main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

***Questions about Norwegian and Norway***

Discussion in 'Archive: Norway' started by Joey7F, May 29, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Og ellers har du det bra, steffen?

    Faren min kommer fra riksen i dag , muligens. fant to "hull" på hjertet, grunnet metall-partikkler..
     
  2. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Eh, steffen. Hva i helsike er det du snakker om?
     
  3. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Hva er det du snakker om Steffen?
    Joey 7F er en av oss her inne, og det samme er Audun. Dine utsagn har ingenting å gjøre her inne, og jeg regner med at ingen bryr seg om de heller...
     
  4. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Steffen, hva driver du med?...du snakker bare piss...har du noe imot andre på forumet, så HOLD KJEFT!!!...

    "History passing before my eyes" an insident on Spillegal forumet a friend of my had...
     
  5. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Steffen: I am sorry that you can not read my Norwegian, though it seems that many others around here can...

    As per your request, I am using English now. Because you are using Nynorsk, I am not 100% clear on what you said but I got the (negative) drift(understatement I know).

    You now can receive the dubious honor of being the first rude Norwegian I have ever met. Gratulerer...

    You must realize that my trying to learn Norwegian should be taken as a complement to the people of your country. I was so impressed with Norway, and left with such a great respect for the people of Norway that I wanted to speak your language.

    Despite challenges, Norwegians have carved out a modern society from a landscape that is about as unwelcoming as your attitude.

    I never mean anything I say to be a slander upon Norway or its wonderful citizens.

    I hope that you feel better if you are still "physically ill" because of my Norwegian. Beklager.

    Ha det bra,

    --Joey
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Go for it, Joey!

    Vill bare si at denne Steffen ikke representerer majoriteten av den norske befolkning.

    Er vel egentlig like interesert i USofA som du er i Norge, ville vel følt meg 'litt' utillpass hvis jeg hadde motatt en slik post på et amerikansk forum... Ville bare si at jeg synes det er kult at du ønsker å lære språket vårt. Bare fortsett, du er flink allerede!

    Steffen: The dark side is uppon you, I sence.. Beware of the dark side. Yes...
     
  7. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Vill bare si at denne Steffen ikke representerer majoriteten av den norske befolkning.

    Jeg vet det er sant. Nordmenn er meget vennlig.

    --Joey
     
  8. Steffen

    Steffen Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 5, 2001
    Hei Igjen.

    Skal skrive et litt vennligere innlegg denne gangen. Skal faktisk gå til det steget å beklage mitt forige innlegg ovenfor Joey7F. I'm sorry. Hadde ein litt dårleg dag. Dagen før mattetentamen. Kan gå så langt at eg faktisk skal skryte av to personer. Mhirth og henrik solberg(?). Skriv mykje bra. Iallefall husker eg siden til Henrik Solberg med julekalenderen og Mhrith virker som en god representant for det norske folket. Og igjen, beklager eg. Er i utgangspunktet det eg og. Så viss du, Joey7F noen gang besøker Bergen er du hjertlig velkommen. OK. Bare folk fra Tronheim som ikkje er gode representanter(må legge inn ligg Bergenshumor).

    Hilsen Steffen
    (Med innlagt skrivefeil, til ære for Joey.)
     
  9. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
  10. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Fornuftig, Steffen. Fornuftig.. :cool:
     
  11. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Hmm, så du husker julekalenderen min Steffen.

    Martin var en verdig vinner, det husker jeg!
    Hvilken bok var det du vant Martin? "The New Republic"?

    For min del, så er du tilgitt Steffen!
     
  12. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    bra dette her...
     
  13. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Oioioi...

    Ja, for guds skyld, Steffen. Du hadde vært borte fra forumet på et øyeblikk hvis det hadde vært like stor aktivitet på admin-folka her inne som andre steder...er veldig glad for at du sa unnskyld der...Joey er æresborger av Norge, honourary Norwegian! ;)
     
  14. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg aksept din beklage, Steffen

    Det er sant, eg er ærlig Nordmenn...

    http://www.geocities.com/hoth_division/medlemmer.htm

    Nær ved foten side.

    --Joey
     
  15. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Trur det var Tales of the Empire eg vann. Artig sak, den julekalenderen.
     
  16. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Julekalender?
     
  17. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Ja, jeg hadde en ganske omfattende Star Wars hjemmeside på norsk på nett. Det var den tiden hvor jeg tror jeg , Martin, Karoline, Steffen og Audun var noen av de eneste norske "nett-fans".

    Vil ikke ta på meg det stemplet, men det var i alle fall de som jeg var i kontakt med den tiden.

    Uansett. Jeg satt opp en julekalender på websiden for å se hvor stor interessen ble og slik. Gjorde den ferdig før desember måned, og la ut dagens side hver dag før jeg gikk på skolen!

    Ble en suksess spør du meg. Var direkte morsom! Så la jeg ut toppscore hver advent eller noe sånt!

    Martin vant klart hvis jeg ikke husker feil!

    PS: Den vanskeligste dagen var julaften, da jeg skulle til Fredrikstad på julaften. Ble litt stressende fem minutter før jeg dro, men det gikk!
     
  18. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Eksisterer denne siden fremdeles?
    Genial ide, det med julekalender!
     
  19. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Nei, den eksisterer ikke lenger!

    Var over 250 sider!
    Et helt leksikon!

    Vet ikke om jeg har den på PC en engang jeg, men det tror jeg!!!
     
  20. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hm. Si ifra hvis du finner den, må se den. Hvorfor er den ikke online lenger??
     
  21. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg fant den på harddisken, men det er en del som må gjøres før den kan legges online.

    Grunnen til at jeg tok den vekk var fordi jeg ikke hadde tid til å oppdatere den, men kanskje jeg skal legge den ut igen?

    Men litt arbeid kreves først...
     
  22. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    NÃ¥r, og hvis, den blir ferdig, adresse?
     
  23. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Hadde vært drit fett om du la den ut igjen, Henrik.
     
  24. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg må nok ha et par måneder på meg, men jeg skal nok få gjort litt i jula, men det ligger en liten smakebit på hvordan designet kommer til å bli på adressen under. Gi meg tilbakemelding på hva jeg kan gjøre anderledes, før jeg begynner da!

    Test-side
     
  25. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Vel, jeg har begynt med å "vaske" opp den gamle websiden... Har kommet godt i gang.

    Men hvis dere vil hjelpe meg, ville det vært veldig hyggelig... Jeg tenkte websiden kunne bli en slags FanForce Norge side (ikke bli forbanna Karoline, men websiden du lagde blir ikke akkurat oppdatert hver dag, og vekker kanskje ikke størst oppsikt?).

    Men siden sist websiden var ute, så har det kommet en film, nemlig episode 2.

    SÃ¥ derfor har jeg ingen informasjon om hovedpersoner, nye skip osv. skrevet ned.

    Så det jeg lurte på var om noen her ville være interessert i å hjelpe meg, men å skrive en liten tekst (norsk) om f.eks Count Dooku og legge ved et bilde, og sende det til min mail (stjernekrigen@hotmail.com), da dette ville hjelpe meg, mens jeg bygger opp de gamle sidene med ny layout og så videre.


    Som du sikkert har skjønt karoline, så har jeg lyst til å ta over ideen til websiden du startet (The Hoth Division). Hvis du har noe imot dette, så bare send meg en beskjed om dette. Send en beskjed hvis det er greit også!


    Takk for oppmerksomheten, nå skal jeg fortsette å "vaske"

    Henrik
     
Thread Status:
Not open for further replies.