main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Andet god movie sci-fi

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Bearded_Jedi, Mar 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bearded_Jedi

    Bearded_Jedi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 8, 2005
    Okay, man kan vel blive enige om, at SW er fed film sci-fi/fantasy, men er der andet movie/TV sci-fi, der kan måle sig med Star Wars eller som bare er anbefalelsesværdigt?
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Tja, smag og behag er jo som bekendt forskelligt, men personligt kan jeg godt lide Star Trek. Det er ikke det hele der er lige godt, men over en bred kam synes jeg, at det er udemærkedet underholdning.

    Desuden synes jeg, at Stargate er god underholdning. Jeg har dog ikke fået set alle sæsonerne af serien og Stargate Atlantis har jeg aldrig set.

    Firefly og Serenity skulle også være ret gode, personligt har jeg dog kun fået set filmen indtil videre, men serien er klart på min liste over DVD'er jeg skal købe på et tidspunkt.

    Desuden kan jeg godt lide Alien, Aliens, The Abyss, The fifth Element, The Terminator, T2: Judgmentday, Timemachine og jeg kunne sikkert komme på flere, hvis jeg tænkte lidt mere over det. 2001 er dog ikke en af dem, selv om jeg har den i en top notch udgave og mange synes at den er über fed. Jeg har den mest blot fordi jeg synes at det da er en film man bør se, men ikke fordi den interesserer mig det store når jeg først har set den.

    Når du kommer med sådan et emne, så må du da også selv komme med nogle titler.;)
     
  3. Bearded_Jedi

    Bearded_Jedi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 8, 2005
    SÃ¥ gerne:

    Firefly/Serentiy: jeg har både serie og film på DVD, og jeg må side, at jeg synes det er en af de bedste nyere Sci-Fi serier. Den foregår i et spændende univers, har spændende karakterer, og så er den ikke overfladisk, men indeholder alt lige fra filosofiske emner til infantil humor. Den har alt.

    Star Trek: jeg kan også godt lide Star Trek. Jeg har hele den originale serie på DVD (inklusive den animerede serie) samt alle filmene. Jeg håber snart at kunne gå i gang med at samle Next Generation serien. Star Trek er faktisk ret sofistikeret og handler tit om interessante etiske, kulturelle og filosofiske emner.

    Buck Rogers in the 25th Century: disko sci-fi af bedste skuffe. Serien er fjollet og kitsch, og det er netop det, der er charmen ved den. I sæson to blev den mere seriøs, og også mere interessant, men det kunne seerne ikke lide så den blev aflyst :-(

    Battle Star Galactica (den original serie): igen en kitsch serie, der dog er mindre fjollet. Den behandler nogle meget interessante sociale og evolutions-filosofiske spørgsmål... og så er Dirk Benedict med!

    Flash Gorden (den helt gamle serie med Buster Crabbe): holder stadig, og har også den naive charme der kende tegner meget tidlig film/TV sci fi.

    Det var nogle serier. Jeg vender tilbage med nogle film senere.
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Åhh ja, Star Trek The Animated Series er også på min liste over DVD'er jeg skal have købt. Jeg har alle filmene og de andre serier, og selvfølgelig skal The Animated Series også med i samlingen.

    Angående Firefly, så ærgrer jeg mig også grumme over, at jeg ikke fik set den, da den gik på TV3+ (var det vist). Det havde jo ikke skadet at se den inden man køber den på DVD.

    De andre serier du nævner har jeg ikke set. Jeg har dog optaget nogle afsnit af Battlestar Galactica fra TV for nylig.

    Jeg ved også, at mange godt kan lide Farscape, men det er også en serie, som jeg aldrig har set, så jeg skal ikke kunne sige, som den er god eller dårlig.
     
  5. Bearded_Jedi

    Bearded_Jedi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 8, 2005
    Det er muligvis den nye udgave af Battlestar Galactica, du har set. Den har jeg faktisk ikke fået set endnu.

    Farscape har jeg heller ikke fået set, men jeg har også hørt, den skulle være udmærket.

    'Star Trek: The Animates Series' er faktisk ret god, og mange af afsnittene er indholdmæssigt på højde med den rigtige serie. De har den i TP-forretningen, der ligger mellem Valby og Frederiksberg, men den fås med garanti billigere på nettet.

    Du behøver ikke være bekymret over ikke at have set 'Firefly'. Jeg kan næsten love, at du roligt kan gå ind og købe den, og at du ikke vil blive skuffet.
     
  6. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Ja, det er vist den nye Battlestar Galactica de viste på TV. Jeg har dog ikke fået set den endnu, den er blot optaget til senere gennemsyn og hvis den er god, så kan det være, at jeg køber den på DVD.

    DVDoo har Star Trek The Animated Series til 300 kr. i en 4 disc udgave. Sjovt nok har de også en 5 disc udgave til 500 kr. og som er 26 minutter kortere end udgaven til 300 kr. Begge udgaver er R2 med dansk tekst, men den billige har kun 5.1 lyd på det engelske lydspor og 1.0 på de andre, mens den dyre har 5.1 lyd på alle lydspor, men det er jo kun det engelske der er interessant, så intet problem der.

    Jeg er skam heller ikke bekymret angående Firefly, men hvis jeg nu havde set den i TV, så skulle jeg ikke gå og tænke over, hvad alle er så begejstret over.;)
    I øvrigt, så er titlen på tråden jo "Andet god movie sci-fi", så alt i denne tråd er vel se-værdigt.;)
     
  7. Bearded_Jedi

    Bearded_Jedi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 8, 2005
    Jo, det er det engelske, der er interessant, da det jo er de oprindelige skuespillere fra serien, der lægger stemmer til. James Doohan (Scotty) lægger desuden stemme til de fleste andre mandlige karakterer.
     
Thread Status:
Not open for further replies.