Author Topic: Bio
Zaphod Beeblebrox 
Registered: Aug '99
6287_Rick McCallum
Date Posted: 3/28/05 8:13am Subject: RE: Bio
Sitter på SF i göteborg och ska se Robots om mindre än en timme.
Jag har inga högre förväntningar på den, så den har alla möjligheter att överraska mig positivt.

-----signature-----
Zaphod Beeblebrox - The myth, the legend
grin grin
VINGKLAFFSFRI TILL EPISOD IV
http://www.realmotion.nu
Sel urla tigid!
Post Reply | Quote Reply | Active Topic Notification | Private Message | Post History
Zaphod Beeblebrox 
6287_Rick McCallum
Date Posted: 3/29/05 12:47am Subject: RE: Bio
Nåja.
Jag kommer inte kräva tillbaks mina 80kr, men inte var den mycket att hänga i granen.
Mest en dyr ursäkt för att dra en massa dåliga skämt.
Inte särskilt tekniskt imponerande och inte mycket till story, men funkar som 90 minuters lätt underhållning.

-----signature-----
grin grin
Sel urla tigid!
Post Reply | Quote Reply | Active Topic Notification | Private Message | Post History
Rogue_Fan 
Registered: Oct '02
6624_X-Wing Fighter
Date Posted: 4/2/05 6:10am Subject: RE: Bio
I senaste BIO-tidningen som jag tog hos Sandrews tidigare i veckan kan man läsa att Orlando Bloom är känd från "Pirates of the Carribean - Legenden om den svarta pärlan". Lite senare i tidningen kan man läsa att Johhny Depp har varit med i filmen "Pirates of the Carribean: Svarta pärlans förbannelse". Illa om inte ens filmskribenter kan hålla koll på vad filmtitlarna översätts till.

Och kom ihåg, "Licence to kill" är inte samma Bond-film som "Agent 007 med rätt att döda"...

-----signature-----
The ability to speak does not make me intelligent
Det är dyrt att leva men i priset ingår en resa runt solen varje år
venusboy 
Registered: Mar '05
14356_Depa Billaba
Date Posted: 4/7/05 11:53am Subject: RE: Bio
Senaste biofilmen jag såg var Life Aquatic with Steve Zissou och den var så otroligt fantastisk. Man känner igen Wes Anderson i atmosfären, typ samma weirdo-stämning som i Royal Tenenbaums.

Nästa stora grej blir ju givetvis ROTS (eller vad i helvete vi töntiga svenskar nu har översatt det till), men annars ska det bli intressant med Sin City i juli... Hmmm....

-----signature-----
- But I was going to the Toshi Station to pick up some power converters! -
- Your thoughts betray you father. I feel the good in you. The conflict.-
- Just for once, let me look on you with my own eyes. -
*** - Yousa in big dudu this time! - ***
Lars_Muul 
Registered: Oct '00
20244_Yoda<br>Clone Wars Action Figure
Date Posted: 4/21/05 10:45am Subject: RE: Bio
I söndags såg jag The Boogeyman. Jag tyckte den var helt OK, fram till det ytterst mediokra slutet.
Onsdagen innan det såg jag Undergången. Fantastiskt välgjord film med ett mycket fascinerande innehåll! Den kändes mycket kortare än den var, tyckte både jag och min klasskompis.

Adolf blir Floda baklänges
Där har jag varit

/LM

Sith_Lord_Linkoping 
Registered: Jan '01
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 4/22/05 4:16am Subject: RE: Bio
Var The Boogeyman otäck och så? Gillar när filmer har många "hoppa till" effekter.

-----signature-----
Bianca 1990-2006 - Lost but not forgotten.
~
"Birth signals the arrival of death." - Tekkonkinkreet
Lars_Muul 
Registered: Oct '00
20244_Yoda<br>Clone Wars Action Figure
Date Posted: 4/24/05 1:17am Subject: RE: Bio - Date Edited: 4/24/05 1:18am (1 edits total) Edited By: Lars_Muul
Oh ja. Man är ofta på helspänn just pga "hoppa till"-effekterna.

Buggmannen är elastisk

/LM

Sith_Lord_Linkoping 
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 4/25/05 10:03am Subject: RE: Bio
Det låter ju riktigt lovande, för försöka passa på att se den på bio med andra ord. happy

-----signature-----
~
Zaphod Beeblebrox 
6287_Rick McCallum
Date Posted: 5/12/05 6:24am Subject: RE: Bio
Snart är det dags för det vi alla har väntat på...

-----signature-----
grin grin
Sel urla tigid!
Zaphod Beeblebrox 
6287_Rick McCallum
Date Posted: 6/9/05 6:40am Subject: RE: Bio
Tja, de åtta senaste gångerna jag varit på bio har jag sett ROTS.
Jag ska nog se den en gång till (på tisdag) innan ett biouppehåll till mitten av Juli.

Då ska jag se världar som krigar och fladdermusmän som börjar och galaxer som liftar och chokladfabriker som kallar.

-----signature-----
grin grin
Sel urla tigid!
TIE_FIGHTER1 
Registered: May '05
6260_TIE Pilot
Date Posted: 6/9/05 8:28am Subject: RE: Bio
Oj! Alla dom där filmerna ska jag och [BOBA FETT1] också se i sommar. Det blir till att hoppas att det blir en pengaregnsommar då raised_brow

Nu när Star Wars-sagan är slut är det en liten tröst, men ändå att den nya ickeanimerade Transformers-filmen har biopremiär nästa år strax före jul. Nåt köande blir det nog inte *hehe* men jag och Boba går nog på nån förhandsvisning/fest såsom medlemmar i NTFA om det blir av eller så...Om någon är nyfis på vad det kan bli för typ av film så kanske nåt i stil med följande:

http://mywebpages.comcast.net/msmith1015/VWVideo.htm

På den sidan finns Citroën-reklamen och Nike-reklamen med bland andra fan-gjorda filmer mm. Just in case somebody´s interested.

-----signature-----
alien_2 Who´s the more foolish: The fool, or the fool who follows him? alien_2
Outdated imperialist dogma which perpetuates the economic and social differences in our society.
Also proud member of The Nordic TransFans Association (NTFA)
Route "66"
TIE_FIGHTER1 
Registered: May '05
6260_TIE Pilot
Date Posted: 6/9/05 3:49pm Subject: RE: Bio
Förresten är det värt att gräva djupare hål i bioplånboken för Terry Gilliams nya fantasyäventyr Bröderna Grimm?

Källa: http://images.rottentomatoes.com

Har fått nog av "rotborstefilm" i Trojastil i och för sig men gammal Monthy Pythonklanmedlem bakom filmer som Time Bandits och Brazil kan väl inte vara fel l-r?

-----signature-----
alien_2 Who´s the more foolish: The fool, or the fool who follows him? alien_2
Outdated imperialist dogma which perpetuates the economic and social differences in our society.
Also proud member of The Nordic TransFans Association (NTFA)
Route "66"
Sith_Lord_Linkoping 
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 6/10/05 8:25am Subject: RE: Bio
Den måste jag se, gillar verkligen Terry Gilliams filmer. Sedan finns det ju så oerhört många bra filmer att se fram emot. En riktigt fin biosommar och ett riktigt bra filmår över lag ser det ju ut att bli.

-----signature-----
~
Sith_Lord_Linkoping 
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 6/13/05 6:25am Subject: RE: Bio
Är det någon som har ett exakt datum eller ett preliminärt datum för när nya Harry Potter filmen kommer få biopremiär i Sverige?

-----signature-----
~
Erbos 
Registered: May '02
14777_Binary Sunset
Date Posted: 6/13/05 6:30am Subject: RE: Bio
Nej, men jag skulle bli mycket förvånad om det inte är runt den 18:e november

-----signature-----
"Your focus determines your reality"
"Well then you are found!"