main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ep. 4, 5 og 6 på DVD

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Apr 29, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Problemet med DLP til biografer er at de i dag kun har 2000 vertikale linjer. Det er altså ikke særlig meget når man tænker på hvor stort Imperials lærred er, men det er klart at foretrække fra Cigarat burns, hoppende billed og uskarpe billeder fordi underteksterne ikke ligger på samme lag som selve filmen.
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja bestemt, jeg har dog ikke oplevet sløret billede eller undertekster i Imperial, men i mange andre biografer har jeg oplevet det gang på gang. Så er det federe hvis det bare ligger på en harddisk. Så er der større chance for at lortet virker.

    EDIT: Floyd... tsk tsk, man stopper da ikke en film for at se nyheder. Jeg bruger kun min VHS til at optage ting fra TV som jeg ikke kan nå at se. Kvaliteten af både lyd og billede er så ringe i forhold til DVD.
    Du kan få en rigtig god Panasonic kode-fri dvd-afspiller til lidt over en tusse. Den har position memory, så et tryk på den knap og den husker hvor du kom til i din film - Selvom du tager dvd-skiven ud og slukker for maskinen.
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Noget der også har irriteret mig i lang tid, er de elendige undertekster. Eller rettere, at de ikke kan lave en ordentlig kontrastfarve til de hvide bogstaver, så de er nemmere at læse. Jeg har tit oplevet at de ukritisk bare tekster hen over en hvid baggrund, hvor det er komplet umuligt at læse hvad de skriver. :(
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Ja det er pisse irriternede Darth Floyd. Man kunne da i det mindste lige smide en sort kant om bogstaverne, bare de for alt i verden undgår "tv undertekster" dem med en sort boks bagved :D
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har nu aldrig tænkt på om undertekstere generede mig, eller ej. Betyder det virkelig så meget? Det eneste jeg hader er når de laver gule undertekster, da jeg finder det distreherende, men ellers er jeg ligeglad. Smag og behag.
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja gule undertexter er fandme grimme. Eller hvis undertexterne er for store eller forsvinder før man når at læse dem, sådan er det desværre på en del asiatiske film, f.eks Hero og Shaolin soccer reg3.

    Man skal være mere end rimeligt god til engelsk, for at nå at læse dem.

    Undertexter er også irriterende, hvis de pludseligt dækker over en del af skærmen som man meget gerne vil se o_O
     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Der var filmfestival i Odense denne uge, og jeg var inde og se 4 små kortfilm på i alt 2 timer. En af filmene var en fransk film med engelske undertekster, som jeg normalt ikke har problemer med at læse, men disse tekster var på et lille lærred for sig. Der var åbenbart ikke lagt "rigtige" undertekster på denne film, så de havde hængt et lille lærred op i form af noget hvidt stof under det store lærred, og teskterne blev så skudt op på det lille lærred af en seberat projekter der stod inde i salen. Det var godt nok svært at følge med i tekster der er så langt fra selve billedet, meget sværre end jeg regnede med. For at gøre det hele værre blev de også skudt skævt op af projekteren, så underteksterne stod skævt. Synd, men det er jo hvad der sker til disse små forestillinger, og lige netop den film var heller ikke så god igen, og det var jo også grats så jeg tog det som en oplevelse. Men nu har jeg hvertfald trukket min ide om et seberat lærred til undertekster til alle film tilbage. Det mente jeg ellers var så genialt, indtil jeg selv oplevede det ;)
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    tsk tsk, man stopper da ikke en film for at se nyheder.

    Nu var det lige det der faldt mig først ind, men det er sjældent at jeg har tid til at se en film fra start til slut.

    Betyder det virkelig så meget?

    Om det betyder noget om man kan læse underteksterne?? Ja for dælen, ellers kan det jo være helt ligegyldigt med at have dem. :confused:

    Det kunne være at danmark skulle overveje den tyske model....
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Mundi > Mente du det sarkastisk?

    Egentlig :p

    Hvordan skulle en filmrulle egentlig nogensinde kunne blive digital??
    Jeg ved godt at I snakkede om digitale fremvisere, men jeg føler da ikke (efter hvad jeg har læst i medierne), at der har været tvivl om at det var mediet (dvs. filmene), som vil blive digitaliseret. Og det vil så selvfølgelig kræve nogle nye fremvisere at få det op på lærredet.
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Om det betyder noget om man kan læse underteksterne?? Ja for dælen, ellers kan det jo være helt ligegyldigt med at have dem.

    Jeg mente om det virkelig gjorde så stor en forskel, hvordan underteksterne var. Jeg har ikke noget problem med at læse nogle af dem. Når først klaveret spiller lægger jeg knapt nok mærke til dem.

    Det kunne være at danmark skulle overveje den tyske model....

    Eller den polske model. Een stemme til hele filmen! :D

    Hvordan skulle en filmrulle egentlig nogensinde kunne blive digital??

    Ved at lave en filmstrimmel med en masse 0'er og 1-taller på den :p
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Eller den polske model. Een stemme til hele filmen! [face_laugh]

    Mundi> nåh ja... hæ, doh! Men det var Par der startede 8-}

     
  12. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har set den nye Jabba i Episode IV scene, Greedo skyder først scenen og Kejseren i Episode V scenen og lad mig bare sige:

    Jabba ser godt ud, en klar forbedring.
    Greedo skyder stadig først, og det rører mig ikke, men det ser bedre ud. En forbedring.
    Kejseren er helt gal. Det ser meget ringe ud. Vader har flere forskellige ansigtsudtryk end Kejseren. Jeg håber ikke at det jeg har set er det færdige produkt.
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Cool, hvor har du set dem? Ifølge de screenshots jeg hidtil har set, så er jeg enig med dig.
     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg fandt nogle links på OT boardet.
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Fedt. Jeg fandt lige noget andet sjov på dahf.dk

    Forskellige små ændringer:

    Original
    [image=http://img51.exs.cx/img51/7381/ESBfliporig.jpg]

    Ny
    [image=http://img51.exs.cx/img51/4343/ESBflipfix.jpg]


    Original
    [image=http://img51.exs.cx/img51/678/ESB_Changes_05_SE.jpg]

    Ny
    [image=http://img51.exs.cx/img51/7521/ESB_Changes_05_2004.jpg]

    Den sidste ser godt nok lidt tvivlsom ud. Som at 'vesten' er malet ud i Photoshop.
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Er det mig eller er Han Solo's vest eller jakke fjernet på de nye udgaver nederst, eller er det bare lyset? Er det en fejl der endlig er blevet rettet?
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er vel det Krede mener med, at det ser ud som om vesten er malet ud i Photoshop. Simpelthen at det er dårligt lavet. Folderne har ikke ændret sig de er bare blevet samme farve som skjorten.
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Åh ja, overså lige hvad Krede skrev nederst i sit indlæg.
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Der er megen uenighed om Han har vest/mørk jakke på i den scene. Jeg har nu altid gået ud fra at lyset bare faldt på den måde, så resten af skjorten så mørk ud. Virker som en fan-ændring, men lad os nu se, der er ikke så længe igen :D
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Havde endnu en drøm om DVD-boxen i nat, eller formiddags om man vil. Jeg drømte den var udkommet og jeg havde købt den, men jeg ville ikke se den endnu fordi jeg enten ventede på det skulle blive weekend, eller vi holdte et FFDK træf. Jeg ville dog have set nogle specielle udvalgte scener men der var for meget sol på mit TV, så det måtte jeg vente med til om aftenen.
    Så jeg gik rundt og kedede mig og drak den cola der også var inkluderet i boxen (!?). Jeg gik hen til en af mine venner og brokkede mig over jeg kedede mig, men han sagde at det var jeg selv ude om for jeg kunne bare tegne mig nogle abbodementer på en masse internetnewsgroups som ham selv [face_plain]
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Dine drømme mangler et ordentligt plot. :p
     
  22. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja ham der skriver manus til mine drømme kunne godt bruge et forfatterkursus.

    Krede, er det noget med du har bestilt boxen som R1 gennem Axelmusic? De skulle efter sine begynde at shippe indenfor 48 timer! :eek:
     
  23. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hvis det passer har jeg mine film inden ugen er slut. :D :D :D :D :D
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jepper, har lige fået en mail fra Axelmusic om at den er pakket og klar til afsending :D YES!
     
  25. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Den har jeg også fået. 4-10 dage...
     
Thread Status:
Not open for further replies.