main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SW-kirjallisuudesta

Discussion in 'Archive: Finland' started by Tintti, Jan 7, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Eilen iltasella vilkaisin parikymmentä sivua ennen nukkumaan menoa, ja Luke löysi Chu'nthorin (vast) ja 'keksi', että Jedien koulutus ei tapahtunutkaan millään planeetalla, vaan avaruuslaivalla! Syynä tähän oli se, että tarpeeksi voimakkaita Jedejä ei ollut tarpeeksi kouluttamista varten...
    Kaikki PT:n 2/3 nähneet tietävät, että tuo ei toimi. Harvemmin EU ja Kaanoni törmäävät näin ankarasti, pikkukäpyjähän riittää niin etteivät koko maailman oravat saisi niitä syötyä.

    Palailen asiaan, kun opus on edistynyt. Ei tämä kyllä top-3 listalle pääse millään...
     
  2. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Tämä on nyt jo hieman vanha uutinen, mutta ajattelin nyt postata sen tännekin, jotta saadaan hieman pidettyä elossa näitä threadeja.

    SW e-kirjanen Ylesia on vapaasti imuroitavissa SW viralliselta saitilta. Kannattaa nyt lukasta se läpi jos kiinnostaa. Siinä on joku vähän reilu sata sivua ja se on noin puolen megan tiedosto.

    Taustatietona mainittakoon, että kyseinen tarina sijoittuu keskelle NJO: Destiny's Waytä. Ihan rattoisa pikku stoori.
     
  3. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Noloa kysyä mutta ei sinulla sattuisi olemaan suoraa linkkiä käsillä?
    Ja toisekseen, ovatko nuo NJO:t ylipäätään minkälaisia? Olen kuullut enimmäkseen positiivista, mutta muutaman lyttyynlyönninkin olen havainnut.
     
  4. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Tässä.

    NJO:t ovat minun mielestäni olleet kaikki erittäin onnistuneita. Ei ne nyt Starfighters Of Adumarin tasolle yllä, mutta se olisikin liikaa vaadittu. Yhtään huonoa kirjaa ei kuitenkaan NJO:hon ole mahtunut.
     
  5. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Okei loppu lähestyy. NJO:n toka vika teos The Final prophesy saatavilla kaupoista. Täytyy sanoa, että oli kyllä yksi parhaita SW kirjoja mitä on tullut luettua.

    Kuukauden kuluttua suurinpiirtein ilmestyy sitten The Unifying Force ja siihen NJO päättyykin. Ja sitten tuleekin parin vuoden paussi jolloin tulee vain jotain leffojen täytestooreja. Näihin minulla ei kohdistu suurempia kiinnostuksia, koska ne eivät varsinaisesti edistä tarinaa millään muotoa.

    Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo mukanaan.
     
  6. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Tuossa viikko, pari sitten kävin Goodfellowsissa (muistinkohan nyt nimen oikein?) siinä Hietalahden suunnassa. Hyllyssä oli Force Heretic 2 & 3, muttei ykköstä.
    Jostain syystä en ole ykköstä nähnyt missään vaikka sitä on minulle kehuttu.
     
  7. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    The Unifying Force on nyt tullut luettua. Tyylikäs loppu tyylikkäälle sarjalle. Pari pikkujuttua jäi vähän häiritsemään, mutta ei mitän vakavaa. En ole vielä kerennyt tutustumaan kirjan mukana tulleeseen cdrommiin. Palailen asiaan.
     
  8. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    No huomasin tuossa kaupassa, että Mr. EU:n Timothy Zahnin uusin tekele on tullut myyntiin tännekin. Täytyynee hommata se, tosin heikon taloudellisen tilanteen takia täytyy vissiin odottaa paperbackiä.
     
  9. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Jotain olen lukenut tuosta, eikös sen ole tarkoitus kertoa Thrawnista ja "outbound flight"projektista. Saattaa olla, että siitä puhuttiin peräti edellisellä sivulla. :p Hyvin suurella mielenkiinnolla odotan, aion toki hankkia sen kokoelmaani.
    Haa, oliko siitä tietoa, että onko kyseessä yksi- vaiko useampiosainen tarina?
     
  10. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Ymmärtääkseni yksiosainen tarina on kyseessä. Ja se sijoittuu aikaan hieman ennen Vong-invaasiota. Sen verran lueskelin arvostelua tuolta TFN:n kirjapuolelta että 3,5/4 pojoa oli kahdelta arvostelijalta tullut. Enempää en ole perehtynyt, koska halusin välttää spoilereita.

    Avasin kuitenkin kirjan kaupassa ja siinä oli erittäin hauska kuva itse Outbound Flightista (6 Dreadnaughtia linkitettynä yhteen).

    Ja kirja alkaa aivan kuten kaikki aiemmatkin Zahnin kirjat, eli yksinäisellä ISD:llä keskellä ei mitään.
     
  11. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    :D
    Mikäs sen kauniimpaa?

    Itse asiassa, kun kerran tiedät tuostakin aina enemmän kuin minä, niin olisiko kamalaa jos hihkuisit täälläpäin kun ko. opusta olisi järkevää metsästää jostainpäin keskustaa?
     
  12. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    No enkös minä maininnut eilen, että se löytyy kaupoista täälläkin? Ainakin Akateemisessa näytti ko. kirjaa olevan. Kovakantinen opus ja 20+ jotakin euroa.
     
  13. Snowblind

    Snowblind Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 10, 2004
    Thrawnin trilogian olen lukenut noin vuosi sitten. Lisäksi useita joiden nimiä en muista, mutta lisään kun muisti virkistyy ja tulee kirjastossa vierailtua.

    Pieni kysymys:

    Minkä kirjan lopussa Luke jäi makaamaan maahan, hän oli tällöin Yavinin temppelissä opettamassa nuoria jedejä. Kiinnostaa koska tuosta sarja jäi minulta kesken.
     
  14. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "No enkös minä maininnut eilen, että se löytyy kaupoista täälläkin?"
    [face_blush]
    Taisin olla aika koomassa sitten.. Sori vaan. Pitänee käydä hankkimassa tässä "jossain välissä". Kiitos vaan daatasta.
     
  15. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Tuohon Snowblindin kysymykseen olis voinut meidän oma Mack_Starcrusher vastata. Ei nyt kuitenkaan pidetä enää yleisöä jännityksessä. Pikku Marttikin pääsee sitten nukkumaan ja myös se Turakaisen vuorineuvos Koppalakoskelta.


    Vastaus kuuluu: Luke oli tajuttomana ja henkihieverissä suomennetuista kirjoista nk Kevin Andersonin Jediakatemian osassa Pimeyden Oppipoika.

    Kirja oli jatkoa opukselle Jedin Etsintä ja sarjan viimeinen ja kolmas kirja on Voiman Valtiaat. Nämä kirjat saattavat olla kirjakaupoista loppu, mutta kustantajan varastot ovat edelleen täydet. Kirjastoistakin sitä saa.
     
Thread Status:
Not open for further replies.