir drept.

    Mindre sivile vil drepe fordi USA enn Saddam's regime.



    Akkurat. Saddam har vaert kjent for aa henrette sine egne... folk som har vaert uenige med ham har han bare blitt kvitt. Jeg er ikke glad for denne krigen, men jeg foeler at den er noksaa uungaaelig. Enten angriper Bush foerst, eller saa ville Saddam ha angrepet oss (tror jeg. Han drev aa brygget paa noen kjemiske vaapen, hvis mine kilder er korrekte). Jeg syns det er LITT positivt at noen staar opp for seg selv og sine allierte.
     
  2. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Nå er det jo faktisk slik at også Bush henretter sine egne!!! Det er jo på en litt annen måte, men som guvernør i Texas godkjente Bush 120 dødsdommer...
    Tallet i USA gjennom tidene er 500...

    SÃ¥ jeg vet ikke jeg Karoline...

    Bush dreper kriminelle, Saddam dreper de som ikke tror på Gud.

    Jeg mener ingen av tilfellene kan rettferdiggjøres, og ingen av tilfellene er noe bedre enn det andre...
     
  3. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg var overraskt når jeg lest om Norge's kriminalitet. Jeg trodde at dere hadde litten forbrytelse, men det er ikke mye mindre enn oss.

    Jeg vet dere ikke bruke lang straffer for kriminalene. F.eks når denne rasshøl at brenne Fantoft Stavkirke. Han må har lang straff. Forbrytelse imot historie er mest trist.

    --Joey

    (Quick English note: I am not sure if the context in which I wrote the first sentence implied that Norway was a criminal state, if so that was an error :p)
     
  4. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Norge har ikke særlig mye mindre kriminalitet en USA. Noen hevder også at der er mer kriminalitet i Olso enn i New York. (pr. innbygger.)

    Og bare så det er sagt, jeg er for at USA tar Saddam!
     
  5. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg håpe alle er for oss. Inkludere folk at ikke gjerne krigen.

    I hope everyone is for us, including people that were against the war when it started.

    Hvorfor noen vil gjerne Saddam å vinne, jeg kan forstå ikke!

    Why anyone would want Saddam to win is beyond me.

    --Joey
     
  6. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Jeg er rett og slett blitt lei denne krigen.Media kaster seg over denne krigen og sluker all informasjon de kan få fra hver lille kilde. Syntes det er helt sykt. De har webkameraer i bilene, og jeg har også hørt at de skal feste webkameraer på hjelmene Til soldatene.Jeg mener, dette er jo en ulempe for statene. Irakerne ser på CNN og Internett og ser hvor amerikanerne angriper. Irakerne får et klart overtak da (littkjipt er det å se seg selv bakfra fra ett slikt webkamera...hehe...).

    Uansett...jeg syntes dette er en avde siste mediasuntene til USA. Akkurat som ikke alle reality seriene var nok.

    Jeg mener også at Bush har vært trigger-happy helt siden 11/9. I Bush seniorsregi har de en "god" grunn til å få slippe bomber over Irak. Bush er ikke riktig, for å si det mildt. Har dere forresten sett hvordan han holder taler, tror han har dysleksi eller noe, eller så er han bare høy(må spøke med slike ting...)

    Selvfølgelig mener jeg at Saddam Hussain(sodamninsain) skal vekk, men må USA ta å følge opp med en bombing som tar igjen den "stille" perioden de siste årene?

    Jeg har mange argumenter og meninger om Irak, man kan ikke USA bare sende inn en spesial tropp av noe slag og snikskyte Saddam, istedet for å bruke millioner av penger til krigføring og bombing av Irak, for så å bruke millioner av penger for å bygge f.eks. Bagdad opp igjen?...

    Vell, kunne ikke brydd meg mindre, driter i hele krigen...
     
  7. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Nå ser det ut som regimet har styrtet, og det gjør meg glad. Dette tyder på at krigen blir mer kortvarig enn mange trodde, og det betyr at krigen (store tap av mennesker) snart vil være over.

    Dette er vi vel alle her inne enige om at er bra, er vi ikke?

    Vel diskusjonen fremover her og andre steder vil vel nå dreie seg mer om "hvor er Saddam?" eller "Hvem skal styre Irak?"

    Det er jo også fare for geriljavirksomhet...

    Personlig synes jeg irakerne skal bli hjulpet igang i regi av FN, med støtte (mat, medisiner) av USA, Storbritannia, Norge, Tyskland, Frankrike, Kina, Russland og alle andre FNs medlemsland. Jeg håper irakerne snart kan få sitt EGET demokratiske styresett...

    PS: Passer kanskje ikke inn i denne tråden, men arbeidet med en webside jeg snakket om for en stund siden er godt i gang. For de av dere som ikke har hørt om dette før så er saken slik at jeg driver og lager en stor Star Wars webside på norsk, mye lik en stor jeg hadde på web for noen år siden...
    Jeg kommer tilbake med mer...
     
  8. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Personlig synes jeg irakerne skal bli hjulpet igang i regi av FN, med støtte (mat, medisiner) av USA, Storbritannia, Norge, Tyskland, Frankrike, Kina, Russland og alle andre FNs medlemsland. Jeg håper irakerne snart kan få sitt EGET demokratiske styresett...

    Helg enig.

    Men jeg tror USA og Storbritannia skal gjøre ny regjering. Etter en eller to årene, Irakier skal velge de regjering.

    FN er bedre for humanitær arbeidt.

    PS: Passer kanskje ikke inn i denne tråden, men arbeidet med en webside jeg snakket om for en stund siden er godt i gang. For de av dere som ikke har hørt om dette før så er saken slik at jeg driver og lager en stor Star Wars webside på norsk, mye lik en stor jeg hadde på web for noen år siden...
    Jeg kommer tilbake med mer...


    Veldig cool!

    --Joey
     
Thread Status:
Not open for further replies.