Author Topic: Suomalaiset!
Cloned_Sidious 
Registered: Oct '04
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/22/07 7:16am Subject: RE: Suomalaiset!
Samaa voin sanoa historiasta. Opettajalla taas on hieman eri näkemys, sillä joka kerta kun hän mainosti kirjoituksia, niitä varten piti kuulemma opetella kirjat ulkoa etu- ja takaperin. tongue

Jeps, ruotsalaisiahan ne. tongue

Heidän logiikallaan minun pitäisi olla ilmeisesti tykästynyt kurttuisiin vanhoihin eukkoihin... worried

-----signature-----
In time you will call me, master!
Post Reply | Quote Reply | Active Topic Notification | Private Message | Post History
Chewbacca-girl 
Registered: Apr '05
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/22/07 7:25am Subject: RE: Suomalaiset!
No, niinhän ne kaikki opettajat taitaa sanoa. Mullekin sanottiin, että pitää lukee se maantiedon 4. kurssi, jos haluu hyvän arvosanan. En mä sitä sit kuitenkaa koskaa ehtiny lukee, ja ihan hyvin kävi tongue

Heh, luultavasti tongue Oon kyl joskus ajatellu, että pitäis vaihtaa nimee. Tää ei oo mikään ensimmäinen kerta, kun kuulen samanlaista juttua.

-----signature-----
It's not wise to upset a wookiee.
Post Reply | Quote Reply | Active Topic Notification | Private Message | Post History
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/22/07 7:37am Subject: RE: Suomalaiset! - Date Edited: 11/22/07 7:37am (1 edits total) Edited By: Cloned_Sidious
Samainen kurssi päättyi meillä pari viikkoa sitten. Enpä kokenut ihmeempää valaistumista. Mieleen jäi lähinnä äärimmäisen viimetingassa tehty valtiotutkielma. tongue

Älä mene vaihtamaan, ainakaan minkään tuollaisen takia. Sinut tunnetaan tuolla nimellä, etkä saa siirrettyä Total Posteja, Watched Users Listejä ynnä muita. Ja kaikki jotka eivät tunne sinua ennestään luulevat että olet November 2007 newbie. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/22/07 10:21pm Subject: RE: Suomalaiset!
Mistä valtiosta teit sen?

Mulle ei kauheesti merkkaa ne viestimäärät, ja käyttäjälistaan saisin ainakin ne henkilöt, joiden kanssa viestejäkin lähettelen. Tuskinpa kaikki kuitenkaa ajattelee siitä nimestä noin tongue Ja ainakin ite tiedä ettei mulla oo mitään epänormaalia karvoitusta, tai mitään mitä ne sitten kuvitteleekin tongue

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/23/07 4:51am Subject: RE: Suomalaiset!
Vapaasti sai valita alueen, kunnan tai valtion. Valitsin Saksan. Parikymmentä sivua kaavioita ja tilastoja, ei mitään tekstiosuutta. tongue

No tässä on yksi esimerkki käyttäjästä joka ei ajattele niin, eikä koskaan ajatellut. tongue

Jos koskaan vaihdat, tee see vain omasta tahdostasi. Minua ei kukaan pysty provosoimalla pakottamaan vaihtamaan nimeä, vaikka se ei ollutkaan mikään ykkösvaihtoehtoni. tongue

Jotenkin tuntuisi että noilla ruotsalaisilla meni luu kurkkuun kun postitin tuon huomautukseni. Jospa he eivät tienneet/muistaneet että mekin ymmärrämme ruotsia. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/23/07 6:41am Subject: RE: Suomalaiset!
Eiks siihen tarvinnu piirtää itte karttaa siitä valtiosta?

No, en mä kuitenkaa ainakaan lähiaikoina ole vaihtamassa nimeä. Niinpä, se nyt viel puuttuis, että ne luulis saanee mun vaihtamaan nimee niiden juttujen takii tongue

Joo, hyvä vaan jos meni, kiitti siitä happy

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/23/07 7:06am Subject: RE: Suomalaiset!
Ei tarvinnut, tietokoneella kaikki. Eiväthän kaikki osaa piirtää (mutta minä osaan, onneksi). tongue

Hyvä juttu. tongue

Ole hyvä vain. *Kumarrus.*

Hah hah. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/23/07 7:41am Subject: RE: Suomalaiset!
Ei muakaan kyllä kiinnostais piirrellä mitään kauheen yksityiskohtasia karttoja, vaikka muuten kyllä tykkäänki piirtämisestä.

Hmm... Sä kumarrat ja sitten naurat. Oliks tää jotain sarkasmia vai mitä? tongue

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/23/07 7:52am Subject: RE: Suomalaiset!
No eipä juuri, kun kaiken lisäksi siihen pitäisi ympätä aika paljon tietoa. Tutkielmassa piti olla kasvillisuusvyöhykkeitä, väestön keskittymisiä, hallinnollisia rajoja ja mitä kaikkea. tongue

Täytyy sanoa etten tiedä enää itsekään... Ota se ihan niinkuin haluat. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/23/07 8:01am Subject: RE: Suomalaiset!
Eli siis kaikkea kiinnostavaa tongue

En ole varma minä sen haluaisin ottaa tongue

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/23/07 12:46pm Subject: RE: Suomalaiset!
Kyllä vain. tongue

Siitä meille muuten sanottiinkin, että ylioppilaskokeessa tulisi joku kysymys tutkielmaan liittyen. En oikein ymmärrä miten sellainen sinne voitaisiin edes laittaa, mutta oliko siellä mitään tuon tyylistä? Jotain aluetutkimusta?

Unohda sitten koko juttu. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/24/07 1:26am Subject: RE: Suomalaiset!
Oli siel kaksi kysymystä siitä koko kurssista. Toinen oli siitä omasta tutkimuksesta: Laadi kartta koulussa tutkimasi alueen kasvillisuudesta tai maankäytöstä. Kuvaile alueen kasvillisuuden tai maankäytön alueellista jakautumista. Mitkä tekijät selitävät alueellista jakautumista? Nimeä alue.

Niinpä taidan tehdä... tongue

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/24/07 3:16am Subject: RE: Suomalaiset!
Ohhoh. Täytyykin opetella ulkoa koko tutkielma, jos siitä todellakin kysytään. tongue

Hyvä. tongue

-----signature-----
Chewbacca-girl 
6547_Chewbacca
Date Posted: 11/24/07 6:49am Subject: RE: Suomalaiset!
Mun tietääkseni siitä tutkielmasta on aina joku kysymys. Kannattaa sit opetella, jos haluu siihen vastata tongue
Tiedätkö jo mitä aiot hakee opiskelemaa?

-----signature-----
Cloned_Sidious 
8029_Emperor Palpatine
Date Posted: 11/24/07 8:51am Subject: RE: Suomalaiset!
Niin kai sitten. tongue

Olin jo kirjoittamassa tähän viestiin etten tiedä edelleenkään, mutta päätinkin ottaa asioista selvää. Pienen etsinnän jälkeen kävi ilmi että Suomessa voi kuin voikin yhdessä paikassa opiskella lapsuuteni unelma-ammattiin, ja se on Helsingin yliopistossa. Hykerryin tuon tieteenalan löytymisestä niin paljon, että en olisi osannut aavistaakaan. Olin niin pitkään luullut sitä saavuttamattomaksi unelmaksi, että sen tuleminen mahdolliseksi sai minussa aikaan pienen tunteenpurkauksen. Nyt ei ole enää mitään epäselvyyttä siitä mitä haluaisin opiskella. Olen ällikällä lyöty. grin

Toinen asia sitten on, että pääseekö. En tiedä pääsykokeiden pitoajoista mitään, mutta armeijan tarjoaman "välivuoden" aikana voisin ainakin yrittää päntätä kirjan jos toisenkin niitä varten. tongue

-----signature-----