Author Topic: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
DARTHLARS  4341 posts
Registered: Mar '02
16487_Tott Doneeta
Date Posted: 9/13/06 5:53am Subject: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November - Date Edited: 9/26/06 3:36pm (3 edits total) Edited By: DARTHLARS
Första helgen i November är det dags för en av Isbergs Scifi-mässor igen.
Den här gången blir det på Stockholmsmässan i Älvsjö. Inträde 100 kr.

Man tar sig till mässan lättast med Pendeltåg till "Älvsjö". Alla pendeltåg mot "Västerhaninge" eller "Södertälje" från Stockholm C går via Älvsjö.
Utanför stationen vänder man sig till vänster och går en jättekort bit och sen är man framme. Man ser mässans stora byggnad från perrongen och det är skyltat hela vägen, så det är nästan omöjligt att missa.

Gästerna blir:
Jake Lloyd - Anakin Skywalker i Star Wars Episod 1
Dave Prowse - Darth Vader i orginaltrilogin, livvakt i TV-serien Liftarens Guide till Galaxen m.m.
Sean Astin - Samwise Gamgee i Lord of the Rings, TV-serien "24", The Goonies m.m.
Lou Ferrigno - Hulken i den gamla TV-serien med samma namn

Som vanligt kan man läsa mer på http://www.propworld.nu .

-----signature-----
Xeltek (1981-2005) - Our thoughts will be with you, always rose
I think that The Clone Wars is morally twisted, overly violent and should not be shown to children.
Locked Topic | Active Topic Notification | Private Message | Post History
Obi Anne  25703 posts
Title: FanForce RSA
Europe

Registered: Nov '98
8066_Danni Quee
Date Posted: 9/13/06 5:58am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Jag åker dit om jag får min nya Amidalaklänning i ordning tills dess, är dock tveksamt i nuläget.

-----signature-----
"That is the beauty of grand opera; you can do anything...as long as you sing it" Anna Russell
Jedigrandmaster  744 posts
Registered: Dec '04
23520_Lightsaber
Date Posted: 9/14/06 11:53am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Hmmm... Jag skulle verkligen vilja åka, jag har ju inte varit på någon mässa på evigheter. Men å andra sidan behöver jag spara pengar för C4, så vi får se.

-----signature-----
A Jedi shall not know anger.
Nor hatred.
Nor love.
Mange  1393 posts
Registered: Jan '03
43446_American Graffiti
Date Posted: 9/16/06 3:15am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Det låter väldigt intressant! Hur nära inpå mässan brukar programmet presenteras?

-----signature-----
There is no try.
Cobblestone  4272 posts
Registered: Jul '02
44415_Mara Jade
Date Posted: 9/17/06 10:19am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
jag lär väl hamna där, det brukar bli så

DARTHLARS  4341 posts
16487_Tott Doneeta
Date Posted: 9/26/06 3:29pm Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Gästerna är nu avslöjade. Avslöjas i första posten.

Jag kommer utklädd till Tantive IV's kapten Antilles om Nordic Garrison lyckas få dit en Darth Vader som kan strypa mig. Annars så finns det det inte direkt någonting som lockar mig.

-----signature-----
I think that The Clone Wars is morally twisted, overly violent and should not be shown to children.
Lexi  1790 posts
Title: FF Sweden CR
Registered: Oct '02
14559_Princess Leia
Date Posted: 9/27/06 1:23pm Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Jag ska absolut i alla fall försöka att åka (beror som vanligt på pengar och tid). Jag vill gärna ha David Prowses autograf och jag skulle inte ha något emot att skaffa Sean Astins heller.

-----signature-----
Proud Master of Doc_Jedi & Allera
"The force is strong with you, young Skywalker, but you are not a jedi yet."
Jade_trs  374 posts
Registered: Jul '02
19663_Plo Koon
Date Posted: 9/28/06 5:43am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Tyvär blir det nog ingen mässa för mig i år, det är för dyrt att åka till stan, men helt säker kan man ju inte vara.
Skulle vara kul att åka och titta på Jake, han har ju blivit stor nu lilla gossen.

-----signature-----
/Jade the renegade Sith
"I... I think I feel it... Yes! I can!! I'm feeling...
Ph34r!! This is ph34r! Yes!! That must be what this is!!!
I need bigger guns!! Dont move !! I'll be back!!"
Enji  14673 posts
Registered: May '02
50708_H1310: Carrie
Date Posted: 9/28/06 5:46am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Heh, nu såg jag bara framför mig hur Jade står och verkligen tittar på Jake en lång stund... "men oj vad du har växt!". wink

Vi får se om jag kommer, gästerna är ju rätt trevliga...

-----signature-----
La- la- lastbilen!
Backstabbing demon ninja vampire mummy bounty hunter amazon diva muse
Nippley man I met, he ate my motorboat!
Tea Two, proud member of the Tea Squad, FanForce Meeting 2006, Berlin coffee
emilsson  19306 posts
Registered: Oct '98
7432_Vader's Shaving Habits
Date Posted: 9/28/06 6:26am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Jag kommer inte då jag är i Holland den helgen.

-----signature-----
When in doubt, go to the library.
"Take no heroes, only inspiration" - C. Dean
Sith_Lord_Linkoping  5201 posts
Registered: Jan '01
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 10/9/06 5:44am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Trevliga gäster, speciellt Sean Astin ska bli trevlig att prata med och ta en autograf av. Jag och min flickvän kommer åka dit. Ska vi i FFS hitta på någonting i samband med mässan? I så fall kan vi båda två tänka oss att vara med på det.

-----signature-----
Bianca 1990-2006 - Lost but not forgotten.
~
"Birth signals the arrival of death." - Tekkonkinkreet
~
http://kulturdasset.blogspot.com/ | http://twitter.com/Xenaholic | http://www.levandeljud.se/
Enji  14673 posts
Registered: May '02
50708_H1310: Carrie
Date Posted: 10/9/06 5:49am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Jag har ännu inte bestämt mig för om jag komemr eller inte, men om jag dyker upp vill jag gärna träffa lite FFS:are... happy

-----signature-----
La- la- lastbilen!
Backstabbing demon ninja vampire mummy bounty hunter amazon diva muse
Nippley man I met, he ate my motorboat!
Tea Two, proud member of the Tea Squad, FanForce Meeting 2006, Berlin coffee
Sith_Lord_Linkoping  5201 posts
Registered: Jan '01
7458_Ian McDiarmid
Date Posted: 10/17/06 5:30am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November - Date Edited: 10/17/06 5:38am (1 edits total) Edited By: Sith_Lord_Linkoping
Det låter trevligt. Vi kan väl ta upp frågan igen lite närmare mässan och se vilka som ska dit och om någon är intresserad av att träffas upp någonstans innan/under/efter mässan. happy

Edit: Kom på att det är lite lustigt att Isberg inte bjuder in Michael Kingma som spelade Wookie i Ep3, tror till och med att det var självaste Tarfull som var hans roll. Han spelar ju basket i Sundsvall Dragons och borde vara enkel att övertala att vara med... wink

-----signature-----
Bianca 1990-2006 - Lost but not forgotten.
~
"Birth signals the arrival of death." - Tekkonkinkreet
~
http://kulturdasset.blogspot.com/ | http://twitter.com/Xenaholic | http://www.levandeljud.se/
DARTHLARS  4341 posts
16487_Tott Doneeta
Date Posted: 11/2/06 6:42am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November - Date Edited: 11/4/06 6:26pm (3 edits total) Edited By: DARTHLARS
Det börjar bli dags att planera FFS-träffen efter mässan!

Var ska vi träffas? Hur många är intresserade av att äta kvällsmat ute på stan? Eller ska vi bara ta en fika? (Gråmunken? Muffins o Co?).

Edit:

Inte mycket till uppslutning här. sad
Nåja. Jag är på mässan på lördagen (idag) i alla fall, utklädd till Captain Antilles från Tantive IV.
Berg kommer troligen att vara där också, utklädd till Imperie-officer (General).
Så vi två borde vara lätta att känna igen. Kom gärna fram och hälsa!

Edit 2:

Varit där. Träffade bara Berg från FFS. sad
Mässan var inte värd 100 kr i inträde.. Men det är kul att troopa.

-----signature-----
abflexcaptain 
Registered: Nov '06
Date Posted: 11/7/06 10:13am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
*just ny registrerad*
Tjohoo, vi var där happy
Några blygsamma bilder blev det också: http://www.nos.frag.nu/bilder_0610scifi.html

Jedigrandmaster  744 posts
Registered: Dec '04
23520_Lightsaber
Date Posted: 11/7/06 11:00am Subject: RE: Scifimässan i Stockholm, 4:e - 5:e November
Jag såg lite från mässan på TV4, men ingen jag kände igen från något forum. Men oj, vad lille Anakin har blivit stor...

-----signature-----
A Jedi shall not know anger.
Nor hatred.
Nor love.