main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

En galen idé! (ANH på stan)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, May 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag fick helt plötsligt en tokig idé och skulle vilja veta om någon mer tycker att detta skulle vara kul.

    Idén är såhär:
    Man går ut på standens (flera städer) gator med ett manus till ANH och en videokamera i högsta hugg.
    Sedan tar man scen för scen (eller klipp för klipp) och försöker övertala okända människor till att spela upp scener ur ANH.
    Och då menar jag allt. Man behöver t.ex klipp där folk springer med armarna i rät vinkel och vrålandes låtsas vara TIE-fighters.
    Sedan klippar man ihop hela det materialet som man fått ihop till en helt hysterisk version av ANH.

    Är det bara jag som tycker att detta låter som en kul idé?
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker det låter som en underbar idé, men kanske lite svår att verkligen genomföra. Påminner en del om FFS version av TPM som vi gjorde på det första Lisebergsmötet, 2002.
     
  3. Jaide

    Jaide Jedi Master star 4

    Registered:
    Nov 27, 2004
    Jag tycker det låter helt galet. Men galna saker är för det mesta de roligaste.
     
  4. Flames

    Flames Jedi Master star 2

    Registered:
    Apr 18, 2006
    JA! En underbar idé!





    Tjohej!
    /Flames
     
  5. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Det låter helt sjukt galet! Skulle kunna vara ett kul projekt under året...
    Om vi sen får ihop ett 30-års firande skulle vi kunna visa det slutliga resultatet, eller är det FÖR sjukt? :confused:
     
  6. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hur ska man bära sig åt för att få vilt främmande människor att gå med på det?
     
  7. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Celebrion, du är ett geni!
     
  8. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Nej, jag har bara sjuk fantasi... (=umgåtts för mycket med emilsson) ;)
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Galet är kul!!!
     
  10. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    LÃ¥ter som en kul ide :)
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det låter kul, men jag tror att folk skulle ha svårt att direkt sätta sig in i det hela.
    Man skulle kunna ha några av oss hardcore fans vara med som aktörer (t.ex. Vader, officerare etc.) för att starta igång scenen.

    Jag funderar på om man skulle behöva spela orginalljudet i högtalare samtidigt som scenen utspelas så får folk mima ... eller skulle det fördumma det hela då folk skulle slippa säga replikerna?
    Kanske man skulle kunna fixa, så att bara fan-aktörerna (dvs. vi's) repliker är från band, men jag vet inte om det skulle bli bra.
     
  12. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Man skulle kunna lägga på ljudet i efterhand...
    Man skulle också kunna spela upp ljudet (om det går) för våra tilltänkta skådespelare innan filmning, så att de får en känsla för hur det ska vara...

    Lösa tankar bara...
     
  13. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Njaaae

    Alltså, JAG tycker att en del i det roliga är att få oändligt mycket tolkningar av replikerna

    T.ex. en 75-Ã¥rig dam som efter viss coaching lyckas uttala "No, I am your father"

    En del i min vision och övertygelse är att vi Nörd-fans kan hela filmen så bra att det inte spelar nån roll VEM som säger repliken.
    Vi förstår vem det är iallafall.
    Alltså hela filmen som ett hysteriskt kollage av olika människor som spelar samma roll och som spelar rymdskepp och banthas och exploderand planeter och vad ni vill.

    Alltså, men kan ju dela upp filmen i scener, så att vi i GBG filmar ett par scener i början, stockholm filmar lite i mitten och övriga städer filmar slutet

    NU har jag ingen makt att bestämma något, men det var iallafall såhär min tanke var när jag skrev post 1.
     
  14. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Låter faktiskt bra mycket roligare än att försöka uppnå en 'vision' med spektaklet...
    Jag tycker vi kör på den modellen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.