main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

  1. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    No hyvä et tiiät Chigu ;) Me vaa ollaan tääl hautausmaalla...
     
  2. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    haha joo hyvä et ees joku tietää [face_laugh] R.I.P. ;D
     
  3. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Joo-o, kovin on hiljaista.

    *pohtii asiaa kulmat rypyssä*

    Ei sille mitään voi, vai miten se oli.
     
  4. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Minä tiedän, missä osa on, mutta luulen puhuvani eri porukasta kuin chigu.
    Pukatkaa sunnuntaina ModelExpoon (tai puhukaa vanhempanne tmv lapsi/lemmikkimessuille) ja töllistelkää hassustipukeutuneita nörttejä. Siellä on kuulemma semmoisia.
     
  5. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    jep eri porukkaa.
    joo kiitti mut ei kiitti mul taitaa olla parempaaki tekemistä.
     
  6. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    No mä yritän saada edes jotain jutteluu aikaseks (saattaa jäädä yritykseks).

    Mitä kuuluu? Miten vietätte kesänne? :)
     
  7. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Töissä, töissä, töissä :////

    (Miksi jne.)

    Mutta nyt olen lomalla, jei!

    Kesäsuunnitelmiin kuuluu kyllä tiettyjen tähtielokuvien katselua.
    Ja sitten kaikkea muuta perinteistä, mitä nyt vapaa-ajalla sitten ehtiikään.
    Kesä koneella. Vähän niin kuin sama juttu talvella, mutta nyt ilman villasukkia.
     
  8. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Onneks olkoo loman alkamisesta, Pinea! :)

    Kuinka kauan aiot olla lomalla?
     
  9. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Vappuna aloittelin jo, kesäkuun puoliväliin asti :D

    Liian lyhyt loma, niin se on aina. Tasapainotan ärsyttävää työtä pitkillä lomilla, joululomakin oli yli kuukauden.
    Luojan kiitos työpaikasta jossa tämmöinen onnistuu...

    Pitäisi pestä ikkunat ja tehdä miljoona asiaa, nyt on pari päivää ollut aika levoton olo, ärsyttää semmoinen kun lomailla pitäisi. Mistä ne tehtävät asiat ovat oikein ilmestyneet? Tiedän kyllä, että sillon kun töissä pitää käydä, olen vapaa-ajalla ihan zombie enkä pysty tekemään mitään muuta kuin istumaan koneella. Sitten kertyy tuollaisia pieniä hommia, kuten tiskaa kuukauden pyykit, pese kaikki astiat mitä omistat jne.

    Tänään on kyllä hyvin kaunis päivä. Ihan pilvetön näyttää olevan taivas, ja kohta pitäisi lähteä pyöräilemään ja ruokaa etsimään (Rosso+etuseteli pannupitsasta...) Huomenna grillaillaan tuolla pihalla, mmm, makkaraa.
    Viikonloppuna pitäisi mennä ylioppilasjuhliin, tuntuu kyllä, että siitä on niin vähän aikaa kun itse joutui kompastelemaan todistusta hakemaan.


    Mitäs suunnitelmia sielläpäin?

    Toivoisin muuten että tässä ketjussa päästäisin viimeinkin tästä Kimi-sivusta eteenpäin.
     
  10. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kesällä ei juuri tarvitse lomailla, kun on vain muutama hassu lomapäivä. Vaan onpahan edes vähän aikaa vain loikoa tai tehdä Jotain Aivan Muuta.


    No onpas töykeä tapa ilmaista tuokin asia [face_plain]
     
  11. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Mä meen ainakin viikoks Pariisiin, et siitä se kesän kohokohta taitaa tulla :) Sit vihdoinki taidan mennä kyläilee sen mun serkun luo sinne Helsinkiin. Ei siitäkään oo puhuttu jo ku viimiset kaks vuotta, et jos se nyt vihdoinki onnistuis :p Eipä oikeen muita suunnitelmia ole, ainakaan vielä.
     
  12. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    ^Se on vaan hyvä jos ei ole liikaa suunnitelmia.


    Mitäs ISD:lle näin muuten elämässä kuuluu? Onko koulu jo loppu? Piparkakku-ISD syöty?

    Minun kesäkuuni on alkanu ylenmäärin rasittavasti, eli sama teema jatkuu kuin aiemmin.
    Minut nakitettiin tekemään yksi homma, josta olin vannonut, etten ala sillä itseäni lomalla rasittamaan.
    Kaikista pahinta on, että jouduin ansaan, eli houkuteltiin lupaamalla että yhdessä tehdään, ja sitten kaikki jätettiinkin minun huolekseni. Ja tekemättä ei voi jättää, se loukkaisi ystävää, joka toisaalta on vähän itsekin osasyyllinen (osanakittaja) asiaan.

    Miksi Minun elämäni on aina niin vaikeaa, ei voi johtua pelkästään minusta.
    Alan oikeasti kaivata sähköpostitonta ja kännykätöntä kesämökkiä peräkorvessa. Saaressa vaikka.

    MURmurMUR. Joku on antanut minulle tänään ärripurrikeksejä.
    Kahvikin oli ihan hirveää tänään (tällä kertaa luomukardemummakahvia ekohippikaupasta).

     
  13. MsLanna

    MsLanna Jedi Master star 6

    Registered:
    Jul 8, 2005
    Erm, soory to interrupt.
    I am looking for your CR, because the planning for the 2009 FF Europe Meet has begun, and somebody has to inform all of you here and speak up for you.

    Help, anybody?[face_batting]
     
  14. Aleria

    Aleria Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 8, 2007
    Täälläkin on toimintaa. Jää turhan usein tämä osa foorumista tarkistamatta...

    Kesällä pitäis tehdä töitä niin paljon kuin vaan saa vuoroja varattua. Se vaan sattuu olemaan hyvin vaihtelevaa tarjonnan suhteen. Sit on tulossa kauan odotettu matka Britteihin heinäkuussa! Pääsee jopa puhumaan englantia pelkän kirjoittamisen ja kuuntelemisen lisäksi.

    Noin muuten aika kuluu varmaan pitkälti Helsingissä. Varmaan vähän vaihtelee ajanvietteet, tällä hetkellä päälimmäisinä on oman ficin kirjoittaminen ja X-Wing kirjat. Aina sitä jotain SW aiheista tekemistä pystyy kehittämään, on se sitten lukemista, kirjoittamista tai piirtämistä! :D Sit jos pääsis viel tekemään fani-leffaa niin ois sekin puoli valloitettu.
     
  15. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Kirjotetaanpa nyt taas vaihteeksi tänne.
    Sain kesätöitä toisesta kaupungista, ja muutin sinne sitten tätini työ asustelemaan. Arki-illat työskentelen ja päivisin oleskelen lähinnä sisätiloissa, kun en kyseistä kaupunkia erityisemmin tunne ja keskustaankin on kahdeksan kilometriä matkaa. Työpaikka on kyllä tosi hyvä, että oon vaihteeksi jopa oikeesti tyytyväinen elämääni. :p Se johtuu kyllä siitäkin, että pääsin yliopistoon. Muutto on edessä joskus loppukesästä, mutta en vielä erityisemmin ajattele sitä. Asunto on hakusessa, ja toivottavasti löytyy yksiö, mutta aika vaikeelta kuulostaa sopivan asunnon löytäminen.
     
  16. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mitäs tässä, näin pari kuukautta myöhässä vastaan. Työpaikka vaihtuu kuun vaihteessa, pomo ei vaan usko sitä vielä(kään). Perjantaina alkaa puolentoista viikon kesäloma (viikko pidetty kesäkuussa) ja sillai. Kyllä se tästä :)
    Koulu loppui viime vuonna valmistumiseen, koulutuslinjaltani meitä valmistui ajoissa peräti kolme yksilöä.
    Pipari-ISD:n syötin jo silloin joskus pikkusiskoilleni ja -veljelleni. Se pääsi vähän kärähtämään pienempien palojen kohdalta.

    Tuo on muuten ykkösärsyttävää. Tuleen pitäisi tuommoiset tuikata [face_plain]

    Kuulostaa perin jännittävältä [face_thinking]
     
  17. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Totuushan on se, että vuosien yrittämisen jälkeen keitän edelleen todella pahaa kahvia, ja ainut keinut saada siitä siedettävämpää on käyttää kardemummakahvia, se pehmentää kitkerää makua. Robert's Coffeen versiota käytän yleensä, satuin vaan olemaan viimeksi ekohippikaupassa (l. Ruohonjuuressa) kahvin loppumisen aikoihin. Teetä menin ostamaan, kahvia jäi käteen, mutta niin se vaan menee luonnonjärjestys.

    Ajattelinkin huomenna viedä töihin kyseistä kahvia, siellä keitetään joka päivä vaniljakahvia, joten vaihtelu virkistänee.

    Meitsi valmistui myös viime vuonna, yli vuoden olen nyt tehnyt töitä, ja yrittänyt miettiä mikä minusta tulee isona.
    Seuraava elämän kohokohta on viikon loma syyskuussa. Joululomaa ainakin 2 kuukautta sitten!
    Hmm, kertoo tietysti jotain innokkuudesta tehdä töitä, kun puhuu vain lomistaan...

    6 tuntia päivässä pitäisi kaikilla aloilla olla ehdoton maksimi, riippuen tietysti kuinka projektiluontoista työ on. Mutta työmäärä korkeintaan 30 tuntia viikossa, mieluummin vähemmänkin, ideaali voisi olla 4 päivänä viikossa 6 tuntia. Tässä tämä tuntuma vuoden aikuistelun jälkeen, olen patalaiska, ja ainut mikä motivoi on raha.

    Ei se solukaan välttämättä niin paha ole. Minäkin ajattelin, että en varmaan yhtään sovi solueläjäksi, viihdyin yksin ja hälinä häiritsee, mutta niin vain kävi että viihdyin 3 hengen ahtaassa solussa melkein kolme vuotta. Toista kämppistä näen edelleen satunnaisesti, toinen on vieläkin parhaita kavereitani. Ennestään ei tunnettu toisiamme, mutta siinähän sitä pakosta ystävystyttiin, kun kaikki oltiin samassa tilanteessa ja samanluonteisia. Kaikki riippuu siitä, millaisia muut kämppikset sitten ovat. Poismuuton jälkeen tuntui joskus jopa yksinäiseltä, solussa sai seuraa jos halusi, ja jos halusi rauhaa, pisti oven kiinni. Mutta kyllä se oma kämppä tietysti on paras, ei käy kieltäminen.
    Onnea opiskelupaikasta!
     
  18. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Millos sun koulu alkaa, CG? :) Ja onneks olkoo opiskelupaikasta :)!
     
  19. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    sori vastasin eri juttuun ku tohon sun ;D miten menee.?
     
  20. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Chiguki täällä :) Miten menee?
     
  21. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Jaahas, siitä onkin jo vierähtänyt tovi jos toinenkin kun täällä on viimeksi tullut käytyä. Elämäntilanteet ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin, mutta nykyään menee paremmin kuin koskaan. Hauska nähdä, että samaa porukkaa käy yhä satunnaisesti täälläkin palstalla. Täytynee taas hieman useammin selailla tätäkin foorumia.

    Ja loppuun päivän vitsi:

    Eräässä puhallintriossa Timppa soitti tuubaa, Seppo soitti saksofonia, ja Pertillä oli piccolo. Kerran trio lähti kiertueelle eri kuninkaiden hoveihin.

    Ensimmäisessä hovissa konsertti oli onnistunut, ja kuningas palkitsi soittajat täyttämällä heidän soittimensa kullalla. Tuubaan meni kultaa aika paljon, ja saksofoniinkin ihan mukavasti, mutta Pertillä oli se piccolo.

    Toisessakin hovissa konsertti oli menestys, ja kuningas palkitsi soittajat täyttämällä heidän soittimensa viinalla. Tuubaan viinaa meni paljon, ja saksofoniinkin ihan mukavasti. Mutta Pertillä oli se piccolo.

    Illalla soittajat lähtivät juhlimaan. Timppa ja Seppo ryyppäsivät ja käyttelivät ansaitsemiaan kultavaroja. Pertti seuraili myrtyneenä tilannetta sivusta.

    Seuraavana aamuna esiinnyttiin taas uuden kuninkaan hovissa. Timppa ja Seppo olivat kaameassa kankkusessa, eikä soitto luistanut lainkaan. Kuningas suuttui konsertin huonouden johdosta ja määräsi, että soittajia rangaistaan työntämällä heidän soittimensa heidän perseeseensä. No, eihän tuubaa kenenkään perseeseen voi työntää, eikä kyllä saksofoniakaan. Mutta Pertillä oli se piccolo.
     
  22. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Mullaki oli tos jonku aikaa ku olin viimeks ollu kunnolla täällä, Tod :)
    Mut hyvä et sul menee nyt hyvin elämässä :)

    Auts :) Aika paha toi vitsin loppu [face_laugh]
     
  23. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Ehhehheheee :D (<-vitsiin liittyvää hihittelyä)
    Todille vaan o/
    Enää Tintti puuttuu.

    Minusta tuntuu, että koko ajan menee paremmin kuin koskaan.
    Elämästä tulee koko ajan kivampaa.
    Peilistäkin katsoo vuosi vuodelta takaisin aina paremman näköinen naikkonen, ehkä näköni huononee samalla käyrää noudatellen.
    Lisäksi olen huomannut sen, että kun kengänkoko ei ole muuttunut moneen vuoteen, niin tennareita kertyy ihastuttavan suuri valikoima, veikkaan, että kymmenen vuoden päästä olen jo ihan hurmiossa joka kerta kun tulen kotiin ja tennarimeri tervehtii ovella. Jos niitä alkaisi laittaa eripareittan vierekkäin, oppisivatko ne lisääntymään keskenään?
    Vuosien vierimisessä on siis etunsa, peppu levenee mutta pito paranee.

    Muuten on siis kivaa, mutta tällä hetkellä vähän nyppii, kun olen ollut kohta kuukauden poissa kotoa työkeikalla. Enää viikko jäljellä!
    Eikä Suomi voittanut Eurotanssikisoja, vaikka oli ainoita aitoja tanssiesityksiä ilman showlärpätyksiä :/

    Aika mennä nukkumaan, kun elämä<tennarien lkm. Huoh.
     
  24. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Mä sitte löysin yksiön n. 3 kilsan päästä yliopistolta. Suht tyytyväinen oon asuntoon, mut se vois kyl ol lähempänä keskustaa. En sit oo ihan varma, että pistänkö viel jotain muuta hakuun. Ihana kuitenki, ku on vihdoinki oma rauha. Kukaan ei enää komentele eikä tarvi siivota muiden jälkiä :D Kiitos onniteluista! :)

    Koulu alko 2.9. Eka viikko oli sellasta pientä tutustumista, ja oltiin vaan pari tuntii siel. Ens viikolla alkaa sit jo luennot sun muut harjotukset. En kyl viel kauheesti ees tajuu tosta lukujäjestyksestä, tai muistakaan jutuista. Kyl kai ne sit pian selviää :p Ja kiitoksia! :)

     
  25. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Pinea, hyvä et tennarivalikoima vaa kasvaa :)

    [face_laugh]

    CG, hyvä et teil alko sitte aika rauhallisesti :) Mul alko koulu 2.9. myös ja heti vaa luennoille [face_plain] Mut kyl se tästä.