main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Musik

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Dec 18, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Kläm lite på honom! Är han mjuk och sockformad så kan du vara ganska säker på att det rör sig om en socka!

    Kottonmouth kings... inte för att jag är en hip hoppare annars men de är ganska sköna...
     
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    hmm... Hip Hoppare... det är alltså en som gillar att hoppa och som är inne, lite hip typ... eller?
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nu är det klart vilket som blir det trejde stora bandet på Kalas-turnén i sommar. Det blir The Hellacopters. Mer att läsa finns i vanlig ordning hos dagensskiva.com.

    EDIT: och Maladour, en hip hoppare är naturligtvis en höft som hoppar mycket ;).
     
  4. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Antar att The Hellacopters är ett bra tredje band.
    Fast Kent är nog dom som jag mest ser fram emot att se.
     
  5. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag ser mest fram emot Thåström. Hursomhelst så tror jag att det kommer bli en höjdare.

    //längtar
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    mmmmm
    Thåström är också bra, mycket skön sångröst och bra texter.
    Fast han verkar vara lite skum ibland.
    Eller det kanske är jag som är lite skum ;)
    Var skulle du se KALAS ?
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag ska se det i Säter.
     
  8. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Lite halvt om halvt Star Wars relaterat... Har ni lyssnat på gruppen Nerf Herder? Dom är ju riktigt coola... och så har de ett underbart namn oxo!!!
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag känner igen namnet, men har aldrig hört någon av deras låtar.
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    emilsson

    Ok, det låter ju bra.
    Ska se KALAS i Norrköping, det ska bli kul.
    Synd bara att det är så lång tid kvar ;)

    Malador

    Jag har hört lite av dom, tycker dom är sköna.
    Namnet är coolt, tror dom flesta har hört introt till Buffy men dom har ju gjort så mycket mer.
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tycker också det är alldeles för långt kvar. Jag har konsertabstinens av stora mått och den kommer nog inte botas förrän i sommar.
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Förstår precis hur det är.
    Det värsta som man kan vara med om är när man köpt en biljett typ 3-4 månader innan en konsert ska vara och sedan så ställs den in eller skjuts upp.
    Det är ju jobbigt i sig att man måste gå och vänta i månader och sedan få beskedet att man väntat i onödan är ingen höjdare.
    Själv tror jag inte heller att jag går på någon konsert innan KALAS.
    Ska du på någon mer konsert under sommaren ??
     
  13. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag ska se bob hunds enda sommarspelning i Stockholm. Det sker på Gröna Lund den 19 juni.
     
  14. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag har faktiskt inte hittat en enda konsert som jag är intresserad av att gå på i sommar... srogligt men sant... :( Borde inte Millincollin turnera Sverige? Kanske de redan gjort iofs...
     
  15. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Kul.
    Dom vet verkligen hur man spelar live.
    På deras konserter kan det mesta hända :)
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jo, och sen har de ju det skönaste mellansnacket jag hört. :D Jag såg dem tre gånger förra året och konserten på Cirkus den 1:a maj var nog den tredje bästa konsert jag någonsin sett. Helt underbar :).
     
  17. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Malador

    Har för mig att dom ska spela på Hulsfred i år.
    Vet inte till 100% men du kan ju forska lite.
    Dom är jäkligt bra, särskilt live.

    emilsson

    Absolut, snacka om att man får en energikick efter att ha sett dom.
    Är man lite nere innan man går på en av deras konserter så är man garanterat i glad efteråt. :)
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Sith_Lord har helt rätt om Millencollin. De spelar på Hultsfred. Allt enligt baksidan på min nya Sonic-tidning :D. Den innehåller förresten en stor intervju med Kent också :).

    Jo, man blir lycklig av bob hund live. Jag längtar ordentligt till den 19 juni. Inträdet ska tydligen bara ligga på 100 kronor som högst. Det är billigt.
     
  19. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Sonic ??
    Vad är det för tidning, måste vara något jag missat.
    Och 100:- låter ju great, mycket bra pris och man får ju valuta för sina pengar också.
    Hur många ggr har du sett dom live, jag har bara sett dom totalt 2 ggr men skulle vilja se dom igen.
    Vet du om dom kommer till Linköping eller i närheten i sommar ??
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Sonic music magazine heter tidningen. Den började tryckas för ett år sedan och kan köpas på större tidningsaffärer och Pressbyrån. Varje nummer kostar ca 60 kronor. För det får man också en CD per tidning som innehåller 18 nya låtar från olika artister. Jag tycker den är helt ok, inte riktigt i samma klass som POP var på 90-talet. De har dock riktigt bra recensioner.

    Jag har sett bob hund live tre gånger, första gången var på Cirkus, andra var på KALAS och den trejde var på Gröna Lund. Förutom i Stockholm ska de spela i Malmö (KB 25/6) och Göteborg (Trädgården 26/6). Sen spelar de även på Hultsfred.
     
  21. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    60:- för en tidning + CD låter ju trevligt.
    Eftersom jag gillar Kent så mycket ska jag nog se om inte jag också kan införskaffa senste nummret.
    POP var ju verkligen en pärla, Sonic kanske kan bli ett bra substitut för avsaknaden efter POP.

    Synd att inte Bob Hund kommer närmare mig än till Hultsfred.
    Tror inte jag har råd att åka till Hultsfred i år.
    Får hoppas att dom gör fler konserter framöver.
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det är nog mycket tveksamt om det blir fler konserter än dessa i sommar. Bandet håller på att spela in material till sitt sidoprojekt Bergman Rock och det kommer ta upp deras tid (enligt deras hemsida).

    POP var fantastiska, även om de ibland blev lite väl dikterande. Jag har kvar mina nummer och läser dem fortfarande. Andres Lokkos intervju med Bruce Springsteen kan jag läsa hur många gånger som helst och i samma nummer finns en underbar recension av bob hunds Jag rear ut min själ; allt ska bort. Underbar därför att den lyckas ringa in varför just ett band kan bli så speciellt för en.
     
  23. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Nope... Inga sverigedatum för Millencolin mer än 8 Juni då de spelar på Järntorget i Örebro och som sagt på Hultsfreds Festivalen. Därimot är det inga turne datum satta under juni mer än två-tre festivaler... Kanske?

     
  24. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Synd att dom förmodligen inte kommer göra fler konserter i år men dom kan ju inte hinna med allt :)

    Just det nummret av POP du pratar om är mycket bra.
    Kan bara hålla med. :)
    Jag läser också ibland om tidningarna eftersom det är så bra läsning.
    Köpte du ALLA nummer som kom ut ??
    Jag tror jag missade några nummer som verkar omöjliga att i dagsläge få tag på.
    Jag är övertygad om att det ALDRIG kommer komma en ny tidning som är lika bra musiktidning som POP var.

    Maladour

    Man kan ju alltid hoppas.
    Vet inte hur länge dom ska vara ute på turne i USA.
    Men dom borde ju göra några fler konserter i Sverige under sommaren.
    Så jag tror nog att det tillkommer ett par spelningar utöver dom 2 som är bokade.
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nej, jag har inte alla nummer. En av mina bröder prenumererade från nummer 12 och fram till nummer 24. Sedan köpte jag resten. Så de tio första har jag missat. Nej, jag tror inte heller det kommer komma en tidning i samma klass som POP, i alla fall inte på bra länge. De satte ju en sådan hög standard. Men jag tycker det finns ett par siter och fanzines på näten som lyckats ta det bästa ur POP och göra något bra av det i en mindre form.
     
Thread Status:
Not open for further replies.