main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Olsen Banden

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, Jan 2, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg så den første Olsen Bande film i går, og kom til at tænke på hvordan en Star Wars Nør... ekspert (sådan en rigtig nitpicker, som skal have forklaring på alle scener og forlanger total kontinuitet) ville forklarer hvad der blev af Keld og Yvonnes to andre børn? Birger og ungen i barnevognen.
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Keld åd dem :cool:

    Seriøst så har jeg også tænkt på dette. Hvis Olsen Banden var lavet i dag, tror jeg ikke på de kunne slippe afsted med at lave sådan et nummer, med bare og lade så vigtige personer forsvinde fra den ene film til den anden (hov, hvem sagde Alien3?).

    Et andet spørgsmål kan være om Olsen Banden Jr. er canon? Det håber jeg i hvertfald IKKE det er. For det første passer det ikke sammen hvis de var lige gamle som børn, men har flere årtiers alders forskel som voksne, for det andet giver det heller ingen mening de ikke kender bøffens navn (de kalder ham bare "det dume svin"), når de nu gik i klasse med ham. Der er sikkert flere fejl med den serie, men har ikke set så meget af den. Heldigvis.
     
  3. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hmm, det er meget længe siden jeg sidst har set Olsen Banden, men jeg kan vist svagt huske, at de rendte rundt med en barnevogn. - Eller også er det bare den Børge og Fie render rundt med i en af de senere film. Damn, jeg burde også se at få købt den filmserie - og Matador-boksen.

    Angående OB Jr., så var det nok bare for at vise alle de velkendte figurer som børn. Den kan vist næppe kaldes canon for filmserien. Men der er selvfølgelig den mulighed at de altid bare har syntes at Bøffen var et dumt svin.;)

    Med hensyn til deres alder, så var det vel et nødvendigt tiltag når det nu skulle handle om Olsen Banden som børn. Det er næppe sansynligt at Egon i en alder af 20 år eller Kjeld på 17 år vil bruge meget tid på Benny, der lige var startet i børnehaveklassen (alder her taget ud fra deres virkelige alder). Måske lige med mindre det var fordi der var tale om et let offer at manipulere med.
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Njah, tror jeg kun vil kalde de Olsenbande film som er instrueret af Balling for Canon.

    De to børn kunne være blevet hentet af børneforsorgen?
    Eller måske er det Yvonnes søsters børn?
     
  5. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg tror ikke det er Yvonnes søsters børn. På et tidspunkt hvor de lige skal bruge lidt penge prøver Keld at stjæle Birgers bankbog, bliver opdaget og hvorefter Yvonne meget bebrejdende siger noget i retning af "Tænk sig Keld, at stjæle fra sin egen søn", så derfor må det være Kelds søn.

    Men derfor kan det jo også godt være søsterens.... :eek: :p
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg mener Yvonne på et tidspunkt siger til Børge han skal passe på han ikke vækker lillesøster, så de må da være om ikke andet så halvsøskene. Kan også være jeg husker forkert.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det er korrekt at der er en masse kontinuitets problemer i Olsen Banden filmene, især de første.

    Der er flere danske fansites der dækker dette, og mange af fejlene er faktisk meget sjove/grove, lige i tråd med hele konceptet i Olsen Banden.

     
Thread Status:
Not open for further replies.