main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fotbolls-VM!!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Jun 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Snart är det dags, och jag hoppas att de som är intresserade har upptäckt att det finns ikoner uppe för dem som vill känna sig lite fotbollstokiga.

    Personligen tror jag att Sverige kommer att klara sig från gruppspelet, och sen åka ut det första de gör, precis som -02 och -04.
     
  2. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Jag tror Sverige når kvartsfinal. De som vinner allt tror jag är Tjeckien.

    De som gjort VM-ikonerna hade i alla fall ingen vidare koll. Sveriges ikonen går under namnet
    Spain så.
     
  3. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Bror min sm är lite mer intreserad än jag, gjorde en liknande analys av sveriges chanser.
    Vinner de gruppspelet kan de ha chans i åttondelsfinalen, annars väntar tyskland med storsanolikhet där och då är det nog slut.
    Men man vet ju aldrig kommer tyskland tvåa i sin grupp är det ju bättre om vi också kommer tvåa.
     
  4. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Jaha, ännu fler sportsändningar på radio att undvika den närmaste tiden... ;)

    När man hör en klar, jättelik fanfar, som inte alls är kort,
    ja då vet man strax, att det blivit dags för en jäkla massa sport,
    ja de blir fotboll o hockey o curling o bandy o golf o stav o häck,
    bara sport, bara sport, bara massor utav sport


    [face_whistling]

     
  5. MasterOlof

    MasterOlof Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 30, 2004
    Hoppas också att Sverige når kvartsfinal men man vet ju att dom lika gärna kan bli utslagna redan i gruppspelet. Paraguay är ett starkt lag som har visat att dom kan hålla jämna steg med både Brasilien och Argentina. Man ska heller inte underskatta Trinidad & Tobago. Kommer ihåg EM 2000, alla trodde att vi skulle vinna mot Belgien.

    Sen så tror jag att Argentina eller Frankrike vinner VM. Brasilien har ett otroligt bra lag men det är oerhört svårt att försvara ett VM-guld.
     
  6. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Sjlv ska jag ner till Tyskland imorgon för att se Swe - Trinidad matchen.
    Ska bli skoj att se VM på plats.

    Sveriges chanser tror jag int är så stora. Vi ska vara glada om vi går vidare från gruppen.
    Sen väntar antagligen Tyskland och då blir det svårt.
    Men åttondelsfinal högst kvartsfinal tror jag på om inte Paraguay går vidare istället för Swe.

    De jag tror kommer vinna VM är England, sjlvklart håller jag på England som alltid.

    Kommer iaf vara en trevlig sommar med detta spektakel !!!
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Så när får vi ögonvittnesskildring från den otroliga matchen Swe-T&T. ;)


    Jag har inte fått något favoritlag än, men imorgon gör ju Italien entré, och de gillar jag alltid, har också en tendens att hålla tummarna för Holland när det gäller, men vi får väl se. Jag tror inte vi får se Sverige efter gruppspelet längre.
     
  8. Samy-Jo

    Samy-Jo Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 28, 2005
    Jag hoppas att Sverige ska vinna. Men det kommer nog inte att hända.. i alla fall inte på ett bra tag. Jag hade ganska höga förväntningar på Sverige i år och jag trodde verklien att vi skulle vinna över Trinidad. Ser inte bra ut, tycker jga.

    Men det är ju inte slut än :)
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag hade problem i matchen i lördags. Jag visste inte om jag skulle heja på Trinidad eller Tobago. *cue trumvirvel* :p

    Tror inte att Sverige tar sig vidare från gruppspel, och skulle de göra det så åker de ut direkt iaf i nästa match. Tror jag. Är iofs inte överdrivet intresserad av fotbolls-VM, jag kommer nog börja titta när det närmar sig kvartsfinaler.
     
  10. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Sveriges enda hopp är att varken England och Paraguay imponerade. Så chansen att gå vidare finns kvar, men det krävs rejäl förbättring.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och att i de kommande matcherna behöver Sverige inte vara det förande laget hela tiden, då kan det vara lättare att sticka igenom med kontringar istället för att försöka slå sig igenom en försvarsmur hela tiden.

    Italien imponerade tidvis, det gillar jag. :D
     
  12. Jaide

    Jaide Jedi Master star 4

    Registered:
    Nov 27, 2004
    Snälla Sverige, vinn nu! [face_praying]
     
  13. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄÄÄÄNNNTLLLIIIIGGEEEEN gick bolluslingen in i mål.
    Nu kan blodtrycket återgå till det normala. :p
     
  14. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vad ska man säga om matchen jag såg live.
    Kan säga att stämningen var UNDERBAR och att T&T folket är vänliga.
    Sedan resultatet och besvikelsen på de 14 svenska spelarna som spela vill jag int gå in på.
    Men var en sak man aldrig kommer att glömma i sitt liv, men sen att det int blev som man hade tänkt är en annan femma.

    Skönt att de vann matchen igår och pga detta är vi nästan säkert vidare.
    Vi lär få det svårt i åttondelsfinalen för både Ecuador och Tyskland har spelat mycket mycket bättre än vad vi har presterar så här långt i VM.

    Men är alltid trevligt med ett sådant här stort sportarrengemang för man är jo sportfåne ut i tåspetserna =)

    Kan säga att hela Dortmund var gult och blått när jag var där nere. En stämning som är sjuk att beskriva måste upplevas.

    Nu är det snart dax för dagens matcher och vad ska man säga, de är intressanta helt klart.

    Iaf åter till TV:n för att följa fotbolls VM !!!
     
  15. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Är det inte slut snart....I-)
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, än är det långt kvar.

    Och ikväll är det dags i Köln. Jag hoppas verkligen vi vinner, eftersom jag inte tror att vi skulle ha en chans mot Tyskland i en åttondelsfinal.
     
  17. Flames

    Flames Jedi Master star 2

    Registered:
    Apr 18, 2006
    Grattis, Tyskland! :D





    Döden - ibland leker man med den
    /Flames
     
  18. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    Grattis Tyskland :D Jag visste att ni skulle Vinna Sverige hade ingen chans :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.