main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norskprodusert Star Wars film

Discussion in 'Archive: Norway' started by dartherik, Dec 2, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Jeg er en gutt på 17 år som, sammen med andre venner, skal lage star wars fan-film som står i stil med de andre fan filmene på theforce.net/theater

    Filmen vil være full av effekter og ha en hvis story. Den skal altså ha en hvis kvalitet.

    Jeg har til nå klart å få til effekter som lightsaber og force lightning.

    Filmen skal hete: Star Wars ; Return of Exar Kun.(episode VIII)
    Bare tenkte at det var noen star wars fans der ute som kunne tenke seg å se en norskprodusert Star Wars fanfilm...

    for mer informasjon:www.upnorth.ionichost.com
    PS! siden er litt ustabil for øyeblikket, fordi vi bruker en gratis host, men vær tolmodig fordi den er ganske tøff(synes no jeg da)
     
  2. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Se på FanFilm posten, der diskuterer vi FanFilmene våre...
     
  3. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Ja, vi diskuterer dette under FanFilm
    Ãœber stilig side forresten!!
     
  4. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ok! Takk ska du ha ;)
     
  5. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Hehehe har du hele Castingen eller? kunne godt tenkt meg og vært med lissom!

    Jeg hadde digga hvis den filmen blir produsert!

    Konge Kult!
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Genial side! :)
     
  7. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ja, vi har ikke så mange skuespillere enda, så du kan få lov til å bli med ja.

    Men det kan bli et problem hvis du ikke bor i Bergen, fordi filmen innspilles i Bergen.

    Men hvis dette ikk er noe problem så går det helt fint..

    Hvis det er andre som vil bli med så er det bare å spørre... vi trenger mad mange statister... skal nemlig ha en hel hær med sither..
     
  8. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    dartherik:
    hehe...ser på det du skriver å tenker på meg selv...jeg trenger også endel statister til Returnof the empire, det skal være et stort slag i slutten av den...heldivis kjenner jeg mange på dramalinja i skien, så det skulle ikke være noe problem...

    I den sith hæren din, skal det være mange lightsabers med da? blir ikke det litt av en rotoscopng jobb da?...

    så du skrev om at du hadde lært deg force lightning, hvordan?...jeg prøvde meg på det i Photoshop, det ble sånn ok, men jeg må ha litt kontroll over selve lynet...bruker du photoshop til det du?
     
  9. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Takk og bokker mye men akkurat når skal den spilles?

    hvordan har du fikset lyssabler?

    The red-glow and Tha Saber!
     
  10. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    OMJ: Du kan finne en del Lightsaber tutorialer her på theforce.net. Her, her og her

    Du trenger også adobe photoshop, adobe premiere, et kamera og heftig med tålmodighet.
    Det er ganske enkelt.
     
  11. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Hadde vært innmari kuli å vært statist i en av filmene deres. Jeg er 1.95 og full av vrede. Si i fra hvis filminga tar dere til Horten.
     
  12. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Det blir ganske mye rotoscoping ja.. men synes det er digg å redigere når jeg tenker på resultatet ;)

    for å få til både lightsabers og lightning bruker jeg et program som heter adobe after effects.. det er knall bra.. men ganske dyrt, så ved mindre man skaffer seg det på andre måter er photoshop et greit alternativ. Det ganske likt photoshop bare med film.. det går mye raskere å lage lightsabers enn på ps og lightning er en ferdiglaget effekt...i tillegg er det veldig ideelt til den scrollene intro teksten... på fan films finner dere en tuorial(film) om hvordan man lager lightsabere i både adobe AE og PS.. så det er ikke noe problem... stresser litt med å lære meg å animere fly og slikt, så hvis det er noen som er god på det er de mer enn velkommen..

    Sith hæren skal bestå av så mange som gidder å bli med.. med lightsabere... i tillegg skal det være to små jedi battles på slutten også.. vi har fått med en skuespiller som er drit flink å fekte.. det er nesten som å se darth maul in action..

    i tillegg skal vi muligens få leie en stormtrooper drakt(en som ble brukt i episode IV) så det blir jo også ganske kult...

    Jeg har som mål å få filmen så bra som overhode mulig, og prøver å læere meg alle slags mulige kameratriks..

    jeg har en teaser som jeg lagde i sommer på 5 mb som vil bli lagt ut på siden så snart vi får plass..

    Hyggelig med god respons!!!
     
  13. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    innspillings dato vil legges ut på siden så fort den er bestemt..

    Horten, nja.. koster litt mye penger å forflytte crewet så.. men ellers takk :)
     
  14. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Ikke Horten? Hmm... Neste fly til bergen er??? Tja, det hadde vert gøy å verra med, for se om jeg har mulighet. Skolen er liksom litt i veien, da.

    Jeg og OMJ (og tydelighvis også Darth_Incubator) er fra Horten...

    (Rotoscoping:roterende filming?)
     
  15. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Ja incubator hvem er du? en random Star Wars Fan? DarthErik skal dere ha noen Bounty huntere med ? kunne gjærne spilt bounty hunter i mandalorian Armor Digger de armorene

    De armorene er ganske råe!

    Skal tenke på saken ! men har du masse produsert sabler?
     
  16. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Ooshati er ganske heftig dreven til å animere fly og sånt :). I 3DSMAX.
     
  17. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Jeg bruker Photoshop til å lage lightsabers, for der kan jeg få den maksimale effekten og kan gjøre mye mer der enn i After Effects...hvis du skal animere noe foreslår jeg at du bruke 3D Max, skaff deg det på nettet for det er sinnsykt dyrt, jeg tror prisen ligger på 35000 kr. nå. Du får også tak i mange ferdig lagde modeller til Max
    her.

    Budsjettet til filmen min og MaxPayne sin er på et veldig stramt budsjett, så vi skal lage våre egne Stormtrooper drakter(skikkelig fattige, men får kanskje tak i vakummaskin til å lage former, eller så bruker vi papp), så kjøper vi hjelmer på nettet. Det fins flere steder man kan søke om støtte til kultur proskjekt, man får penger, gjennomsnitlig 5000 kr. hvis man er heldig...
     
  18. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Skal du være med på filmen eller maxpayne???

    har du laget din egen sabel hværtfall jeg og dod har designet våre egne invendig og utvendig ! (Based on informasion from Books)
     
  19. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Er med på Ooshati sin ja, hadde også vært drit kult å hatt en liten rolle i en av deres filmer da :)

    Har ikke laget min egen lightsaber ennå, men håper på å få begynt på en snart.
     
  20. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Det hadde hvært kult...
    men må tenke på saken sidenjeg bor i vestfold!

    ¨det og lage sin egen sabel er ikke vanskelig når du har noe og construere etter min sabel er Basert på litt på Darth Vader's sabel og litt Qui-Gon! jeg Har bygd min som batteri kurven nesten mottoppen fordi jeg valgte og legge krystallen nesten på toppen av sabelen.... Jeg konstruerte ssabelen med 2 energi "Reaktorer" kilder! Det går 4 kontakter in til krystallen som konsentrere seg så det Blir gitt en Yellow-Blade funskjon!

    jeg har en del bøker som jeg har gått utifra!

    Skal bare få bygd den i metal så jeg kan tre et (blade) oppi en stang som da kan konfigureres !
     
  21. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Men darthErik hva med sabelene mener Lightsaber(som du holder) det funker vell ikke og animere en sabel hånden til en random guy?


    I filmen din er Leia Jedi??
     
  22. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ooshati:
    kunne du tenke deg å være med i filmen min som animerer? Har 3Ds max, men forstår ingenting av det.. så hvis du hadde giddet det så hadde det vært drit bra..

    OMJ:
    Lightsaberen animeres oppå en rød pinne med håndtak på... siden en venn av meg(han på bildet) holder den bak ryggen sin ser det slik ut..

    Leia er jedi ja.. men bare sånn passe flink.. har valgt å ikke følge den allerede lagde historien.. slik at luke har fått en datter som skal bli drit god i løpet av episode VIII og IX.. filmen er nemlig basert på en fortsettelse.. har også vurdert å droppe han-solo, fordi han er liksom bare en mann med gønner hvis rollen ikke spilles av Harrison Ford...

    Du har mekket lightsabere sier du? det høres fett ut.. i min film har vi bare brukt teip til håndtak, men det hadde jo sett bra mye mer realistisk ut med real ****..

    dod:
    hvis skolen er et problem kan vi jo finne en rolle som ikke er aaaltfor stor til deg, også kan du komme ned til bregen i vinterferien eller noe sånt.. det blir jo en ukes filming.. og hvis du får med deg de andre så kan vi lage et stort sammarbeid eller noe sånt, siden derre tydeligvis har lang erfaring med film..

     
  23. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    dartherik:
    Takker og bukker for tilbudet, men jeg er ikke veldig god jeg heller, har bare holdt på i et halvt år med animeringen, men jeg kan det grunnleggende i anemeringen til Max, jeg bruker modeller som andre har laget og noen av dem kan være litt køddene å animere, deler flyr hit og dit...men det finnes mange gode modeller også...Nå forsker jeg mye på lys i Max, som lens flare, glow, etc...som jeg kan bruke til engine glow, eksplosjoner, stjerner og blasters...noe jeg og MaxPayne har også fundert litt på er hvordan man kan få en bakgrunn til å følge bevegelsene til kameraet(at du ser bakgrunnen forandre seg ettersom at kameraet beveger seg, og ikke at bare bakgrunnen står helt stille)...holder på å lage en scene fra Corusant i Max med modeller fra SciFi3D...

    Tips: det finnes endel tutorials om hvordan man bruker max til forskjellige ting i Help menyen i Max.

    Skjekk hjemmesiden min her for å se teaser trailerentil FanFilmen min, der har jeg brukt litt 3D Max, bare noe enkle greier...

    Det kan hende vi kunne ordnet noe, det blir litt vanskelig siden du holder til i Bergen og jeg i Skien, men har du ADSL?...jeg skal snart få ordnet opp web-camen min, sammen med en annen kamerat av meg(vi skal også lage film) skal vi ordne slik at vi kan jobbe hos oss selv med filmen og ha en videolink mellom oss, dessuten ville det gå raskere å overføre filer(filmer) til hverandre når de var ferdig animert...
     
  24. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Bounty huntere.. hmm.. har ikke skrevet inn noen Bounty huntere i manuset, men det hadde jo vært kult da.. klarer sikkert å få presset inn en ny rolle ;)

    De som er noen lunde sikker på at de vil være med kan bare sende meg en mail(adrssen står på siden min) og så kan jeg sende dere manus og story..

    Hadde vært drit kult om den hadde blitt bedre enn de fan-filmene som er fra før.. har observert mange feil i de filmen, slik at det skulle ikke være umulig.. Hvilken fan filme er deres favoritt? min er BROKEN ALLEGIANCE, men så har ikke jeg sett alle da så..

    I tillegg har jeg gode nyheter angåenede min film.. jeg har fått 400MB på nettet til å legge den ut på..

    PS: siden kommer til å bli enda stiligere.. vi holder på med å lage en flash versjon av den.. :)
     
  25. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Høres bra ut.
    Vet du når den skal innspilles?
    Bare sånn cirka...
    Blir det i vinter, til sommer'n...?

    Broken Allegiance er bra ja. Har hørt Duality skal være bra, men jeg har ikke sett den.
    Laster forresten ned en som heter "Reciprocity" nå.
     
Thread Status:
Not open for further replies.