main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars 30 år - närmar sig med stormsteg...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Åh, köa... *drömmer sig tillbaka*

    Kommer också att åka till C4, men eftersom de dröjt med att släppa datumet så hoppas jag att det blir 2008 istället för 2007 - mycket lättare att spara ihop pengarna. Är jag i Sverige skulle det vara väldigt roligt att göra något... Fast självklart tycker jag att STockholm är ett mycket lämpligare ställe än Göteborg, även om jag nog kan ta mig ner dit också.
     
  2. Flames

    Flames Jedi Master star 2

    Registered:
    Apr 18, 2006
    Stockholm passar nog bra med tanke på avstånd, men hur står det till med priser? Jag tänker både på resor och leverne. Vilken stad skulle vi spara mest pengar på att vara i?
    Självklart blir det billigast för de som redan bor i staden, det kommer man ju inte ifrån. Det viktigaste kanske är att tänka på de som bor i norrlandet.





    Ekonomi - det är viktigt
    /Flames
     
  3. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag känner mig träffad ;)
    Bor jo i norrlandet just nu.
    Vad som kan tänkas till 30-års jubileum är väl att även jag har planer att besöka C4 ifall ett sådant annordnas och man har pengar.
    Ifall inte det annordnas eller om pengarna inte räcker till så hade det väl varit skoj att ha något i Swe.
    För mig kommer då Sthlm att passa bäst pga att då är det endast 1 flyg jag måste boka och standby till Sthlm är inte så svårt att fixa.
    Blir det Gbg måste man först ner till Sthlm och sedan vidare mot Gbg.

    Men som sagt man får se vad som händer, har ännu inte bestämt mig ännu.
    Återkommer väl när det blir dax och när man fått info om C4 ska äga rum eller inte.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad det gäller C4 finns det nu folk som hävdar bestämt att det kommer att vara 24-27 maj i Los Angeles, men ingenting är ju bekräftat än på något vis.
     
  5. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    För att återgå till ämnet: Firande i sverige.

    Frågan om stad är ju inte bara en fråga om resväg utan även en fråga om lokaltilgång och liknande.
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, och folk som vill ordna nåt. Drar folk igång nåt på nåt ställe så får väl resten ta sig dit. ;)
     
  7. Flames

    Flames Jedi Master star 2

    Registered:
    Apr 18, 2006
    Men då sätter vi väl igång och köar utanför Palladium! I morgon förmiddag, nån som är på?





    Det ska börjas i tid
    /Flames
     
  8. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Plockar upp den här tråden igen, eftersom det inte direkt blir längre tid till jubiléet.

    Jag skulle rent teoretiskt kunna tänka mig att lägga ett firande i Malmö, om det kan sammanfalla med mässan.
    Men det skulle bli väldigt mycket längre bort för de flesta än GBG.

    Det börjar nog bli lite sent att byta plats på GBG och Malmö-mässorna.

    Men för att återgå till ämnet: VAD skulle man vilja ha med på ett 30-års firande.

    JAg tycker personligen att det vore kul att göra något så stort att även "vanliga människor" märker att något händer.
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag kommer tyvärr inte befinna mig i Sverige under detta, men jag hjälper gärna till med förberedelser eller så om det behövs... :)

    Vad man kan göra? Tja... allra roligast vore väl att kunna få en biograf att visa filmerna, men vi har ju tyvärr fått erfara att det inte är så lätt att få tillstånd att visa dem... *funderar*
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Man får ta kontakt med distributören om det..
    Den person som starwars.nu brukade fixa saker med tidigare (sista visnignen av Ep1 och Ep2 i Sthlm, Cantina-party etc) har tyvvär slutat för länge sen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.