main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Noget om LOTR-dvd'erne

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Paranorina, Sep 7, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Nemlig. Ikke som den lille pussy Anakin Skywalker der spørger en Jawa om vej. Dårligt Lucas. Kæmpe plothul!

    :)
     
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Skod håndboldkamp!!!!!! :(

    Se se, nu lærte jeg jo noget om min DVD-afspiller uden at læse manualen ;)

    Og med hensyn til at spørge ekspedienten, det er det han får sin løn for........ (gid mine kunder var så nemme, og selv fandt varerne. On second thought, let´s pass on that, huh, så havde jeg nok ikke noget arbejde! Spørg for he... næste gang ;))
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] - Coras, jeg tror at det var Jawaen der spurgte Anakin om vej :p

    Utinni!! Here comes the window cleaner!
     
  4. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
  5. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    rigtige piger spørger heller ikke om hjælp... med mindre han er høt :p
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Nu har jeg fået set begge EE DVD´er, og studsede over en ting. Er det med vilje at farverne på de ekstra scener er mere matte eller knap så klarer, end den originale film?

    Og scenen med Merry og Pippin, hvor de finder to tønder "fniseurt" og får grineflip..... dér var jeg selv færdig af grin ;) :D
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det har jeg ikke lagt mærke til, altså at farverne var anderledes...

    Jeg har set det før på special editions af gamle film hvor der er klippet noget materiale ind, som ligner at det bogstaveligt talt har ligget på klippegulvet siden filmen udkom. Men det burde jo ikke være tilfældet med LOTR filmene.

    Ja de extra scener med Pippin og Merry er guld værd, og det er fedt at man møder dem selv samme sted i starten af ROTK.
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg tænkte det kunne være for at vise hvornår det var nyt materiale og hvornår det var de gamle scener. Jeg nævnte det for min kollega, som jeg har lånt filmene af, og han havde selv tænkt det samme. Og det var ikke fordi jeg mente det var dårlige billeder/farver, men på en eller måde anderledes.... hmmmm, det er nok bare indbilning ;)
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg synes tit man oplever ringe kvallitet på ekstramatriale, når de viser klip fra filmen. Det er som om de bare har rippet det direkte fra VHS eller noget. Ikke at jeg er generet af det, det er bare .... sært.
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg tror det bare er fordi de har brugt færre penge på special effects i EE.
    I FOTR EE syntes jeg f.eks. der er nogle scener i starten, hvor man godt kan se, at personer er klippet ind.
     
  11. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det eneste problem jeg har med effekter i LotR er de gange man ser hobitterne oppe i det levende træ. Det skriger bare BLUESCREEN efter mig.
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg synes nu også der er noget galt med dimensionerne, første gang Gollum prøver at tage ringen fra Frodo. Man har lige set ham kravle langs en bakkekam, og så kravler han ned af bjergsiden, for at række ned efter frodo. Det ser ud som om han er flere meter over hobbiterne, og alligevel kan han række ned til Frodo.

    Hmmm, det var en kryptisk beskrivelse, fik i den? ;)
     
  13. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Nu har jeg fået tid til at se noget af ekstramatrialet.

    På en af DVDerne, snakker de om at det oprindeligt skulle have været en anden skuespiller, der skulle spille Aragorn, istedet for Viggo Mortensen. Så vidt jeg husker, var de startet på optagelserne før de fandt ud af at det var den forkerte skuespiller, og Viggo blev først hyret i sidste øjeblik.

    Er der nogen der ved, hvem der oprindeligt var hyret til rollen som Aragorn? Det synes jeg ikke man får at vide på DVDen.
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Personen der oprindeligt skulle have spillet Aragon er Stuart Townsend. Men det blev vurderet, at han så for ung ud.

    [image=http://www.luxuryfashion.com/ctheron_stownsend_brownleatherskirt.jpg] [image=http://actionadventure.about.com/library/graphics/stuarttownsendLXGpremiere.jpg] [image=http://www.stuarttownsend.org/Dorian.jpg] [image=http://img.ekstrabladet.dk/images/04/03/01/0403010357546154_e88babd9.jpg]

    Kæresten hedder Charlize Theron.
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Istedet for fik han lov til at være med i den fantastiske film LXG :p Gad vide om han ærgrer sig?

    Nej, LXG var ok underholdning, men det var ingen LOTR...

    Jeg har forresten hørt den egentlige grund til at han blev droppet som Aragorn, var samarbejdsproblemer... Han kom ikke til fægte-træning og tog vist ikke rollen så seriøst som PJ gerne ville have ham til det. At han var for ung til rollen burde de vist have opdaget under castingen... mange måneder før. Men det er altså den officielle forklaring.
     
  16. Lupus_Ignis

    Lupus_Ignis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 20, 2003
    <DELURK>

    Til gallapræmieren på RotK i Kjøwenhawnstrup skulle Jackson efter sigende have udtalt, at EE af RotK bliver på mindst 4 timer og 50 min(!)

    </DELURK>
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg var dér, og han sagde ikke noget om det på scenen.

    Men jeg ville ikke have noget imod hvis det var tilfældet :)
     
  18. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Lupus..

    Ja.. Han har eftersigende sagt at den varer over 4 50.
    Men flere rygter peger også på over 5 timer.

    Og.. Velkommen på boadet...


    JW
     
  19. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    WOW lupus er vendt tilbage til boardet... :eek:
     
Thread Status:
Not open for further replies.