main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Vem av Anakin-skådisarna är din favorit?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lars_Muul, Mar 12, 2011.

?

Vem av Anakin-skådisarna är din favorit?

Poll closed Mar 17, 2011.
  1. Jake Lloyd

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Hayden Christensen

    33.3%
  3. James Earl Jones

    33.3%
  4. David Prowse

    0 vote(s)
    0.0%
  5. Sebastian Shaw

    33.3%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Intressant fråga, va? :)





    Anakin - han är en favorit
    /LM
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är en intressant fråga faktiskt. Jag tänker lite så här:

    Jake Lloyd - ok för att vara barnskådespelare
    Hayden Christensen - han är ju Anakin, med fel och brister. Han hade nog kunnat göra ett bättre jobb med en annan regissör, men jag tycker fortfarande han gör det bra, särskilt i ROTS.
    Dave Prowse/James Earl Jones - här är det väl klart att summan är betydligt större än delarna. Vader skulle inte varit Vader utan rösten, å andra sidan hade JEJ inte passat i dräkten. Spelar de Anakin eller Vader?
    Sebastian Shaw - gör det bra, men eftersom jag ser alla filmerna som en enhet så är han helt enkelt för olik Hayden för att det ska fungera riktigt.

    Det blir ändå Hayden som är min favorit.
     
  3. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Min röst faller också på Hayden. Han ÄR Anakin, helt enkelt. Han är ansiktet jag ser framför mig när jag tänker på Anakin, även när han bär masken.
    Det är kanske inte helt rättvist att ställa James och David på skilda håll mot de övriga, men jag känner ändå att de båda har betytt så mycket för Vaders identitet att de förtjänar den respekten.

    För övrigt anser jag att de alla spelar Anakin, även om han bär ett annat namn under hälften av sagan.





    Anakin - han bär en mask
    /LM
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag röstade på James Earl Jones för att personligen var det hans röst som gjorde Anakin/Vader intressant. Speciellt i ESB och ROTJ tycker jag att JEJ har fantastiska repliker som ger en ledtrådar om vad Vader egentligen känner. Samtidigt håller jag med om att Hayden är väldigt bra i ROTS (inte lika bra i AOTC, men så har han ganska hopplösa repliker också).

    Jag anser också att de spelar samma karaktär :).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    "I Was Twelve!"
    -- Jake Lloyd, som svar på frågan om han inte tyckte att Anakins repliker var lite löjliga i TPM

    Jag röstade på Sebastian Shaw. När man ser honom i slutet på ROTJ som spöke tillsammans med Yoda och Obi-Wan, som den Jedi-riddare han en gång var... Det är den bilden som gjort en intresserad av vad som hände innan handlingen i orginalfilmerna.

    Dave Prowse och James Earl Jones gjorde ett starkt intryck tillsammans, men det var för Darth Vader. Anakin är en annan.
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    En kombination av min sinnebild av Darth Vader, hur han fysiskt ser ut i OT och sedan James Earl Jones röst. Hayden Christensen gör så gott han kan men det räcker inte till för mig och Jake Lloyd ger jag inte mycket för alls. Visst har även Sebastian Shaw och David Prowse bidragit till att skapa Darth Vader men deras insats är mer svårbestämd enligt mig.
     
Thread Status:
Not open for further replies.