main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ringenes Herre

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Dec 8, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Etter at jeg fikk svcd-versionen, har jeg sett filmen et 10-talls ganger. Den blir bedre og bedre for hver gang :)
     
  2. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Sorry, forrige melding ble postet en gang til...
     
  3. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Hehe, Ja, samma her. Har du Academy Awards Screeneren, eller?
     
  4. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Takk og pris at det er lovløse her i verden(som risikerer nakken sin) for å dele alle de fantastiske filmene med oss(enn de egne filmselkapene som vil suge penger ut av oss når vi ser den...hehe...)

    Husker at jeg fikk FOTR for lenge siden...hylte ut av glede da jeg så kvaliteten...noe av det samme skjedde da jeg fikk TTT...

    Må si brenneren min har fått jobbet etter det...alle vil jo ha den...

    Har forresten oppdatert siden min...har laget ett nytt Star Wars bilde i 3D Max:
    arnty14.tripod.com
     
  5. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Hei. Masse kule bilder på websiden din...

    Skal ha fordypning på skolen i syv uker etter vinterferien!

    Har valgt og fordype meg i 3d Studio MAX... Tenkt å lage en SW animasjonfilm...

    Jeg har bare en kommentar.
    Det Coruscant bildet er tøft, men jeg tror jeg ville takk vekk stjernene i bakgrunn!!!

    I en storby som Imperial City (Coruscant) så er det så mye lys så jeg tror ikke stjernene ville syntes... Tror jeg da! Det er i alle fall slik i mange av Tellus sine storbyer om natten...

    Jeg ville heller lagt til en svart bakgrunn med litt møkkete gråfarge...
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Leser LOTR-triologien nå, lurer bare på: HVORFOR HAR DE KLEPPT VEKK HALVE BOKA I FILMEN??? Jeg mener; Hadde man skrevet boka etter filmen (ala SW) hadde den jo blitt kortere enn FOTR er i den faktiske boka... iriterende...
     
  7. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Hvis du ser på boka er det mye der som ikke har mye relevans for selve historien, sånn er det i ofte i slike bøker og det er noe av det som gjør dem til suksesser. Som Harry Potter bøkene er LOTR også lesset med detaljer, og enkelte personer har rettogslett ikke en døyt å si for hovedhistorien. Om en skulle lagd en film klin lik boka hadde den først og fremst blitt fem år lang eller noe sånnt, ihvertfall veldig lang og ganske kjedelig og langtekkelig og et stort stykke dårlig film. Film og bok er to veldig forskjellige medier. Uansett hvor mye gale fans vil ha en film som er klin lik boka kommer de ikke til å få det om de så ikke spiller den inn sjøl og det har de vel ikke akkuratt nok penger til. En TV-serie ville heller ikke ha gjort stor nytte for å få med hele historien da det er helst slik i serie verdenen at hver episode skal avslutte når det er spennende, om det ikke er avsluttende episoder, men det ville vært enda vanskeligere å få til.
    Jeg håper inderlig at du ikke leser LOTR på norsk med ovesettelsen av han fjolla som oversetter Harry Potter, fyren er ikke helt stabil i språkkunskapene sine og forandring av navn suger sokk samma hvor mye krefter han legger i det.

    Kos deg, LOTR er veldig bra (fikk inntrykk av at du ikke har lest den før, beklager hvis det er feil :) )
     
  8. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Joda, rett det, ikke lest den før. Og joda, den er på norsk (fikk den som en 'velkomstgave' fra en bokklubb)... Vet ikke hvem som har overstatt den, kan finne det ut...

    *løper ned i kjellerstua for å finne boka...*


    *løper opp i 2ndre igjenn, annpusten...*

    "Til norsk ved TORSTEIN BUGGE HØVERSTAD"...
    Er det denna H-P-fyren?? Han her er heller ikke helt stø innimellom. I "Hobbiten" var det i det minste forklart hva det engelske motstykket var, men det er det ikke her...

    Det er i alle fall den lille grønne versjonen, 3in1, med noe ekstragreier bakerst, kanskje det står noe der?!

    Litet dilemma: skal jeg lese "Atter en konge" før eller etter jeg ser den på kino?
     
  9. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    ja, det er han soppen der ja.
    han har klart å oversette titelen på den første HP boka feil, ikke store glippen, men sånt burde ikke skje, ihvertfall ikke med tittelen.
    Jeg har ikke noe imot oversetting, men det er noen metoder som jeg ikke liker, det er vel en smakssak. :)

    men nok om det.

    jeg mener definitivt du burde lese hele greia før den siste filmen kommer på kino, som du veit er det jo endel som ikke er med og du får nok mer utbytte av filmen hvis du har lest boka.
     
  10. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Holder nå på med Ringenes Herre for tredje gang. [face_love] [face_love] Den blir bare bedre for hver gang man leser den. Første gangen jeg leste den syns jeg den var dødsbra, men også nokså drøy.. tung å lese. Nå er den enda bedre og ikke drøy i det hele tatt. Magisk er ordet.

    Mitt råd til de uinnviede;
    En gang er ikke nok. Om den virker drøy i begynnelsen så blir den bare lettere. Jeg har alvorlige problemer med å legge den fra meg. Ble alvorlig solbrent her om dagen da jeg satt ute og leste.

    Dessuten har jeg akkurat fått kloa i den nye Harry Potter boka, hvilket gir meg et aldri så lite dilemma. Når jeg leser om små trollmenn på skole har jeg mer lyst til å lese om store trollmenn med magiske ringer og omvendt. Boken jeg ender opp med å legge fra meg for tiden er ringenes herre, siden den har jeg tross alt lest før. Men det gjør vondt i hjertet, for ringenes herre er boken over alle bøker i min hylle, min personlige lille tusen siders koran. Jeg har lest den en gang i året siden jeg oppdaget den, og alltid om sommeren, hvor jeg nesten ikke har noe annet å gjøre. Hvilket er en tradisjon jeg har planlagt å opprettholde.

    Gøy med ringenes herre, nå og for evig. Den skal leses for mine barn på sengekanten.




    [face_love]
     
  11. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    ROTK Teaser - http://www.themoviebox.net/trailers/moviebox_trailers/rotk_tr_page.htm
    Fikk frysninger ass.. :p
     
  12. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Noen som køet? (I did!) Noen som har vært på premieren? (I have, I have!) Noen som hadde bra plasser? (I did, I did!) Noen som kom i avisa? (I did!) Noen som kom på tv? (Me! Me!)

    [face_plain]

    PÃ¥ den annen side, mine 15 minutter i rampelyset er sikkert over.
     
  13. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Etter et av mine harddiskkrasj, med de følger at SWG ikke ville funke iløpet av et par/tre timer, kom jeg meg på kinoen og fikk sett ROTK. Feeeeeet film!

    Jeg vil ha et sånt trommeslagertroll!

     
  14. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    ROTK var veldig bra! To godt filmer i to dager! ROTK og Master and Commander: The Far Side of the World.

    --Joey
     
  15. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    ROTK led av at jeg vet det kommer en lengre og bedre versjn senere, det hindret meg fra å nyte den fullt ut.

    Men, den var jo helt okay da...
     
  16. starfish

    starfish Chosen One star 5

    Registered:
    Oct 9, 2003
    Hello Norway.

    I'm from New York. How do you say
    "May the force be with you!" in Norway?

    Pete :)
     
  17. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    Starfish: Can't tell you how to say it, but I can tell you how to write it:

    "May the Force be with you."
    "Må kraften være med deg."

    Tilbake til topic...

    Nylig har jeg laget et par effekter til en LOTR-dokumentar. Dokumentaren handler om folkene som lå i kø utenfor Coloseum. Effektene skulle illustrere fantasi-verdenen til køliggerene. Effektene kan dere se her:

    Effekt 1
    Effekt 2
    Effekt 3

    Det er ikke jeg som har laget dokumentaren og jeg vet bare det jeg allerede har sagt. Dokumentaren heter forøvrig "Ringenes Disipler" og har 'premiere' 22. mai. Har fått tillatelse til å sende invitasjonen min litt rundt omkring så det er bare å møte opp:

    Program : "Ringenes Disipler"
    Dato : 22. mai
    Klokkeslett : 14:30
    Sted : Colloseum, Sal 1
     
  18. starfish

    starfish Chosen One star 5

    Registered:
    Oct 9, 2003
    Thanks. :)
     
  19. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Feite effekter, stilig. Synd med han som var litt uheldig med sverdet, ikke greit å bære store hvirvlende klær og svinge sverdet samtidig.
     
Thread Status:
Not open for further replies.