main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi mässan i Malmö

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Feb 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Propworlds hemsida (www.propworld.nu) är äntligen uppdaterad och årets mässa i Malmö är satt att vara den 26 - 27 april.

    Priset är 70 :- / dag (det var väl 50 :- / dag tidigare)

    *** NYHETER FÖR I ÅR ***
    Större mässyta, fler utställare, dubbla entrékassor, stor & ordentlig cafeteria samt kölappsystem till autografgästerna (i stället för köer!)


    Vilka skall dit?

    När skall vi träffas där?

    Vilka tror ni är gästerna? (de avslöjas inte ännu men det är ju fritt fram för spekulationer / önskemål).
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag får problem, det är sista helgen på påsklovet, då jag hade tänkt befinna mig uppe i fjällen, måste se om det går att lösa på något sätt.
     
  3. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    I´ll be there! Jag kommer nog ner med flyget, i alla fall som det ser ut idag.
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Om jag får ihop tillräckligt med pengar och hittar nånstans att bo så ska jag försöka komma ned :)

    Vill ju träffa alla galningar nere i södra Sverige... ;)
     
  5. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Hmph, ska det där vara en pik eller ;)
     
  6. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Absolut ;)

    Enji, jag funderar på att flyga ner över dagen bara, det går ju fort och det är billigt för oss "unga" också. Jag tror nog att man hinner med att se det mesta på en av dagarna, och det är ju bättre med en dag än att inte åka alls.

    PS. Om man flyger går det på mindre än 700 spänn tur och retur... DS
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Well, jag vill nog gå båda dagarna. Om nån känner för att upplåta sitt hus åt en smågalen Uppsalabo, så skulle jag bli glad... ;)

    Om jag kan komma överhuvudtaget, såklart. Vi får se, är ju ett tag kvar.

    Hoppas det blir roliga gäster, jag skulle gärna träffa Prowse :)
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Om jag har tid och pengar kommer jag gärna.
     
  9. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    kommer, kommer inte, kommer...

    Ingen aning. Jag vill självklart fara, men jag har ingen aning om var jag kommer att befinna mig eller hur mitt liv kommer att vara då. Förmodligen ganska kaotiskt. Vi får se. :)
     
  10. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    jag kommer garanterat. O här i gbg finns väl tillräckligt med sw galningar för att det skulle löna sig att hyra en minibuss och köra ner med? Det var ju snack om det förra året men de blev aldrig av, men nu lär vi väl kunna fixa det?

    Själv hoppas jag att Peter Mayhew och möjligtvis någon från LOTR kommer...
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag hoppas kunna komma. Jag var lite besviken på Sthml-mässan i höstas. Enligt vad jag har hört så ska det ha varit fler utställare i Malmö än i Stockholm förra året. Hoppas att det blir så igen.
    Ska vi klä ut oss och spöa Trekkisarna igen? Vid mitten av April borde jag ha hunnit uppgradera min Jedi-utstyrsel.
     
  12. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Mayhew och Prowse har man ju redan träffat.. Skulle dock inte vart dumt med t.ex. John Ryes Davies eller Warwick Davies...
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag ska undersöka transportmöjligheterna från fjällen till Uppsala och Uppsala-Skåne.

    Om vi blir flera som åker så kan vi ju boka biljetter tillsammans, jag vill dit!
     
  14. seizetsu

    seizetsu Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 20, 2003
    Då jag inte bor mer än en mil från aktuell mässa kommer jag med största sannolikhet att infinna mig där under båda dagarna. Dessvärre kan jag inte ta emot några medforumister eftersom jag av åldersskäl inte bor själv :(

    Men naturligtvis vore det trevlig om så många som kan vill komma. Helgen vecka sjutton verkar bli något att se fram emot :)

    DARTHLARS: Jag knåpar själv på att få ihop min Jedi-utstyrsel till i April, utsikterna för att TSS(Trekkers Södra Sverige) som brukar ha en egen monter får lite motstånd på fandom-fronten i år är goda :D

    Enji: Meet us you will, leave the same as before you will not ;)
     
  15. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Massä i Malmö ;)

    Jag kommer att befinna mig på mässan i Malmö och det garanterat :D (Bor man så nära så blir det ju båda dagarna oxå)

    Så enji vill besöka nördarna ifrån söder ;) :p

    Hehe jappz hoppas att det kommer många och sådant.

    Utställare hoppas jag oxå blir många och sen att autograf köerna funkar fint iår.

    Gäster: Hade varit trevligt om Michonne dygt upp [face_love] Natalie hade inte skadat heller ;)




     
  16. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hehe... portman låter som en bra ide!

    ingen som undersökt möjligheterna för oss att ha en egen monter? om trekkerna kan kan väl vi? tycker obi anne ska kolla upp det, hon kan ju ändå kallas något av en ledare ibland oss.
     
  17. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag ska se om jag har möjlighet att ta mig ner, det skulle vara kul i så fall.

    Inkvartering blir inga problem för mig, värsta fallet är att jag får sova på madrass i mormors vardagsrum...
    Bästa fallet är att jag kan fixa inkvartering till mig och några till, men jag vågar inte lova någonting ännu (speciellt som jag inte vet om jag kommer ner).
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Aprentize, bra idé. Men jag tycker andra kan kolla upp det också. Det är inte bara OA som ska ta ansvar hela tiden. Detta är snarare en uppgift för en CR :).

    För egen del vet jag inte alls om jag kommer. Återkommer med besked.
     
  19. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Tvksamt här med. Det händer så tokigt mycket under våren och få datum är satta än. Vi får se.
     
  20. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    me skulle så gärna vilja åka ner, men jag har ingen aning om jag har tid o råd . . . .
    jag har så mkt annat inplanerat o att göra fridagsbyten är jobbigt i längden . . . nyttja semesterdagar vill jag inte då jag gärna vill ha en lång härlig semester till sommaren.
    oh well. jag ska försöka ta mig ner, men jag kan som sagt inte lova att jag dyker upp . . .
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag tror att det kostar en hel del att ha en monter där nere... Dessutom undrar jag vad vi skulle ha i den isåfall.. (förutom lite utklädda SW-fans... )
     
  22. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tar passningen från emilsson... ;)

    Självklart kollar jag upp en sådan sak! Fast jag håller med Vargman, vad skall vi ha i montern? Möjligtvis kan jag tänka mig att vi ställer ut våra samlarobjekt, säljer FF Sweden t-shirts och har våra SW-kläder men frågan är vad vi är beredda att betala för det?

    Vi kanske kan tjäna pengar på ett "Kyss-en-Jedi"-bås :D

    EDIT: Har skickat ett mail till Mr. Isberg och bett om priser osv.
     
  23. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Mycket bra idé!!! Stoppa in Lynx och Enji bara... jag kan tänka mig att stå där med. Vem vet, "kyss en sith" kan ju bli en riktig hit det med :D
     
  24. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    *morrar* Jag är ingen Jedi... :mad:

    Mitt namn? Ääh... det ska du strunta i.
     
  25. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Så så JL vi kan ju ha "kyss-en-X-Wing-pilot" också... ;)

    Hmmm..."kyss-en-Sith"...I rather kiss a wookie!
     
Thread Status:
Not open for further replies.