main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Nu ska vi se här...

    Bio: 24 går utmärkt för min del. Ingen stress.

    Nina: :( (Du vet om att flygbiljetten inte är avbokningsbar, så du är fortfarande skyldig mig 5500?)

    Hotel: Jag vill minnas det. Dom kan inte kräva oss på pengar i vilket fall...

    Universal Studios: LÃ¥ter onekligen trevligt.

    Schema: Jag har inte planerat något hittills, verkar dumt att börja nu. :p


    /Charlii
     
  2. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Om vi bara blir 6 personer till SF kanske det gåt att byta ut den lite större bilen till en ännu störe bil så att man klarar sig utan den lite mindre.

    Bio den 24 går bra för mig också.

    Hittade dessa länkar, som kanke kan vara användbara:
    http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,1039845,00.html
    http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,1036761,00.html
    http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,307030,00.html
     
  3. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Synd att inte Nina följer med...:(

    Hmmm... Universal Studios eller Disneyland? Jag vet inte riktigt, båda verkar jättekul, så jag får fundera lite på det.

     
  4. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Ok, i praktiken sista dagen innan vi reser för min del. Vad är det viktigaste jag har glömt?


    /Charlii
     
  5. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag har bokat fem biljetter till Potc den 24/5 klockan 20.00 på AMC Magic Johnson Crenshaw 15.

    Men... ska vi inte bo på Miyaki alls? Eller är det bara sista natten, då vi bor på det där hotellet nära flygplatsen, som Charlii har avbokat? Den här bion ligger relativt nära Miyaki eller vad det nu hette, det var därför jag valde den... Nåväl. I annat fall får vi väl åka taxi genom hela LA. Det är också trevligt...
     
  6. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Nej, vi bokade om oss till det billigare Stillwell för ett tag sedan...

    Taxi är onekligen trevligt.



    Jag försöker packa, men det ligger en ful bok med titeln Sacrifice på mitt skrivbord och vill ha uppmärksamhet.



    /Charlii
     
  7. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hur många av oss är det egentligen som ska gå utklädda? Jag funderar på om det är värt att ta med min jedidräkt eller inte. Den tar ju upp en massa plats och är väldigt tung och varm men å andra sidan är det ju inte så ofta man får tillfälle att gå klädd som jedi. (Jag borde ha på mig den på universitetet nån gång.)

    Kolla här, förresten: Jag pratar om C IV i Nerikes Allehanda
     
  8. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag har iaf. ingen dräkt med mig. Blev aldrig av att göra...


    /Charlii
     
  9. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag kommer att ha min Endor Rebel Commando-dräkt, fast utan blastern. Kommer nog inte att vara utklädd alla dagar dock för den dräkten är väääldigt varm. I övrigt satsar jag på t-shirts och shorts, temperaturen verkar ju ligga stabilt mellan 22-24C.

    EDIT: Lysande intervju förresten!
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Mycket fin intervju!

    Jag kommer att ha min handmaidendräkt med, blir en eller två dagar i den.

    W, du hänger väl med på RL-fototagningarna förresten? 7.30 på fredag (bara RL) och 20.30 på lördag (tillsammans med 501:a).
     
  11. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Oh yes indeed! Det skall jag absolut inte missa. Signade upp mig på RL:s photo Roll Call igår.
     
  12. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Charlii, jag tar med en adapter för elen om du vill ta med datorn. Vore bra så man kan ladda sin ipod också.
    Har fortfarande inte riktigt koll, har vi bokat hotell för vistelsen i SF?

    Hur har alla tänkt ta sig till arlanda från uppsala? Det är kasnke möjligt att dela en större taxi dit, så borde det inte bli så väldigt dyrt.

    Som jag förståt det så är det jag och jedigrandmaster som inte har bil till sf, så det är upp till oss hur vi gör.
    Med Amtrak och något byte med buss kan man åka 2 pers för 120usd till SF. gayhound kostar 44usd per person.
     
  13. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Charlii, du nämnde något om att du skulle ordna sådana där papper man måste fylla i när man åker till usa, hur går det med dem?
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Wolff, bor inte du i närheten av triangeln, luthagen? Jag delar gärna taxi, problemet är väl hur vi kan få Kee från Gränby i samma bil, och om Kiri ska sova där också.
     
  15. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag bor nedanför johannes grill i ett äldre gult hus, så det är nära. Vist bor charlii i treangeln också? Det kanke inte kostar så mycket extra om taxin tar en sväng förbi gränby innan vi åker mot arlanda.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jodå, han bor några våningar över mig. Kee är hemma och sover, får prata med henne imorgon om saken.
     
  17. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Om vi kunde ta taxi tillsammans till Arlanda så vore det bra. (Det verkar som om jag kommer att sova över hos Kee.) Så om någon kunde kolla upp hur mycket det kostar med en sån där stor taxi som rymmer fem personer + en massa bagage vore det bra. Det borde väl inte bli allt för mycket om vi delar på fem. Hur dags måste vi åka förresten? Jag är gärna på flygplatsen rätt tidigt. Efter den traumatiska upplevelsen när jag och min familj kom till flygplatsen en halvtimme innan planet skulle lyfta när vi skulle hem från Japan är jag allergisk mot stressiga flygsituationer...

    Tror ni det funkar att ta med en ljussabel på flygplanet? Mitt hemmagjorda ljussabelhandtag, alltså. Och bör man ha den i handbagaget eller det incheckade bagaget?
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Senast hade Kee inga problem med att ha en ljussabel i det incheckade baggaget. Jag tror att hon la den högt upp och satte en lapp på den som sa vad det var, har man dessutom en bild tillgänglig på orginalet kan den också ligga med.
     
  19. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Så man bör ha väskorna olåsta, alltså?
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Du får inte låsa väskorna till USA, om du inte har lås som är godkända av deras säkerhetsföreskrifter, det vill säga att de kan öppna dem.
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Angående ljussablar.. Jag läste på ett annat forum om att en terminal på LAX stängdes tillfäligt härom dagen därför att man såg ett metallrör i en väska på röntgen. Rör-grejen var ett varuprov som ägaren skulle visa upp för en kund i staden han skulle åka till.
    Jag tror det går bra om man berättar i förväg att man har ett cylindriskt metallföremål i väskan, vad det är till för ("costume accessory") och att det inte fungerar (andra på forum har faktiskt blivit frågade det :p ). Jag tror ganska många tar med sig en ljussabel till/från LA den här veckan, så personalen borde redan vara beredda på det när det är dags för er att åka, tycker jag. :)

    Man får inte låsa väskor i USA. Ett tips jag har hört är att på vissa väskor kan man knyta ett snöre eller ett band i ett blixtlås eller runt ett handtag. Det är ett litet hinder för tjuvar men lätt för tullen att ta upp och man kan upptäcka i efterhand om någon tagit sig in i väskan.

    Ni får ha det så jättebra där borta i USA, ni som ska åka!
    Hälsa FF:arna och Rebellerna där borta från mig, och glöm inte att påverka alla kändisar ni träffar att de också ska komma till London i sommar. (viktigt!) ;)
     
  22. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jättebra intervju i NA, Jedigrandmaster. Jag får väl nöja mig med att vara Örebros näststörsta fan då :p.

    Hoppas ni får det jättekul på resan och jag är inte alls avundsjuk...
     
  23. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Undrar om alla packar nu... :)

    Noterade att mitt plan anländer London lite innan ert, jag knallar väl bort och möter upp med er i terminal 1 någonstans.
     
  24. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Taxi kurir är billigare än uppsala taxi om man ska till arlanda. Hittade inga andra bolag som har fasta priser.
     
  25. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Studsar in och önskar alla en trevlig resa!
     
Thread Status:
Not open for further replies.