| Author |
Topic:
Bio
|
Obi Anne
Title: FanForce RSA Europe
Registered:
Nov '98
|
Date Posted:
12/11/07 11:42am
Subject:
RE: Bio
|
|
Jag vill se Guldkompassen, men det blir nog inte av innan jul. Ikväll såg jag Beowulf, till vissa delar var den bra, men inte direkt någon höjdare. Animationerna var lite ojämna, och jag gillade inte ändringarna från orginalet.
-----signature-----
Tea one, proud member of the Tea Squad, FanForce Meeting 2006, Berlin GSADMINCOACHEMPERORRULERPRESIDENTTSARMINISTERQUEEN liuba
|
|
|
Quote Reply |
Active Topic Notification |
Private Message |
Post History
|
Sith_Lord_Linkoping
Registered:
Jan '01
|
Date Posted:
12/12/07 6:01am
Subject:
|
|
Jag har dragit mig att se den då jag inte heller gillar att dom avviker så mycket från originalet. Får se om jag hyr den när DVDn kommer.
-----signature-----
Bianca 1990-2006 - Lost but not forgotten. ~ "Birth signals the arrival of death." - Tekkonkinkreet
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Jade_trs
Registered:
Jul '02
|
Date Posted:
12/13/07 12:17pm
Subject:
- Date Edited:
12/13/07 12:19pm (1 edits total)
Edited By:
Jade_trs
|
Såg beowulf i söndgas, tyckte den var helt ok men inget man kommer minnas särskilt länge. Animationerna var som sagt ojämna, men i ett par scener trodde man nästan att de fuskat och filmat på riktigt.
Storyn var ganska tunn, och blev trots högt tempo seg mellan striderna. De kunde gott jobbat lite mer på problematiken med att vara oövervinnerlig.
Vilket är orginalet som ni nämner, har det gjorts film tidigare eller syftar ni på folksagan (den torde väl finnas i flera versioner dessutom)?
-----signature-----
/Jade the renegade Sith "I... I think I feel it... Yes! I can!! I'm feeling... Ph34r!! This is ph34r! Yes!! That must be what this is!!! I need bigger guns!! Dont move !! I'll be back!!"
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Obi Anne
Registered:
Nov '98
|
Date Posted:
12/13/07 12:48pm
Subject:
|
|
Ja det är originaleposet vi pratar om, och det finns inte i så många versioner eftersom det är en redigerad dikt. I eposet är det ju inte så mycket känslor, utan det mest är bara pang på, och jag tror det är det som är lite av problemet. Nu i filmen försökte man få fram lite djup och känsla, men ville ändå ha kvar det som en action-film och det gjorde att den blev platt.
-----signature-----
Tea one, proud member of the Tea Squad, FanForce Meeting 2006, Berlin GSADMINCOACHEMPERORRULERPRESIDENTTSARMINISTERQUEEN liuba
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Sith_Lord_Linkoping
Registered:
Jan '01
|
Date Posted:
12/14/07 5:21am
Subject:
- Date Edited:
12/14/07 5:22am (1 edits total)
Edited By:
Sith_Lord_Linkoping
|
Jade_trs posted:
Vilket är orginalet som ni nämner, har det gjorts film tidigare eller syftar ni på folksagan (den torde väl finnas i flera versioner dessutom)?
Det finns flera filmatiseringar av Beowulf. En riktigt sunkig version som är väldigt löst baserad på originalet. Beowulf kom 1999 och är IMO helt värdelös. Nästan lika dålig är TV-Filmen Grendel.
Det finns en Isländsk film vid namn Beowulf & Grendel från 2005 med bland annat Stellan Skarsgård i rollen som Hrothgar. Dock har jag inte haft möjlighet att se den än men just den filmen känns som en av dom bättre filmatiseringarna som jag hört talas om.
-----signature-----
Bianca 1990-2006 - Lost but not forgotten. ~ "Birth signals the arrival of death." - Tekkonkinkreet
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Sith_Lord_Linkoping
Registered:
Jan '01
|
Date Posted:
5/23 5:30am
Subject:
|
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
En riktigt lyckad film måste jag påstå. Den lever kanske inte riktigt upp till hypen och den är IMO inte bättre än dom tidigare filmerna, även om det inte är långt borta. Rent filmtekniskt känns även den nya filmen lite konstig och då jag värmde upp med att se dom tre tidigare filmern så känns det lite som att på den biten så passar den nya filmen inte riktigt in. Men det är ju inte så lustigt med tanke på hur många år som har gått mellan dom äldre filmern och den nya.
Handlingen är riktigt bra, det känns att Indy har blivit äldre men att han snart hittar rätt i rollen som äventyrare. Det är bara bra, jag hade blivit bra besviken om han inte hade åldrats utan kastat sig handlöst in i utmaningarna i filmen. Bitar av handlingen var något överraskande måste jag säga, speciellt mot slutet av filmen och en del bitar av handlingen kändes mer självklara. Ford klarar med enkelhet av sin karaktär, Shia LaBeouf är enormt charmig i sin roll, Karen Allen och hennes leende genom större delen av filmen kan få vilken hårdnackad människa som helst att kapituelera. Den enda av skådespelarna som jag blir besviken på är Cate Blanchett. Hennes roll är rätt liten och tyvärr känns hon inte speciellt trovärd som ryss. Med lite tur är det en roll som växer med tiden och som man kanske lär sig tycka om mer ju fler gånger man ser filmen.
En klart sevärd film som jag redan nu längtar efter att få se om.
-----signature-----
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Jade_trs
Registered:
Jul '02
|
Date Posted:
5/24 10:38am
Subject:
|
|
Fredrik Strage hade typ helt motsatta åsikter mot dina, i sin DN recension, enligt honom var Cate Blanchett största behållningen. Ser fram emot att se den lite mer nu, när nån sagt att den var bra.
-----signature-----
/Jade the renegade Sith "I... I think I feel it... Yes! I can!! I'm feeling... Ph34r!! This is ph34r! Yes!! That must be what this is!!! I need bigger guns!! Dont move !! I'll be back!!"
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Lexi
Registered:
Oct '02
|
Date Posted:
5/24 11:51pm
Subject:
|
Jag tycker många recensenter är lite väl hårda mot Indiana Jones. Det är klart att det finns vissa delar som jag tyckte var mindre bra, men på det stora hela är jag ändå nöjd. Den är uppbyggd på samma vis som de gamla filmerna och den innehåller fortfarande samma matinékänsla och humor och den är fortfarande full av action.
Filmen kan ju omöjligt vara lika bra som de gamla, men å andra sidan får man ha i åtanke att både Indiana Jones och jag har blivit äldre.
-----signature-----
"The force is strong with you, young Skywalker, but you are not a jedi yet."
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Jedigrandmaster
Registered:
Dec '04
|
Date Posted:
5/28 4:19am
Subject:
|
|
Jag var och såg Indiana Jones förra torsdagen (på premiärdagen). Jag tyckte att det var riktigt bra. Action- och humormässigt var den i nivå med de gamla filmerna. Den känns defenitivt som om den passar in i Indiana Jones-serien.
-----signature-----
A Jedi shall not know anger. Nor hatred. Nor love.
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Obi Anne
Registered:
Nov '98
|
Date Posted:
7/20 11:49am
Subject:
|
|
Skulle gå och se Mamma Mia, men den var utsåld så det blev Hancock istället. Kan inte säga att jag var särskilt imponerad. Visst man skrattade ibland för det var några roliga situationer, men grundhandlingen var inte mycket bättre än Jumper.
-----signature-----
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
DARTHLARS
Registered:
Mar '02
|
Date Posted:
7/24 8:48am
Subject:
|
|
Hmm... Jag såg att en ny Rocky Horror Picture Show-film är på gång. Är det bra eller dåligt?
-----signature-----
Xeltek (1981-2005) - Our thoughts will be with you, always "I hope that someone's gonna call and tell me this night is over" "I wanna start living my life before I get much older" -- The Ark
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|
Rogue_Fan
Registered:
Oct '02
|
Date Posted:
7/25 10:58pm
Subject:
|
DL: Rent spontant låter det mycket dåligt...
OA: Om du inte redan har gjort det, gör ett nytt försök att se Mamma Mia. Jag såg den i tisdags och älskade den.
-----signature-----
The ability to speak does not make me intelligent Det är dyrt att leva men i priset ingår en resa runt solen varje år
|
|
|
Quote Reply |
Private Message |
Post History
|