main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Är Star Trek Bättre än Star Wars?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Aleia, May 14, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag såg det med, har hört en del av dom som sett flera avsnitt av BP att JR gör ett bra jobb.
    Ska bli kul att se hur hon är i en roll utanför Star Trek.
     
  2. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Gillade BP innan, helt sjuk skola egentligen. Undrar om skolorna i USA är så här, skulle förklara mycket.

    Såg JR i någon serie på Fyran för några månder sen, hon hade en fin klänning på sig då ;)
     
  3. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    BP är riktigt bra imo, har inte följt serien slaviskt utan mer sporadiskt och av det jag har sett så är den helt ok.
     
  4. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Mmm, BP är riktigt bra. Följde den så ofta jag kunde. Dessvärre är jag sällan hemma på kvällarna så att jag kan följa någon serie. Har gett upp med 24 nu...

    Måste bara få dela med mig av en sak... vårt exjobb börjar ju gå mot sitt slut och ett första utkast av rapporten är klart. I förordet där det står en massa tjafs typ var exjobbet är utfört, "special thanks goes to blablabla..." och sånt, så har vi avslutat med:

    May we boldly go where no woman has gone before!


    :D
     
  5. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Var det nån som såg avsnittet i söndags? Med Neelix? Han var så häftig där tycker jag.
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    -Jo, jag såg det, lite lutigt att han valde att lämna Voyager eftersom han så många gånger tidigare sagt att Voyager är hans hem.
    Men iofs träffade han ju på flera personer som var av hans egen ras och då kanske det avgjorde det hela.
     
  7. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
  8. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    He he he, "The Spacestation from Hell"!

    Lysande!!
     
  9. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ett litet tips till er som nu väntar på att SVT ska börja sända Enterprise.
    Min kusin mailade SVT i veckan och frågade när serien skulle börja, svaret han fick var att Enterprise börjar under sommaren 2003 men dom har inget exakt startdatum.
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Mer utförliggare info om när Enterprise startar på SVT.

    Hej!
    Fr o m nu på söndag, 16/3 är det slut på "Star Trek: Voyager" på Sveriges
    Television för alltid.
    Däremot kommer vi att visa "Star Trek: Enterprise" med start preliminärt den 5 maj. Serien visas också på en, för de flesta, efterlängtad tid, nämligen 18.15.
    De 26 avsnitt vi har köpt in kommer att visas två gånger i veckan, tisdag och
    fredag.


    Vänliga hälsningar
    Programupplysningen
    SVT Kommunikation
     
  11. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    yei! Vad kul, det missar man inte i första taget. :D
     
  12. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Nu ska även jag skriva något i den här tråden. Jag har inte orkat hit, mest pga. titeln på tråden. Jag tyckte att det var självklart men nu när jag ögnat igenom tråden verkar det som om det inte var så. B5 var bra fram till det datum de bestämde sig för att byta ut kaptenen för B5 mot Luke från Cartwright bröderna.
    Men nu när sista avsnittet av Voyager går måste jag nog ta och se det. Jag såg ju det första och några i mellan men i alla fall inte för många. Det såg SVT till med att lägga tiden så in i helvete sent.
    Frågan är om jag ska ta och se min första film av ST nu när den kommer på bio.
     
  13. Jedi_Mystic

    Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 29, 2002
    Ja, frågan är om jag ska se den också?
    Du Berg? OM du säger ja, så säger jag också ja! Hur låter det? :p
     
  14. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jag tänker gå och se den. Det bestämde jag mig för innan jag ens såg trailern utan bara artikeln. Jag tänker gå. What about you?
     
  15. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Har redan sett den, vänta er inte för mycket. Hyr istället någon av dem gamla, dem är bättre. Iaf tvåan och sexan.

    Då var Voyager slut nu då, får man börja se Enterprise sen då, igen ;)
     
  16. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    B5 var bra fram till det datum de bestämde sig för att byta ut kaptenen för B5 mot Luke från Cartwright bröderna.

    B5 är alltid bra även efter det bytet. :D

    Självklart ska jag gå och se på Nemesis, det är ju ganska givet att den inte är bättre än dom äldre filmerna men med tanke på hur sällan det kommer en ny ST film på bio så kan man gå och se den enbart av den anledningen. :)
     
  17. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Skuumt, jag tyckte B5 blev betydligt bättre efter bytet, första säsongen var rätt seg ändå.
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Tyckte jag med tills jag nu i helgen kollade på hela första säsongen igen (har köpt dvd boxen) och jag upplevde den inte längre som seg utan riktigt bra.
    Men vi har ju helt enkelt olika smak. :)
     
  19. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Var ju ett tag sen man såg den, vem vet, kanske bättre nu?
     
  20. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Själv tycker jag att B5 blev avsevärt mycket bättre när de bytte till Bruce Boxleitner (Luke Macahan).
     
  21. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Lite mer info till alla som gillar Star Trek: Enterprise.

    Del 1 av första avsnittet "Broken Bow" sänds Torsdag 8/5 på SVT2 mellan 18:15-19:00

    Del 2 av första avsnittet "Broken Bow" sänds Fredag 9/5 på SVT2 mellab 18:15-19:00

    Sedan sänder dom 2 nya avsnitt i veckan, ett på Torsdagar och ett på Fredagar och tiderna är samma varje gång. 18:15-19:00
     
Thread Status:
Not open for further replies.