main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Pirates of the Carribean (spoilers)

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Sep 15, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Snak her om den nye pirat film med den fantastiske Johnny Depp som den syrede Captain Jack Sparrow. Spoilers er tilladt så er I advaret :D
     
  2. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    mm var det bare mig eller var musikken ikke overdreven fed ?


    jeg synes faktisk det var en rigtig go film... den var det jeg havde for ventet og så lidt bedre... der var en go humor i den... bl.a. de 2 skeletter i dametøj i båden..
    kampscenerne var fede (bortset fra man ikke skder med baronetterne på)
    slutningen synes jeg så var ret flad..

    men sådan generalt var den en rigtig fed film... glæder mig til 2'eren... selv om orlando bloom har udtalt at han vist ikke vil være med.. (det er så om han kan sige nej til en hel del milioner)
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja musikken var ret god, Klaus Badelt som også lavede musikken til Equilibrium er ret dygtig. Dog ikke på højde med John Williams eller Howard Shore, den manglede lidt et ørehænger tema, men god og effektfuld musik var det.

    Humoren var god, og historien var også rimeligt godt fundet på. Jeg havde ikke troet at Sparrow også var ramt af forbandelsen, selvom jeg straks indså det da han blev spiddet med sværdet.

    Der var en ting som undrede mig lidt, der blev faktisk slet ikke brugt slowmotion på noget tidspunkt, det er man jo næsten blevet vant til at alle actionfilm bruger efterhånden, så egentligt var det meget fedt.

    En 2'er ville være helt på sin plads, men den står også godt som en etter.

     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Njoo.. på en måde bliver der brugt slowmotion hvor piraterne går på bunden af havet ;)

    POTC er en fed film, god underholdning og ingen moralprædkner og dikkedarer. Den skal dog nok ikek renge med at blive et af årets 5 bedste film, med Matrix 3, LOTR og KILL BILL i venteværeslet.
     
  5. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    para jeg vil godt se dig løbe under vandet :p

    kill bill bliver jo også delt i 2(hvis nok fordi instruktøren vil ha en oscar for den uden at ha konkurenter som LOTR og matrix)
     
  6. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    jeg bliver også nød til at købe pirates på dvd når den kommer... skal have fundet ud af hvad der ligger i de dameparaplyer...
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg havde ikke troet at Sparrow også var ramt af forbandelsen

    Det var han heller ikke fra starten. Du husker han tog en håndfuld mønter op af kisten og smed dem ned igen, på nær én som han puttede i lommen.


    Men hvad er det med Bootstraps blod? Jeg forstår ikke hvorfor han er så speciel, med mindre alle der tog fra kisten skulle lægge deres blod i og alle andre (inklusive aben) har gjort det.


    Og så synes jeg at en Pirates 2 er en meget, meget dårlig idé.
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    JEg har hørt den oprindelige plan var en pirats trilogi. Derfor den lange titel, så den næste film vil hedde noget i stil med: Pirats of the Carribean: Black Pearl Strikes Back.
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nårh ja, det var jo derfor... doh! Jeg troede bare at han tog en mønt så det ikke ville virke når de endelig fik Wills blod kastet på skatten. Men det giver bedre mening nu.

    Jeg ved heller ikke hvorfor Bootstrap var så vigtig i forhold til at hævet forbandelsen, men jeg tror at du har ret i at de alle skulle putte blod på mønterne.

    Det kan også være at han var den første som tog en mønt og udløste forbandelsen?

    Lagde I også mærke til den lidt mærkelige goof der var da Sparrow skulle undslippe soldaterne i starten? Han bruger kæden mellem sine håndjerne til at slide ned af et reb. Fint nok, men hvordan fik han rebet ned mellem hænderne bag håndjernene? Og hvordan fik han det ud igen?
     
  10. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    så den næste film vil hedde noget i stil med: Pirats of the Carribean: Black Pearl Strikes Back.

    Jeg har hørt at den faktisk ikke er nummer 2 men nummer 5 og at den der lige er kommet vil blive nummer 4.
    Og nummer 3/6 vil hedde Revenge of the Pirate.




    Lagde I også mærke til den lidt mærkelige blooper der var da Sparrow skulle undslippe soldaterne i starten? Han bruger kæden mellem sine håndjerne til at slide ned af et reb. Fint nok, men hvordan fik han rebet ned mellem hænderne bag håndjernene? Og hvordan fik han det ud igen?

    You forgot one very important thing, mate: He's Captain Jack Sparrow. ;)
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Desuden vil der også komme POTC: The holiday speciel, og POTC: Sepciel Edition.
     
  12. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Er det den hvor han den lille fede pirat skyder efter Barbossa først?
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er det den hvor han den lille fede pirat skyder efter Barbossa først? [face_laugh]


    Jeg fandt lige denne forklaring på www.imdb.com

    Incorrectly regarded as goofs: Sparrow has no problems sliding down the rope using his handcuffs because the chain is long enough for him to be able to throw a loop of chain over the rope and grab it in his other hand. When he reaches the bottom, he lets go and the rope is released without his having to undo the cuffs or untie the rope (or even detach one of his hands as one viewer suggested).

    Så det er ikke en goof, bare lidt svært at se hvad han egentlig gør.
     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Så bliver man nødt til at købe den på DVD og se den igen og igen.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Tænkte på hvem er jeres yndligspirat i filmen? Min er helt klart ham negeren med de hjemmelavede tattoveringer eller burnings eller hvad det nu er. Han har også den ondeste stemme! :D
     
  16. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Kun gældende Barbossas mænd?

    Ham med træøjet.
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Udover Sparrow selvfølgelig, så syntes jeg at ham med træøjet var ret sjov. Specielt der hvor en gaffel sidder fast i det, grinede jeg meget.
     
  18. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    [image=http://i.imdb.com/Photos/Events/2030/KeiraKnigh_Grani_1246359_400.jpg]

    Det passer vel ind i denne tråd.
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Som Garth og Wayne ville have sagt: SWING!!
    Hun er bare dejlig!
     
  20. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hvorfor laver folk en artikel hvor hun udtaler sig om at hun mangler en kæreste uden at skrive hvordan man kontakter hende? :(
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hmmm, ja det passer ikke helt sammen. Man kunne i det mindste lave et sted hvor man kunne melde sig som interesseret ;)
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Alle der ønsker en date med Keira Knightly skal gå ind på følgende internetside...

    Internettet bryder sammen!
     
  23. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    kan hun ikke bare finde sammen med orlando.. han har ligefor tiden vist nok den største luder agtige pige overhoved... og køn er hun slet ik... fatter ikke hvorfor nogle tror de er lækre når de går i noget tøj der er mere luder agtigt end christina angalira :(
     
  24. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Aguilera*
     
  25. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    uanset hvordan det staves lyder det som en der brækker sig
     
Thread Status:
Not open for further replies.