main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

  1. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Mä en oo nyt vähään aikaan tehny oikeen mitään ruokaakaan, kun syön melkee aina yliopistolla. Viikonloppuna tulee joskus tehtyy poikaystävän kanssa jotain, mut ei me mitään erityisen hienoja ruokia olla vielä laitettu. :p Hyvän ystävän kanssa on ihan kiva laittaa ruokaa, mut muuten se on tylsää. Sit sellasta hyvää keittiökaveriakin on aika vaikee löytää, kun miettii vaiks jotain kotitaloudenki tunteja sillon joskus... Vaiks oliskin hyvä ystävä, niin keittiössä sitä voi helposti tulla erimielisyyksiä ja ärsytystä. :p Aa, millassii salaattei oot tehny? Niinpä, ainakin on terveellistä. :)
     
  2. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    No olipas tämä viestin kirjoittaminen tullut jotenkin vaikeaksi. Tai sitten en vain osaa, mutta uskon kyllä, että jotain on muutettu, eikä minulta ole taas kysytty mitään.

    Minua vähän ärsyttää, että se Clone Wars alkoi ihan huomaamatta. Ehkä siitä jotain mainoksia on tullut, mutta en minä niitä nähnyt :/ Tulee semmoiseen aikaan, että en yleensä ole telkkarin äärellä kuin sattumalta. En sitten alkanut katsoa sitä, kun sitten harmittaisi ekojen jaksojen menetys.

    Miksi muuten talvi ei ikinä voi olla oikeaan aikaan täällä etelässä? Siinä joulun tienoilla siis. Sitten alkaa helmikuussa puskea vähän lunta ja pakkasta, juuri kun on ajatellut, että kohta ne ilmat lämpenevät, kadut sulavat, räystäät tippuvat ym. tuttua kevätkamaa.

    Huh huh. Väsyttää ihan kamalasti, ja tiskata vielä pitäisi. Onneksi tilanne keittiössä ei ole tavallisen paha, aika mediumtiskit tulossa.
    Leipominen on mukavaa, mutta ruoanlaitosta en tykkää. Mieluummin syön leipää, kuin alan tehdä ruokaa. Hmm, mieluummin teen itse sen leivänkin, kun jotain varsinaista ruokaa. Viimeksi tein valkosipulista chili-korianterileipää, laitoin kyllä korianteria rutkasti vähemmän kun ohjeessa, kun laatta meinasi lentää jo puolta desiä silppuessa.
    Mutta siis valmiina erittäin hyvää, korianteri haisee vain tosi tosi tosi pahalle.
    Tässä ohje mutta varokaa silmiänne... Ai ai, särkee.
     
  3. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Hm, leipää pitäisi tehdä, kun laskiaispullat onnistuivat ihan kivasti. Valkosipuli on tietysti osana reseptissä, mutta taidan skipata korianterin [face_thinking]
     
  4. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Jos nyt ruoasta puhumista jatketaa, niin tietäsikö kukaan mitään hyvää reseptiä kookoksesta? :p
     
  5. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003

    Oih, haluan tämmöisen!

    http://www.flickr.com/photos/nickisconfused/3103572428/in/set-72157611113065419/
     
  6. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Ei kookoksesta saa mitään muuta hyvää kuin Monty Python -aiheisia esineitä.


    Meinasin aiemmin postata tänne viime viikonlopun Model Exposta, mutta viime vuonnakin vain Chigu kävi huutamassa, notta "evvvvvvk" niin jätinpä väliin [face_thinking]
     
  7. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Mites on kesä pöristellyt? Kohta jo elokuu, hui o_O!

    Ja ISD, kyllä minä olisin mielelläni kuullut modelexposta, ei noista nuorista kannata välittää, on ne niin sellaisia. Kyllä sitten kun itse lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä, niin alkaa kiinnostaa muukin kuin Anakin. Eli ihan kaikki.
    Paitsi lapset. Se on ainut poikkeus, siinä ikä ei tuo muutoksia. Jos pienenä tietää, ettei ikinä halua lapsia, niin se on sitten siinä.
    BabyExpot on kyllä ehdoton nöynöy.
     
  8. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Pidän lapsista, itsekin olin junnuna.

    Vuosia kyllä rupeaa kertymään itselläkin huolestuttavaa tahtia. Välillä tulee aina fiilis, että tähän mennessä olisi pitänyt saada jo jotain aikaankin elämällään. Mutta en nyt liikoja valita, kyllä ihan hyvin pyyhkii.

    Model Expossa ei ole tullut enää vuosiin käytyä. Tuli vaan taas mieleen, että viimeisinkin pienoismallinikin on yhä keskeneräisenä kaapissa. Se kun jäi joskus kesken, kun talo meni julkisivuremppaan, enkä pystynyt tuulettamaan muutamaan kuukauteen. Pitäisiköhän kaivaa se taas esiin joku päivä.

    Ja loppuun perinteiseen tapaan vitsin tapainen (vaikka tämä taitaakin olla varsin totuudenmukainen):

    Eri kansalaisuuksista koostuva seurue meni ravintolaan ja kaikki tilasivat lasin viiniä. Kun viinit tuotiin pöytään he huomasivat että jokaisessa lasissa oli kärpänen. Miten he toimivat:

    Englantilainen vaati uutta viiniä uuteen lasiin.
    Ruotsalainen tahtoi uutta viiniä vanhaan lasiin.
    Suomalainen otti kärpäsen pois ja joi viinin.
    Venäläinen joi viinin kärpäsineen.
    Kiinalainen söi kärpäsen ja jätti viinin juomatta.
    Juutalainen myi kärpäsen kiinalaiselle ja viinin suomalaiselle.
    Italialainen joi 2/3 viinistä ja vaati uutta viiniä.
    Skotti otti kärpästä kurkusta kiinni ja karjui: "Nyt perkele oksennat kaiken minkä joit!!"
    Amerikkalainen vaati tuohtuneena miljoonan dollarin korvauksia.
     
  9. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Jaaha, perjantai-ilta yksikseen kotosalla eikä mitään tekemistä. Senpä kunniaksi lueskelin vanhoja postauksiani näillä foorumeilla. Mielenkiintoista näin jälkikäteen kerrata, mitä joskus muinoin on tullut kirjoiteltua. Aika monet mielipiteet ovat vuosien mittaan muuttuneet, ainakin pahimmat kärjistykset ovat jääneet pois.

    Varsin kiinnostavaa oli myös katsella tietoja vanhoista postaajista. Lähes kaikki ovat jättäneet kokonaan tämän paikan pölyt taakseen, mutta muutamat sinnikkäät jaksavat yhä. Itsehän olen pitänyt lukuisia pitkiä taukoja täältä reilun kymmenen vuoden kokonaisajan kuluesssa (10v, joko siitä on niin turkasen kauan), mutta aina silloin tällöin tulee palattua tännekin. Miksi näin tulee tehtyä, sitä en oikein pysty selittämään. En ole aikoihin löytänyt yhtään kiinnostavaa topiccia. SW on muutenkin ollut aika pienessä osassa elämää viime vuodet (no, pelasin sentään KOTORit läpi taas tässä kesän aikana).

    Eipä minulla taaskaan ollut mitään varsinaista sanottavaa, kunhan päätin kirjoittaa taas jotakin.

    Ja loppuun vitsi:


    Turkulainen oli juttusilla espoolaisen kanssa, kun espoolainen käytti sanaa "logiikka".
    "Mikä semmone logiikka o?" kysyi turkulainen.
    "No", sanoi espoolainen, "Otetaas esimerkki. Onko sulla ruohonleikkuri?"
    "On, on" vastasi turkulainen.
    "Nonii", espoolainen sanoi, "Logiikan mukaan sulla on silloin nurmikkokin."
    "Nii onki!! Kaik sääki tiäräs" innostui turkulainen.
    Espoolainen jatkoi: "Ja siitä loogisesti päätellen sinulla on myös talo, eikö niin?"
    Turkulainen hihkui "nii onki, kui sää VOIS tiättä tommossi!!"
    Espoolainen jatkoi: "Ja kun sulla on talo, voisi ajatella, että sulla on vaimo myös".
    "No nii o, kiljui turkulainen.
    Espoolainen totesi: "Ja siitä päättelen, että sinulla on vaimo, niin et ole homo.
    Tätä kutsutaan logiikaksi."

    No turkulainen lähti siitä sitten ja tamperelainen tuli kysymään, että mitäs juttelitte espoolaisen kans.
    "Logiikast", rehvasteli turkulainen.
    "Mitäs semmonen on?", kysyi tamperelainen.
    "No mää anna esimerki", sanoi turkulainen, "Onk sul ruaholeikkuri?"
    Joho tamperelainen sanoi, että "Ei oo".
    Turkulainen siihen: "Loogisest ajatelle se tarkotta et sää oles HOMO!!!"
     
  10. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Minä ainakin yritän muistaa, että olen ollut hyvin pieni silloin kun tulin tänne. Annan anteeksi kaiken itselleni, mikä nyt näyttää lapsellisuuksilta. Alkaa kuitenkin hymyilyttää kun lukee omia ja muiden vanhoja viestejä :)
    Aloin stalkata tätä porukkaa abivuonna, ja rekisteröidyin sitten silloin kun lähdin opiskelemaan.
    Jotain tämä foorumi kyllä on saanut aikaan. Tein fuksivuonna yhteensä 4 opintoviikkoa(!!!), ja ei, se ollut tämän foorumin vika, mutta tänne oli kiva tulla kirjoittelemaan ja lukemaan viestejä, jotka olivat muusta elämästäni riippumattomia.

    Star Warssit ei ole jääny mitenkään syrjään elämästäni, haaveilen edelleen kokonaisen faniasusteen tekemisestä ja tykkään elokuvista, mutta yhtä vähän olen harrastanut mitään tähän liittyvää kuin mitään muutakaan. Käyn nyt kolmatta vuotta töissä oikeastaan aika kokopäiväisesti, ja se vie kaiken mehun minusta. Kun tekee jotain vain rahan vuoksi, ja haaveilee siitä, että vielä joskus tekisi jotain josta oikeasti nauttisi, hmm... Työpäivien jälkeen olen se lysähtänyt hahmo sohvan nurkassa, joka vain jaksaa muistella, että on joskus harrastanut maalausta, pelaamista ja jopa liikuntaa.
    Hirveän onnellinen olen ollut koko ajan, ja elämä vaan tuntuu kivammalta koko ajan, niin kuin jossain edellisessä viestissä jo sanoinkin. VAIKKA tuntuu että olen pyörähtänyt ympäri ja olen taas samassa pisteessä kuin tänne tullessani. Pitäisi keksiä mitä tekee isona, mihin menen nyt. Ihan samanlainen olen kuin silloinkin, mitä nyt ehkä himpun verran itsevarmempi töiden myötä, mutta paljon tyhmempi toisaalta, kun ajatukset pyörii koko ajan samoissa asioissa samanlaisten tyyppien kanssa.

    Aina joskus mietin, että olisi ollut hauska tavata oikeassakin elämässä teitä.





     
  11. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mjoh, tulipa siellä MExpossa palloiltua taas, enkä edes ainoana täältä, vaikka sitä onkin ehkä vaikea kuvitella - tai sitten ei. Vaan siellähän oli samaan aikaan elukkaexpot ja lapsimessut niin noita miniatyyri-ihmisiä ja niiden huonosti tilaa hahmottavia vanhempia olikin sitten vaikka miten paljon.. Eivät meinaan osanneet kulkea niiden hyökkäysvaunujensa kanssa niin ollenkaan vaan olivat aina ja jatkuvasti tukkeena (eivät tietenkään kaikki, mutta se silmiinpistävä osuus pistikin sitten muita pahemmin). Hiostava paikka kaikenkaikkiaan, mutta aika jees.
    (Vein minä sinne oman tuotoksenikin ("Kiusanhenget") näytille ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi. Sain hassun pystin III-sijan kunniaksi (kaikki saivat jotain, ymmärtääkseni, kun meitä ei edes ollut kuin neljä :p ))

    Niin joo, jopa minä olen nyt erehtynyt puolimiittaamaan jengiä (Silakka (jo neljästi! WTF?) ja joitain muita nimimerkkejä (ilmeisesti enemmänkin ts.netin puolelta)).
    Tälle puolelle erehdyn aika harvakseltaan ja postaan vielä harvemmin. Hieman oli erilaista kun itse tänne päädyin.. Vaan minkäs sille mahtaa?

    Luonnollisesti unohdin taas loput siitä, mitä olin typottamassa. Ehkä seuraavalla kerralla [face_thinking]
     
  12. Taivasvaeltaja

    Taivasvaeltaja Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 29, 2003
    Piti quotata ihan siitä ilosta, että pääsee kokeilemaan, miltä tää foorumi taas siitä näkökulmasta näyttikään...

    Täällä on nykyään aina niin kuollutta, että about kerran vuodessa tapahtuvat käynnit on lähinnä surrealistisia... Joskus tällä puolella oli elämää melkein siinä missä Pilvarissakin - nykyinen Tähtiensota.net ei sekään kovin aktiivinen enää ole. Edes Mitä kuuluu? ja Elokuvia valkokankaalla -ketjuissa ei näy juuri koskaan mitään, varsinkin viimemainittu on nykyään melkeinpä omaa yksinpuheluani vaikka varmasti jengi leffassa käy.

    Näillä boardeilla käydessä aina naurattaa se, miten aikanaan oli niin cool mollata TFN:ää ja heittää läppää Joshua Griffinin(?, eiks se tyyppi vaikuttanut täällä?) sieniensyömisestä. Itse otin kai tämän saitin jonkinnäköisenä vakavana tietolähteenä enkä tainnut tulla itse vakavastiotetuksi sen(kään) takia. Sitten oli se johtava spoilerisivu eli MF.com...

    Niin ne ajat muuttuu... Harvakseltaan tulee Warssia enää vahdattua, mutta silloin kun tulee (nytkin kyylään tuubista kun DVD:t on Suomessa ja minä Kanadassa) niin aika nostalgisilta maistuvat.
     
  13. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mjo, on se warssivauhkoaminen päässyt vähän rauhoittumaan tässä vuosien saatossa, ainakin omalla kohdallani.
    Minä muuten jopa ihmettelin, mikä tässä boardisoftassa niin ärsytti kaikkia muita, minä kun naksuttelin ihan tyytyväisenä. En ihmettele enää, tämä on aika kurja. Eri lautojen sisällöstä en sitten osaakaan sanoa mitään, kun en ole niilläkään pomppinut enää vuosiin.


    Kenelleköhän muuten sopisi valittaa (turhaan), että tuo yläbanneri tilettää rumasti vaakasuunnassa? [face_thinking]
    Meinaan, että minkälaisille leveyksille nuo kuvat on oikein tehty (kuudennen planeetan jälkeen toistuu neljäs noin 3/4 oikeasta laidasta jne) ja millä designidealla [face_plain]
     
  14. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Jenkit ja niiden vuosia perässä tuleva teknologia. Ei taida kovinkaan suurta huutoa olla tehdä TFN:n kuolleiden foorumeiden teemoja toimimaan HD-näytöillä.
     
  15. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Mjoh, vaan menepä mihin tahansa näistä ja huomaa, kuinka tällaista laajakuvapasketta (vain 1680x1050) ei tueta oikein. ei sen nyt luulisi niin vaikeaa olevan kun minäkin saan tehtyä taustat, jotka eivät paskoudu ihan samantien* [face_plain] Näyttää sekä amatöörimäiseltä, että ihan hiton typerältä.
    Osaaminen on taitolaji ja joiltain se näyttää olevan tyystin hukassa [face_plain]


    *) IE6-tukea en harrasta kuin töissä ja sitäkin vain pakosta.

     
  16. Pinea

    Pinea Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 21, 2003
    Minun Fujitsu Siemens Amilo Superpuhisijakannettavani näytön tällä puolella ollaan ihan tyytyväisiä siihen, miltä foorumi näyttää. Selaimena käytän aina Operaa, ja tietenkin kaikki näyttää sillä tosi hienolta. Äsken huvikseni tartuin niin sanotusti tulikettua hännästä, ja yritin katsoa sillä tätä samaista sivua, ja näytti kyllä aika hirveältä. Ei ole Operaa laittanutta! (Paitsi äiti laittoi aina joskus, kun oli pitsapäivä, mutta silloin sai yleensä tropicanaa operan lisäksi.)

    Olenhan minäkin ihan-lähes-melkein oikeasti miitannut paria teistä, kun olimme silloin saman päivän aikana syömässä samassa paikassa eri aikoihin, näin ainakin muistelisin joskus käyneen. Siinä oli jännitystä kerrakseen. Olisin ollut ihan tärinässä, jos olisin tiennyt etukäteen. Olisi jäänyt hernesoppa ja letut syömättä (no en minä oikeasti muista mitä silloin syötiin).

    Huomasin, että olen tuolla aiemmassa viestissäni valittanut Etelä-Suomen talvisäistä, kun ovat niin kovin leutoja ja vähälumisia. Kyllä se niin on, että kun oikein toivoo jotakin, niin saa Golfvirrankin kääntymään!

    Näinpä.
     
  17. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    ¿Que coño? [face_thinking] Melkein muistan, mistä on kyse, mutten ihan kumminkaan [face_thinking]
     
  18. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Lueskelin tässä taas hieman sw-kirjallisuutta ja muistin taas tämän foorumin. Mitään asiaa minulla ei tietenkään ole, joten kerronpa taas hieman huonoja puujalkavitsejä.


    -Mitä poliitikko miettii ennen köysisillalle astumista?
    -Kannattaakohan tuo silta minua.

    Kiljupönttö meni anttilaan ja pyöri hyllyjen välissä reippaat puolitoista tuntia. Tässä vaiheessa tapahtumia seurannut myyjä ei voinut olla puuttumatta asiaan:
    -Anteeksi, voinko auttaa teitä jotenkin?
    -Ei kiitos, olen vain käymässä.

    -Miksi vintillä olevaa koiraa kutsutaan?
    -No vinttikoiraksi!
    -No juu, mutta myös siksi, että se tulisi alakertaan.

    Mies istui olusilla baarin nurkassa, kun yhtäkkiä äärimmäisen hemaiseva naishenkilö lähestyi häntä sanoen:
    -"Kelpaisiko seura?"
    Mies nousi sillä sekunnilla ylös, otti ja lähti, mumisten itsekseen:
    -"Eikö näistä lehtikauppiaista pääse millään eroon?!"

    Kummassa kädessä poliisi pitää pamppua?
    -vasemmassa, koska asiakas on aina oikeassa!



     
  19. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kas kummaa, nämäkin foorumit ovat siirtymässä johonkin. Ihan mukavaa, että joskus aprillipäivänä julistettuja juttuja muistetaan lyödä tuohon noottikenttään niin mekin, jotka emme selaa jotain Comms-osiota, kuulemme asioista. Ja "voi kamalaa" vaikkei olisikaan kuultu.

    Uusi setti tulee sykkimään (muistaakseni sangen yleisellä) vBulletin-alustalla. Kauanhan tätäkin on käytetty, ehkä liiankin (joidenkin error-viestien perusteella tämä foorumi toimii jollain asp-sivuilla, ei mikään ihmekään että on kuraa). Itsekin ollut listoilla "jo" kahdeksan vuotta, reilusti alle puolet siitä aktiivisena.
    Kehuvat, että ovat saaneet tuon uuden käikäleen näyttämään kutakuinkin tältä. Onko se nyt oikeasti kehumisen arvoista? Jos kerran vaihdetaan tuoreempaan softaan niin kai se saisi näkyäkin jossain [face_plain]

    Toisaalta, käyttäjät / asiakkaat kun ovat mitä aina ovat olleet ja tulevat aina olemaan, uutta pitää aina olla mutta silti mikään ei saa muuttua.


    Sori vaan jos toistan itsestäänelvyyksiä tai itseäni :p
     
  20. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kas vain, kukaan ei käynyt pistämässä pystyyn itsenäisyyspäivätopikkia. Hämmentävää suorastaan, se kun oli ainoa edes jonkinlaisella säännöllisyydellä täällä tapahtuva asia.
    Ehkä ensi vuonna tämäkään lirpake ei ole enää auki ja koko FFFi menee lukkoon? [face_thinking] En ihmettelisi.
     
  21. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    oon pitkästä aikaa käymässä ja aika hiljasta on... mitä luin vanhoja viestejä ja alko hävettää.!
     
  22. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Sitä sattuu.
     
  23. Taivasvaeltaja

    Taivasvaeltaja Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 29, 2003
    Pilvari sitten haudattiin?
     
  24. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
  25. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Ei vitsi aloin nauraa. [face_laugh] Itteki aloin kirjotel tän joskus yläasteel tai ainakin siin lukion ekal. Nyt oon yliopistoo käyny jo kolme vuot ja huomaa kyl millee on kasvanu siin ajas.