main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SPOILER ALERT!!!!! Denne tråd åpnes ikke hvis du vil unngå spoilere

Discussion in 'Archive: Norway' started by Jedi_Yorkstah, Feb 9, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Sifo- dyas = Sidious
    Dette har jeg visst lenge, jo! :D Og jeg som ikke jakter på spoilers engang.
    Mace og resten av rådet har hørt navnet, men de vet ikke hvem det er. Mysterious...
     
  2. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    siden Sifo-Dyas var en jedi burde Windu og Yoda ha visst hvordan han så ut. Og siden Sidious og Palpatine er samma fyr så må de kanskje synes Palpatine er skrekkelig lik på Sifo-Dyas. Kanskje Palpatine har en bror.
    Tanken om at Dooku hadde sletta planeten fra biblioteket slo egentlig meg når jeg leste boka også, det var mer sånn i ettertid jeg synes de navna var litt like.
     
  3. cuube

    cuube Jedi Youngling

    Registered:
    May 7, 2002
    JarJar:
    Som noen allerede har påpekt så handler JarJar til fordel for Sidious. Han er nok ikke klar over det, men det er han som fremmer forslaget om at Supreme Chancelor Palpatine får "emergency powers" for å beskytte republikken mot separatistene. Denne makten blir han nok aldri å gi fra seg... Good work JarJar!

    Jedien som gav beskjed om å starte produksjonen av klonehæren er nok Sidious. Navnene er helt klart like. Jeg tror ikke Sidious noen sinne har vært jedi da. Ingen jedier kjenner igjen Palpatine fra tidligere. Sidious har nok lært alt han kan fra sith ordenen.
     
  4. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Wow, denne Jar Jar teorien din Plo_Coon slår ned som lyn fra klar himmel hos meg. Det er virkelig på nivå med 'I am your father'!

    Jeg innser plutselig at Phantom Menace blir enormt mye bedre, og at all min kritikk av Jar Jar med ett er uberettiget! Svarte altså, GL er virkelig et geni, han har ikke mistet grepet likevel!!

    En ting jeg har stusset en del ved, som jeg ser ikke har vært nevnt enda i denne tråden, er scenen hvor sebulba angriper Jar Jar, og Anakin sier noe ala 'Vær forsiktig Sebulba, han er en stor kriger, det ville vært synd om du ble most like før neste løp'.
    Jeg sjekket dette opp i manuskriptet til filmen som jeg har liggende på harddisken, og noterte meg denne interessante dialogen:
    ANAKIN : (subtitled) Chess ko, Sebulba...Coo wolpa tooney rana. (Careful,
    Sebulba...This one's very connected.)
    SEBULBA stops his assault on JAR JAR and turns to ANAKIN.
    SEBULBA : (subtitled) Tooney rana nu pratta dunko, shag. (Connected?? Whada
    you mean, slave?)
    ANAKIN : (subtitled) Oh da Hutt...cha porko ootman geesa...me teesa rodda co
    pana pee choppa chawa. (As in Hutt...big time outlander, this one... I'd
    hate to see you diced before we race again.)


    Før tenkte jeg at Anakin bare slengte ut disse ordene for å lure Sebulba, men når jeg nå skjønner det er riktig, så lurer jeg litt på hvordan han har fått vite det. Har Jar Jar skrytt litt overfor Anakin mens de var alene, eller har Anakin muligens hørt om Jar Jar gjennom det kriminelle miljøet på Tatooine?

    Og etter å ha sett Episode II nå, så er det jo helt tydelig at det kan være et hemmelig forhold mellom godeste Jar Jar og Palpatine.
     
  5. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Hehe, det er det jeg har sagt siden episode 1 :D
    Men det er en mulighet for at han blir utnytta mer enn han er ond selv, selv om jeg holder en knapp på at palpatine ba jar jar om å fremme forslaget om å overlate all makt til ham...
    evil evil naughty naughty!

    Når det gjelder sifo dyas, er min teori som følger:
    jedien sifo dyas dør, sidious drar ned til kamino og bestiller et stk clone army under den døde jediens navn. dooku har på denne tiden gått over i allianse med palpa, og sletter kamino fra jedi library.
    Grunnen til dookus kommentar "how could they create such an army" er bedrag overfor separatistene så de ikke skal fatte mistanke(som jo står rundt han over alt når han sier det), hele cluet er jo at palpa og dookus planer er å skape splid(lage en fiende for republikken), gi sidious makt gjennom krise i senatet og bygge opp et visst imperium.. :D

    OG HVEM SIN FEIL VAR DET AT PALPATINE FIKK MAKTEN???
    say it say it!
    :D
     
  6. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    rosa panter'n
     
Thread Status:
Not open for further replies.