main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hjelp US?

Discussion in 'Archive: Norway' started by OMJ, Mar 25, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Hvorfor ikke bare ignite våre lightsabers å hjelpe US?? US=Clone's Iraq=Sepratist\Trade federation!

    We are keepers of the peace, Not soldiers!

    Allways defend peace out and trough Galaxy!!

    Your Focus determs your reality!
     
  2. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    For meg blir det bare å PÅ med armoren å kjempe! Dobble Blaster?? They will do their job Well!!!
     
  3. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Nå er det vel viktig å skille Star Wars fra virkeligheten... Personlig synes jeg ikke det er noe artig å spøke med denne krigen...
     
  4. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Ja vel? hvem side er du på?
    Jeg holder med US jeg... Ser ikke hva som er så SINNSYKT galt i denne krigen... det vil alltid være krig å det vil være jorda's Slutt... Hvem trenger iraq egentlig de gjør bare faenskap allikavel!!! eller har det landet hjulpet deg?
     
  5. Haukis

    Haukis Jedi Master star 1

    Registered:
    Jul 13, 2002
    US skal jo lissom være verdenspoliti..

    You can take a boy out of texas, but you can't take texas out of a boy.
     
  6. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    jeg bryr meg egentlig ikke stort om denne krigen, den er veldig liten og det er media som blåser den opp no så inni granskauen opp, jeg er ikke fan av krig, pasifist. Men er de først i gang håper jeg de tar saddam.
    ganske dobbeltmoralsk :)
     
  7. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    "Hvem trenger iraq egentlig de gjør bare faenskap allikavel!!!"

    Hva faen vet du om det a? Etter hva jeg vet har ikke Iraq gjort no galt. Det er Saddam og folkene som styrer landet som må tas.

    Om det gjøres på rett måte kan diskuteres...
     
  8. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg er overraske å les dette fra Euro landet. Amerikanisk TV alltid sier "Stoerre Brittania er den bare landet med mer enn 50% av statsborger support angrep mot Iraq"

    Let me break into English now, to spare you your sanity :p

    I agree completely that we can not be the world police. However, when countries commit crimes against humanity, someone must intervene. The United States had (some) free resources in WWII. We should have used them to try to liberate Jews from concentration camps.

    So now the question is where to draw the line. Some "allies", have very suspect human rights records (btw Norway had only one filing from Amnesty international). In many ways, it is making friends with enemies of your enemies.

    Whether you support the action or not, now everyone should be hoping (or praying) that a resolution comes quickly, and that Iraqis can prosper under a free, secular, and democratic government.

    Forresten, jeg ville ignit min lightsaber nå.

    Hvis dere vil gjerne hør (mer av) hovmodig Amerikan mening om det krig som heter "Operation: Iraqi Freedom" (jeg er ikke sikker hva dere heter det angrep) bare spørre.
     
  9. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Ser du ikke hva som er galt i denne krigen OMJ? 3 millioner mennesker bare i byen Basra har snart hverken mat eller vann. Dette er en humanitær KATASTROFE... Saddams menn er bare en liten del av dette landet, det bor 10 talls millioner sivile mennesker som kommer til å lide på grunn av denne krigen...

    Jeg er ikke Saddam fan, men jeg mener at flere stener burde blitt snudd for man startet denne krigen...
     
  10. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Vi (US, Canada, UK, Red Cross, og andre) prøve å sende mat og vann til Iraqi statsborger, men hvis Saddams miltæri "boobytraps" den vei til Basra og Um Qasr, hva kan vi gjør til hjelp?

    Saddam alrede bruke barnene å kampen mot US og UK troops.

    http://newsobserver.com/nc24hour/ncnews/story/2379455p-2217701c.html

    Trist som fæn.

    Hvis du helg enig med Bush eller ikke enig, Saddam må gå.

    --Joey
     
  11. New_Hope

    New_Hope Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 10, 2003
    Jeg er ganske nøytral til løsninger på denne konflikten, men en ting må sies, nå når de først har begynt, ville det være tåpelig å stoppe midt i krigen. Ikke la alle de døde ha gått med for ingenting. :_|

    Hvem vet, kanskje denne krigen fører til at vi blir kvitt både Saddam og Bush, Saddam i bomberegn eller skuddveksling og Bush som taper av neste valg...

     
  12. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Denne Coaltjon (ikke sikkert hva dere heter våre "Coalition" så jeg norwegianized dette) ha mer å tape enn Iraqi statsborger. Uten krigen i nesten årer, tusen av iraqier ville dø fra Saddam. Med krigen tusen av iraqier ville dø nå men mange vil bli fri.

    Med uten krigen Saddam kan produsere WoMD og, mulig, mange tusener av Amerikaner vil dø.

    New Hope Hvis vi kvitt Saddam med noen få Amerikaner død, Jeg syn at Bush kan ikke tape våre nesten valg.

    --Joey

    Revisjon: Jeg vet Bush er ikke meget populær i Euro-lander, men hva syn dere av Tony Blair og Jose Aznar. Også hva syn dere av Jaques Chirac og Gerhard Schröder?


     
  13. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg vil bare si at i denne krigen er jeg NOEYTRAL. Det er rett og slett fordi jeg ikke vet hvilken side jeg staar paa. det er bra argumenter paa begge sider.

    Ang. angrip;
    Jeg syns det var litt vagt aa angripe irak paa saa faa bevis, men samtidig saa sitter Saddam der som en tikkende bombe. Plutselig kan han finne paa noe, om det saa er aa kutte av oljetilforsel til resten av verden, og derfor lamme samfunnet (mat kommer ikke til butikkene, posten kommer ikke frem uten bensin) eller aa bombe noen. Han har gjort fryktelig mye rart, noe av det mot sitt eget folk, og han har sendt kjemiske vaapen mot Kuwait under falklandskrigen. Han er ikke noe aa samle paa, akkurat. Jeg syns det er bra at de samarbeider for aa faa ham vekk, jeg syns det er bra at de som har ressursene til det kan ordne opp i saanne ting.

    Samtidig, det er mange sivile som vil bli drept.


    Ang. stotte fra Norge;
    Vi er med i Nato, og burde vaere lojale mot hva vi har undertegnet. Vi burde hjelpe UK og US, ettersom de reddet skinnet vaart i WWII, med mat og soldater og forsyninger.
     
  14. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Helt enig Karoline... Tror vi har ca. ganske mening i denne saken, men jeg mener ikke at vi MÃ… bli med bare fordi vi er med i NATO. Situasjonen var en helt annen under annen verdenskrig...

    Dessuten, Norge bidrar jo med humanitær hjelp. Og husk: Under andre verdenskrig ble Norge angrepet, derfor fikk vi hjelp. Nå blir Irak hjelp, skal vi gi USA mat og medisiner? Bare setter utsagnet ditt litt på spissen

    Joey!
    Coalition = Koalisjon
     
  15. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Vi må huske på at Nato ikke har noe å gjøre med denne krigen. Dermed trenger ikke Norge støtte seg til noe som helst. Jeg er imidlertid enig i at Norge skal holde seg til de avtaler de har gjort, men når USA ikke ville gå gjennom FN ser jeg ingen grunn til at Norge skal gå inn med militær støtte
     
  16. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Først av alt: Jeg må vel også si meg nøytral i denne krig\ikke krig saken.

    Dernest: Ikke at det har noe direkte med saket å gjøre, men når vi var på veg til Sverige med et flyttelass, vi var vel omternt i halden, møtte vi en kortesje med en Hummer i fronten, totalt 20 MACK trucks med flatbeds med 16 M1A2 Abhrams Main Battle Tanks og 4 APC'r. Alt bevegde seg forresten i ove 120 km\t ... ...Scary!
     
  17. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Selv om sitasjonen er en annen er prinsippet det samme.
    Det jeg mente var at de hjalp oss med mat og medisiner under WWII, ikke at vi skal hjelpe dem... Skulle tro de klarer aa forsyne troppene sine selv. :)
     
  18. Steffen

    Steffen Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 5, 2001
    Beklager at eg kjem inn for å kaste mine tanker over dere igjen. Men eg føler kallet. Føler kallet sterkt. For nokken normale personer treng virkelig å spy normale tanker over dokke, imbisile, evneveike, psykopatiske, patetiske små vesen med store begrensinger. KOm dokke ut av eggeskallet. Ignite våre Lightsabers? Og Joey, Bush er like galen som Saddam. Bush henretter og tar livet av folk, virker dum, og ikkje minst, ser ut som en triggerhappy halvape. Av ein eller merkelig grunn er det mykje det samme bildet eg har av dere og. Vil nok ein gang få framheve min begeistring for Henrik Solberg. Han prøver. Med mindre sterke ord enn meg. Hirth har eg ikkje hørt nokke fra. Men kara, og karoline, på tide med bleieskift? Og for å svara på emnet; help US?, nei ikkje faen om vi skal hjelpa US. Vil heller brenne i helvete. Evt. USA. Ha.
     
  19. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Ah Steffan våre størreste fa(e?)n :p

    Bush er ikke gale som Hussein. Vi prøv å bruke diplomater men Saddam ikke imøtekomme med Blix og andre.

    --Joey
     
  20. Steffen

    Steffen Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 5, 2001
    Kem faen så ikkje imøtekom Blix? Bush, han overkjørte Blix og angreip med all sin tarmgass. USA diplomatisk. Far åt høllet.
     
  21. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Steffen: Jeg er for det meste enig med deg, men du kan ikke fremme dine meninger på en så usakelig måte(etter min mening), det er jo tross alt et offentlig sted dette her.

    Etter min mening burde USA endre sin holdning ovenfor de landene de kaller for "venner". Verden er ikke delt opp i Venner og fiender. Grunnen til at vi ikke er på huleboerstadige framdeles er faktisk at vi ikke 2 dimensjonelle holdniger og tanker.
    Men etter å lest og holdt meg relativt bra oppdatert når det gjelder avvepningen av Saddam. HenningSolberg sa noe jeg synes var veldig bra sakt:

    "Det er Saddam og folkene som styrer landet som må tas. Om det gjøres på rett måte kan diskuteres..."

    joey:
    "Bush er ikke gale som Hussein. Vi prøv å bruke diplomater men Saddam ikke imøtekomme med Blix og andre."

    Bush er faktisk på noen områder verre enn Saddam. Ikke på områder som diktaturledelse og slikt, men ved at setter sitt folk høyere enn andre. Han uttalte jo faktisk at Amerikas folk er det sørtse og beste i verden.. Det er faktisk å undervurdere andre land det.

    Nå reiser araberene seg også, og ser helst at USA trekker seg fra denne krigen. Hvis USA får problemer med dem, ja så vil ikke jeg kalt meg en amerikaner på en god stund, for hvem som vinner den konflikten, det er det ingen som vet.

    Denne krigen fører bare til mer terrorisme....

    -dartherik
     
  22. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Nå er det jo faktisk slik at det var MaxPayne som sa dette om Saddam og riktig måte.... Men jeg er helt enig, og jeg heter ikke Henning så utsagnet får ikke noen etterfølgelse fra min side... [face_laugh]

    Nå er det jo også slik, litt off topic og litt mot USA (ikke misforstå, amerikanere virker like greie som alle andre mennesker!) men USA har ikke betalt medlemskontigenten i FN på flere år, jeg synes det er arrogant...

    De er det ENESTE landet i verden, sammen med Somalia som ikke opprettholder menneskerettighetene for barn (ved f.eks dødstraff)...

    Hei Karoline. Dette skrev du: "Vi er med i Nato, og burde vaere lojale mot hva vi har undertegnet. Vi burde hjelpe UK og US, ettersom de reddet skinnet vaart i WWII, med mat og soldater og forsyninger."

    Beklager at jeg trodde du mente at vi skulle hjelpe dem. Jeg må jo være idiot som er så tett!!! :confused: 8-}

    Jeg vil gjerne avslutte med en liten beskjed til Joey...

    Ikke ta dette personlig... DET ER INGENTING GALT MED AMERIKANERE.

    Ting blir kanskje satt litt på spissen nå i disse krigstider. Medier (f.eks. avisen Dagbladet) er ikke særlig USA vennlig og blåser kanskje opp uheldige eller engangstilfeller i statene.....


    Navnet er forresten Henrik
     
  23. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Dette skrivt av DarthErik Bush er faktisk på noen områder verre enn Saddam. Ikke på områder som diktaturledelse og slikt, men ved at setter sitt folk høyere enn andre. Han uttalte jo faktisk at Amerikas folk er det sørtse og beste i verden.. Det er faktisk å undervurdere andre land det.

    Hver lander tenke de "er bedre enn de andre"*.

    Helt Uenig at Bush er verre enn Saddam. Lest du om hva skje til Iraki statsborger når de uenig? Blowtorch Toliets, Acid Baths etc. Hussein er jaeval av arab verden (imiterlid, mange andre er nesten til han).

    Amerikaner ikke undervurdere andre lander, fordi mest tror ikke av andre lander.

    Historie vil prøve oss rett.

    HenrikSolbergIkke ta dette personlig... DET ER INGENTING GALT MED AMERIKANERE.

    Hehe selvfølgelig! ;)

    Ting blir kanskje satt litt på spissen nå i disse krigstider. Medier (f.eks. avisen Dagbladet) er ikke særlig USA vennlig og blåser kanskje opp uheldige eller engangstilfeller i statene.....

    Jeg vet det er sant. Jeg les dagbladet.no ofte.

    --Joey

    Revsjon

    *Hvis jeg husket rett, dette tekst er fra "Alt for Norge"

    Revsjon deux:

    Denne krigen fører bare til mer terrorisme....

    Eller, en fri Irak vil blir eksempel av democracy til egn.

     
  24. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Først: Jeg er også av den oppfatning av at amerkanere generelt er ok.

    Deretter: Det bildet jeg, og mange nordmenn med meg, har av J.W. Bush = En tiggerhappy cowboy som så dette som sin første ordentelige måte å hevne 11. sept. 01.

    Joda, Saddam er nok verre enn Bush, men jeg misliker at det er nødvendig å drepe sivile irakere for å ta en person og hans nermeste...

    Egentlig vanskelig å ta stilling til denne krigen, hver kanel viser et annet bilde av den store sammenhengen, mediakrigen er godt i gang, og propagandaen fra begge sider flommer ut av høytalere og skjermer og aviser over alt.

    B - Blow
    U - Up
    S - Saddam
    H - Hussein
     
  25. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Joda, Saddam er nok verre enn Bush, men jeg misliker at det er nødvendig å drepe sivile irakere for å ta en person og hans nermeste...

    Ja, men vi prøve ikke 'å drepe sivile irakere'. Saddam, imidterlid, ofte drepe tusener av hans statsborger. Saddam kan selvmord og få mer sivile må blir drept.

    Mindre sivile vil drepe fordi USA enn Saddam's regime.

    --Joey
     
Thread Status:
Not open for further replies.