main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Min 3d film

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Sep 23, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg vil lige benytte lejligheden til skamløst at promovere min lille Star Wars 3D film. Jeg har arbejdet på den i snart 4 måneder i min fritid og når jeg har haft lyst. Jeg tror snart den er færdig - hvis jeg ikke kommer på endnu en "smart" idé som vil forlænge filmen. Jeg har indsendt en mikroteaser på 15 sek. (den måtte ikke være længere sagde tfn.) til fanfilm sektionen.
    I kan se den her

    Den handler om en lille x-wing deling der på vej hjem fra en frygtelig kamp opdager en Star Destroyer. Det lader til at Emperiet er i færd med at overtage en planet og de seks helte må selvfølgelig gøre deres pligt og prøve at gøre en ende på truslen.

    Jeg regner med at få den ind i fanfillms sektionen når den er færdig. Håber at I synes om det.
     
  2. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Af en eller anden grund, kan jeg kun se det første sekund :(
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    æv hvor ærgeligt, jeg prøvede at downloade den idag ude på min skole og da var der ikke noget i vejen. Hvis du har tid kan du prøve at opdatere din quicktime til version 6.0, hvis du ikke har den i forvejen. Ellers ved jeg sørme ikke hvad der kan være i vejen.
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Quick Time er the ANTICHRIST! :mad: Jeg ka heller ikke få det til at virke!
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Damn, det er jeg ked af. Husker I at hente den ned på skrivebordet i stedet for at hente den direkte i browseren?

    Den er komprimeret med Sorenson 3, så det kan være at det kræver den nyeste player. Kan hentes gratis på www.quicktime.com
     
  6. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    FOR SATAN!!!
    Det ser sq godt ud!

    Det er faktisk nogle ret flotte modeller du har lavet, af de forkellige skibe.

    Det ser ud som om der er brugt en hel del tid på det.

    Hvad har du lavet det i?

    (Hvorfor kan jeg ik' finde ud af sådan noget? :_|)
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tak :D - men jeg må nu skuffe dig lidt ved at sige at jeg faktisk ikke selv har lavet alle 3D modellerne selv.

    Alle rumskibene er fra Sci-fi 3D, en superfed side hvor man kan finde næsten alle SW rumskibene ganske gratis (man skal dog huske at takke folk i ens credits). Det virkede lidt fjollet at gå i gang med at lave mine egne modeller når der var så mange flotte i forvejen (og så var jeg lidt doven og ville gerne i gang med animationen med det samme)
    Piloterne har jeg dog selv lavet.

    Jeg har dog lavet al animation, klip og lydmix selv. Filmen er løbet op på 4 et halvt minut indtil videre og det har taget mig ca. en 3-4 måneders tid. Det kunne dog godt været gået meget hurtigere men jeg har samtidig skulle lære en del af programmerne imens, jeg har max. brugt 10 timers tid om ugen.

    Den er lavet i flere programmer: al rumskibsanimation er lavet i 3D studio Max, piloterne i Poser, og klippet sammen i Adobe Premier.
     
  8. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg vil nu også sige, at piloterne er LANGT fra dårligt lavet.

     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tak du, Jeg fik færdiggjort to klip igår aftes så filmen burde være færdig om et par uger...
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Krede, du må kende nogle sider, hvor man kan lære 3d Studio Max at kende, fra bunden. Nu har jeg haft det installeret i et godt stykke tid. Men det lidt svært at komme igang med, bare sådan.

    Hvis du har nogle sider, har du så lyst til at skrive dem her?

    Tak,
    TK-254
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det vil jeg da bestemt :D - jeg begyndte selv med de tutorials der kom med programmet - de er egentlig det bedste at begynde med.

    Ellers vil jeg stærkt anbefale at du besøger 3dmaxer.dk der er en masse gode tutorials både på danske og engelsk.

    Når du så er blevet lidt mere bekendt med det hele kan du begynde at lege med modeller som andre har lavet og se hvordan de er bygget op osv. - det bedste sted at få Star Wars modeller er: scifi3d

    Du er meget velkommen til at spørge hvis du går i stå med noget.
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Tusind tak!
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Så er den sørme færdig! Det tog også sin tid. ca. 5-6 måneder fra koncept til slut, og så tager den kun 5 min. at se :) Men det var det hele værd. Har lært super meget af det...

    Jeg har sendt den ind til theforce.net's fanfilm sektion - så må vi se om den bliver godkendt. Meeen jeg syntes lige at mine venner på FFDK skulle have første ret til en snigpremiere.... Så hvis I har lyst (og tid) til at se den så er I meget velkomne.

    klik her.

    Den fylder 47.6 mb. og er i Quicktime format (Sorry Par).

     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Sådan skal det gøres Krede!!!
    Det var sq cool. Kommer der mere fra Kredefilm Ltd?
    Lækker detalje med de vragdele der går ned i atmosfæren.
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tak TK-254, jeg er glad for at du kan lide den! Jeg har ikke planlagt flere 'kredefilm ltd' produktioner lige nu :) Et ny 5 måneders projekt er lidt udmattende. Men jeg har planer om at lave nogle Matrix-agtige trailere inden for den nærmeste fremtid.

    Jeg ELSKER trailere, og har fundet den fedeste trailer musik på nettet. Jeg har en plan om at lave udelukkende en trailer og ikke en hel film. Ofte er det jo også sådan at traileren er bedre end selve filmen, ;)
     
  16. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det lyder faktisk som en rigtig god ide. Og jo, du har ret, trailer er ofte bedre end filmen. :)
     
  17. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja det er skægt at lave trailere :)

    Fed film krede, men kig lige lidt på eksplosionerne. Brug evt. de indbyggede eksplosioner i MAX de ser meget bedre ud :)
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Også tak til dig Snegl,

    Det er sjovt du nævner det med explosionerne, for jeg har netop undgået at bruge dem i MAX, som jeg synes ser meget urealistiske ud.

    Jeg synes at det er utroligt svært at lave realistisk explosioner, så jeg fandt nogle på nettet som jeg satte ind med Adobe AfterEffects. Jeg synes nu at det ser ok ud, kunne være bedre, men ok.

    Der er dog en Max explosion, hvor 'six' bliver ramt af en Tie fighter.
     
  19. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hell yeah, bitch! :cool:
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nu har jeg også fået set den. Den er sgu FEEED Krede. Det har du gjort godt. Tillykke med en veloverstået fanfilm. :)

    Jeg glæder mig til at se dine "Matrix-agtige trailere". Når du siger "Matrix-agtige trailere" er det så trailere for de kommende Matrix-film du mener, eller er det trailere for en fiktiv film med med Matrix-agtige sekvenser? ?[face_plain]

    Hvis det er trailere for de kommende Matrix-film du vil lave, så kunne det være fedt, hvis du implementerede noget af det man kan læse i spoilerne fra filmene, med mindre du vil være spoilerfri selvfølgelig. :cool:

    Held og lykke med dit næste trailer/film-projekt. :)
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tusind tak! LC & Mr_Mundi. Det er jeg glad for at høre :D

    Med 'Matrix -agtige' mente jeg en historie som finder sted i Matrix universet, uden dog at omhandle de nye film (selvom det også er en rigtig god ide). Jeg har fx. overvejet en minifilm med Trinity, altså før hændelserne i Matrix 1 og før hun mødte Neo. Men det bliver nok kun til en trailer.

    I Matrix 1 virker det som om at de har prøvet i længere tid at finde "the one" men alle har fejlet. Det kunne være interessant med en historie om én de troede var The One, - men som ikke var det.
     
  22. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Har du overvejet at blive 3d grafiker??
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, det har jeg, det er faktisk min store drøm at arbejde i det felt. Men så vidt jeg ved så findes der ikke nogen 3d uddannelser som er Stats-understøttede, og det betyder desværre at man skal betale for det hele selv :(

    TrueMax kører nogle rigtig gode kurser tror jeg, men det koster altså 1300 kr. om ugen.

    Teknisk skole har også en 3D uddannelse, men det koster altså også omkring 90.000 for et semester :(
     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hvor lang tid tager truemax's kurser?? Det er jo bare med at spare op. Tag dig et fritidsjob og så sæt alle pengene ind på en konto...

    Du kan squ godt klare det, det koster 600000 at blive pilot så er 1300 og ugen ingenting :)
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er rigtigt nok, men der skal jo også betales husleje, el, varme, forsikring og alle de andre kedelige ting... :(

    Men du har ret, jeg er bare så dårlig til at spare op.

    EDIT: TrueMax kurser varer vist 40 uger hvis jeg ikke tager fejl.
     
Thread Status:
Not open for further replies.